ganzos Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Witam!Jak często należy wymieniać rozrząd w Nissan Primera P12 z silnikiem 1.8 benzyna (QG18DE). Mój ma już 173 tyś. km. Mam też Tino z takim samym silnikiem i przebiegiem 143 tyś. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Wszyscy wiedzą , że co 100 tys. a w praktyce gdy zaczyna skrzypiec po rozruchu na zimnym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Witaj! Wystarczy użyć wyszukiwarki - aby natrafić na taki (poruszany już!) temat - następnie przecytać go http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93660-kiedy-wymieniac-rozrzad-w-nissan-primera-p12-18-2003r/ Teoretycznie - w założeniu konstruktorów - miał być dożywotni... Jednak - zazwyczaj wytrzymuje przebieg ok.200 tys. km..... ale jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że ulega nadmiernemu rozciągnięciu przed czasem... Jednym słowem - nie ma reguły. Trzeba dobrze nasłuchiwać , obserwować zachowanie auta. Najczęściej objawem tego, że coś niedobrego dzieje się z łańcuchowym napędem rozrządu, jest pojawienie się charakterystycznego hałasu z jego okolic (szum, grzechotanie, metaliczne odgłosy ,a nawet cykliczne stuki). O problemach z napędem rozrządu może świadczyć również pogorszona kultura pracy silnika, mniejsza moc, a także świecąca się kontrolka „check engine”. Jeśli łańcuch jest już mocno naciągnięty, dodatkowo mogą pojawić się problemy z uruchamianiem silnika, może pracować o wiele głośniej niż zwykle i do tego nierówno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 dokładnie nie lubi niskich obrotów i dodam że jazdy miejskiej ogolnie silnik da wcześniej znać o rozciagnietym łancuchu w skrajnych wypadkach pęka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Gdy jeździłem P12 to po 400kkm rozrząd nadal nie wymagał wymiany -> nie było żadnych złych objawów itp. Auto jeżdżone 80% trasa, 20% miasto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaft Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Tak jak napisał kolega kilka postów wyżej - nie ma reguły. Moja P12 ma przejechanych 325k km i jedyne rzeczy związane z rozrządem jakie wymieniałem, to czujniki położenia wałka/wału rozrządu. Moim zdaniem z samochodami jest tak, jak z innymi elektronicznymi rzeczami - większość zależy od szczęścia na jaki egzemplarz trafisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.