Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Fotele Tekna vs NConnecta


keicam666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie około 1.5h na spokojnie.Bo jeszcze musiałem przenieść oświetlenie spod starych foteli pod nowe.

Fotki jednie z rozbierania tunelu,a fotele robota prosta jak drut.Opiszę to później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych problemów z poduszkami,nic na desce nie wyskoczyło?Zdejmowałeś klemę jak rozpinałeś wtyczki foteli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem,opiszę jak podejść do wymiany foteli.

Zaczynamy od zdjęcia klemy minusowej na akumulatorze!!!!

Następnie,odpinamy pod fotelami wszystkie kostki i odkręcamy fotele,potrzebny klucz imbus 7mm i siły :D

Siedzenia idą na bok,następnie  otwieramy po bokach tylnych siedzeń zaślepki mocowania i zawias oparcia tylnej kanapy

post-15221-0-25255300-1514998901_thumb.jpg

Odkręcamy najpierw małe oparcie i wyjmujemy je,a następnie duże oparcie i również wyjmujemy.Nie odkręcamy środkowego zawiasu między oparciami!!!Po wyjęciu dużego oparcia należy jeszcze odkręcić klamrę pasa zza kanapy.

Następnie,dużym śrubokrętem,albo łyżką do kół,ewentualnie ręką(ale uwaga na ostre krawędzie!) podrywamy do góry siedzisko ,jest na zatrzasku.

Siedzenia zdemontowane,przechodzimy do demontażu tunelu.

Wciskamy wewnątrz srebrnej obudowy lewarka ramkę z mieszkiem lewarka.Wciskamy w dół.Po oderwaniu wyciągamy mieszek do góry.

 Wewnątrz tunelu widać srebrne zatrzaski osłon podświetlanych ,każdy taki zatrzask należy ścisnąć od spodu,a drugą ręką odchylać osłonę w kierunku drzwi

post-15221-0-25732800-1514999624_thumb.jpg

Widać ten zatrzask we wnętrzu.

post-15221-0-37669600-1514999709_thumb.jpg

A tu już widać odchyloną osłonę i widać również szeroki zatrzask srebrnej obwódki lewarka.Aby ją zdjąć należy pomiędzy obudowę ,a zatrzask włożyć szeroki wkrętak i wyszarpnąć obudowę do góry,jej zdjęcie jest konieczne,gdyż ta obudowa schodzi razem z kieszonką ,gniazdem i włącznikiem hamulca.Wszystkie te czynności pozwalają nam dojść do śrub mocujących tunel.Są właśnie 4 szt za kieszonką z gniazdem,2 szt z tyłu za lewarkiem.

Następnie odrywamy osłony plastikowe przy pedale gazu i po przeciwnej stronie od pasażera

post-15221-0-72505500-1514999279_thumb.jpg

Widać za osłoną kolejne dwie szt śrub do odkręcenia.Ostatnie śruby znajdują się z tyłu tunelu pomiędzy fotelami,więc w celu ich odkręcenia fotele jadą do przodu!

Kolejna czynność przed zdjęciem tunelu to odpięcie z tyłu tunelu przewodów od gniazd w podłokietniku.W tym celu należy tylną osłonę podważyć tępym nożem i otworzyć tył.Z przodu również pozostają przewody do odpięcia,od oświetlenia ,hamulca,gniazda.

Montaż ,oczywiście w odwrotnej kolejności.

post-15221-0-51557700-1515000417_thumb.jpg

post-15221-0-88951800-1515000474_thumb.jpg

A tak wyglądają siedzonka po montażu :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem,opiszę jak podejść do wymiany foteli.

Zaczynamy od zdjęcia klemy minusowej na akumulatorze!!!!

Następnie,odpinamy pod fotelami wszystkie kostki i odkręcamy fotele,potrzebny klucz imbus 7mm i siły :D

Siedzenia idą na bok,następnie  otwieramy po bokach tylnych siedzeń zaślepki mocowania i zawias oparcia tylnej kanapy

attachicon.gifIMG_20180103_102624.jpg

Odkręcamy najpierw małe oparcie i wyjmujemy je,a następnie duże oparcie i również wyjmujemy.Nie odkręcamy środkowego zawiasu między oparciami!!!Po wyjęciu dużego oparcia należy jeszcze odkręcić klamrę pasa zza kanapy.

Następnie,dużym śrubokrętem,albo łyżką do kół,ewentualnie ręką(ale uwaga na ostre krawędzie!) podrywamy do góry siedzisko ,jest na zatrzasku.

Siedzenia zdemontowane,przechodzimy do demontażu tunelu.

Wciskamy wewnątrz srebrnej obudowy lewarka ramkę z mieszkiem lewarka.Wciskamy w dół.Po oderwaniu wyciągamy mieszek do góry.

 Wewnątrz tunelu widać srebrne zatrzaski osłon podświetlanych ,każdy taki zatrzask należy ścisnąć od spodu,a drugą ręką odchylać osłonę w kierunku drzwi

attachicon.gifIMG_20180103_092016.jpg

Widać ten zatrzask we wnętrzu.

attachicon.gifIMG_20180103_092048.jpg

A tu już widać odchyloną osłonę i widać również szeroki zatrzask srebrnej obwódki lewarka.Aby ją zdjąć należy pomiędzy obudowę ,a zatrzask włożyć szeroki wkrętak i wyszarpnąć obudowę do góry,jej zdjęcie jest konieczne,gdyż ta obudowa schodzi razem z kieszonką ,gniazdem i włącznikiem hamulca.Wszystkie te czynności pozwalają nam dojść do śrub mocujących tunel.Są właśnie 4 szt za kieszonką z gniazdem,2 szt z tyłu za lewarkiem.

Następnie odrywamy osłony plastikowe przy pedale gazu i po przeciwnej stronie od pasażera

attachicon.gifIMG_20180103_092217.jpg

Widać za osłoną kolejne dwie szt śrub do odkręcenia.Ostatnie śruby znajdują się z tyłu tunelu pomiędzy fotelami,więc w celu ich odkręcenia fotele jadą do przodu!

Kolejna czynność przed zdjęciem tunelu to odpięcie z tyłu tunelu przewodów od gniazd w podłokietniku.W tym celu należy tylną osłonę podważyć tępym nożem i otworzyć tył.Z przodu również pozostają przewody do odpięcia,od oświetlenia ,hamulca,gniazda.

Montaż ,oczywiście w odwrotnej kolejności.

attachicon.gifIMG_20180103_105904.jpg

attachicon.gifIMG_20180103_105920.jpg

A tak wyglądają siedzonka po montażu :D

Przepraszam za może głupie pytanie. Dlaczego demontujemy tunel? Jest inny niż w Teknie czy przeszkadza w montażu foteli?

Pytam bo mam ochotę łyknąć prawy fotel z elektryką z anglika i zrobić przekładkę.

Edytowane przez drds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem acentę bez grzania.Więc potrzebna była wymiana tunelu nataki co miałby dwa włączniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie estetyka? Nigdy nie będzie to jak oryginał.Poza tym,jak zamocujesz wyłączniki?One są na wcisk w obudowie.

Trudno byłoby sięnie zabawić w wymianę,kiedy masz do dyspozycji praktycznie cały nowy środek...tunel ,boczki,fotele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez dwóch zdań wzrósł komfort psychiczny u Jacentego (poza prestiżem rzecz jasna). :D

No i z elementów praktycznych zapewne inaczej niż wcześniej rozchodzą się fale dźwiękowe po poszyciach foteli (po fasoli czy tam innym bigosie). :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tz,dla mnie lepsze,wygodniejsze...może dla tego że praktycznie nowe??? Ale na pewno wygodniejsze.

Colins jak zwykle o fasoli p******i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za może głupie pytanie. Dlaczego demontujemy tunel? Jest inny niż w Teknie czy przeszkadza w montażu foteli?

Pytam bo mam ochotę łyknąć prawy fotel z elektryką z anglika i zrobić przekładkę.

Od anglika może być trudne. Fotel ma elektryczną regulację ktorej sterowanie bedzie z prawej strony czyli przy tunelu. Ten fotel może po prostu sie nie zmieścić. Chyba że dla kierowcy wstawisz fotel pasażera. Ale ten ma mniej regulacji (przynajmniej tak bylo na poczatku produkcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno nie przyznać mu racji  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od anglika może być trudne. Fotel ma elektryczną regulację ktorej sterowanie bedzie z prawej strony czyli przy tunelu. Ten fotel może po prostu sie nie zmieścić. Chyba że dla kierowcy wstawisz fotel pasażera. Ale ten ma mniej regulacji (przynajmniej tak bylo na poczatku produkcji)

Jeżeli wstawię fotel kierowcy z anglika (czyli prawy) jako fotel pasażera u mnie (czyli prawy) to jako żywo nadal sterowanie będzie od strony drzwi, no chyba że oni jeszcze mają fotel ustawiony tyłem do kierownicy ale chyba nie. :dribble:W swoim elektrykę mam chodzi mi tylko o fotel pasażera. Zasilanie do funkcji fotela(oprócz poduszki) pociągnąłbym z fotela kierowcy, chyba że ktoś podpowiedziałby coś lepszego?

Nie tylko ale i klejnoty podgrzane :-)) cenna rzecz.

Uwaga na podgrzewanie klejnotów, no chyba, że ktoś nie chce już się rozmnażać :doctor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że projekt "Od Acenty do Tekny", nie mylić "od nędzy do pieniędzy", w toku.... :D

 

Jacek,

Ty to masz fantazję :D

Fajnee :zwyciestwo2:


Kiedy wycinasz dziurę w dachu? ;)


http://allegro.pl/dach-szklany-panorama-nissan-qashqai-ii-j11-i6581518400.html :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem,że dodasz 4 tą kostkę,lub polutujesz przewody,bo pod siedzeniem niema kabli pod elektrykę.


Muszę powiedzieć ,że podgrzewanie  działa super.Bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam takiej potrzeby...prędzej wywalę NC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...