camo Opublikowano 2 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 jak jest z żarówkami ledowymi w reflektorach europejskich na H4? dobrze odcinają światło ? fajnie świecą? przy wersji amerykanskiej na żarówki HB5 jest rewelacja, tanie żaróki led nie świecą może jakoś super mocno, ale widocznie lepiej od fabrycznych i odcinają się lepiej niż halogenowy zamiennik z tanszych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 mogą sobie odcinać swiatło rewelacyjnie, przy kontroli drogowej dowód rej. zostanie odebrany i tyle w temacie ledów.... Na kloszu jak byk pisze jakie zródło światła "siedzi" w reflektorze, każde inne to utrata homologacji i wykroczenie... wiem, mozna jedzić na ledach i 3 lata a mozna po zalożeniu wpaść po 3 dniach..... kwestia czasu i upierdliwości czy dobrego oka policmajstra z patrolu, i kilka stowek za dobre LED H4 pójdą w piz du... Może by tak szło zrobić gdyby w pathu nie było widać przez klosz jaka zarówka tam siedzi. Ci co mają soczewki mogą tak zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 2 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2019 dzięki za troskę, ale naprawdę nie o to pytałem według mnie są gorsze rzeczy niż odebranie dowodu przy kontroli przez jakiegoś upierdliwca. dobrze ustawione lampy na HB5 z dobrze wykonanymi ledami dają lepszą widoczność pieszych na poboczu, przeszkód i samej drogi i na 100% nie oślepiają jadących z przeciwka! dla mnie priorytetem jest bezpieczeństwo. nie spotkałem się jeszcze z sytuacją by policja sprawdzała oświetlenie w samochodach, które nie oślepiają i świecą poprawnie. prędzej zatrzymają samochód z ledwo świecącymi na żółto reflektorami z wypalonym przez halogen odbłyśnikiem, domyślając się że reszta samochodu jest w podobnym stanie. dlatego pytam czy ktoś testował ledy w reflektorach na żarówki H4 i czy też świecą poprawnie i nie oślepiają! ,bo żarówki ledowe do nich dedykowane zbudowane są zupełnie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beast Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Mój brat w Navarze zamontował ledy, dają piękne światło, dobrze oświetlają i mega oślepiają. Nie wiem, może nie wyregulował ich do końca, ale jadąc Patem z naprzeciwka jestem oślepiany, więc jadący niską osobówką nie widzi już nic zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 2 godziny temu, Beast napisał: Mój brat w Navarze zamontował ledy, dają piękne światło, dobrze oświetlają i mega oślepiają. Nie wiem, może nie wyregulował ich do końca, ale jadąc Patem z naprzeciwka jestem oślepiany, więc jadący niską osobówką nie widzi już nic zupełnie. tego się obawiałem. słyszałem, że są problemy z ledami H4 w europejskich lampach, może jednak ktoś trafił na żarówki, które ten problem rozwiązały? h4 muszą mieć zasłonkę, która najwyraźniej nie zawsze dobrze działa: https://allegro.pl/oferta/zestaw-led-cob-h4-c6-72w-7600-lm-zarowki-dzien-noc-6561346999 ledy do HB5 mają prostą budowę, świeci raz góra raz dół żarówki i to wystarczy: https://allegro.pl/oferta/zestaw-led-cob-hb5-9007-72w-7600-lm-zarowki-d-n-fv-6890859290 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 zerknij na stronę philipsa, mają tam odpowiednie Ledy ktore ładnie odcinają granice światła tylko cena też jest ładna..... zwykłe byle jakie chinczyki nie mają odpowiedniego "odcięcia", te z górnej półki już tak. I te teoretycznie nie oślepiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 cały czas męczy mnie pomysł zamiany lamp przednich z USA na Europejskie. mam jednak kilka wątpliwości. poza niepewnym działaniem ledowych zamienników H4, problemem może być silniczek ustawienia reflektorów, którego w lampach amerykańskich nie mam, czy szukać reflektorów bez elektrycznej regulacji, czy można reflektory dedykowane do silniczka zamontować bez niego? czy lepiej regulacje elektryczną zamontować. jakiego typu jest żarówka kierunkowskazu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 15 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2019 żarówki europejskie znalazłem :|) https://zarowkadoauta.pl/pojazd/nissan-pathfinder-iv-2012/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 porównanie świateł USA i EU żarówki 5w które sa pozycjami w europie w usa są obrysówkami .w usa kierunki maja 2 włókna i na mniejszej mocy sa też stale świecącą pozycja tylko ze żółtą. ma ktoś doświadczenia z zamiennikami lamp np DEPO, jaka jest ich jakość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beast Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 DEPO miałem w Galancie i świeciły koszmarnie źle, później zamontowałem w Civicu i świeciły praktycznie jak oryginały. Problemem też była słaba regulacja wysokości świecenia, tzn szybko ukręcił się gwint i regulować po prostu się nie dało. Za te pieniądze jest ok jak się trafi dobrze zmontowaną lampę, ale brakuje im powtarzalności w produkcji i można trafić na badziew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nivid Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Też mam dylemat ze światłami w mojej wersji patha z USA. Czy lampy oddać do serwisu - pokrycie nowym odbłyśnikiem, czy też wymienić na wersję europejską. I tutaj właśnie zaczynają się schody - jeśli europejczyki, to jakiej firmy... i czy da się to zamontować? Zna ktoś może jakiegoś mechaniora, co to się oświetleniem zajmuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 (edytowane) W dniu 23.05.2020 o 15:20, nivid napisał: Też mam dylemat ze światłami w mojej wersji patha z USA. Czy lampy oddać do serwisu - pokrycie nowym odbłyśnikiem, czy też wymienić na wersję europejską. I tutaj właśnie zaczynają się schody - jeśli europejczyki, to jakiej firmy... i czy da się to zamontować? Zna ktoś może jakiegoś mechaniora, co to się oświetleniem zajmuje? Jak w Warszawie to mógłbym pomóc, jestem świeżo po zamianie i polecam! procedura w 100% odwracalna. Wystarczy przejściówka z HB5 na H4 i na kierunek. Reszta takl samo, tylko obrysówka robi za pozycje a prawdziwej pozycji nie podpinamy. miałem w rękach i DEPO i TYC ostatecznie wybrałem te drugie (wersja nowsza, są 2 rodzaje z kwadratowym i okrągłym zasłonięciem żarówki) Jakość jest ok ale zdarzają sie niedociągnięcia ,sporo zależy od egzemplarza. Wybierałem też najlepsze żarówki z kilku które porównywałem ,teraz światła na ledach świecą lepiej niż nowe ksenony i poprawnie odcinają co jak się okazało potrafią niestety tylko te drogie. Lampy maja silniki jak bede miał troche czasu na zabawę zrobię instalacje i będzie można podnosić, teraz ustawiłem nieco niżej by nie oślepiały na nierównościach. Edytowane 7 Czerwca 2020 przez camo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 Witam Udało się komuś ogarnąć podłączenie dalekosiężnych z ksenonami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 W dniu 23.05.2020 o 15:20, nivid napisał: tak świeca lampy TYC na górze: h4 halogen PHILIPS H4 VISIONPLUS +50% na dole: led z dobrym odcięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P.Strugi Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Ok i co to konkretnie za ledy? Link do sklepu? Na ta chwile mam phillipsy racing vision +150% i przepolerowalem reflektory. Dużo dało. Zobaczymy jak z trwałością tych żarówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 jak by ktoś szukał dobrych świateł w teren to polecam panel ledowy 70cm, ledy z soczewkami 5D combo z przewagą dalekosiężnych, świecą naprawdę ładnie, szczególnie przewagę jaką dają soczewki widać na większych odległościach, montaż na magnesy neodymowe w gumie, jak dla mnie rewelacja, ładnie wygląda, nisko i można przyczepić w dowolnym miejscu na masce lub dachu, ja ustawiam przed szyberdachem dzięki temu mam ciemno w środku a droga ładnie oświetlona w dzień lub na drodze publicznej można łatwo odczepić. jak by ktoś był zainteresowany na priv podeśle konkretne linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 4 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2021 Poniżej moje doświadczenia z montażem dodatkowych świateł drogowych w patku z biksenonami. Całość zespolona z przełącznikiem długich przez by-pass na bezpiecznikach - z nich "kradnę" +. Lokalizacja skrzynki bezpieczników - stoisz z przodu auta w komorze silnika po lewej stronie bliżej podszybia. Ze względu na niewielką moc pojedynczej lampy - 29W - zdecydowałem się podłączyć je bezpośrednio pod instalację sterującą długimi. Jest w tym wypadku istotne jak wsadzimy nasz by-pass - przy niewłaściwym podłączeniu nasza instalacja nie będzie zabezpieczona bezpiecznikiem - ( "kradniemy" + przed lub za bezpiecznikiem). Przy większej mocy lamp można zastosować przekaźnik i sygnał od długich potraktować tylko jako sterujący. Biegun ujemny podpięty pod masę przy półce baterii. Przewody ze skrzynki bezpieczników wyprowadziłem przez oryginalne wyjście calej wiazki - dodatkowe kabelki wraz z peszlem przeszlły. Od strony mechanicznej zależało mi na możliwie dużej prostocie rozwiązania. Postanowiłem wykorzystać fakt, że wnęka w zderzaku po zdjęciu zaślepek (wystarczy zatrzaski podważyć rękę od spodu) wychodzi bezpośrednio na mocowanie belki zderzaka to właśnie mocowanie postanowiłem wykorzystać. Otwory w zderzaku wyciąłem wypalarką, za wsporniki posłużyły wygięte odpowiednio płaskowniki - wg instrukcji muszą być spełnione następujące warunki: Odległość między lampami minimum 60 cm Odległość od krawędzi zewnętrznej lampy do krawędzi auta maksimum 40 cm Odległość od ziemi do lampy minimum 35 cm Zdecydowałem się na lampy polskiego producenta Wesem. Do montażu używane dwa 3 metrowe odcinki kabla, 3 metrowy odcinek peszla, dwa złącza hermetyczne, dwa by-pasy, dwa końcówki typu oczko o średnicy 6 mm i tulejki zaciskowe do łączenia przewodów - na wyjście z by-pass z zakupionym przewodem. Lampy to "Reflektor drogowy LED 12V-24V 2500LM WESEM LC3". Calość prezentuje się jak na foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.