Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Termostat t30 2.0 benzyna??


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciał bym się przywitać jako nowy użytkownik forum.

 

Kupiłem t30 z benzynowym silnikiem 2.0 z LPG. Przy zakupie w zasadzie wszystko było ok niepokoiła mnie tylko wskazówka od temp. nie była idealnie w poziomie tylko odrobinę niżej. Po jeździe testowej wszystko wydawało się być w porządku samochód w miarę szybko się nagrzał i temperatura była  stabilna mimo wolnej jazdy na wysokich obrotach po błocie. Przyjechałem ponad 200 km do domu i pojawił się problem z ogrzewaniem, raz jest raz go nie ma. Otworzyłem maskę żeby skontrolować poziom płynu w zbiorniczku, wszystko ok ale dotknąłem węży, górny jest ciepły dolny zimny i są jak by nieco za twarde.

Pytanie 1: Jak sądzicie czy może to być wina termostatu?

Pytanie 2: Znalazłem jakiś schemat z którego wynika że w tym silniku są dwa termostaty czy to możliwe? Jeden od przodu pod kolektorem drugi z prawej strony stojąc przodem do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki widziałem ten temat. Sprawdzę to ale to że dolny wąż jest zimny to na pewno nie wina źle wpiętego parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie 2: Znalazłem jakiś schemat z którego wynika że w tym silniku są dwa termostaty czy to możliwe? Jeden od przodu pod kolektorem drugi z prawej strony stojąc przodem do samochodu.

 

Wg tego schematu jest coś takiego jak drugi termostat.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQwdckgWUFMRDhYwR0htZBYZEhEGaTo3SwJ3cRceExYFNCAsYBxwFx4TFgI0US52ERgVEAZrej49LGBqFhkSEQJpJjFXdAYWaB4TFl8fR0MSEWR0YHJ5FEdFW19AFg8SEWAFW0dVEhFRU0QRDhZaXVUSEVlHW1cWDEtHPH4RSUtHWlB2EEcUW1cWDwAFDRpJCB5REQ4XcREYFB4GWwgRBgQCchQGW1dbT01rdQJyf2QaMxV1dlBkE01XXw8lAhBeU1YQCW8UKEckTw%24&vid=0&cid=3&uid=106008&q=

21230

212306N20A.jpg

21200

21200EA000-0.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie... jest oznaczenie termostat i water control valve co do złudzenia przypomina termostat. W takim razie do czego służy ten zawór po prawej stronie głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest jeden. I nie ma innej opcji. Oba urządzenia może i podobnie wyglądaja i też otwierają sie pod wpływem temperatury ale innej.  Termostat 80,5 -83,5 stopnia a water control valve 93,5-96,5. Zamknięcie tez jest inne 77 i 90 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No termostat jest jeden i to jest fakt. Ten drugi to zawór sterujący przepływem wody. Zasada działania jest taka sama jak w termostacie, tyle że w innym zakresie temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem tylko po co ten zawór? Jaką spełnia funkcję? Czyli co wymienić sam termostat a zaworu nie ruszać?

Edytowane przez grzesiek_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź termostat w gorącej wodzie, u mnie były podobne objawy i skończyło się uszczelką głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem tylko po co ten zawór? Jaką spełnia funkcję? Czyli co wymienić sam termostat a zaworu nie ruszać?

Ciężko doktoryzować jak się nie zna silnika. 

Jaką spełnia funkcję? Zobacz na ilustrację podesłaną przez kolegę "NN" .

Zawór zapewne steruje przepływem wody w trzy strony.

Heater to do nagrzewnicy? Nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź termostat w gorącej wodzie, u mnie były podobne objawy i skończyło się uszczelką głowicy

Bez obrazy ale mam szczerą nadzieję że jednak się mylisz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem termostat, czujniki wody, pod koniec był problem z odpaleniem na gorącym silniku. Zimny palił od kopa a po jeździe auto miało problemy z odpaleniem.

Oby u ciebie był tylko termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz  że zrobił bym ok 300 km jak by było coś nie tak? W zbiorniczku wyrównawczym jest płyn a jak odkręcę korek w chłodnicy to nie widzę. W ogóle nie potrafię zrozumieć jak działa ten zbiorniczek skoro dochodzi do niego tylko jeden wąż jak by nadmiar z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik wyrwnawczy cieczy chłopdzacej to coś co nie zawsze było i jest w samochodach.. Jego rola to wyrównywanie posiomu cieczy w układzie. Gdy się ciecz nagrzewa to objętość jej rośnie i nadmiar trafia do zbiorniczka i odwrotnie gdy się wychładza to drafia do układu. Istotne jest, aby ilość chłodziwa w zbiorniczku ( na zimnym silniku ) powinna być właściwa. Sprawdz ile jest u Ciebie na zimnym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że w przypadku przerobienia samochodu na kuchenkę gazową może wystąpić problem z uszczelką pod głowicą jak przeróbka była kiepska.  Ja zrezygnowałęm z gazu nawet w kuchni  :)

Sprawdz ilość płynu chłądzącego w zbiorniczku na zimnym. Kompresje na cylindrach ( jeśli na którymś jest niskie to gdzieś przedmuchało ) oraz zrób próbe olejową ( jak ciśnienie jest niskie i się utrzymuje to albo zawory przedmuchuja albo uszczelka). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cieplym i na zimnym poziom w zbiorniczku niemal taki sam pod max.  Po nagrzaniu silnika jestem w stanie otworzyc korek podczas pracy wiadomo na poczatku troche fuknie ale upusci cienienie i jest ok. Nie wyrzuca plynu na otwartym podczas pracy silnika. Zmierzylem temp plynu gdy silnik pracowal z pol godziny i temp max to 60-70 st. Na wszystkich wezach.


Na cieplym i na zimnym poziom w zbiorniczku niemal taki sam pod max.  Po nagrzaniu silnika jestem w stanie otworzyc korek podczas pracy wiadomo na poczatku troche fuknie ale upusci cienienie i jest ok. Nie wyrzuca plynu na otwartym podczas pracy silnika. Zmierzylem temp plynu gdy silnik pracowal z pol godziny i temp max to 60-70 st. Na wszystkich wezach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tam na zbiorniczku sa dwie kreski min i max. I jest tak blizej max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek ja zrobiłem 2000 km zanim trafił mechanik że uszczelka, a już byłem przed wyjazdem na wakacje to pilnie ja robiłem plus oczywiście głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadł snieg i trochę jeździłem. Zauważyłem jeszcze jedną sprawę. Na wolnych obrotach nie ma ogrzewania ale jak zaczynam jechać powoli 1,2 to zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Jak chwilę jeździłem po łące to juz całkiem gorące dmuchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik wyrwnawczy cieczy chłopdzacej to coś co nie zawsze było i jest w samochodach..

Tak wiem jaką rolę spełnia zbiorniczek tylko w każdym samochodzie jaki miałem do tej pory ze zbiorniczka wychodziły dwa węże jeden cieniutki biegnący od górnej części chłodnicy a drugi grubszy wpięty gdzieś w obieg. I to dla mnie było zrozumiałem a w X-trail z tego co widziałem do zbiorniczka idzie tylko jeden przewód od korka chłodnicy jak by nadmiar. To jak ma wrócić ten płyn do obiegu?

Tak sobie jeszcze myślę że może uwalona jest pompa wody? Na wolnych obrotach nie ma wydajności a na zwiększonych jakoś sobie radzi?

Panowie i panie wiem że jestem trochę natrętny ale mam jeszcze jedno pytanie. Wg mnie te dwa schematy się nieco różnią od siebie jeżeli chodzi o kierunek przepływu cieczy. Którędy wpływa ciecz do chłodnicy a którędy wypływa? Wydaje mi się że płyn powinien wypływać Blok>>>Termostat>>>Chłodnica.

Wymieniłem termostat problem z zimnym dolnym wężem ustapil. W samochodzie byl jeszcze ori termostat nissana. Niestety problem z brakiem ogrzewania na postoju pozostal. Wystarczy ze na moment dam obrotu na ok 2 tys ogrzewania wraca. Pozyczylem urzadzenie do badania spalin w ukladzie i niestety najgorsze sie potwierdzilo :(...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...