grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Na wstępie chciał bym się przywitać jako nowy użytkownik forum. Kupiłem t30 z benzynowym silnikiem 2.0 z LPG. Przy zakupie w zasadzie wszystko było ok niepokoiła mnie tylko wskazówka od temp. nie była idealnie w poziomie tylko odrobinę niżej. Po jeździe testowej wszystko wydawało się być w porządku samochód w miarę szybko się nagrzał i temperatura była stabilna mimo wolnej jazdy na wysokich obrotach po błocie. Przyjechałem ponad 200 km do domu i pojawił się problem z ogrzewaniem, raz jest raz go nie ma. Otworzyłem maskę żeby skontrolować poziom płynu w zbiorniczku, wszystko ok ale dotknąłem węży, górny jest ciepły dolny zimny i są jak by nieco za twarde. Pytanie 1: Jak sądzicie czy może to być wina termostatu? Pytanie 2: Znalazłem jakiś schemat z którego wynika że w tym silniku są dwa termostaty czy to możliwe? Jeden od przodu pod kolektorem drugi z prawej strony stojąc przodem do samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Podobny temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97481-słabe-grzanie-t30-benzyna/ Auto też z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Dzięki widziałem ten temat. Sprawdzę to ale to że dolny wąż jest zimny to na pewno nie wina źle wpiętego parownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Pytanie 2: Znalazłem jakiś schemat z którego wynika że w tym silniku są dwa termostaty czy to możliwe? Jeden od przodu pod kolektorem drugi z prawej strony stojąc przodem do samochodu. Wg tego schematu jest coś takiego jak drugi termostat. https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQwdckgWUFMRDhYwR0htZBYZEhEGaTo3SwJ3cRceExYFNCAsYBxwFx4TFgI0US52ERgVEAZrej49LGBqFhkSEQJpJjFXdAYWaB4TFl8fR0MSEWR0YHJ5FEdFW19AFg8SEWAFW0dVEhFRU0QRDhZaXVUSEVlHW1cWDEtHPH4RSUtHWlB2EEcUW1cWDwAFDRpJCB5REQ4XcREYFB4GWwgRBgQCchQGW1dbT01rdQJyf2QaMxV1dlBkE01XXw8lAhBeU1YQCW8UKEckTw%24&vid=0&cid=3&uid=106008&q= 21230 21200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 W QR20 jest jeden termostat. Zobacz załączony schemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 I tak i nie... jest oznaczenie termostat i water control valve co do złudzenia przypomina termostat. W takim razie do czego służy ten zawór po prawej stronie głowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Termostat jest jeden. I nie ma innej opcji. Oba urządzenia może i podobnie wyglądaja i też otwierają sie pod wpływem temperatury ale innej. Termostat 80,5 -83,5 stopnia a water control valve 93,5-96,5. Zamknięcie tez jest inne 77 i 90 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 No termostat jest jeden i to jest fakt. Ten drugi to zawór sterujący przepływem wody. Zasada działania jest taka sama jak w termostacie, tyle że w innym zakresie temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Dokładnie tak... o to mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 (edytowane) Ok rozumiem tylko po co ten zawór? Jaką spełnia funkcję? Czyli co wymienić sam termostat a zaworu nie ruszać? Edytowane 8 Stycznia 2018 przez grzesiek_1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Sprawdź termostat w gorącej wodzie, u mnie były podobne objawy i skończyło się uszczelką głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Ok rozumiem tylko po co ten zawór? Jaką spełnia funkcję? Czyli co wymienić sam termostat a zaworu nie ruszać? Ciężko doktoryzować jak się nie zna silnika. Jaką spełnia funkcję? Zobacz na ilustrację podesłaną przez kolegę "NN" . Zawór zapewne steruje przepływem wody w trzy strony. Heater to do nagrzewnicy? Nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Sprawdź termostat w gorącej wodzie, u mnie były podobne objawy i skończyło się uszczelką głowicy Bez obrazy ale mam szczerą nadzieję że jednak się mylisz :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Wymieniałem termostat, czujniki wody, pod koniec był problem z odpaleniem na gorącym silniku. Zimny palił od kopa a po jeździe auto miało problemy z odpaleniem. Oby u ciebie był tylko termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Myślisz że zrobił bym ok 300 km jak by było coś nie tak? W zbiorniczku wyrównawczym jest płyn a jak odkręcę korek w chłodnicy to nie widzę. W ogóle nie potrafię zrozumieć jak działa ten zbiorniczek skoro dochodzi do niego tylko jeden wąż jak by nadmiar z chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Zbiornik wyrwnawczy cieczy chłopdzacej to coś co nie zawsze było i jest w samochodach.. Jego rola to wyrównywanie posiomu cieczy w układzie. Gdy się ciecz nagrzewa to objętość jej rośnie i nadmiar trafia do zbiorniczka i odwrotnie gdy się wychładza to drafia do układu. Istotne jest, aby ilość chłodziwa w zbiorniczku ( na zimnym silniku ) powinna być właściwa. Sprawdz ile jest u Ciebie na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Oj chłopie.... Dokładnie opisane moje objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Dodam jeszcze, że w przypadku przerobienia samochodu na kuchenkę gazową może wystąpić problem z uszczelką pod głowicą jak przeróbka była kiepska. Ja zrezygnowałęm z gazu nawet w kuchni Sprawdz ilość płynu chłądzącego w zbiorniczku na zimnym. Kompresje na cylindrach ( jeśli na którymś jest niskie to gdzieś przedmuchało ) oraz zrób próbe olejową ( jak ciśnienie jest niskie i się utrzymuje to albo zawory przedmuchuja albo uszczelka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Na cieplym i na zimnym poziom w zbiorniczku niemal taki sam pod max. Po nagrzaniu silnika jestem w stanie otworzyc korek podczas pracy wiadomo na poczatku troche fuknie ale upusci cienienie i jest ok. Nie wyrzuca plynu na otwartym podczas pracy silnika. Zmierzylem temp plynu gdy silnik pracowal z pol godziny i temp max to 60-70 st. Na wszystkich wezach. Na cieplym i na zimnym poziom w zbiorniczku niemal taki sam pod max. Po nagrzaniu silnika jestem w stanie otworzyc korek podczas pracy wiadomo na poczatku troche fuknie ale upusci cienienie i jest ok. Nie wyrzuca plynu na otwartym podczas pracy silnika. Zmierzylem temp plynu gdy silnik pracowal z pol godziny i temp max to 60-70 st. Na wszystkich wezach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Pod max.. czyli pełen pod korek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Nie tam na zbiorniczku sa dwie kreski min i max. I jest tak blizej max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Grzesiek ja zrobiłem 2000 km zanim trafił mechanik że uszczelka, a już byłem przed wyjazdem na wakacje to pilnie ja robiłem plus oczywiście głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Spadł snieg i trochę jeździłem. Zauważyłem jeszcze jedną sprawę. Na wolnych obrotach nie ma ogrzewania ale jak zaczynam jechać powoli 1,2 to zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Jak chwilę jeździłem po łące to juz całkiem gorące dmuchało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Wykręć świece, zobacz czy wszystkie są tak samo spalane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Zbiornik wyrwnawczy cieczy chłopdzacej to coś co nie zawsze było i jest w samochodach.. Tak wiem jaką rolę spełnia zbiorniczek tylko w każdym samochodzie jaki miałem do tej pory ze zbiorniczka wychodziły dwa węże jeden cieniutki biegnący od górnej części chłodnicy a drugi grubszy wpięty gdzieś w obieg. I to dla mnie było zrozumiałem a w X-trail z tego co widziałem do zbiorniczka idzie tylko jeden przewód od korka chłodnicy jak by nadmiar. To jak ma wrócić ten płyn do obiegu? Tak sobie jeszcze myślę że może uwalona jest pompa wody? Na wolnych obrotach nie ma wydajności a na zwiększonych jakoś sobie radzi? Panowie i panie wiem że jestem trochę natrętny ale mam jeszcze jedno pytanie. Wg mnie te dwa schematy się nieco różnią od siebie jeżeli chodzi o kierunek przepływu cieczy. Którędy wpływa ciecz do chłodnicy a którędy wypływa? Wydaje mi się że płyn powinien wypływać Blok>>>Termostat>>>Chłodnica. Wymieniłem termostat problem z zimnym dolnym wężem ustapil. W samochodzie byl jeszcze ori termostat nissana. Niestety problem z brakiem ogrzewania na postoju pozostal. Wystarczy ze na moment dam obrotu na ok 2 tys ogrzewania wraca. Pozyczylem urzadzenie do badania spalin w ukladzie i niestety najgorsze sie potwierdzilo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.