RobertWysocki Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Witam. Dziś mechanik stwierdził całkowity brak oleju w przedniej przekładni. Objawem tego był taki trochę gwizd, trochę huczenie słyszalne podczas jazdy. Stwierdził iż przyczyną tego jest to że wydech jest położony bardzo blisko tej przekładni i wysoka temperatura powoduje iż ten olej się wypala. Czy ktoś z Was miał może takie problemy? Przejrzałem całe forum i nie spotkałem takiego wątku, czyżby tylko mnie to dotknęło? Nikomu więcej się ten olej nie wypala. Jakieś cztery tygodnie temu ten sam mechanik usuwał problem brzęczenia przy zimnym silniku. Okazało się że to jakaś osłona była poluzowana. brzęczenie ustało tylko nie wiem czy ta osłona została umocowana czy usunięta? czy to może być przyczyna ewentualnego wypalenia się oleju? Został zalany olej i jakiś wyciszacz do skrzyń biegów, który podobno ma zadziałać po ok. 1000 km. Czy to zda egzamin? Czy też czeka mnie jakaś poważniejsza naprawa. Na razie jak huczało tak huczy. dzięki za uwagę. pozdrawiam wszystkich Robert Wysocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 wymyśla z tym wypalaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie słyszalem o wyciszaczu do skrzyń. Kiedyś był wyciszacz do mostów napędowych czyli trociny ale zabijały most tyle że już nowemu nabywcy bo robili tak przed samą sprzedażą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertWysocki Opublikowano 13 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 Na razie trochę przycichło, najbardziej słychać tak między 60 a 80 km/h, potem jest względnie. Ale i tak martwi mnie przyczyna braku oleju. Na szczęście używane reduktory nie są drogie. Jeden z użytkowników tego forum napisał bardzo fajną instrukcje wymiany tylnego mostu, czy z przodu jest równie nieskomplokowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 Nie wiem ale chyba bez opuszczania sanek się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 z przodu nie ma mostu. tam jest tylko dostawka do skrzyni zwana "skrzynką kątową". Niestety nie podpowiem jak się ją wymienia. A i jeszcze jedna rzecz, czy brak oleju oznaczał 100% braku (raczej wątpię) czy tylko bardzo mało oleju? Pytam, ponieważ w tylny most wchodzi 0,55L oleju a w skrzynkę kątową tylko 0,3L więc może mechanikowi wydawało się tylko, że nie ma oleju (w sensie jest go mało) a było ile powinno być (tylko te oleje podlegają wymianie co 60kkm (w moście z tyłu, w skrzynce oraz w skrzyni). Nie zmienia to faktu, że np na starym oleju mogła ulec zniszczeniu bo smarowanie było nieodpowiednie. Olej raczej nie odparował sam z siebie bo to 100% szczelne jest i jak nie było śladu wycieku to raczej powinien tam być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Jedyne co to mogło olej wychlapać do skrzyni biegów przez simmering ale wątpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertWysocki Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 A więc tak. To smarowidło/wyciszacz oczywiście nic nie dało, to ja dałem się zrobić w balona. Trudno, bywa. Gwizd, huczenie jeszcze się nasiliło, udałem się więc do innego mechanika. Przekładnia kątowa została wymieniona na inną, używaną (dla tych co nie wiedzą są takie same i w benzynie i dieslu). I jest ok, cicho i przyjemnie. W starej przekładni nie widać było nigdzie wycieków, i mechanik zasugerował, że przy jakiejś naprawie skrzyni biegów ktoś mógł po prostu nie wlać oleju do przekładni (zapomniał albo nie wiedział), bo w skrzyni też go trochę brakowało. Trzeba było opuszczać sanki i chyba odkręcić wydech. Koszty to 400 zł przekładnia i 200 wymiana, więc nie tak źle. No i wszyscy mówią na tę część reduktor (to informacja dla kompletnych laików tak jak ja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 . No i wszyscy mówią na tę część reduktor (to informacja dla kompletnych laików tak jak ja). X-trail reduktora nie posiada. Aczkolwiek prawdą jest ,że wiele osób błednie używa tej nazwy np.tak nazywająć skrzynkę rozdzielczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkzibi Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Witam. U mnie nie wiem czy to to samo ale jak odpalę silnik i jak dodaję gazu to słyszę takie metaliczne jak by tarcie. Co to moze być? Cyz to związane z przekładnią? Raczej nie bo przy odpalaniu zanim nie ruszę to nie powinno być nic słychać. Co do przekładni to niech ktoś mi podpowie co tak na prawdę mam w swoim aucie (2.0 benzyna manual) 1. most tylny 2. Skrzynię manualną 3. Reduktor / przekładnia kątowa / most przedni ????? bo sam już nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 ad 3, przekładnie kątową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertWysocki Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 U mnie nie wiem czy to to samo ale jak odpalę silnik i jak dodaję gazu to słyszę takie metaliczne jak by tarcie. A to tarcie ustępuje jak jedziesz, albo jak silnik trochę się zagrzeje? Masz jak kolega napisał przekładnię kątową, ale jakbyś chciał ją kupić to najszybciej znajdziesz jak wpiszesz reduktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 W przekładni kątowej gdy auto stoi nic się nie rusza więc nie może hałasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertWysocki Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 W przekładni kątowej gdy auto stoi nic się nie rusza więc nie może hałasować. Ok. Czyli na pewno nie jest to przekładnia. Natomiast u mnie rzężenie czy też metaliczne dźwięki zaraz po uruchomieniu powodowała obluzowana osłona kolektora. Najpierw podejrzewałem rozrząd, bo, na forum można znaleźć informacje iż tego typu objawy to efekt rozciągniętego łańcucha rozrządu. Za nim olejowy napinacz łańcucha napnie łańcuch podobno słychać właśnie taki zgrzyt, brzęczenie ( na szczęście u mnie wszystko ucichło po umocowaniu osłony), więc niech kolega zwróci uwagę kiedy te dźwięki się pojawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.