midull Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Panowie jestem tu nowy i nie do końca znam się na tych sprawach moim problemem jest to iż moja Pati przestała odpalać jest to wersja 2.5 DCI automat z 2005r wersja bez kluczykowa (pokrętło) i po ciężkich poszukiwaniach doszedłem do tego iż wywala mi cały czas pod maską bezpiecznik podpisany niby jako klakson (horn) raz udało się tak że wsadziłem bezpiecznik wróciło wszystko na miejsce po chwili po próbie ruszenia bezpiecznik wystrzelił auto nie zgasło ale przestało wyświetlać który bieg i w jakiej pozycji są mosty po zgaszeniu już nie odpalił i za każdym razem ten bezpiecznik wystrzela po ciężkiej wędrówce po wiązce kabli okazuje się że ten bezpiecznik tzn przewód za bezpiecznikiem (czerwony srebrne plamki) idzie do skrzyni biegów do wtyczki po odłączeniu wtyki bezpiecznik przestaje się palić więc chodzi o coś dalej, teraz takie pytanie czy spotkał się ktoś z takimi obawami co mogę dalej zrobić czy to gniazdo wtyki to jakiś czujnik wymienialny czy to jest złącze sterownika który znajduje się w skrzyni biegów od czego ten wtyk za co odpowiada ?? załączam foto żeby było dokładniej wiadomo o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 to jest połączenie z całym sterownikiem elektrozaworów w skrzyni automatycznej + kilka czujników wszystko jest w misce olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Tzn przez zdjęcie miski olejowej jestem w stanie dostać się i zobaczyć od czego konkretnie idzie ten kabelek który robi to zwarcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) trzeba spuścić olej i wyjąć cały sterownik, od drugiej strony jest podłączenie do tej kostki i wszystkie kable. był temat o awarii skrzyni biegów Edytowane 9 Stycznia 2018 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Wielkie dzięki za info tylko sam to raczej nie mam gdzie i jak tam grzebać ja bardziej elektryk niż mechanik więc pewnie odstawie auto do mechanika ale dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 w temacie o skrzyni podałem link do manuala, tam jest dokładnie opisane co i w jakiej kolejności odkręcać, ja to robiłem w garażu po najechaniu przednimi kołami na betonowe kostki. nie było zbyt wygodnie ale dało sie pracować. warto wczesniej umyć podwozie http://www.thenissanpath.com/filelib/R51/Service/AT.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) powiedz mi czy orientujesz się czy to normalny obiaw padnietego sterownka że wywala bezpiecznik i auto nie odpala. bo tu jest ewidentny obiaw zwarcia na jednym z pinów przez co wywala bezpiecznik i w sumie raz musiało się to wszystko dobrze ułożyć bo jak pisałem wcześniej wsadziłem bezpiecznik i auto normalnie odpaliło. i na co obstawiasz sterownik do wymiany czy da się go jeszcze naprawić ?? Edytowane 9 Stycznia 2018 przez midull Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 powinien wyskakiwać błąd zablokowanych elektrozaworów i skrzynia powinna pracować w trybie awaryjnym, jeśli wywala bezpiecznik to obstawiam jakieś zwarcie, tam jest sporo metalu i dosyć delikatne przewody więc jakis + mógł spotkać sie z masą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 powiedz mi czy orientujesz się czy to normalny obiaw padniętego sterownika że wywala bezpiecznik i auto nie odpala. bo tu jest ewidentny obiaw zwarcia na jednym z pinów przez co wywala bezpiecznik i w sumie raz musiało się to wszystko dobrze ułożyć bo jak pisałem wcześniej wsadziłem bezpiecznik i auto normalnie . Na co obstawiasz sterownik do wymiany czy da się go jeszcze naprawić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 jak jesteś "bardziej elektryk" to myśle że naprawisz musisz sie tylko dobrac do środka i sprawdzić ścieżki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 powiem tak odpaliłem to auto na po prostu podając plus na rozrusznik i wygląda że jest w trybie awaryjnym bo jest tylko jedne bieg do przodu tzn do przodu kreci się na 3 tys obrotów i po woli rusza i jedzie tak jak by był jakiś pośredni bieg wpęiety z diagnozą problem bo niby brak komunikacji przez to zwarcie po odpaleniu nie wyświetla biegu ani pozycji reduktora to z tego co mówisz warto by spróbować zajrzeć pod tą miskę bo byc może tak jak mówisz być może wystarczy wyjąc ten sterownik wyczyścić z opiłków sprawdzić w jakim stanie są przewody czy nie widać fizycznego zwarcia jak nie pomoże to wtedy oddać do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 pewnie juz przez wtyczke mozna sprawdzic gdzie wystepuje zwarcie, ale po otworzeniu bedzie mozna znaleźć przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 w wtyczce tak jak pisałem na czerwonym przewodzie z srebrnymi kropkami jest zwarcie do masy ale nic m to nie mówi muszę poszukać kanału lub podnośnika i zerknąć do środka prawdopodobnie na chłopski rozum jeśli raz działa raz nie to może i coś tam fizycznie robi zwarcie zalezy jak się ułoży i być może czyszczenie wystarczy taką mam cichą nadzieję no to nie jest dobrze po sterowniku skrzyni. teraz podpowiedź dostanie się go gdzieś czy raczej tylko wymiana skrzyni ?? jak wymiana skrzyni to czy wymienia się ją po prostu wkładając drugą czy jednak trzeba to jakoś parować z komputerem. w załączniku foto tego co napotkałem w środku :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) przykra sprawa, co mogło byćprzyczyną? sterownik był sprzedawany jako cala częśc wraz z zaworami. https://www.ebay.com/p/OEM-Trtnsmission-Valve-Nissan-Frontier-Xterra-Pathfinder-KIA-Complete-Re5r05a/2255170425?iid=302459718391&rt=nc jest kila rodzajów o ile pamiętam 3, różnia sie czasem produkcji i wtyczkami. niestety od kilku lat sprzedaja je czyste i po zakupie wymagaja zaprogramowania. sam TCM, czyli to co sie spaliło mozna sprobować trafić na jakiś używanych częściach. jest i sam komputer: http://midparts.com.pl/pl/p/RE5R05A-KOMPUTER-SKRZYNI-NOWY/3138 powinien pasować, ciekawe czy trzeba programować. https://www.ebay.com/p/OEM-Trtnsmission-Valve-Nissan-Frontier-Xterra-Pathfinder-KIA-Complete-Re5r05a/2255170425?iid=292352876790 tu całkiem fajna cena. TCM w tych skrzyniach często sie psują i widać, że zaczeli sprzedawać je osobno. Edytowane 11 Stycznia 2018 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
midull Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 powiedz mi czy kojazysz czy po wymianie skrzyni też trzeba programować ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 możliwe że nie, ale nie mam pewności czy jakies komplikacje sie nie pojawią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.