chudson Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Na zimno 11 to ładny wynik. Kupowanie słupka to loteria. Aby sprawdzić gładź trzeba ściągać głowice a to oznacza rozkręcenie jeszcze bardziej całości co znacznie zwiększa koszty Ja tam jestem zwolennikiem naprawy ale jak ktoś nie zrobi tego sam to również zabuli nieźle. Półśrodki też są możliwe, można testować czy gładź zużyta czy może tylko pierścienie trzeba wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Problem widze w nazewnictwie i nie dla każdego dane słowo znaczy to samo. Aby bylo jasne -dla mnie słupek silnik ,blok silnika czy jeszcze inaczej korpus silnika to jest to co widać w załączonym obrazku. Inni natomiast słupkiem błędnie nazywaja cały silnik z głowica ale pozbawiony osprzetu. Więc jak ktos chce kupic sam słupek -nie ma żadnej loterii bo gładź cylindrów jest bardzo łatwa do oceny zarówno wzrokowo jak przez pomiary . Edytowane 25 Stycznia 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Piotrek a jak blok, czy cokolwiek innego będzie zarysowane w dolnej części wewnątrz lub pęknięte w niewidocznym miejscu to jak to Ty znajdujesz? Jakim narzędziem? Da się oczami to wypatrzeć? a jak korbowód, panewki czy inne czopy są zużyte to jak to oceniasz? Przecież tego nie widać? Edytowane 25 Stycznia 2018 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Piotrek a jak blok, czy cokolwiek innego będzie zarysowane w dolnej części wewnątrz lub pęknięte w niewidocznym miejscu to jak to Ty znajdujesz? Jakim narzędziem? Da się oczami to wypatrzeć? a jak korbowód, panewki czy inne czopy są zużyte to jak to oceniasz? Przecież tego nie widać? W tym wątku swoja opinie opieram na tym,ze pewniejsza opcja jest zakup samego slupka silnika a nie remont -szlif u byle kogo,kto ma nikle pojecie jak ta czynnośc ma wygladac prawidłowo. Widzialem juz "szlify"wykonane przy pomocy rozwiertaka i papieru sciernego Oczywiście zakladam,ze przyczyna braniu oleju została prawidłowo rozpoznana-brak prawidlowego cisnienia na cylindrach przez uszkodzenie/wyrobienie gładzi cylindrów lub pierscieni . Korbowód ,panewki ,zawory itp to zupelnie inny temat. Edytowane 25 Stycznia 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Ale Pete przecież jak kupię słupek to muszę wiedzieć jaki jest stan całego elementu, nie tylko gładzi? Tam tylko gładzie cylindrów są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Oberzyj obrazek jaki wyżej wkleiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Jak dla mnie to to jest blok z miską a słupkiem u nas nazywa się golizne z głowicą zamontowaną i pokrywą na niej. W takim rozkręconym gładź obejrzysz ale pierścieni już nie ( pęknięcie cylindra to skrajne wypadki więc pomijam) . Aby sprawdzić panewki musisz zdejmować miskę ( i tu zależy czy sprzedawca się na to zgodzi ) W szlify robione rozwiertakiem nie wierzę w dzisiejszych czasach bo nie widziałem tak dużych rozwiertaków a już na pewno nie mają ich partacze.( no chyba ,ze u rzemieślników pchających auto na sprzedaż ale nie w szlifierniach ) Ale faktycznie szlif można spieprzyć tylko ,że w dobrych szlifierniach ( a w każdym większym mieście taką znajdziesz ) zrobią to dobrze i dadzą gwarancję lub na własny koszt poprawią. Dajesz nowe tłoki albo sami je załątwią i muszą to spasować. I tutaj trudne pytanie , Robić połowicznie , robić połowę czy robić całość. Co lepsze ? Używany blok i stare pierścienie czy chociaż pierścienie wymienić? a może jednak Swój blok ze szlifem i nowe tłoki z pierścieniami Głowicy nie ruszamy ? czy regenerujemy , a może chociaż przylgnie dotrzemy ? może same prowadnice wymienimy a może same uszczelniacze ? Rozrząd nowy czy stary jeszcze pojeździ ? Panewki mogą jeszcze być czy jak robić to je również ? Pompa oleju regenerujemy czy jeszcze chodzi ? Uszczelniacze wału zostawiamy czy ? jak już mam wyciągnięte to zmienię? Zależnie od opcji koszta szybko rosną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 25 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Mam opcje 2 mechaników, miejscowy, który zajmuje się remontami silników od 90+ któregoś roku ma warsztat...daje pół roku gwarancji, remont głowicy, remont dołu, pierścienie, rozrząd nowy, z robocizną 3000zł, drugi mechanik którego poleca kumpel, robi u niego auta bardzo długo i różne...to Katowice... widać konkretny gość, ogarnięty...wymienił chyba wszystko co możliwe do podjęcia naprawy w tym motorze...co więcej u niego wymiana rozrządu, remont głowicy, części i robocizna to koszt 3500zł... uważa, że wina leży po stronie głowicy...nie znam się na tyle, abym mógł coś powiedzieć... 3500zł robota głowicy, robocizna, rozrząd, dół nie ruszany...Daje na to rok gwarancji Edytowane 25 Stycznia 2018 przez TomekX-TRAIL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 uważa, że wina leży po stronie głowicy... Tomek - też tak uważam i dalej namawiam na próbę wymiany samych uszczelniaczy (jak na filmie bez ściągania głowicy, nie samemu - tylko niech mechanik to zrobi). Ryzykujesz niewiele - uda się, to zaoszczędzisz trochę sianka. Nie uda się - to i tak rozbierasz cały silnik i głowicę dajesz do regeneracji - zrobią planowanie, dotrą zawory a uszczelniacze będziesz już miał i tak musisz je kupić. Ryzykujesz tylko robocizną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Prawda warto zacząć od uszczelniaczy a jeśli nie pomoże to opcję za 3 tysiące z dołem bym wybrał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Od 5 lutego silniczek przechodzi operację zdecydowalem się i remontuje, w 3 tysiach mam sie zmieścić, glowica, rozrząd, pierścienie, ogólnie dół i robocizna do odbioru 9 lutego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 ...zdecydowalem się i remontuje, Słuszna decyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 do odbioru 9 lutego znaczy robisz sobie prezent na walewtyłki Jak już tak inwestujesz to może chciałbyś o krok dalej... mam garretta g25... Samym dmuchnięciem to gdzieś 230KM można by wyciągnąć a jak doinwestujesz we wtryski i przy okazji teraz założysz kute tłoki i korby to w zasięgu będzie 350KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Takie pytanko odnośnie oleju po remoncie, jeżdżę na Motul 10w40, zalać tym samym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 5w30 przecie to nowy silnik będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zienek75 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2018 Mam nadzieję że po remoncie napiszesz co i jak. Mam podobny problem, olej bierze, a z rury wydechowej parowóz. Płyn chłodniczy cały czas na tym samym poziomie. Żadnych widocznych wycieków i tak już od ponad roku czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 sprawdziłeś na białej tekturce, przyłożonej do rury, spaliny na zimnym i gorącym? Możesz stanąć za rurą w białych spodniach też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Spokojnie, poinformuję o wszystkim po całej operacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zienek75 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Jutro sprawdzę z tekturą przy rurze wydechowej. Chcę również dokonać próby olejowej, ale jednej rzeczy nie rozumiem. Wyczytałem, że: a- jeśli wyniki obu pomiarów sa identyczne to świadczy o nieszczelności zaworów i ich gniazd b- jeśli w drugim pomiarze wynik uległ wyraźnemu wzrostowi to sugeruje on nieszczelność tłoków, pierścieni i gładzi cylindra c- jeśli w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ciśnienia to świadczy o nieszczelności zarówno zaworów gniazd i tłoków, lub uszczelki Jakie wyniki uzyskuje się w dobrym, sprawnym silniku?? Czy drugi pomiar jest niższy?? Bo innego rozwiązania nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 (edytowane) masz dobre ciśnienie przed i po próbie olejowej ( po olejowej może nieznacznie wzrosnąć ) w przypadku A wyjdzie ci dwa razy 9 barów na przykład a w przypadku dobrego silnika dwa razy wyjdzie ci 12-14 barów ( nie wiem ile dokłanie barów powinien mieć akurat ten silnik ) Edytowane 3 Lutego 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zienek75 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Póki co zmierzyłem sprawdziłem ciśnienie. Na wszystkich cylindrach bardzo podobnie, po 11,5. Nie wiem czy to mało czy średnio, bo z tego co wyczytałem na necie informacje na ten temat są różne, więc nie znam wartości prawidłowych. Dokonałem również kontroli tekturą przy rurze wydechowej. Jak dla mnie praktycznie zero brudu, może minimalnie ledwo zauważalnie nieco więcej na zimnym silniku. Choć rura nie jest sucha, a raczej wilgotna. Jest to skroplona para ze śladowymi ilościami sadzy :-) Dodam że podczas ostatniej regulacji lpg (trzy miesiące temu) wszystkie odczyty pomiaru spalin, w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Nie pamiętam z głowy ale jest wzór na obliczanie ile powinien mieć silnik barów znając stopień kompresji Już posprawdzałem http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm nissan ma stopień sprężania 9 wieć ciśnienie powinien mieć około 11,25bara ( oczywiście na ciepłym silniku i badamy przy wciśniętym do dechy gazie ) Edytowane 4 Lutego 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Nissanik odpowadzony do zakładu, od jutra rozbiórka Serducha Odbiór w piątek, wrócę akurat z delegacji i odbiorę, poinformuję co zrobione i jakie koszta Nissan odebrany: Wymienione: Pierścienie tłokowe komplet Panewki korbowodowe Uszczelniacz na Wał Korbowy Komplet uszczelek silnika Rozrząd kompletny Zawory wydechowe 8 sztuk Płynna uszczelka Filtr oleju Filtr powietrza Olej Koncentrat chłodniczy Ogólnie Zdjęcie i założenie głowicy, przedniego dekla, miski olejowej, wałków wyrównoważających, wymiana rozrządu to koszt 900zł Demontaż, czyszczenie tłoków, kanałów tłokowych, wymiana pierścieni w tłokach 140zł Remont głowicy: rozebranie, mycie, frezowanie gniazd zaworowych, docieranie zaworów, planowanie, ustawianie luzów zaworowych to 400zł Ponad to, po odpaleniu wszystko ok, jedyne co mechanik stwierdził i ja również, na zimnym słychać tak jak by piszczenie miksera...delikatne, wkurzające dla ucha Jak się rozgrzeje, to wolnych obrotach tego nie słychać, chodzi ładnie, ale jadąc założmy przy 2000-3000 obrotów słychać ten dzwięk dalej...czy to może być jakaś rolka, łożysko?Dźwięk tak jak by od strony własnie kierowcy gdzie pomysłu nie mam co to może być, chociaż z drugiej strony na kola pasowym wału widzę tak jak by koło miało bicia... dzięki za jakieś wskazówki, film mi będzie nagrać ciężko ponieważ dźwięk pojawia się podczas jazdy... Suma sumarą, remont z robotą 3400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Dźwięk tak jak by od strony własnie kierowcy gdzie pomysłu nie mam co to może być, chociaż z drugiej strony na kola pasowym wału widzę tak jak by koło miało bicia... dzięki za jakieś wskazówki, film mi będzie nagrać ciężko ponieważ dźwięk pojawia się podczas jazdy... Koło pasowe wału korbowego jest z tłumikiem drgań skrętnych? Jeśli ma bicia (rozwulkanizowała się guma) i hałasuje, to do wymiany - doliczyć 130 zł do rachunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.