Nech Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Witam się z wami jako nowy właściciel poliftowej Almy N16 1.5 I z tej okazji mam do was kilka pytań.Pierwsze jest takie - czy każda Alma jest taka mułowata? Przyspieszanie do prędkości autostradowych(którymi poruszam się praktycznie codziennie), czyli do prędkości ~120kmph, wręcz musi się odbywać na 4 biegu, bo dopiero od około 120 właśnie 5 bieg ma jakąś szansę ruszyć wskazówką licznika. Auto nie rozwija też więcej niż 170kmph, choć wg. danych technicznych powinno śmigać prawie 190. To wina długiej skrzyni i zmiennych faz rozrządu, czy mam rację i z autem jest coś nie tak? Chciałem zacząć od czyszczenia przepływki, ale po zdemontowaniu okazało się, że jest prawie nowa, jeszcze czysta boschowska. Łańcuch wg. mechanika byłoby słychać, jakby były z nim problemy, no i auto by szarpało lub chociaż wypluło jakiś check, a tu nic jedynie czasem wskakuje P0171 niewlaściwa mieszanka na 1 sondzie, ale to raczej spowodowane instalacją gazową bo na benzynie nie wyskakuje.Drugie pytanie dotyczy hałasu. Przy wyższych prędkościach szum na uszczelkach jest niewyobrażalny. Ktoś też miał taki problem i go rozwiązał? Szukałem nowych uszczelek, bezskutecznie. Da się je jakoś zregenerować, albo w inny sposób pomóc? W dodatku drzwi kierowcy wiszą trochę za nisko i obcierają próg przy zamknięciu, co pewnie jeszcze bardziej potęguje szum - znacie jakiś sposób na ich regulację? Trzecie - czy ktoś z was używał ceramizera? Zachęcony testami na jutubach myślę nad zakupem, może pomoże to na spadek mocy i wycieki oleju(z uszczelki pod kopułą), może ma ktoś z was doświadczenia z tego samochodu i mógłby się podzielić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Tak, jest mułowaty w benzynie, w szczególności w 1.5 - poniżej 4000obr. nie dzieje się nic - wyższe obroty to optymalna praca silników QG, ale oczywiście spalanie jest wtedy astronomiczne, do tego bardzo duża jak na gabaryty masa auta. 190km/h to abstrakcja w 1.5 - nie wiem skąd te dane. Jak już się rozbuja to jedzie się w miarę fajnie gdyby właśnie nie braki w wygłuszeniu - jest głośno i niewiele na to poradzisz. Opadające drzwi to też typowa usterka, nawet w 5 drzwiowych wersjach - może nie aż tak żeby ocierały o próg, ale kilka milimetrów w dół to norma. Ceramizer - nawet bez komentarza. :P Edytowane 31 Stycznia 2018 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nech Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dane techniczne za autocentrum, faktycznie ze 190 trochę przesadziłem - powinna lecieć 185: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/nissan/almera/ii/hatchback/silnik-benzynowy-1.5-16v-98km-2002-2006/ A test ceramizera znalazłem na kanale "Miłośnicy 4 kółek", gdzie poprawiły się osiągi i ciśnienia w cliówce i golfie oraz zmniejszyło się kopcenie olejem w daihatsu.Sam nie wiem, czy informacja, że z autem wszystko w porządku bardziej mnie cieszy, czy smuci - chyba wolałbym zainwestować trochę grosza i zyskać na dynamice, bo cieszyłem się bardzo na te konie przy przesiadce z 64-konnej fabii :/ Fabia nawet mam wrażenie zbierała się szybciej a vmax miała przy 167, więc zyskałem 4kmph...Co do drzwi - da się jakoś temu zaradzić, wyregulować, czy ten typ tak już ma i będzie miał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Cóż z tego, że więcej koni i momentu jak w totalnie nieuzytecznym zakresie obrotów (bardzo wysoko) i w bardzo ciężkim aucie. Swoją drogą zanim zaczniesz popylać takimi prędkościami tym autem (ja bym się obawiał) to zsuń gumowy tłumik drgań z półosi krótkiej i sprawdź czy już bardzo ją przeżarło, bo jak się ukręci przy takich prędkościach to nawet grodź czy maską tego nie zatrzyma. (uprzedzam pytania - jak nie da się go ruszyć to znaczy że ośka to już pruchno) Edytowane 31 Stycznia 2018 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Da się 200 km/h, ale to w zjeździe po autostradzie i faktycznie wcześniej pasuje popatrzeć czy coś ważnego nie jest skorodowane... ale jako jazda standardowa nie polecam. 170 to maks by bylo w miare ok, a przy 150-160 jeszcze w miarę spala. Robiłem wyprawę do Francji kiedyś. Po Niemczech sobie nie żałowałem. Średnia z ok. 5000 km wyszła 6,7, tak przynajmniej mi wyszło z zapisków, ale jest jeden warunek, wszystko musi być sprawne, sonda, kat, przepływpmierz, cewy itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nech Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 A coś o tych szumach? Da się coś z tym zrobić? Wyczytałem, że fabrycznie mogły być problemy z szybą przednią, ale ja już mam wymienioną, więc to chyba uszczelki drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Da się 200 km/h, ale to w zjeździe po autostradzie i faktycznie wcześniej pasuje popatrzeć czy coś ważnego nie jest skorodowane... ale jako jazda standardowa nie polecam. 170 to maks by bylo w miare ok, a przy 150-160 jeszcze w miarę spala. Robiłem wyprawę do Francji kiedyś. Po Niemczech sobie nie żałowałem. Średnia z ok. 5000 km wyszła 6,7, tak przynajmniej mi wyszło z zapisków, ale jest jeden warunek, wszystko musi być sprawne, sonda, kat, przepływpmierz, cewy itd... W 1.5? 1.8 szedł tak do 190km/h max i to jak był nowy. Edytowane 31 Stycznia 2018 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Z górki, na niemieckim autobanie. Na budziku 210, a wg gps to już nie pamiętam, 201-203. Normalnie to bez szans. Na prostej to 1,5 sporadycznie do 180 może dobije jak się samemu jedzie, tak to maks. 175. Hałas nie do ogarnięcia. Edytowane 1 Lutego 2018 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik118 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Hej w 1.5 nie ma zmiennych faz rozrządu. Mieliśmy w domu dwie identyczne N16 1.5 i jedna była znacząco rzwawsza od tej drugiej. Nie wiem dlaczego, obie sprawne. Jedna już sprzedana. Drzwi się reguluje podkładkami. Jak mieszkasz blisko skoczowa to wpadnij, porównamy jak się zbierają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nech Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Zmienne fazy rozrządu miały być w poliftowych, stąd wzrost mocy bardzo podobny w 1.5 i 1.8 - znawcą nie jestem, nie sprawdzałem tego, ale tak wyczytałem w internetach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.