and4sh Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, Ponieważ masę informacji wyciągam z tego forum postanowiłem się podzielić tym co zauważyłem a tutaj nie znalazłem. Na przejażdżce z Panem z ASO dowiedziałem się że nie powinienem cały czas wyłączać stop/start ponieważ skoro jest w aucie to powinien działać. Abstrahując od tego że wyczuwam w tym chęć naciągnięcia mnie na nowy rozrusznik w krótkim czasie po gwarancji strasznie mnie irytuje kiedy silnik wyłącza się gdy stoję w korku. Zauważyłem że przy odpowiednio delikatnym naciśnięciu hamulca - tylko tyle żeby auto samo nie jechało, system nie zaskoczy. Wymaga to pewnej wprawy przy hamowaniu z większej prędkości tzn trzeba w odpowiednim momencie popuścić, niemniej jest to możliwe.Chwila wprawy i człowiek się już nad tym nie zastanawia. Jest to o tyle fajne że bez włączania/wyłączania całego systemu ja decyduje czy na danych światłach ma się wyłączyć czy nie. Mam jednak pytanie do znawców, czy delikatne trzymanie hamulca w automacie ma jakiś negatywny wpływ na auto? Ogólnie logika mi mówi że to tylko hamulec ale może jest jakoś sprzężony z xtroniciem? Edytowane 31 Stycznia 2018 przez and4sh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Masz przycisk do wyłączenia tego ustrojstwa to proponuje go użyć . Nie hamulec , ale cała masa czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and4sh Opublikowano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Tyle że przycisk trzeba wciskać po każdym uruchomieniu silnika to raz. A dwa kiedy dojeżdżasz do świateł zazwyczaj wiesz czy tylko się zatrzymasz i ruszysz czy też będziesz stać na tyle długo żeby ten piekielny wynalazek miał jakiś sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Nie rozumiem czemu to taki problem. Jednym się nie chce nacisnąć przycisku do składania lusterek, chcą automatycznie, innym nie chce się nacisnąć blokady drzwi podczas ruszania, chcą automatycznie, jeszcze innym nie chce się nacisnąć wyłączania ss, wolą kombinować z lekkim naciskaniem hamulca. Fajnie mieć wypasiony samochód z każdymi możliwymi bajerami... ale żeby aż tak przeżywać, że czasem trzeba przycisk nacisnąć? W samolotach nawet najnowszych wciskają masę przycisków i nie narzekają Ja tam najzwyczajniej naciskam wyłącz ss i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Tyle że przycisk trzeba wciskać po każdym uruchomieniu silnika to raz. A dwa kiedy dojeżdżasz do świateł zazwyczaj wiesz czy tylko się zatrzymasz i ruszysz czy też będziesz stać na tyle długo żeby ten piekielny wynalazek miał jakiś sens. Załóż prosty układ wyłączający i po kłopocie,po dyskusji...po włożeniu kluczyka po 10sek SS się wyłącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Albo po prostu go używaj, po to jest żeby gasić silnik jak stoisz w miejscu, ja sobie nie wyobrażam obecnie mieć samochodu bez tego jak masz zaraz ruszyć to faktycznie trzymaj delikatnie hamulec, każdy samochód z S/S tak ma i jest do tego zaprojektowany, nawet samochód z dwusprzęgłową skrzynią tak robi a w teorii stoisz wtedy na sprzęgle. XTronic to jest stopniowana CVT, więc w teorii jest hydrauliczne sprzęgło pomiędzy skrzynią a silnikiem - nic się mu nie powinno stać od takiego używania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 XTronic to jest stopniowana CVT, więc w teorii jest hydrauliczne sprzęgło pomiędzy skrzynią a silnikiem - nic się mu nie powinno stać od takiego używania. Co rozumiesz przez "stopniowana CVT"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Albo po prostu go używaj, po to jest żeby gasić silnik jak stoisz w miejscu, ja sobie nie wyobrażam obecnie mieć samochodu bez tego jak masz zaraz ruszyć to faktycznie trzymaj delikatnie hamulec, każdy samochód z S/S tak ma i jest do tego zaprojektowany, nawet samochód z dwusprzęgłową skrzynią tak robi a w teorii stoisz wtedy na sprzęgle. XTronic to jest stopniowana CVT, więc w teorii jest hydrauliczne sprzęgło pomiędzy skrzynią a silnikiem - nic się mu nie powinno stać od takiego używania. Mnie szlag chciał trafić,jak dojechałem do skrzyżowania SS nie wyłączył silnika,długie czekanie na zmianę świateł,noga na gaz ...a on zgasł! Noga z gazu,nadepnięcie i zero! dopiero za drugim razem odpalał,tak jakby był skubany w szoku.Zdarzyło mi się to kilka razy dla tego zrezygnowałem na stałe z tego ustrojstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Mam jednak pytanie do znawców, czy delikatne trzymanie hamulca w automacie ma jakiś negatywny wpływ na auto? Ogólnie logika mi mówi że to tylko hamulec ale może jest jakoś sprzężony z xtroniciem?Przecież stojąc w korku czy na światłach, nie wrzucasz luzu, tylko cały czas masz na D, więc hamulec i tak trzymasz żeby auto nie pełzało??Acha, jam nie znawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Powinno być tak jak piszecie ale w Nissanie działa to różnie. W Mazdzie i-Stop działa jak należy i faktycznie można samemu o tym decydować siłą nacisku na pedał hamulca. Poniżej artyukuł i porównanie czasu reakcji. Ciekawe ile by wyszło w QQ http://www.auto-swiat.pl/nowe/start-stop-pomaga-czy-przeszkadza/zqpzr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 W tym artykule napisali, Auta wyposażone w system start-stop mają wzmocnione rozruszniki, alternatory i akumulatory. Zwykłe części zużyłyby się bowiem bardzo szybko. Jeżeli zastosowane w naszych autach rozruszniki i alternatory są takie superzasto wytrzymałe jak założone fabrycznie akumulatory, to ... strach się nie bać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMarcin76 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Tyle że przycisk trzeba wciskać po każdym uruchomieniu silnika to raz. A dwa kiedy dojeżdżasz do świateł zazwyczaj wiesz czy tylko się zatrzymasz i ruszysz czy też będziesz stać na tyle długo żeby ten piekielny wynalazek miał jakiś sens. Jak nie masz dodatkowego alarmu (zgadzam się z uwagą Jacko29) możesz pod maską przestawić czujnik kontroli otwarcia pokrywy komory silnika o 90 stopni i już na zawsze masz z głowy start/stop Edytowane 1 Lutego 2018 przez MMarcin76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Nie zawsze! Czasami czujnik jest połączony z alarmem,a w tedy tego nie ominiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Co rozumiesz przez "stopniowana CVT"? To,że jest to wewnętrznie skrzynia CVT,ale ponieważ klienci nie cierpią skrzyń CVT i tego jak się zachowują, to w oprogramowaniu zrobili ściemę i zachowuje się ona jak normalna skrzynia która ma osobne biegi , dlatego nazywam to "stopniowana CVT", chociaż oczywiście CVT żadnych stopni nie ma - więc jak przyspieszasz to obroty przeskakują między tymi udawanymi biegami. I tak przeciąga bardzo moment zmiany więc jakiś plus skrzyni CVT jest w tym aucie, ale z mniej drażniącą ścieżką dźwiękową która normalnie towarzyszy bezstopniowym skrzyniom. W tym artykule napisali, Jeżeli zastosowane w naszych autach rozruszniki i alternatory są takie superzasto wytrzymałe jak założone fabrycznie akumulatory, to ... strach się nie bać Nissany z systemem S/S są na rynku już wiele lat, gdyby faktycznie te rozruszniki nie były przystosowane do systemu S/S to podejrzewam że mielibyśmy forum pełne ludzi z tym problemem, albo przynajmniej w prasie motoryzacyjnej byłoby o tym słychać. A tymczasem jakoś dziwnie się nic nie dzieje, więc naprawdę podejrzewam że problem jest wymyślony i nic się silnikom system S/S nie straszny. Przecież stojąc w korku czy na światłach, nie wrzucasz luzu, tylko cały czas masz na D, więc hamulec i tak trzymasz żeby auto nie pełzało?? Acha, jam nie znawca Tak, tylko że przy niektórych skrzyniach automatycznych dopiero jak naciśniesz mocno hamulec to jest odpinane sprzęgło żeby go nie męczyć, nawet jak jesteś na "D" - w dwusprzęgłówkach tak musi być bo inaczej wymieniałbyś sprzęgła co roku. Przy sprzęgle hydraulicznym nic się nie może uszkodzić od tego,więc nie ma znaczenia czy trzymasz hamulec mocno czy słabo. Edytowane 1 Lutego 2018 przez gambiting Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 ... Nissany z systemem S/S są na rynku już wiele lat, gdyby faktycznie te rozruszniki nie były przystosowane do systemu S/S to podejrzewam że mielibyśmy forum pełne ludzi z tym problemem, albo przynajmniej w prasie motoryzacyjnej byłoby o tym słychać. A tymczasem jakoś dziwnie się nic nie dzieje, więc naprawdę podejrzewam że problem jest wymyślony i nic się silnikom system S/S nie straszny. Zazdroszczę Ci optymizmu i wiary w prasową rzetelność. Znalazłeś gdzieś wzmianki o naszych akumulatorach, czy o akcjach serwisowych Nissana o których nawet właścicieli objętych nimi aut nie powiadamiają, tylko dowiadujemy się przy okazji "okazjonalnych" wizyt w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Zazdroszczę Ci optymizmu i wiary w prasową rzetelność. Znalazłeś gdzieś wzmianki o naszych akumulatorach, czy o akcjach serwisowych Nissana o których nawet właścicieli objętych nimi aut nie powiadamiają, tylko dowiadujemy się przy okazji "okazjonalnych" wizyt w ASO. W prasę może mniej wierzę, ale są pewne problemy o których wszędzie można poczytać - przykładowo filtry DPF. Mogłaby prasa nic nie mówić, a i tak byłbym świadomy że coś jest na rzeczy bo różne fora piszą o tym. Jeszcze chyba nie było na całym forum nissana kogoś kto musiał wymienić rozrusznik w samochodzie z system S/S, a przeszukałem całe forum, nie tylko dział QQ - jeżeli ktoś ma link to proszę mnie uświadomić. Nawet w temacie o awarii systemu S/S w QQ J11 problemem okazuje się wszystko inne, tylko nie rozrusznik. Zresztą bo tak szczerze, co by się miało w nim zepsuć - rozrusznik to jest ekstremalnie prosty silnik elektryczny, konstrukcją w sumie nie inny niż silniczek do wycieraczek - tylko że większy i musi radzić sobie z większym natężeniem prądu. Co tam ma się zepsuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Szczotki,tuleje komutator,bendiks,zębatka,elektromagnes, a w szczególnych przypadkach nawet pęknąć obudowa,co się zdarzało tak w rozrusznikach jak i w alternatorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 To raczej zużyć, chyba że się miało punto, tam faktycznie pękały obudowy alternatora zimą, przez źle zaprojektowaną obudowę, a fiat i tak szedł w zaparte. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Załóż prosty układ wyłączający i po kłopocie,po dyskusji...po włożeniu kluczyka po 10sek SS się wyłącza Jaki to patent? Ps będę miał alarm, jeśli to ma znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Nie ma znaczenia http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104886-j11-start-stop/?view=findpost&p=1159646&hl=%2Bdezaktywacja+%2Bsystemu+%2Bstart+%2Bstop Post nr 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Dzisiaj również zdemontowałem układ wyłączający Start-Stop i skubany ożył na pierwszych światłach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Masz teraz automat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Czasem jeżdżę Pługiem 2008 z tym ''dobrodziejstwem" i niesamowicie mnie to wkurza jak zapomnę wyłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 33 minuty temu, pawcio napisał: Masz teraz automat? Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.