hubert.c Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Pytanko do was takie. Wczoraj myłem auto na karcherze i wróciłem do domu bez problemu ok16. Auto stało do dzisiaj do 10 rano. Poszedłem odpalić i cisza. Myślałem, że bateria rozładowana to podłączyłem prostownik i napięcie w okolicach 12,85V. Podłączyłem klemy i zapłon sam się załączył mimo, że kluczyki miałem w ręce. Klema zdjęta, oczyszczona i założona z powrotem. Przekaźnik od rozrusznika słychać i na tym koniec. Pytanie czy to może być jego wina czy kostka w stacyjce ?? Almera N16 1.8 2000r 5D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Jeśli to skrzynia manualna, to zasilanie na rozrusznik ze stacyjki idzie bezpośrednio na elektromagnes rozrusznika (nie ma żadnego przekaźnika). Stuka Ci właśnie elektromagnes w rozruszniku - przyczyna: słaba masa lub rozładowany akumulator. Inną przyczyną to najczęściej zawieszające się lub zużyte szczotki rozrusznika. To, że włączył się samoczynnie zapłon - wskazuje na wypalone styki w kostce stacyjki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert.c Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Wychodzi na to, że 2 rzeczy są do naprawy. Jutro się zabieram za demontaż rozrusznika i do regeneracji. Skrzynia manualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Sprawdź (odkręć i oczyść) jeszcze połączenie z masą (śniedz), zwłaszcza na połączeniu klemy (-) z nadwoziem i między nadwoziem a silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert.c Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Ok zobaczę co i jak pierwsza poważniejsza usterka od 8 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Przed demontażem rozrusznika (tym bardziej przy Twojej usterce z załączającym się samoczynnie zapłonem) bezwarunkowo odłącz klemy z akumulatora. Przy okazji sprawdź stan wiązki elektr. pod chłodnicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert.c Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Klemy odpięte, auto w garażu. Musi trochę odtajeć i zabieram się za robotę. Powiedz mi jedna rzecz. Podczas przekrecania kluczyka na zaplon slychac "szuruburu" na przekazniku pod schowkiem pasazera. Jak sie zdejmie dolna oslone to widac jak wchodza 2 kostki elekteyczne i jest jeden niebieski przekaznik. Od czego on jest ? Pozniej sprawdze czy ma przejscie.Juz wszystko ogarniete po 5 godzinach sprawdzania okaszalo sie ze masa id spodu silnika. Polaczenie z akumulatota oczkiem do silnika. Przewod sie przerwal ze starosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.