mati113 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Witajcie, Mam problem z Nissanem Micra K11 1.5d 2001r. Samochód po całej nocy, nie odpala bez dodania gazu na zimnym silniku. Później gdy już odpali to przez minute, dwie strasznie nierówno chodzi (telepie lekko budą), ale później wszystko wraca do normy. Gdy odpale po 4/5 godzinach już odpala normalnie bez gazu, i chodzi też już normalnie. Czasem jest tak, że po nocy odpalam bez gazu odpali, ale zaraz zgaśnie. Co w pierwszej kolejności? Czyszczenie przepustnicy i silnika korkowego? Jakieś pomysły? W dodatku zaczął świecić się check pierwszy raz w życiu. Nie wiem, czy to może być tego powodem? Niedawno był podpięty pod komputer i nie było błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Ten silnik miał jeszcze starą pompę rozdzielaczową. Problem może być zarówno po stronie pompy czy lejącym wtryskiwaczu/-ach jak i np. zawodnionym filtrze paliwa (kiedy go odwadniałeś i wymieniałeś?). Sprawdź na pracującym silniku, jak zachowują się obroty silnika, po kolei lekko luźniąc i na powrót dokręcając nakrętki metalowych przewodów na wtryskiwaczach - może być trochę zapowietrzony, stąd problemy z uruchomieniem na zimnym. Jeśli to nie przyniesie efektu, trzeba sprawdzić wydatek na poszczególnych sekcjach pompy oraz same wtryskiwacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Ten silnik miał jeszcze starą pompę rozdzielaczową. Problem może być zarówno po stronie pompy czy lejącym wtryskiwaczu/-ach jak i np. zawodnionym filtrze paliwa (kiedy go odwadniałeś i wymieniałeś?). Sprawdź na pracującym silniku, jak zachowują się obroty silnika, po kolei lekko luźniąc i na powrót dokręcając nakrętki metalowych przewodów na wtryskiwaczach - może być trochę zapowietrzony, stąd problemy z uruchomieniem na zimnym. Jeśli to nie przyniesie efektu, trzeba sprawdzić wydatek na poszczególnych sekcjach pompy oraz same wtryskiwacze. A check może być tego powodem? Po podpięciu pod komputer powinno coś pokazywać? Kurcze, teraz dopiero co wyjechałem z warsztatu, i zostawiłem tam 1500 zł, więc trochę kiepsko znowu gdzieś go oddawać. Może diagnostyka komputerowa na początek? PS. Wszystkie filtry były niedawno wymieniane razem z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jeśli check pojawił się niedawno, to jego zdiagnozowanie z pewnością może pomóc w ustaleniu przyczyn. Z opisu objawów podejrzewałbym jeszcze problemy z kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa. Ustalający go elektrozawór, jest sterowany przez ECU silnika na podstawie otrzymywanych danych m.in. z czujnika temperatury. Stąd problemy z porannym uruchomieniem - zwiększenie obrotów przez pedał gazu, przyspiesza wtrysk paliwa i silnik odpala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Problem leżał w świecach żarowych. Dostałem właśnie telefon od mechanika. 220zł koszta wraz z wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.