cedricco Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Witam! Witam wszystkich forumowiczów i proszę o szerokie rozpisanie tematu w sprawie nie poprawnej pracy silnika w Primerze 1.8 Pb (bez LPG) P12 Hatchback 2002r. W skrócie opiszę moje problemy z pracą silnika... Objawy: - Wysokie spalanie 12-15l - Czarne świece jak węgielki ( świece 3tyś. przebiegu po wymianie 6 m-cy NGK) - Obroty wolne w miarę poprawna praca. Po dodaniu gazu charakterystyczne terkotanie - Po dodaniu gazu praca na trzech cylindrach ( Jakby nie było spalania na wszystkich cylindrach ) Obroty normują się praca przyjmijmy w miarę poprawna? - Na wyższych biegach 3-4-5 krztusi się przerywa szarpię czy po prostu silnik nie ciągnie nie pracuję poprawnie. Dodam: Obecnie zapalała się kontrolka silnika ale to była wina cewek zapłonowych które wymieniłem Problem ustąpił świecącej kontrolki... Moje pytanie brzmi czy to może być sonda LAMBDA czy sonda za katalizatorem? Jeżeli problem tkwi w czymś innym proszę o szerokie rozwinięcie tematu i za wszystkie odpowiedzi dziękuję są dla mnie bardzo ważne i cenne. Z góry Dziękuję i Pozdrawiam... Edytowane 4 Lutego 2018 przez cedricco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 zaczął bym od pierwszej lambady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cedricco Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Kolego! DINO Dziękuję za odpowiedź ale proszę o jeszcze w celu weryfikacji i potwierdzenia oraz wyeliminowania usterki Pozdro... Edytowane 5 Lutego 2018 przez cedricco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Zadna sonda nie będzie powodowała przerywania i krztuszenia sie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 ?? to dlaczego strojąc auta używa się w OL AFR-a?? bo wg Ciebie skład mieszanki nie jest ważny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radii Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 To terkotanie tylko na zimnym czy też na ciepłym? Może luzy zaworowe do regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cedricco Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Na ciepłym... Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Tzn. Rozgtzanym... Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) ?? to dlaczego strojąc auta używa się w OL AFR-a?? bo wg Ciebie skład mieszanki nie jest ważny A to dlatego ,że sonda wprowadza tylko małą korektę.Oczywiście mowa o sprawnym układzie bo niesprawny wygląda już całkiem inaczej i działanie sondy(w większości awarii) jest mylące bo reaguje na to co już się wydarzyło w silniku i układzie wydechowym. Można tu podać 100 różnych przykładów zachowania się sterownika w danej sytuacji.Jakiś czas temu chwile mi zeszło aby znależć konkretną więdzę fachową odnośnie tych tematów.Niestety prawdy próżno szukać w necie.... Co do strojenia oczywiście nie podlega dyskusji scisła kontrola AFR kiedy auto jest mocno doinwestowane i seryjny układ w pewnych warunkach może się wysypać i głowica spłynie z tłokami do tego świecącego na biało wydechu. Edytowane 6 Lutego 2018 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 jak jest za bogato czy ubogo silnik potrafi przerwać, zbadane empirycznie wiele razy podczas strojenia, a za to między innymi odpowiada lambada w CL zmierz też przepływkę w sumie od czegoś trzeba zacząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 To ja bym napisal sprawdz przeplywke a także sonde.oczywiscie ze jak jest za bogato albo za ubogo to moze niezle zawilosci robic.Jak wybuchajacy tlumik u mnie w primerze heheheh ale sonda przez swoje dzialanie,sama z siebie nigdy nie zrobi takich zmian w mieszance aby pracowal na 3 gary.mozesz ja odpiac i jezdzic w czym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 jak będzie przelany to może zapłon wypadać a wszytko wskazuje na to, że jest lub lejący wtrysk, jest wiele możliwości ale od czegoś trzeba zacząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Wedlug mnie z autami z tych lat temat naprawy powinien byc zaczynany kiedy potencjalna osoba ma zrzuty z diagnostyki silnika. Niestety caly internet jest pelny opini jak na pale ktos wymienia kabel WN a obroty mu przestaja falowac i inne tematy w żaden sposob nie potwierdzone pomiarami itp.Pozniej sa takie rzeczy ze wszyscy wymieniaja pol auta...bo nie zaszkodzi.moje zdanie jest takie do czego doszedlem to bez diagnostyki nie mozna powiedziec nic a tylko powielac krazace mity jak to ze druga sonda wprowadza korekcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 zgadza się ale aby zmierzyć lambadę i przepływomierz potrzeba tylko miernika i nikt nie pisał o II lambadzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cedricco Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Koledzy! Jeszcze dwie na dole w sumie cztery! Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Dziś sprawdzałem. Jutro będe walczył bo dopiero dostanę klucz... Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Moj esej dotyczy tylko sprawy sondy nawet dobrym oscyloskopem nie stwierdzimy na sto czy charakterystyka jest przez niedomagajaca sonde czy wkradaja się jakies pingi po zlym spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 czyli masz wytwór z dwoma bankami w czterech cylindrach było cos takiego przez jakis czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cedricco Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Dziś sprawdzałem ich stan zardzewienia od strony silnika i od strony podwozia i jutro dostanę klucz powalcze zobaczymy co z tego wyjdzie... Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Jesteśćie super dzieki za podpowiedzi do napisania jutro odpowiem c i jak? Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Absolutnie pomiar miernikiem nie da nic oprucz sprawdzenie czy przeplywka dziala i walcze z tym gdzie mogę.licza się wyniki w tescie drogowym dynamicznym to jak ustawianie gazu w garazu o czym zapewne dino wiesz o co chodzi. Kolega z tym wynazakiem bedzie mial wiecej problemow hehe i kosztow...wszystko jest fajnie jak jest nowe czyste i dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 jak by nie było sensu tego robić na postoju to servis manual by tego nie podawał a jak podaje czy to za pomocą miernika czy consulta i wartości jakie powinny byc przy jakich obrotach to chyba warto to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) Równie dobrze mogą być wartości poza podanymi w manualu ale cała charakterystyka będzie liniowa i auto bedzie pracowało bardzo dobrze. Zadne 2g nie robi różnicy na starych przepływkach przekłamania są o wartosci +/- 20g Czy warto grzebać się miernikiem?Oczywiście ale to raczej pedał gazu,czujnik temperatury silnika,przepustnica. Miernik także nam wskaże czy sonda jeszcze w miarę działa czy nie.Czy jest odcinka paliwa przy hamowaniu silnikiem i bogata mieszanka przy pełnym obciążeniu.ALe to wszystko mało dokładne pomiary. Ale dobra tyle tych rozwinięc tematu.Kolega może ma bardziej przyziemny problem i to powoduje złą pracę auta. Edytowane 6 Lutego 2018 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 ok, poddaję się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Hehe to nie walka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cedricco Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 (edytowane) Koledzy dzieki za wypowiedzi będę przeglądał wszystko krok po kroku zobaczymy co to wyjdzie z tego a jeszcze raz dzieki za wszystkie odpowiedzi podpowiedzi i wypowiedzi artystyczne! :-) Napisze jeśli uda mi sie to ogranąć Pozdrawiam CDN... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Wymieniłem cały nowy przepływimierz ze cewkami zapłonowymi i świecami oraz byłem na Diagnostyce komputerowej i wykazało czujnik powietrza dolotowego. Moje pytanie gdzie on może znajdować się ten MAP Sensor bo może ktoś sie orientuje gdzie go można zakupić? Silnik QG18DE Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Lutego 2018 przez cedricco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Wedlug mnie z autami z tych lat temat naprawy powinien byc zaczynany kiedy potencjalna osoba ma zrzuty z diagnostyki silnika. Niestety caly internet jest pelny opini jak na pale ktos wymienia kabel WN a obroty mu przestaja falowac i inne tematy w żaden sposob nie potwierdzone pomiarami itp.Pozniej sa takie rzeczy ze wszyscy wymieniaja pol auta...bo nie zaszkodzi.moje zdanie jest takie do czego doszedlem to bez diagnostyki nie mozna powiedziec nic a tylko powielac krazace mity jak to ze druga sonda wprowadza korekcje. Podpisuje się obiema rękami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 (edytowane) Czujnik jest w przepływce założyłeś może nieprawidłową bo w drugim typie jest o jeden pin mniej. Żadnego MAP-a tam nie ma tylko jest MAF to co to za diagnostyka? Edytowane 4 Marca 2018 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.