Caesar Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Ja mam 167k i zastanawiam się, czy to jest pora na jego wymianę ? Jakie macie zdanie na ten temat? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isiat345 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Ja mam 170 tyś . i nie mam zamiaru na razie wymieniać ... nie hałasuje więc jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 mam 175 tys .Te łańcuchy podobno są długowieczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 mam 175 tys .Te łańcuchy podobno są długowieczne? Podobno ziemia jest plaska. A łańcuchy na pewno nie są długowieczne. Zwłaszcza jeśli stosuje się interwały wymiany oleju zalecane przez Nissana. Przy tych zalecanych nawet przy przebiegu poniżej 100tkm może dojść do znacznego wydłużenia łańcucha i doprowadzić do powstania dziur w bloku silnika. Jeśli zastosujemy okresy pomiędzy wymianami oleju co ok 10tkm to można przyjąć, że łańcuch długo wytrzyma. Choć nie zawsze to się sprawdza. Sam wymieniłem cały rozrząd przy przebiegu 118tkm i wymianach oleju co 10tkm. Dolny łańcuch był już bardzo długi i dawał o sobie znać. A i ślizgi były już znacznie zużyte. Ja nie ryzykowałem i wymieniłem rozrząd przy pierwszych objawach. Ot tak dla spokoju i pewności, że gdzieś w polu czy lesie nie zostanę z silnikiem w kawałkach. Pozdr ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Ok,dzięki.Wymieniam olej co roku,co około 15 tys km. Jakie są objawy rozciągnięcia-hałas? Jakiego rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) gaśnięcie, hałas, nierówna praca - to na początek. Na forum jest to dobrze opisane, poszperaj Edytowane 9 Lutego 2018 przez Mleczko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszS Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 187 tyś obecnie. Samochód kupiony przy 174 tyś. Nie wiem jak często poprzedni właściciel wymieniał olej. Teraz przymierzam się do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Mój zaczął szurać przy 60tyś km. Po wymianie, zmieniam olej co 10 tyś i mam obecnie 92tyś km na liczniku - jest spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Ja wymieniam olej co 10k począwszy od 100k przebiegu. Jest w miarę cicho, ale słychać go w zależności od tego: jak przyspieszam i kiedy hamuję silnikiem - wtedy jest cicho, ale przy jeździe ze stała prędkością - na małym, równym gazie - jest wyraźnie głośniej. To znaczy, że napinacze nie dają rady - tak myślę. Z uwagi na planowaną letnią wycieczkę 15k km muszę mieć gwarancję powrotu, wiec chyba do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 230 tys km fabryczny rozrząd, fabryczne sprzęgło. Olej co 10 tys km wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinio1 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 190 tys. wymiany oleju co 10 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
racker Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Ja mam Nissana Frontier - amerykańska wersja w silnikiem V6 4.0. W tej chwili mam 296 tyś km i nic z rozrządem nie robiłem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Pif Paf Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Mi rozrząd (Navara d40, silnik yd25) zaczął nagle dzwonić przy około 216 tysięcy. Po demontażu osłony okazało się, że był uszkodzony plastikowy ślizg. Ale może ślizg był uszkodzony, bo łańcuch się rozciągnął? i informacje dodatkowe : około 200 tysięcy padła turbina na trasie, zregenerowana około 230 tysięcy wymieniona głowica bo znikał płyn oraz zregenerowano wtryskiwacze około 235 tysięcy wymieniona jakaś listwa wtryskowa, nie pamietam, czy to była ta główna listwa wtryskowa potem przy ca 260 znowu turbina, zaraz potem regeneracja alternatora przy 333 tysiącach utrata mocy na trasie, po przejechaniu z utratą mocy kilkudziesięciu kilometrów przedmuchanie szczelinki na bloku między cylindrami, przegrzanie silnika, uszkodzenie głowicy. I po silniku. Obecnie składanie silnika ze szlifami na nowych częściach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ1 Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 A czy w Note z 2006 r. benzyna , jest łańcuch czy pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 (edytowane) aso japońskie zaleca wymianę łańcuchów po 90kkm, ale....jeśli jest wszystko jest ok to można jeżdzić dalej tylko należy bezwzględnie co kilkadziesiat tyś km sprawdzać zużycie i wysunięcie napinaczy... a to ze ori łańcuchy wytrzymują 200kkm nie znaczy iż mozna jeżdzić tak długo i czekać aż się odezwie bo czasem niestety odzywa się rozrząd tylko raz i to na krótką chwile. A pózniej płacz bo silniki są wadliwe.... era niewymienialnych łańcuchów rozrządu umarła na szrotach wraz z mercami które 10x szybciej gniły a nizeli łańcuch się naciągał.... Edytowane 24 Lutego 2019 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 6 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 I tak minął rok od założenia tematu. Przy 175 k wymieniłem łańcuch na całkowicie nowy komplet OEM. Obecnie mam 200k i słychać go już wyraźnie - tak więc wniosek jest taki, że trzeba było wymienić tylko napinacze, a resztę zostawić - co polecam innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Czyli co założyłeś? Póki co jak rozmawiam z kolegami mechanikami to tylko Nissanowskie łańcuchy i napinacze dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Tak jak napisałem OEM: wszystkie koła, łańcuchy, napinacze i pompa vacum w sumie 20 pozycji na fakturze. Obecnie napinacze trzymają extra, bo przy wymianie oleju początku prawie nie słychać, że nie ma ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 OEM? Wierzysz w to? Pewnie zamienniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Prócz łańcuchów, które nie były w oryginalnych torebkach, reszta była charakterystycznie opakowana: Nissan OEM, A że dzisiaj wszytko można podrobić, to już inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Nissan OEM. Pierwsze słyszę. Producent pewnie sobie napisał OEM. OEM dla Nissana to kilka firm z których tylko część jest dostępna na naszym rynku w tym Aisin który produkuje np. pompy wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 No może niedokładanie pamiętam, ale znam wygląd oryginalnych torebek części Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Panowie- czytam i w takim razie prośba- d40 delikatna eksploatacja,11 rok idzie, 195 tys,żadnych objawów nie słyszę.Czy wymienić coś profilaktycznie?No i w takim razie co?Komplet czy napinacze czy coś innego?Chcę jeszcze ze 3 lata pojeździć tym autem do ok 250 tys.Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Jak nie słychać niczego niepokojącego, to nie ma co poprawiać. Jeśli spojrzysz na wypowiedzi powyżej, niektórzy maja całkiem ładne przebiegi bez wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudus Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 D22 2006 FABRYCZNY rozrząd i sprzęgło i dodany moduł ma 160Km i 360 momet 316000 km olej co 9500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.