Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Własne części a gwarancja


RoboolLFC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanie przymierzam się do drugiego serwisu i zmierzam zakupić na własną rękę wszystkie filtry i olej, po rozmowie z serwisem otrzymałem informacje, że owszem mogę przywieźć własne części ale w przypadku oleju wymienią ale w razie gdyby w przyszłości była jakaś usterka z silnikiem to nissan może nie uznać mi gwarancji. Czy ktoś się może orientuje czy to prawda bo mi się nie chce w to wierzyć i wydaje mi się, ze to nie powinno mieć żadnego wpływu na gwarancje auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej spełnia specyfikację producenta nie ma podstaw do nie uznania gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, wystarczy byś miał zgodny z wymogami i papier na zakup jakby co, ale u mnie wymieniali panewki i zero problemu, nikt nawet nie pytał o nic.

To się nazywa psychiczny szantaż, a nuż się wystraszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam pytanie przymierzam się do drugiego serwisu i zmierzam zakupić na własną rękę wszystkie filtry i olej, po rozmowie z serwisem otrzymałem informacje, że owszem mogę przywieźć własne części ale w przypadku oleju wymienią ale w razie gdyby w przyszłości była jakaś usterka z silnikiem to nissan może nie uznać mi gwarancji. Czy ktoś się może orientuje czy to prawda bo mi się nie chce w to wierzyć i wydaje mi się, ze to nie powinno mieć żadnego wpływu na gwarancje auta.

Dokładnie jak inni piszą - jak przywieziesz olej zgodny z normą producenta(czyli nie tylko np. 5W-30, ale jeszcze numer normy na opakowaniu), to sprzedawca nie może nie uznać gwarancji. Oczywiście zostaw sobie dowód na to, że taki olej został faktycznie zakupiony i użyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest opisane w ksiąeczce gwarancyjnej... zdaje sie rozdział 7. Podpisując umowe zakupu zgadzasz się na warunki . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach gwarancji, to nawet nie ma obowiązku (zresztą zgodnie z unijnym prawem) robienia przeglądów w ASO Nissan, a jedynie "ZALECAMY" Jednak dla świętego spokoju większość i tak robi to w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest opisane w ksiąeczce gwarancyjnej... zdaje sie rozdział 7. Podpisując umowe zakupu zgadzasz się na warunki . 

Tylko warto pamiętać, że jeżeli te "warunki" gwarancji nie są zgodne z prawem(Polskim albo Unijnym), to Nissan albo inny producent może je sobie wsadzić.

 

Ostatnio miałem sytuację gdzie polski sklep nie chciał zapłacić mi za wysyłkę zepsutego sprzętu do nich i kazał płacić za zwrot - "bo tak mają napisane w warunkach gwarancji, że kupujący pokrywa przesyłkę do nich". Wysłałem odpowiedni paragraf z Unijnej Dyrektywy o ochronie praw konsumentów, oraz informację że powołuje się na gwarancję prawną a nie handlową i na jej podstawie sprzedawca jest odpowiedzialny za odebranie wadliwego sprzętu i jego odesłanie - i musieli tak zrobić, koniec kropka. Napisać sobie mogli cokolwiek w tych swoich warunkach, nie zmienia to obowiązującego prawa.

 

Tak jak Manix pisze - przeglądy też możesz robić gdziekolwiek(pod warunkiem że jest to zarejestrowana działalność gospodarcza i że używa materiałów spełniających normy producenta) i jest to ważne do gwarancji tak samo.

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko warto pamiętać, że jeżeli te "warunki" gwarancji nie są zgodne z prawem(Polskim albo Unijnym), to Nissan albo inny producent może je sobie wsadzić.

 

Ostatnio miałem sytuację gdzie polski sklep nie chciał zapłacić mi za wysyłkę zepsutego sprzętu do nich i kazał płacić za zwrot - "bo tak mają napisane w warunkach gwarancji, że kupujący pokrywa przesyłkę do nich". Wysłałem odpowiedni paragraf z Unijnej Dyrektywy o ochronie praw konsumentów, oraz informację że powołuje się na gwarancję prawną a nie handlową i na jej podstawie sprzedawca jest odpowiedzialny za odebranie wadliwego sprzętu i jego odesłanie - i musieli tak zrobić, koniec kropka. Napisać sobie mogli cokolwiek w tych swoich warunkach, nie zmienia to obowiązującego prawa.

 

Tak jak Manix pisze - przeglądy też możesz robić gdziekolwiek(pod warunkiem że jest to zarejestrowana działalność gospodarcza i że używa materiałów spełniających normy producenta) i jest to ważne do gwarancji tak samo.

Zgodne jak najbardziej.... sprawdz najpierw ...zgodnie z rozporządzenime KE właściciel może naprawiać i serwisować pojazd poza siecią ASO bez utraty gwarancji ale.. ,ale musi być on zgodny z tym co robi ASO ( technologia naprawy itp... dla tego Nissan ma portal EURO 5). Rożnica u "ziutka" jest w cenie usługi.. ale części zamienne użyte muszą mieć zatwierdzenie producenta pojazdu. Jeśli nie są to Nissan ma prawo odmówić wykonaia naprawy w ramach gwancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tu masz rację, ale bez wątpienia zakup oleju dla którego nissan wyraźnie podaje parametry, jest zgodne z zapisem i honorowane przez firmę, co łatwo sprawdzić po wpisach kolegów, jak i w centrali, a wszystkigo typu "strachy" typu: "No wie pan, ale jakby co to my nie odpowiadamy" są wykroczeniem i szantażem, co niejednokrotnie zostało już potwierdzone przez sądy i ich wyroki. 

Ja tam zawszę jednak szedłem na kompromis, by wilk syty był i owca cała, co owocowało bezkolizyjną współpracą z moim ASO i to jest moim zdaniem rozsądna płenta, bo można się wykłócać z kucharzem, ale jeść potem danie przez niego przygotowane...nie, dziękuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przerabiałem naprawę gwarancyjną po wymianie oleju. Uszczlniali silnik więc aby uznać przy gwarancji własne części należy mieć faktury nazakupione części. Fakt faktem że w dużej mierze to czy uznają gwarancję zależy od serwisu gdyż on opiniuje czy naprawa podlega gwarancji. Reasumując żyj dobrze z ASO a na własne części zawsze miej fakturę.

 

Wysłane z mojego SM-T560 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nigdy nie chcieli faktur.Jak powiedział kierownik, fakt że przyjęli części, wykonali przegląd i wbili tego potwierdzenie wystarczy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nigdy nie chcieli faktur.Jak powiedział kierownik, fakt że przyjęli części, wykonali przegląd i wbili tego potwierdzenie wystarczy.

Właśnie,nie mogą odmówić użycia materiałów zgodnych ze specyfikacją producenta,gdyby było coś nie tak ,zwróciliby na to uwagę i na pewno odmówili wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obok salon renaulta - do tej pory brałem od nich auta, dobrze znam właściciela, który sam proponował mi przeglądy gwarancyjne  QQ u siebie - zapewniał, że gwarancji nie stracę - mają podobną ścieżkę serwisową. Ale mam dodatkowe serwisy wykupione, więc do nich na razie nie chodzę. Warto zapytać, bo w salonach renaulta i dacii np. w Poznaniu różnice w serwisie wynosiły do 30% ceny z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...