RoboolLFC Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Witam wszystkich, mam pytanie przymierzam się do drugiego serwisu i zmierzam zakupić na własną rękę wszystkie filtry i olej, po rozmowie z serwisem otrzymałem informacje, że owszem mogę przywieźć własne części ale w przypadku oleju wymienią ale w razie gdyby w przyszłości była jakaś usterka z silnikiem to nissan może nie uznać mi gwarancji. Czy ktoś się może orientuje czy to prawda bo mi się nie chce w to wierzyć i wydaje mi się, ze to nie powinno mieć żadnego wpływu na gwarancje auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Jeśli olej spełnia specyfikację producenta nie ma podstaw do nie uznania gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoboolLFC Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Dokładnie też tak uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Bzdura, wystarczy byś miał zgodny z wymogami i papier na zakup jakby co, ale u mnie wymieniali panewki i zero problemu, nikt nawet nie pytał o nic. To się nazywa psychiczny szantaż, a nuż się wystraszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Witam wszystkich, mam pytanie przymierzam się do drugiego serwisu i zmierzam zakupić na własną rękę wszystkie filtry i olej, po rozmowie z serwisem otrzymałem informacje, że owszem mogę przywieźć własne części ale w przypadku oleju wymienią ale w razie gdyby w przyszłości była jakaś usterka z silnikiem to nissan może nie uznać mi gwarancji. Czy ktoś się może orientuje czy to prawda bo mi się nie chce w to wierzyć i wydaje mi się, ze to nie powinno mieć żadnego wpływu na gwarancje auta. Dokładnie jak inni piszą - jak przywieziesz olej zgodny z normą producenta(czyli nie tylko np. 5W-30, ale jeszcze numer normy na opakowaniu), to sprzedawca nie może nie uznać gwarancji. Oczywiście zostaw sobie dowód na to, że taki olej został faktycznie zakupiony i użyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Wszystko jest opisane w ksiąeczce gwarancyjnej... zdaje sie rozdział 7. Podpisując umowe zakupu zgadzasz się na warunki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 W warunkach gwarancji, to nawet nie ma obowiązku (zresztą zgodnie z unijnym prawem) robienia przeglądów w ASO Nissan, a jedynie "ZALECAMY" Jednak dla świętego spokoju większość i tak robi to w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) Wszystko jest opisane w ksiąeczce gwarancyjnej... zdaje sie rozdział 7. Podpisując umowe zakupu zgadzasz się na warunki . Tylko warto pamiętać, że jeżeli te "warunki" gwarancji nie są zgodne z prawem(Polskim albo Unijnym), to Nissan albo inny producent może je sobie wsadzić. Ostatnio miałem sytuację gdzie polski sklep nie chciał zapłacić mi za wysyłkę zepsutego sprzętu do nich i kazał płacić za zwrot - "bo tak mają napisane w warunkach gwarancji, że kupujący pokrywa przesyłkę do nich". Wysłałem odpowiedni paragraf z Unijnej Dyrektywy o ochronie praw konsumentów, oraz informację że powołuje się na gwarancję prawną a nie handlową i na jej podstawie sprzedawca jest odpowiedzialny za odebranie wadliwego sprzętu i jego odesłanie - i musieli tak zrobić, koniec kropka. Napisać sobie mogli cokolwiek w tych swoich warunkach, nie zmienia to obowiązującego prawa. Tak jak Manix pisze - przeglądy też możesz robić gdziekolwiek(pod warunkiem że jest to zarejestrowana działalność gospodarcza i że używa materiałów spełniających normy producenta) i jest to ważne do gwarancji tak samo. Edytowane 9 Lutego 2018 przez gambiting Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Tylko warto pamiętać, że jeżeli te "warunki" gwarancji nie są zgodne z prawem(Polskim albo Unijnym), to Nissan albo inny producent może je sobie wsadzić. Ostatnio miałem sytuację gdzie polski sklep nie chciał zapłacić mi za wysyłkę zepsutego sprzętu do nich i kazał płacić za zwrot - "bo tak mają napisane w warunkach gwarancji, że kupujący pokrywa przesyłkę do nich". Wysłałem odpowiedni paragraf z Unijnej Dyrektywy o ochronie praw konsumentów, oraz informację że powołuje się na gwarancję prawną a nie handlową i na jej podstawie sprzedawca jest odpowiedzialny za odebranie wadliwego sprzętu i jego odesłanie - i musieli tak zrobić, koniec kropka. Napisać sobie mogli cokolwiek w tych swoich warunkach, nie zmienia to obowiązującego prawa. Tak jak Manix pisze - przeglądy też możesz robić gdziekolwiek(pod warunkiem że jest to zarejestrowana działalność gospodarcza i że używa materiałów spełniających normy producenta) i jest to ważne do gwarancji tak samo. Zgodne jak najbardziej.... sprawdz najpierw ...zgodnie z rozporządzenime KE właściciel może naprawiać i serwisować pojazd poza siecią ASO bez utraty gwarancji ale.. ,ale musi być on zgodny z tym co robi ASO ( technologia naprawy itp... dla tego Nissan ma portal EURO 5). Rożnica u "ziutka" jest w cenie usługi.. ale części zamienne użyte muszą mieć zatwierdzenie producenta pojazdu. Jeśli nie są to Nissan ma prawo odmówić wykonaia naprawy w ramach gwancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Tak, tu masz rację, ale bez wątpienia zakup oleju dla którego nissan wyraźnie podaje parametry, jest zgodne z zapisem i honorowane przez firmę, co łatwo sprawdzić po wpisach kolegów, jak i w centrali, a wszystkigo typu "strachy" typu: "No wie pan, ale jakby co to my nie odpowiadamy" są wykroczeniem i szantażem, co niejednokrotnie zostało już potwierdzone przez sądy i ich wyroki. Ja tam zawszę jednak szedłem na kompromis, by wilk syty był i owca cała, co owocowało bezkolizyjną współpracą z moim ASO i to jest moim zdaniem rozsądna płenta, bo można się wykłócać z kucharzem, ale jeść potem danie przez niego przygotowane...nie, dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakus_E12 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Witam, przerabiałem naprawę gwarancyjną po wymianie oleju. Uszczlniali silnik więc aby uznać przy gwarancji własne części należy mieć faktury nazakupione części. Fakt faktem że w dużej mierze to czy uznają gwarancję zależy od serwisu gdyż on opiniuje czy naprawa podlega gwarancji. Reasumując żyj dobrze z ASO a na własne części zawsze miej fakturę. Wysłane z mojego SM-T560 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 U mnie nigdy nie chcieli faktur.Jak powiedział kierownik, fakt że przyjęli części, wykonali przegląd i wbili tego potwierdzenie wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 na własne części zawsze miej fakturę. Lub paragon ze sklepu? Przy zakupie oleju np? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 U mnie nigdy nie chcieli faktur.Jak powiedział kierownik, fakt że przyjęli części, wykonali przegląd i wbili tego potwierdzenie wystarczy. Właśnie,nie mogą odmówić użycia materiałów zgodnych ze specyfikacją producenta,gdyby było coś nie tak ,zwróciliby na to uwagę i na pewno odmówili wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajakiujscie Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Mam obok salon renaulta - do tej pory brałem od nich auta, dobrze znam właściciela, który sam proponował mi przeglądy gwarancyjne QQ u siebie - zapewniał, że gwarancji nie stracę - mają podobną ścieżkę serwisową. Ale mam dodatkowe serwisy wykupione, więc do nich na razie nie chodzę. Warto zapytać, bo w salonach renaulta i dacii np. w Poznaniu różnice w serwisie wynosiły do 30% ceny z częściami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 @Mike83 - Tak, wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.