Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

usuniecie katalizatora czy wymiana na uniwersalny? 2,0 benzyna


hubert198911
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z niesprawnym katalizatorem. Auto przez to jest bardzo zamulone. Ciężko rozwinąć wyższa prędkość oraz wjechać na wyższe wniesienie. Ja jako motoryzacyjny laik wole się zapytać na forum kogoś kto miał podobny problem. Nie mam zamiaru wywalać kilka kafli na nowy katalizator, dlatego chciałbym się zapytać co w takiej sytuacji najlepiej zrobić. Jeśli lepsza opcja jest usuniecie to jak auto zachowuje się po usunięciu, czy jest bardzo głośne jak z mocą ,spalaniem itp?  A jeśli  uniwersalny to jaki to jaki najlepiej i tez jak auto się zachowuje po wymianie na uniwersalny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz najpierw co się dzieje, kto diagnozował

pojechałem do warsztatu specjalizującego się w autach terenowych który ma dobra opinie. Początkowo myślałem ze to może być coś z automatyczna skrzynia biegów ponieważ auto nie chciało przerzucać wyższych biegów oraz nie chciało  jechać szybciej niż 80/90kmh (a na wzniesieniach zwalniał nawet 40 mimo wciskania gazu do oporu). Podłączyli pod komputer i powiedzieli ze to na 100% nie automat tylko coś z silnikiem, po dalszych oględzinach powiedzieli  ze katalizator jest niesprawny i dlatego odczuwalny jest spadek mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was ale w moim mieście od zmiany przepisów  zaczęli sprawdzać spaliny na każdym badaniu więc nie polecał bym usuwania kata bo myślę ,że będzie jeszcze gorzej. Równamy do zachodnich sąsiadów gdzie auta nie przechodzą przeglądów za duperele jak korozję powierzchniową amortyzatorów i zmurszałe na nich odbojniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was ale w moim mieście od zmiany przepisów  zaczęli sprawdzać spaliny na każdym badaniu więc nie polecał bym usuwania kata bo myślę ,że będzie jeszcze gorzej. Równamy do zachodnich sąsiadów gdzie auta nie przechodzą przeglądów za duperele jak korozję powierzchniową amortyzatorów i zmurszałe na nich odbojniki 

Jakie przepisy masz na myśli?

Przeglad miałem w styczniu 2018 w FG i nikt mi niczego w wydechu nie sprawdzał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Do zdiagnozowania możesz wywalić kata ale musisz na sondę dać dystans (w dobrych warsztatach od tłumików wiedzą co zrobić) lub dać emulator (czyli też dystans o ładniejszej nazwie) https://allegro.pl/kategoria/uklad-wydechowy-sondy-lambda-18866?string=emulator%20sondy&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-5-1003

Na przyrost mocy bym nie liczył, może nieznacznie moment...

 

2) Jeśli masz 100% pewności że to zatkany kat i chcesz mieć to urządzenie na pokładzie (z różnych względów - przepisów, strachu przed karą, podróżami zagranicznymi czy na ideologię np wegańską - Twoja sprawa) możesz zamiast oryginału zamontować katalizator "sportowy" : http://allegro.pl/katalizator-sportowy-awg-100cpsi-euro2-mos20-i7154765045.html

aukcja poglądowa, przypadkowa - tylko obrazek.

Z tym rozwiązaniem nic nie zakładasz (tulejek, emulatorów, laleczek voodoo) i masz sprawę spalin rozwiązaną. Nie wiem jak w Xie ale w mazdzie mx5 po wymianie starego kata na metalowy moc wzrosła o 6KM. (ze 128 na 134 - pomiary na hamowni robiłem ze względu na "grubszą robotę" stąd wiem. Moc seryjna powinna być 147 - na początku było 128, po wszystkich modach doszło do ok 10% ponad serię a licząc koszty / jakość - nie było warto...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda w P11.144 z SR20DE ale miałem wywalony Kat bo poszedł wydech 4-2-1 i spaliny były OK, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przepisy masz na myśli?

Przeglad miałem w styczniu 2018 w FG i nikt mi niczego w wydechu nie sprawdzał..

Ja w Gorzowie zauważyłem ,że odkąd mają niby obowiązek wprowadzić auto przed badaniem do Cepiku  i muszą wpisywać N-ki i pobierać opłatę to zaczęli mocniej trzepać na okręgowej stacji a do tego obstawiam ,że z czasem wejdzie obowiązek dostosowania stacji i podłączenia analizatora spalin do komputera-nie  będzie mogło wyjść badanie do systemu CEPIK bez danych z tego urządzenia.  To taki cichy sposób na zmuszenie ludzi to pozbywania się starych aut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś o przebiegu? jakaś kontrolka?

183kkm. No czasami check engine się zapala, i na komputerze pokazuje ze jest  ograniczona zdolność katalizatora. 

1) Do zdiagnozowania możesz wywalić kata ale musisz na sondę dać dystans (w dobrych warsztatach od tłumików wiedzą co zrobić) lub dać emulator (czyli też dystans o ładniejszej nazwie) https://allegro.pl/kategoria/uklad-wydechowy-sondy-lambda-18866?string=emulator%20sondy&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-5-1003

Na przyrost mocy bym nie liczył, może nieznacznie moment...

 

2) Jeśli masz 100% pewności że to zatkany kat i chcesz mieć to urządzenie na pokładzie (z różnych względów - przepisów, strachu przed karą, podróżami zagranicznymi czy na ideologię np wegańską - Twoja sprawa) możesz zamiast oryginału zamontować katalizator "sportowy" : http://allegro.pl/katalizator-sportowy-awg-100cpsi-euro2-mos20-i7154765045.html

aukcja poglądowa, przypadkowa - tylko obrazek.

Z tym rozwiązaniem nic nie zakładasz (tulejek, emulatorów, laleczek voodoo) i masz sprawę spalin rozwiązaną. Nie wiem jak w Xie ale w mazdzie mx5 po wymianie starego kata na metalowy moc wzrosła o 6KM. (ze 128 na 134 - pomiary na hamowni robiłem ze względu na "grubszą robotę" stąd wiem. Moc seryjna powinna być 147 - na początku było 128, po wszystkich modach doszło do ok 10% ponad serię a licząc koszty / jakość - nie było warto...)

myślę ze na razie wytnę i zobaczymy czy będzie różnica w jeździe. Jeśli  będę  miał problemy z przeglądem to wtedy zamontuje katalizator sportowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

183kkm. No czasami check engine się zapala, i na komputerze pokazuje ze jest  ograniczona zdolność katalizatora. 

 

to też sprawdził bym I lambadę podepnij i zobacz korekty silnika może masz przelane auto bo sonda kuleje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

myślę ze na razie wytnę i zobaczymy czy będzie różnica w jeździe. Jeśli  będę  miał problemy z przeglądem to wtedy zamontuje katalizator sportowy 

Jeśli silnik w aucie masz sprawny to możesz być spokojny o analizy spalin czy z katalizatorem czy bez niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w Xie i w QR25DE i w QR20DE katalizator jest w kolorze wydechowym....

 

Ale da się to obejść i zamontować kolektor 4-2-1 albo 4-1..... W USA to jakieś 50-100$

post-100348-0-38110400-1518370384_thumb.png

post-100348-0-72912800-1518370468_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...