piter88 Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Witam. Posiadam Qashqaia 2.0 benzyna 141km, rok 2008, silnik mr20de. Posiada również instalacje gazową Samochód brał olej, zrobiliśmy remont silnika tzn. wymienione zostały pierścienie, uszczelniacze zaworów, oczyszczone z nagaru tłoki, dotarte zawory, wszystkie elementy oczyszczone. Po złożeniu auto odpala normalnie, ale na zimnym silniku gaśnie po dojechaniu do kilku pierwszych skrzyżowań (w tym momencie występują problemy z uruchomieniem). Gdy jest zimny nie ma również mocy. Objawy te występują zarówno na benzynie i na gazie. Rozrząd rozebrany jeszcze raz, nie było zgodności na wariatorze. Wałek ssący nie zgrywał się względem reszty rozrządu. Wariator rozkręcony, oczyszczony, ustawiony pod rozrząd i złożony. Rozpadł się czujnik zmiennych faz rozrządu, został wymieniony na nowy. Po złożeniu brak poprawy. Czyli zimny gaśnie i brak mocy, jak rozgrzany zachowuje się normalnie. Dodatkowo namierzyliśmy za mały luz zaworowy (okazało się że hydrauliki są regulowane). Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 zakręć butle od gazu i zobacz co będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter88 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Butla zakręcona i efektu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 ale pojeździłeś na PB?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter88 Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 tak, jeżdżony na pb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 podłącz scaner i sprawdź temperaturę (czujnik temperatury) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaki Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 podłącz scaner i sprawdź temperaturę (czujnik temperatury) Witam. Mam ten sam problem,diagnoza mechanika jest taka ze mam wypalone gniazdo zawodowe i nie domyka brak jest ciśnienia na jednym cylindrze.Na trzech jest prawidłowe 14 a jeden ma 8.Jestem juz po jednym remoncie gniazd i po przejechaniu 30 tys powtórka z rozrywki.Miały być założone wzmocnione i auto miało jeździć bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Czy obniżone ciśnienie jest na tym samym cylindrze co poprzednio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaki Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Jutro odbieram auto od mechanika który rzetelnie mi zdiagnozowal auto i będę wiedział dokładnie który cylider. Odebrałem auto.Diagnoza nie jest jednoznaczna .Ciśnienie jest równe na 1,3,4 ma 13.5 a na 2 od rozrzadu ma 10.5 . Czy to może mieć wpływ na słabą moc i gasniecie na zimnym silniku.Chciałbym dodać że ta dolegliwość nastąpiła po zmianie oleju 5w50 mobil,czysto by było zmienić na inny o innej lepkości. Auto jak się rozgrzeje jeździ normalnie.Jak mialem poprzednio zawory wypalone to na 4 cylindrze nie było wcale ciśnienia a na 2 był spory ubytek i bardzo kopcił a teraz tych objawów nie ma tylko słabość na zimnym.Moje pytanie czy może to być olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Rzetelnie byłoby, gdyby mechanik oprócz sprawdzenia kompresji, wykonał również próbę olejową. Rożnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami nie powinna być większa niż 10%. Masz ok. 22%, czyli silnik kwalifikowałby się do remontu. Ale jeśli wcześniej miałeś robioną głowicę, to powinny być również ustawione luzy zaworowe (na drugim prawdopodobnie niedomknięty zawór). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaki Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Właśnie podejrzewany jest wypalenie drugiego zaworu tylko dlaczego 2.Czy hydrauliczne zawory się reguluje i czy to by coś pomogło bo nie uśmiecha mi się ponowne ściąganie glowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Silnik MR20DE ma luzy zaworowe regulowane szklankami, poprzez ich wymianę. Przed ściągnięciem głowicy (koszty), sprawdziłbym luzy zaworowe. Jaki przebieg po remoncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaki Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 35000.w listopadzie jak byłem u gazownika wszystkie parametry były w porządku. Ostatni mechanik co diagnozowal zaryzykowalby wymianę tylko szklanek. Mój silnik to 1.6 benzyna z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Wpierw niech zrobi próbę olejową - będzie wiadomo jaka przyczyna. W tym silniku przy pracy na LPG, zawory sprawdza się co max. 25-30 tkm. Dla HR16DE nominalne ciśnienie to 15,4 bar, minimum 12,95 a różnica pomiędzy cylindrami nie większa niż 1,0 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaki Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 A ta próba to na zimnym czy ciepłym silni ku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Na ciepłym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.