KrzysiekxD Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Opiszę krótko co mnie boli: Miesiąc temu kupiłem Almerę, silnik benzynowy 1.8 116km QG18DE, na pierwszym tankowaniu 21l benzyny przejechałem 132km i wróciłem do punktu wyjścia (rezerwy). Niedawno zalałem do pełna, pojeździłem, w tym momencie wskazówka spadła o 1/4 zbiornika (czyli ~15l) a przejechałem na tym około 120km. Średnie spalanie wciąż wychodzi spore...Mój styl jazdy - duże miasto, jazda bez korków bo do pracy i z pracy (~5km w 1 stronę), ewentualnie coś załatwić na mieście, jeżdżę rano i wieczorem, także omijam kilometrowe korki. Jazda w miarę ekonomiczna, czyt. poniżej 2,5tys. obrotów, od czasu do czasu przeciągnę do 3,5tys. Za każdym razem odpalam auto żeby silnik trochę się nagrzał, po czym dopiero ruszam.Co może być powodem tak wysokiego spalania? Znalazłem w odrębnym temacie przypadek podobnego spalania w tym samym silniku, jednak tam użytkownik miał 3 problemy z autem na raz - luzy na łańcuchu rozrządu, do wymiany przepływomierz i sondę lambda, wszystko objawiało się kontrolkami na tablicy - u mnie żadna z nich się nie świeci. To normalne spalanie, czy coś jest nie tak? Bo jestem wprost przerażony Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Miesiąc temu kupiłem ... Almerę, silnik benzynowy 1.8 116km QG18DE, na pierwszym tankowaniu 21l benzyny przejechałem 132km i wróciłem do punktu wyjścia (rezerwy). Niedawno zalałem do pełna, pojeździłem, w tym momencie wskazówka spadła o 1/4 zbiornika (czyli ~15l) a przejechałem na tym około 120km.... Mój styl jazdy - duże miasto, jazda bez korków bo do pracy i z pracy (~5km w 1 stronę)... Jazda w miarę ekonomiczna, czyt. poniżej 2,5tys. obrotów, od czasu do czasu przeciągnę do 3,5tys. Za każdym razem odpalam auto żeby silnik trochę się nagrzał, po czym dopiero ruszam. Co może być powodem tak wysokiego spalania? Znalazłem w odrębnym temacie przypadek podobnego spalania w tym samym silniku, jednak tam użytkownik miał 3 problemy z autem na raz - luzy na łańcuchu rozrządu, do wymiany przepływomierz i sondę lambda, wszystko objawiało się kontrolkami na tablicy - u mnie żadna z nich się nie świeci. Co zostało zrobione (wymienione) od zakupu Almery? (świece, układ zapłonowy, filtry (a zwłaszcza powietrza), olej (jaki?) itp.) Przy jeździe na krótkich dystansach sugerowałbym wymianę świec na cieplejsze (na elektrodach świec gromadzi się nagar). Ponadto, zmienić styl jazdy - Nissany lubią wysokie obroty - jazda "emerycka" im nie służy i ruszać od razu. Dodając do tego krótkie odcinki w ruchu miejskim (zapewne na wyższych biegach) szybko doprowadzi się do potrzeby wymiany łańcucha rozrządu (i nie tylko) - silnik też raczej z tych olejożernych . Na tak krótkich odcinkach, silnik nawet nie zdąży rozgrzać się - pracując na bogatej mieszance. Przegonić go po autostradzie co jakiś czas - to na początek. Lampka MIL nie zawsze wskazuje usterkę - za bardzo brakiem zapalenia się nie sugerowałbym się (tym bardziej po zakupie samochodu ). Po wymianie filtra, świec itp. pojechać na diagnostykę silnika (z analizą spalin), ewent. samemu sprawdzić błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekxD Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Co zostało zrobione od zakupu Almery - z rzeczy które mogłyby mieć wpływ na spalanie to wymieniłem cały tłumik (od przedniego po końcowy). Świec nie ruszałem, układ zapłonowy wydaje się bez zarzutu, auto pali na dotyk nawet po 3ch dniach (bo tak się zdarzyło) na mrozie. Wczoraj wymieniłem filtry (w tym oleju) i wlałem Valvoline 10W40.Odwiedziłem elektryka na diagnostykę silnika (bez emisji spalin) - wyszło mi, że sonda Lambda za katalizatorem praktycznie nie istnieje, także na pewno to będę miał do zrobienia. W dodatku usłyszałem zdanie "Kiedyś już był błąd z czujnikiem położenia wałka" i powiedział, że on by stawiał na rozrząd właśnie bo "wcale nie będzie tego słychać" - jeżeli chodzi o łańcuch rozrządu to słyszałem, że jeśli coś będzie z nim nie tak to najpewniej zapali się Check Engine i po prostu poczuję i usłyszę zmianę kultury pracy silnika - silnik chodzi równo i cicho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Świec nie ruszałem, układ zapłonowy wydaje się bez zarzutu ... Wczoraj wymieniłem filtry (w tym oleju) i wlałem Valvoline 10W40. Odwiedziłem elektryka na diagnostykę silnika (bez emisji spalin) - wyszło mi, że sonda Lambda za katalizatorem praktycznie nie istnieje, także na pewno to będę miał do zrobienia. ... Nie wiem ile przebiegu ma Almera (przedlift/lift?), ale zastosowanie półsyntetyka 10W/40 w QG18 nie jest wskazane z uwagi na posiadanie przez ten silnik regulacji czasów otwarcia zaworów ssących (wskazany pełen syntetyk 5W30). Z uwagi na eksploatację w trudnych warunkach (jazda miejska na krótkich dystansach), interwał wymian trzeba skrócić o połowę (zalecenia producenta Valvoline - 7500 tkm lub co 0,5 roku). Na zużycie paliwa z elementów eksploatacyjnych głównie ma wpływ filtr powietrza, świece i sprawność układu zapłonowego. Świec nie wymieniłeś (brak informacji kiedy były wymieniane i jakie). Z uwagi na eksploatację na krótkich odcinkach, lepiej zastosować świece o rząd cieplejsze od zalecanych (szybsze zamooczyszczanie świec z nagaru). Ponadto małą one wpływ na okres eksploatacji cewek zapłonowych (zwiększające się obciążenie). Przyjrzałbym się też przepustnicy (oczyścić) oraz przepływomierzowi (pomiar napięcia). Druga sonda pełni jedynie funkcję porównawczą (sprawność katalizatora) i nie ma wpływu na zmianę parametrów spalania. Jeśli już - to pierwsza, z tym się zgodzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Jeśli masz lambde trafiona to nie ma co się dziwić ,że maleństwo 1,8 pali jak rasowy silnik V8 6,2L z USA .. łapie złe odczyty i wynik jest spalanie . Filterki też trzeba raz do roku wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekxD Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Almera jest po lifcie z 2003 roku, przebieg 211tys. Użyłem 10W40 ze względu na to, że to już nie jest nowy silnik, a poza tym jak wyczytałem to dużo osób go używa do tych Almer a dodatkowo ktoś taki odnotował w książce.Olej zmieniałem po raz pierwszy, kartka która była sugerowała jego wymianę przy 216 tys. więc wymieniłem po 5 i mam zamiar robić to częściej niż raz do roku, tak jak kolega wyżej napisał Filtr powietrza wymieniłem, stary był mocno brudny, podobnie kabinowy. Nie mam informacji nt. poprzedniej wymiany świec, ale i za to mam zamiar niedługo się wziąć - polecacie jakieś konkretne?Niedługo auto idzie do elektryka bo zaczęła mi migać kontrolka Airbaga (z niewiadomych względów) a więc poproszę też o diagnostykę przepływomierza.Dzięki i pozdrawiam! PS. Wybaczcie, ale to moje pierwsze auto, więc w tym temacie jestem zielony, a chciałbym o tą Almerkę zadbać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Katalog NGK do tego silnika podaje w standardzie świece LFR5A-11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert.c Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Na pełnym zbiorniku powinieneś dać radę zrobić pomiędzy 560 a 600km do zapalenia rezerwy . u mnie rok temu padła sonda i spalanie było na poziomie ok 12-13 l/100km, dodatkowo zapchał się katalizator. Po naprawach wszystko wróciło do normy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.