grzesiek_1986 Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Witam, mam pytanie od posiadaczy Xtraila 2.0 benzyna. Jakie macie wolne obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika? U mnie utrzymują sie na poziomie 1000 obr/min. Mam też tak że jak wcisne sprzęgło np na krzyżowce albo wrzuce ba luz to przed dłuższą chwile obroty utrzymują sie na poziomie 1500 a dopiero po dluzszej chwili spadają na 1000. Do tej pory w każdym aucie jakie miałem wolne obroty po rozgrzaniu utrzymywaly sie poniżej 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Zimą tak bywa. U mnie też. Spróbuj wyłączyć klimę, puść hamulec i zobacz czy nie wyrównał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Caly czas tak samo. Testowałem na różne sposby. I to że wolno opadają czu to po wysprzegleniu czy wrzuceniu na luz. Spafsja na 1500 i dopiero po dłuższej chwili spadają na 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Może akurat masz brudną przepustnicę. LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Tak jest podtlenek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 przyczyną będzie uszkodzona głowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Odpada. Otatnio wymieniana uszczelka. Glowica sprawdzona na 100% po kompleksowym serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Caly czas tak samo. Testowałem na różne sposby. I to że wolno opadają czu to po wysprzegleniu czy wrzuceniu na luz. Spafsja na 1500 i dopiero po dłuższej chwili spadają na 1000 Na 100% to nie jest normalne,obroty powinny spaść poniżej 1000. Tak mnie to zaciekawiło , że aż poszedłem sprawdzić.Odpaliłem samochód przy -1 stopniu i na pierwszym zdjęciu widać obroty.Ja liczę , że jest to w granicach 1200 obrotów. Po chwili gdy silnik się trochę rozgrzał obroty spadły na 1000.Dałem mu jeszcze chwilę i na 2 zdjęciu widać jak temperatura silnika się podniosła i obroty spadły sporo poniżej 1000.Szacuję na 850, bo silnik na pewno nie był jeszcze nagrzany do maximum. Także nie wierzę, że jest to normalne w zimę , że silnik rozgrzany chodzi na 1000 obrotów.Nigdy tego u mnie nie było. Te silniki mają taką kulturę pracy, że jak spadnie na wolne obroty po rozgrzaniu to w ogóle ich nie słychać wewnątrz i praktycznie z zewnątrz też. Jednym słowem - jeżeli wolne obroty trzymają się w granicy 1000 to nie jest to normalne. U mnie przy wysprzęgleniu czy na skrzyżowaniu, obroty spadają do 800 praktycznie natychmiast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Na benzynie też są za wysokie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Tak i na lpg i na bp. Jutro zrobie zdjecie u siebie. Jak dlugo Twoje auto chodzi na ssaniu? U mnie dość dlugo.wg mnie za dlugo. A i obroty na ssaniu mam 1500 a nie 1200 jal u Ciebie. Ale jest jeszcze jedna ciekawostka gdy podlacze fejsa i program torqe na telefonie to pokazuje mi wolne obroty w granicach 850. Coś mam nie tak z ładowaniem mam 15.2V może te obroty mają z tym coś wspólnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 uszkodzony regulator alternatora. Sprawdź pomiar na obciążeniu światłami albo szyba grzaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Tak i na lpg i na bp. Jutro zrobie zdjecie u siebie. Jak dlugo Twoje auto chodzi na ssaniu? U mnie dość dlugo.wg mnie za dlugo. A i obroty na ssaniu mam 1500 a nie 1200 jal u Ciebie. Ale jest jeszcze jedna ciekawostka gdy podlacze fejsa i program torqe na telefonie to pokazuje mi wolne obroty w granicach 850. Coś mam nie tak z ładowaniem mam 15.2V może te obroty mają z tym coś wspólnego? U mnie auto chodzi niezbyt długo, zależy od obciążenia silnika i oczywiście temperatury na zewnątrz. Mam trzy auta i z tego co wyczułem to chyba wszystkie rozgrzewają się dość szybko i jednakowo długo.Oczywiście z zegarkiem na ręku nie mierzyłem.Wydaje mi się , że to akurat zależy od sprawności termostatu, jeżeli jest ok to silnik powinien się stosunkowo szybko nagrzewać, a tym samym szybciej spadnie z ssania. Ale ładowanie 15,2V to stanowczo za dużo i też jestem zdania, że regulator siadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mereth92 Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Silnik OR20DE z manualna skrzynia powinien mieć wolne obroty w granicach 650 +/-50, automat w okolicach 700 +/-50. 1000 to zdecydowanie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Ładowanie 15 nawet z grzaniem szyby swiatlami i dmuchawa. A gdzie w xtrailu jest regulator? Chyba nie na wierzchu alternatora tak jak w innych autach? Bo patrzyłem i nie widzialem nic takiego co by wyglądało na regulator. A jeżeli chodzi o te obroty to gdzie mam zacząć szukać usterki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 750 obrotów i basta. tak ma byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Ok tylko gdzie szukac usterki? Czujnik ten przy głowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Najpierw zdiagnozuj alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 A gdzie w xtrailu jest regulator? Chyba nie na wierzchu alternatora tak jak w innych autach? Bo patrzyłem i nie widzialem nic takiego co by wyglądało na regulator Regulator jest w alternatorze, teraz już nie robią regulatorów napięcia osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Może ktoś podrzucić jakiś link to regulatora? Nigdzie nie mogę znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 (edytowane) Może ktoś podrzucić jakiś link to regulatora? Nigdzie nie mogę znaleźć. http://allegro.pl/regulator-alternatora-nissan-primera-x-trail-i6649311874.html Tylko pewnie cały alternator używkę dostaniesz taniej jak ten regulator Choćby ten: http://allegro.pl/alternator-2-0-16v-nissan-x-trail-t30-01-07-i7155009938.html albo jeszcze tańszy" http://allegro.pl/alternator-nissan-x-trail-t30-2-0-16v-i6755537450.html Edytowane 23 Lutego 2018 przez Kalapan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie elektromechanicznym i regulator został zamówiony. Bedzie kosztowal ok 100 zl. Z używką różnie bywa może sie okazać że jest taki sam albo i gorszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 KAlapan: oryginalny silnik tak, ale nie w gazie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Jutro bede naprawial alternator zobaczę być może to zwiększone ładowanie ma wplyw na obroty. Być może obroty są ok tylko wskaźnik swiruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 KAlapan: oryginalny silnik tak, ale nie w gazie... Ale o co chodzi, bo nie za bardzo kumam do czego się odnosisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Ale o co chodzi, bo nie za bardzo kumam do czego się odnosisz U mnie sprawa obrotow wyglada nastepujaco. Zdjecie 1 zaraz po odpaleniu temp. zewnetrzna -5°,zdjecie 2 temp silnika 87° Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.