Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Porządny zastrzyk mocy dla wolnossącej 370Z od Coobcia :)


Coobcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej nieobecności ale pracowałem nad czymś co w znaczący sposób poprawi sprawność wolnossącego silniczka VQ37VHR bez jego gruntownej metamorfozy :)

Chodzi o te dwa elementy, które trzymam w dłoni:

20180129_223313.jpg

 

Jest to nasza konstrukcja a tworząc ją chcieliśmy stworzyć coś podobnego do produktu firmy JUNE modelu 272* / 11mm ale w efekcie wyszło nam coś dużo ciekawszego - wznios zaworu zachowaliśmy jak w serii

czyli 10,5mm ale znacząco wydłyrzyliśmy czas jego otwarcia, dzięki takiemu rozwiązaniu można silnik bezpiecznie kręcić do 8000obr.min bez konieczności zmiany sprężynek zaworowych na czym nam

cholernie zależało no i nie cierpi tak moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów !

Wymiana niestety jest bardzo pracochłonna...

 

Poniżej porównanie wałka naszego Vs seria - widać ile pełniejsza jest krzywka w naszym wyrobie:

20180129_222900.jpg

 

No i efekt finalny po wymianie wałków wydechowych na nasze + decaty + doloty długie AEM fi70mm + strojenie na hamowni wraz z przestawieniem całego systemu VVEL:

370z-coobcio-walki-vs-seria.jpg.jpg

 

Dodam że wydech pozostał nadal seryjny i w tym momencie stanowi już wąskie gardło, bowiem na wysokich obrotach silnik nie reaguje już na agresywniejsze nastawy VVEL - a powinien :D

Tak wiec zmiana wydechu i powinno wyjść na naszej pesymistycznej hamowni 380KM :P (tak skromnie myślę że na każdej innej 400KM+) :P

 

Tak więc możliwe jest do uzyskania ekstra + 60KM w przypadku w pełni ulicznego wolnossaczka, który w serii generuje ok 320KM, co daje przyroscik niemal 20%

przy czym niemal nic nie tracimy w zakresie od wolnych do 2000 obrotów a powyżej tej wartości dzieją się już czary - Kurde jakbym wcześniej na to wpadł to Andrzej swoim Autoamtem już by pewno klepał 12,5 sek na ćwiartkę :D
Najistotniejsze jest to że po powyższych zmianach silnik nadal pozostaje kulturalny i przyjazdny w codziennej eksploatacji a jego trwałość (pod warunkiem nie kręcenia go zbyt często do 8000rpm) nadal pozostaje na poziomie serii :)

Tak wiec w tym roku już powstał Nissan 430Z na bazie 370Z a taraz czas pochwalić się nowym wynalazkiem jakim są Coobciowe wałki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...