Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak jeździć nowym pulsarkiem?(dbać o silnik i turbo)


Bepkus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W przyszłym tygodniu odbieram samochód Pulsar 1.2 dig-t n-connecta.

 

Jak jeździć (obroty przy zmianie biegów itp.)? Kiedy ruszać (czekać po odpaleniu?)? Wyłączyć start/stop? Generalnie jak dbać o nowy silnik i turbo?

Może ktoś sprecyzować?

 

Wielkie podziękowania za pomoc! :wave: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszać możesz od razu, tyle, że delikatnie na początku, zanim się olej trochę zagrzeje. Przez pierwsze 2-3 kkm unikać jazdy ze stałą prędkością i jednolitymi obrotami. Dobrze by silnik pracował w pełnym zakresie obrotów miedzi max. momentem a max. mocą z tym, że na początku nie powinno się przekraczać ok. 4kkm (zależy od silnika i zapewne będzie info w instr.)

Po skończonej jeździe gdy było duże obciążenie czy trasa warto dać turbinie czas na schłodzenie się ok. minutki. Podstawą jest nie kręcenie silnika wysoko na zimnym! Od czasu do czasu sprawdzać olej po ok. 5min. od wyłączenia silnika.

Nie sugeruj się podpowiadaczem zmiany biegów, zmieniaj je przynajmniej w miejscu gdzie osiąga max. moment obrotowy. Za niskie obroty szkodzą bardziej, niż wysokie.

 

Edit. Co do SS w trasie na autostradach (bramki) wyłączaj, w mieście nie koniecznie ale zapewne po krótkim czasie zabawy, sam zaczniesz wyłączać, choć są wyjątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegów, zmieniaj je przynajmniej w miejscu gdzie osiąga max. moment obrotowy. i.

Czyli 2krpm - jeszcze niżej niż przy podpowiedziach :o no no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się wykresem dostępnym na forum, nie tym co na papierze.

dbcfcfec66701657bbdef48e1c9366a4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się wykresem dostępnym na forum, nie tym co na papierze.

dbcfcfec66701657bbdef48e1c9366a4.jpg

Kurcze to trzeba na hamownie jechać :) a poważnie to beznadziejnie to na tym wykresie wygląda. Imho jak ktoś nie depcze jakoś mocno to spokojnie przy rozpędzaniu można patrzeć na ten wskaźnik,ma też tę cechę, że im wyższy bieg tym przy wyższych obrotach każe zmieniać.

 

Edit. Wracając przyjrzałem się dokładniej tym wskazaniom i przy łagodnym przyspieszaniu podpowiada zmiany biegów przy 2krpm, natomiast przy gazie w podłogę przy 3.5-4krpm. Jak dla mnie działa całkiem racjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...