slawgar Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Drodzy forumowicze, przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni CVT w moim QQ. Podzwoniłem trochę po warsztatach, dowiedziałem się ile taka przyjemność kosztuje ( dynamiczna wymiana 600zł (Ravenol) - 1500zł ( oryginalny NS-2)), poczytałem trochę o tym na zagranicznych forach teraz powoli dojrzewam do samodzielnej wymiany dynamicznej oleju. Jak na chwilę obecną dowiedziałem się, że Ravenol CVTF NS2/J1 jest najlepszym zamiennikiem do naszych skrzyń i na taki będę zmieniał. Mam kilka pytań do osób, które sami robili wymianę dynamiczną oleju: 1. Czy wymieniacie za każdym razem filtr wewnętrzny? wiąże się to ze również ze zdjęciem misy olejowej i wymianą uszczelki - pytanie też czy warto? 2. Czy jest "jakiś" filtr zewnętrzny? W wyszukiwarkach części eksploatacyjnych Internet wyrzuca takowy. 3. Czy jest "coś" na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wymieniając olej? Będę wdzięczny za każdą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Ja co prawda nie mam QQ ze skrzynią automatyczną ale mam pewne doświadczenie z wymian olejów w takich skrzyniach. Mam prywatnie lagunę w automacie, w której również wymieniam sobie olej. Jeśli chodzi o filtr, to jeśli jest możliwość w miarę prostej jego wymiany, to myślę, że warto to zrobić. Jeśli to tylko kwestia zdjęcia miski olejowej i zakupu nowej uszczelki, to tym bardziej. Niekiedy filtr jest wbudowany głęboko w skrzyni i jego wymiana wymaga rozebrania skrzyni. Niekiedy nie jest to filtr tak jak to rozumiemy, np jak filtr oleju. Wymienia się go przy zmianie oleju, po prostu wyrzucając stary i montując nowy. AT mają często filtr siatkowy, zatrzymujący większe zanieczyszczenia, który można umyć i zastosować ponownie. Trzeba się więc upwenić, jaki filtr jest zamontowany. Co do wymiany dynamicznej ATF, prawdziwa wymiana dynamiczna jest możliwa tylko przy pomocy urządzenia, które mają warsztaty. Wymiana dynamiczna samemu, w warunkach garażowych jest może nie niemożliwa, ale bardzo utrudniona. Ja robiłem w lagunie dynamiczną, a raczej pseudo dynamiczną raz. Następną wymianę wykonywałem na zasadzie zlania oleju i wlania świeżego w takiej samej objętości. Czynność tą powtarzałem 4 razy z przerwami na kilku kilometrowe przejażdżki. Wszystko zależy od tego, jakie są możliwości wykonania wymiany dynamicznej. Ale w przypadku CVT, gdzie czynnikiem roboczym, przekazującym napęd nie jest atf tylko pas stalowy, a atf pełni tylko rolę smarującą i chłodzącą, uważam, że wystarczy wymiana statyczna, conajmniej 4 krotna, w zależności od tego, ile oleju można statycznie spuścić w odniesieniu do całkowitej pojemności ukladu. Napisz jak planujesz wykonać wymianę dynamiczną w Twojej skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawgar Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 (edytowane) Na YOUTUBie jest film jak koleś wymienia olej w Murano - tak bym i ja to zrobił ( niestety nie mogę wkleić link do filmu). Nie wiem tylko co z tym filtrem robić. Mój QQ ma przejechane 156000km na jednym oleju - olej ciemnobrązowy, brudny, ale nie czarny. Moim zdaniem wymianę statyczną oleju jest sens robić co 30000km - 50000km i nie później jak po 3 latach jazdy. W moim przypadku, logika podpowiada całkowitą wymianę - metodą dynamiczną. Czy ktoś wie jakie są filtry oleju w CVT w naszych QQ? zgrubne - siatkowe?, czy papierowe - do wielkościowo b. małej gradacji zanieczyszczeń? Edytowane 25 Lutego 2018 przez slawgar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 bezwzględnie wymienić filtr oleju, jeśli nie jesteś pewien jaki masz to podzwoń trochę np. zadzwoń do midparts oni naprawiają i sprzedają części do ASB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 bezwzględnie wymienić filtr oleju, Nie zawsze jest to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawgar Opublikowano 19 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Krótki update w temacie. Olej w skrzyni wymieniony metodą statyczną, ponieważ warsztat w którym wymieniałem olej odradził metodę dynamiczną ze względu na przebieg. Wymienione zostały też dwa filtry, na smoku ( zgrubny) i przy chłodnicy oleju ( dokładny), do którego nie jest zbyt łatwo się dostać, ale pod moim okiem został wymieniony ( ciekawe jak by było, gdyby mnie nie było przy tym). Wymyte też zostały magnesy na spodzie miski - uważam, że za każdym razem warto tam zajrzeć - ilość opiłków mówi dużo o stanie technicznym skrzyni. U mnie na szczęście nie było źle Na sam koniec wyszła mała niespodzianka z uszczelką miski, która niestety nie pasowała - w mojej skrzyni 4x4 jeden róg miski jest bardziej zaokrąglony. Finalnie zastosowaliśmy metalową uszczelkę. Oczywiście reset wskaźnika deterioration zrobiłem sam w domu po powrocie. Wyciągnąłem lekcję na przyszłość - za 40000 km olej wraz z filtrami wymieniam sam, zaoszczędzę 450 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Gdzie polecacie zrobić wymianę oleju w skrzyni CVT ? może być na priv żeby nie robić reklamy , dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalu2000 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Witam wszystkich, Podzielę się swoją wiedzą jaka zdobyłem w tym temacie bo właśnie jestem po dynamicznej wymianie oleju. Samochód kupiłem z przebiegiem ok. 90 tyś. aktualnie mam ok. 120 tyś. Olej ze skrzyni spływał w jasnym słomkowym kolorze, według mechanika to rzadkość i świadczy to o tym że japońskie skrzynie eksploatuje się lepiej niż te europejskie, z którymi ma więcej doświadczenia i najczęściej jest czarny. Opiłków też na magnesach nie było dużo. Sama wymiana moim zdaniem była zdecydowanie za droga bo wyszło 1735 zł brutto, zapewniano mnie że będzie ok. 1400-1500. Ale okazało się że były do wymiany dwa filtry. Z tego co mówił mechanik w Szwajcarii autoryzowane serwisy wymieniają olej w takich skrzyniach systematycznie w statyczny sposób co 30 tyś. Nie można tego jednak zrobić jeśli nie robiło się tego wcześniej systematycznie bo może bardziej zaszkodzić niż pomóc. W QQ J10 producent zaleca dynamiczną wymianę co 90 tyś w zależności od stylu jazdy. Przy wyższych prędkościach olej osiąga wyższą temperaturę i szybkiej się zużywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 (edytowane) Witam qashqai J10 2.0 benzyna przebieg 170 tys skrzynia cvt 4x4 dziś wymieniłem olej w skrzyni .Ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka spustowego oleju skrzyni zleciało 8,5 l. Po zdjęciu miski olejowej i podłączeniu sprężarki do przewodu od chłodnicy oleju zleciało 1 l. Na magnesach w misce bardzo mało opiłków bardziej ciemny osad. Olej jak spuszczałem leciał koloru słomkowego a w wiaderku był koloru ciemnego. Wymieniłem filtr w misce olejowej a tego drugiego filtra moja skrzynia nie ma. Olej wymieniony na RAVENOL NS2/J1. Przejechałem 120 km i powiem ,że skrzynia działa lepiej, zmiana biegów działa płynniej nie przeciąga biegów jak dotychczas. Mam problem ze stanem oleju w skrzyni przy temperaturze oleju 40 stopni Celsjusza na zapalonym silniku stan jest okej mieści się na środku zakreskowanego bagnetu .Ale przy 60 stopni Celsjusza jest już stan dużo większy .Panowie czy to normalne ?? Edytowane 23 Marca 2020 przez Bartosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 (edytowane) Mam identyczny silnik i skrzynię, czy ktoś może się wypowiedzieć w jaki sposób prawidłowo mierzyć poziom oleju w tych skrzyniach ? Na zimny czy na ciepłym silniku, tj. w pełni rozgrzanym. Na pracującym silniku czy na zgaszonym ? Bartosz, jaki masz stan na zimnym silniku, zaraz po dodaniu oleju ? Edytowane 1 Kwietnia 2020 przez kier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) Z tego co się dowiedziałem z pewnego źródła, stan oleju w skrzyni mierzy się na uruchomionym i lekko rozgrzanym silniku i skrzyni. Stan ma być na dolnej kresce. Może ktoś to zweryfikuje. Dodam jeszcze, że przy wymianie statycznej weszło mi 8 litrów oleju. Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez kier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 W dniu 31.03.2020 o 17:50, kier napisał: Mam identyczny silnik i skrzynię, czy ktoś może się wypowiedzieć w jaki sposób prawidłowo mierzyć poziom oleju w tych skrzyniach ? Na zimny czy na ciepłym silniku, tj. w pełni rozgrzanym. Na pracującym silniku czy na zgaszonym ? Bartosz, jaki masz stan na zimnym silniku, zaraz po dodaniu oleju ? NA zimnym silniku na dolnej kresce .Wraz ze wzrostem temperatury oleju w skrzyni poziom wzrasta to jest logiczne. Nikt nie potrafi powiedzieć przy jakiej temperaturze jaki jest prawidłowy poziom oleju w cvt ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 No właśnie chyba nie. Na zimnym silniku nic nie sprawdzisz. Jeszcze raz, z bardzo pewnego źródła wiem, że silnik ma pracować, skrzynia lekko rozgrzana około 40 stopni i wtedy ma być w okolicach dolnej kreski. W automatach z reguły poziom oleju sprawdza się na pracującym silniku. Zauważ też co się dzieje po odpaleniu silnika, kiedy masz olej na dolnej kresce na zimnym silniku, znika, bagnet jest suchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.