Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w skrzyni CVT


slawgar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni CVT w moim QQ. Podzwoniłem trochę po warsztatach, dowiedziałem się ile taka przyjemność kosztuje ( dynamiczna wymiana 600zł (Ravenol) - 1500zł ( oryginalny NS-2)), poczytałem trochę o tym na zagranicznych forach teraz powoli dojrzewam do samodzielnej wymiany dynamicznej oleju.

Jak na chwilę obecną dowiedziałem się, że Ravenol CVTF NS2/J1 jest najlepszym zamiennikiem do naszych skrzyń i na taki będę zmieniał.

Mam kilka pytań do osób, które sami robili wymianę dynamiczną oleju:

1. Czy wymieniacie za każdym razem filtr wewnętrzny? wiąże się to ze również ze zdjęciem misy olejowej i wymianą uszczelki - pytanie też czy warto?

2. Czy jest "jakiś" filtr zewnętrzny? W wyszukiwarkach części eksploatacyjnych Internet wyrzuca takowy.

3. Czy jest "coś" na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wymieniając olej?

 

Będę wdzięczny za każdą radę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda nie mam QQ ze skrzynią automatyczną ale mam pewne doświadczenie z wymian olejów w takich skrzyniach. Mam prywatnie lagunę w automacie, w której również wymieniam sobie olej. Jeśli chodzi o filtr, to jeśli jest możliwość w miarę prostej jego wymiany, to myślę, że warto to zrobić. Jeśli to tylko kwestia zdjęcia miski olejowej i zakupu nowej uszczelki, to tym bardziej. Niekiedy filtr jest wbudowany głęboko w skrzyni i jego wymiana wymaga rozebrania skrzyni. Niekiedy nie jest to filtr tak jak to rozumiemy, np jak filtr oleju. Wymienia się go przy zmianie oleju, po prostu wyrzucając stary i montując nowy. AT mają często filtr siatkowy, zatrzymujący większe zanieczyszczenia, który można umyć i zastosować ponownie. Trzeba się więc upwenić, jaki filtr jest zamontowany.

Co do wymiany dynamicznej ATF, prawdziwa wymiana dynamiczna jest możliwa tylko przy pomocy urządzenia, które mają warsztaty. Wymiana dynamiczna samemu, w warunkach garażowych jest może nie niemożliwa, ale bardzo utrudniona. Ja robiłem w lagunie dynamiczną, a raczej pseudo dynamiczną raz. Następną wymianę wykonywałem na zasadzie zlania oleju i wlania świeżego w takiej samej objętości. Czynność tą powtarzałem 4 razy z przerwami na kilku kilometrowe przejażdżki. Wszystko zależy od tego, jakie są możliwości wykonania wymiany dynamicznej.

Ale w przypadku CVT, gdzie czynnikiem roboczym, przekazującym napęd nie jest atf tylko pas stalowy, a atf pełni tylko rolę smarującą i chłodzącą, uważam, że wystarczy wymiana statyczna, conajmniej 4 krotna, w zależności od tego, ile oleju można statycznie spuścić w odniesieniu do całkowitej pojemności ukladu.

Napisz jak planujesz wykonać wymianę dynamiczną w Twojej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YOUTUBie jest film jak koleś wymienia olej w Murano - tak bym i ja to zrobił ( niestety nie mogę wkleić link do filmu). Nie wiem tylko co z tym filtrem robić. Mój QQ ma przejechane 156000km na jednym oleju - olej ciemnobrązowy, brudny, ale nie czarny.

Moim zdaniem wymianę statyczną oleju jest sens robić co 30000km - 50000km i nie później jak po 3 latach jazdy. W moim przypadku, logika podpowiada całkowitą wymianę - metodą dynamiczną.

Czy ktoś wie jakie są filtry oleju w CVT w naszych QQ? zgrubne - siatkowe?, czy papierowe -  do wielkościowo b. małej gradacji zanieczyszczeń?

 

Edytowane przez slawgar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezwzględnie wymienić filtr oleju, jeśli nie jesteś pewien jaki masz to podzwoń trochę np. zadzwoń do midparts oni naprawiają i sprzedają części do ASB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Krótki update w temacie. Olej w skrzyni wymieniony metodą statyczną, ponieważ warsztat w którym wymieniałem olej odradził metodę dynamiczną ze względu na przebieg. Wymienione zostały też dwa filtry, na smoku ( zgrubny) i przy chłodnicy oleju ( dokładny), do którego nie jest zbyt łatwo się dostać, ale pod moim okiem został wymieniony ( ciekawe jak by było, gdyby mnie nie było przy tym). Wymyte też zostały magnesy na spodzie miski - uważam, że za każdym razem warto tam zajrzeć - ilość opiłków mówi dużo o stanie technicznym skrzyni. U mnie na szczęście nie było źle :)

Na sam koniec wyszła mała niespodzianka z uszczelką miski, która niestety nie pasowała - w mojej skrzyni 4x4 jeden róg miski jest bardziej zaokrąglony. Finalnie zastosowaliśmy metalową uszczelkę. Oczywiście reset wskaźnika deterioration zrobiłem sam w domu po powrocie.

Wyciągnąłem lekcję na przyszłość - za 40000 km olej wraz z filtrami wymieniam sam, zaoszczędzę 450 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Gdzie polecacie zrobić wymianę oleju w skrzyni CVT ?  może być na priv żeby nie robić reklamy , dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,

Podzielę się swoją wiedzą jaka zdobyłem w tym temacie bo właśnie jestem po dynamicznej wymianie oleju.

Samochód kupiłem z przebiegiem ok. 90 tyś. aktualnie mam ok. 120 tyś.

Olej ze skrzyni spływał w jasnym słomkowym kolorze, według mechanika to rzadkość i świadczy to o tym że japońskie skrzynie eksploatuje się lepiej niż te europejskie, z którymi ma więcej doświadczenia i najczęściej jest czarny. Opiłków też na magnesach nie było dużo.

Sama wymiana moim zdaniem była zdecydowanie za droga bo wyszło 1735 zł brutto, zapewniano mnie że będzie ok. 1400-1500. Ale okazało się że były do wymiany dwa filtry.

Z tego co mówił mechanik w Szwajcarii autoryzowane serwisy wymieniają olej w takich skrzyniach systematycznie w statyczny sposób co 30 tyś. Nie można tego jednak zrobić jeśli nie robiło się tego wcześniej systematycznie bo może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

W QQ J10 producent zaleca dynamiczną wymianę co 90 tyś w zależności od stylu jazdy. Przy wyższych prędkościach olej osiąga wyższą temperaturę i szybkiej się zużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam qashqai J10  2.0 benzyna przebieg 170 tys skrzynia cvt 4x4 dziś wymieniłem olej w skrzyni .Ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka spustowego oleju skrzyni zleciało 8,5 l. Po zdjęciu miski olejowej i podłączeniu sprężarki do przewodu od chłodnicy  oleju zleciało 1 l. Na magnesach w misce bardzo mało opiłków bardziej  ciemny osad. Olej jak spuszczałem leciał koloru słomkowego a w wiaderku był koloru ciemnego. Wymieniłem filtr w misce olejowej  a tego drugiego filtra moja skrzynia nie ma. Olej wymieniony na RAVENOL NS2/J1. Przejechałem 120 km i powiem ,że skrzynia działa lepiej, zmiana biegów działa płynniej nie przeciąga biegów jak dotychczas. Mam problem ze stanem oleju w skrzyni przy temperaturze oleju 40 stopni Celsjusza na zapalonym silniku stan jest okej mieści się na środku zakreskowanego bagnetu .Ale przy 60 stopni Celsjusza jest już stan dużo większy .Panowie czy to normalne ??

IMG_20200323_144339.jpg

IMG_20200323_144717.jpg

IMG_20200323_144810.jpg

Edytowane przez Bartosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny silnik i skrzynię, czy ktoś może się wypowiedzieć w jaki sposób prawidłowo mierzyć poziom oleju w tych skrzyniach ? Na zimny czy na ciepłym silniku, tj. w pełni rozgrzanym. Na pracującym silniku czy na zgaszonym ?

Bartosz, jaki masz stan na zimnym silniku, zaraz po dodaniu oleju ?

Edytowane przez kier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem z pewnego źródła, stan oleju w skrzyni mierzy się na uruchomionym i lekko rozgrzanym silniku i skrzyni. Stan ma być na dolnej kresce. Może ktoś to zweryfikuje.

Dodam jeszcze, że przy wymianie statycznej weszło mi 8 litrów oleju.

Edytowane przez kier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2020 o 17:50, kier napisał:

Mam identyczny silnik i skrzynię, czy ktoś może się wypowiedzieć w jaki sposób prawidłowo mierzyć poziom oleju w tych skrzyniach ? Na zimny czy na ciepłym silniku, tj. w pełni rozgrzanym. Na pracującym silniku czy na zgaszonym ?

Bartosz, jaki masz stan na zimnym silniku, zaraz po dodaniu oleju ?

NA zimnym silniku na dolnej kresce .Wraz ze wzrostem temperatury oleju w skrzyni poziom wzrasta to jest logiczne. Nikt nie potrafi  powiedzieć przy jakiej temperaturze jaki  jest prawidłowy poziom oleju w cvt ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba nie. Na zimnym silniku nic nie sprawdzisz. 

Jeszcze raz, z bardzo pewnego źródła wiem, że silnik ma pracować, skrzynia lekko rozgrzana około 40 stopni i wtedy ma być w okolicach dolnej kreski. W automatach z reguły poziom oleju sprawdza się na pracującym silniku. Zauważ też co się dzieje po odpaleniu silnika, kiedy masz olej na dolnej kresce na zimnym silniku, znika, bagnet jest suchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...