ron5 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Witam,pojawiła się żółta kontrolka i na kompie wyszła cyrkulacja spalin.Nie ma żadnych objawów,dymu z rury ,utraty mocy. Czy jest szansa,że czyszczenie da efekt czy też od razu wymienić EGR? Poza tym ,czy jak dam do czyszczenia to tylko zawór ?Ktoś mi mówił,że trzeba też wyczyścić chłodnicę (?) spalin. Nie chcę zaślepiać.Z góry dziękuję za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Jak sam wymontujesz, to sam oczyścisz. To nic skomplikowanego. Trochę babrania się pod maską, znaczy czysty relaks Chłodnicę też można, będzie dłużej sprawny. Poszukaj na forum, jest opisane co i jak. Pozdr ML Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Tak,to nie jest zbyt trudne,jest na you tube itp.Mi jednak chodzi o coś innego. Po pierwsze-nie ma żadnych objawów ,jest tylko kontrolkaplus wskazanie kompa.Co tam może się dziać? I druga rzecz-czy czyszczenie zaworu załatwia problem na dłużej?Zastanawiam się czy po prostu nie zainwestować 500 pln w nowy zawór. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Zazwyczaj zamiennik (czytaj: nowy) działa krótko, jest gorszy niż twój własny, brudny. Po czyszczeniu i kasowaniu błędów kontrolka nie świeci się. Zaoszczędzone pieniądze można na "przelew" wziąć Wyczyść i wypij za zdrowie kolegów Pozdr ML Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 i tak właśnie postąpię,dzięki!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent_s Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Witam w mojej navarze czyszczenie egr pomagało tylko na poczatku, po czasie nawet czyszczenie nie pomogło . wiec wziałem sie za rozebranie zaworu i odkryłem przyczynę awari scieżka potencjometra pozycji klapy wyciera sie i nie styka i jest to zgon egr i w tym momencie pozostaje założyc nowy i polecam orginał. zamiennik wytrzymuje poł roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rethempthoor Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Cześć. Również czyściłem EGR. Oczywiście nie był to pierwszy raz. Wydawało się, że już wyzionął ducha ale jednak udało się go uratować. Należy go zdemontować i rozebrać na maksa, wyczyścić wszystko, w szczególności mechanizm otwierania i zamykania klapy tak aby chodził jak w masełku i sam powracał siłą sprężynki. Jak to zrobicie, musi być ok. Nie wiem o jakiej ścieżce potencjometra piszesz agent_s ale wydaje mi się, że tam nie ma co się wytrzeć. Jak masz możliwość to zapodaj zdjęcie o co chodzi. U mnie to wyglądało tak: Mam nadzieję, że komuś to pomoże. Ja na tą chwilę jeżdżę i błędu nie wywala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betepok Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Ja również męczyłem temat EGR. Stary zawór pozaklejany, plus dodatkowo rozleciały się koła zębate. Wymieniłem na nie oryginalny błędy nadal wyskakiwały. Odstraszony i zniechęcony zainwestowałem w wyłączenie zaworu EGR plus zaślepienie dolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 No to są efekty karmienia silnika jego własnymi odchodami... ma to sens przy bardzo wąskim zakresie obrotów i temperatur... ale generalnie pomysł tak jak DPF'y itp to tylko problemy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.