Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie ładowanie xtrail 2.0 benzyna


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem ze w swoim X mam ładowanie na poziomie 15.2-15.3V. Po wizycie w warsztacie padło na regulator napięcia. Został wymieniony a przy okazji też łożyska. Niestety po założeniu go do samochodu ładowanie nadal jest wysokie 15-15.1V. Alternator został zmierzony przez fachowca i na stole dawał 14.7 V. Do tego zaraz po zapłonie kontrolka ładowania mruga a powinna świecić. Proszę o pomc.

 

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo błąd fachowca,albo nowy regulator jest zły.Mówię o błędzie fachowca,bo takie objawy może dawać też uszkodzony wirnik alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo błąd fachowca,albo nowy regulator jest zły.Mówię o błędzie fachowca,bo takie objawy może dawać też uszkodzony wirnik alternatora.

Ale skoro na stole dawał prawidłowe napięcie? Jutro jeszcze sprawdze ładowanie bezpośrednio na alternatorze. Na wyjsciu z regulatora piwinno być prawidłowe bo do tej pory mierzylem na klemach akumulatora.

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14.7 to też za dużo. W samochodzie daje max 14 ten model a często 13.7. Czy to jest gościu zajmujący się zawodowo, czy czasami. Pisałem, tylko pełna regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowiec z wieloletnim doświadczeniem. Wymienił regulator pomierzyl i stwierdził że ma być ok.

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zauważyłem ze w swoim X mam ładowanie na poziomie 15.2-15.3V. Po wizycie w warsztacie padło na regulator napięcia. Został wymieniony... Do tego zaraz po zapłonie kontrolka ładowania mruga a powinna świecić ...

Sprawdź stan połączeń (śniedź) w 2-pinowej wtyczce alternatora LS oraz ciągłość obu przewodów.  Pin L idzie na kontrolkę ładowania (wzbudzenie alternatora), natomiast S to sensor akumulatora (do klemy + akumulatora poprzez bezpiecznik 40A).

Brak lub słabe połączenie na pinie S powoduje zwiększone napięcie ładowania.

Ponadto standardowo kontrola połączeń masowych, zwłaszcza na połączeniu silnika z nadwoziem oraz na podłużnicy  po stronie pasażera (odpowiada za masę od alternatora).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja serwisowa T30 podaje, że na wyjściu regulatora napięcie może być w zakresie 14,1-14,7 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko sprawdziłem wtyczke przy alternatorze popsikalem środkiem do polaczen elektrycznych i niby tam jest ok. W niedziele juz nie chcialem grzebac więcej. Przy akumulatorze nie widzialem takiego koloru kabla jak przy alternatorze. Tylko dlaczego na zapłonie kontrolka od ładowania mruga a nie swieci jak powinna?

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka gdzieś w okablowaniu (zakładając, że alternator sprawny). 

Podłączyłeś masę do alternatora? (czarny przewód z oczkiem lub wsuwką pod pin E)

Masa (czarny) z alternatora idzie na nadwozie na podłużnicę w okolicę zbiorniczka wyrównawczego pod śrubę M6;

Spryskanie styków niewiele pomoże (nie usunie śniedzi), ponadto trzeba zrobić pomiar przejścia na przewodach.

Na początek, (miernika chyba nie masz?), sprawdź bezpiecznik nr 34 (10A) - od pinu S (zielono-czarny) oraz bezpiecznik nr 11 (10A) od pinu L (żółto-czerwony).

Miganie kontrolki ładowania - podejrzewam, jest spowodowane słabym połączeniem na 16-pinowym złączu (w okolicach skrzynki przekaźników), pomiędzy pinem L a kontrolką ładowania, słabą masą lub też wypalonymi stykami stacyjki (napięcie po włączeniu zapłonu, przechodzi przez kontrolkę ładowania, dając jednocześnie wzbudzenie na alternator).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam multimetr może nie wysokich lotów ale mam. Jak byś jeszcze podrzucił rozpiske pinów na alternatorze to było by super. Sporo info jak dla amatora ale myślę że ogarnę pomału. Odkryłem jeszcze jedną wadę a mianowicie luźne klemy. Zaciśnięte na max a są luźne. Musze coś z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna odnaleziona. Brak napiecia na kablu zielono-czarnym po stacyjce. Teraz pozostaje odszukac gdzie jest przerwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo bezpiecznik nr 34 (10A) - wymień albo szukaj przetarcia/ przerwy na tym przewodzie - od bezpiecznika idzie on bezpośrednio pod pin S altka (nie ma żadnej wtyczki po drodze).

Przewód zielono-czarny nie jest "po stacyjce" - napięcie brane jest bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej ładowanie ogarnięte. Przyczyną był brak zasilania na przewodzie zielono-czarnym. Ze wzgledu na bardzo niskie temperatury zrobiłem tylko obejście bezpośrednio z akumulatora. Jak sie ociepli będę szukał przerwy w oryginalnym przewodzie jak znajdę to na pewno napiszę. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...