Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144][QG18DE] Normalna temperatura cieczy chlodzacej


swider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Wydaje mi sie, ze niedogrzewa mi sie silnik. Podlaczylem ODBII na bluetooth, telefon z torquiem na szybe i dodalem sledzenie czujnika temperatury. Wyniki jak ponizej:

 

Normalna jazda + nawiew na auto 25stopni (bez ac) : 80 stopni

Jazda + ostre gazowanie +  nawiew na auto 25stopni (bez ac) : 84 stopnie

Jazada + ostre gazowanie bez nawiewu: 85-86 stopni. 

 

Postój bez nawiewów rozgrzanym autem: do 92 stopni (w kolejce na stacji). Jak tylko wyjechalem ze stacji to temperatura od razu (500 metrow) spadla do 80 stopni. 

 

Na dworze jest przy badaniach bylo -10 stopni. 

 

Czy ktos moze mi potwierdzic, ze te temperatury sa OK ? Mechanik zasugerowal zebym zaslonil sobie grill pleksa (?!). Pomysl na -10 moze i rozsadny, ale ta sugestia podsunal pomysl, ze moze mi faktycznie czegos brakuje pomiedzy grillem a chlodnica ?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori termostaty w silnikach QG i SR mają otwarcie w temp. 82oC (całkowite otwarcie zaworu 95oC). Na lato jest OK, jednak na zimę możesz dać 88oC a nawet 92oC (a zima na dniach kończy się :)). Z opisu wynika, że trochę nie domaga Ci termostat. 

Jednak przy jego wymianie musisz liczyć się, że przyjdzie Ci kupić 2-3 szt. Ich jakość bowiem jest tragiczna, niezależnie jakiej firmy kupisz.

Zasłonięcie chłodnicy nic Ci nie da (zasłaniasz jednocześnie obie chłodnice - klimy i silnika) - może jedynie spowodować przegrzanie silnika gdy np. staniesz w korkach, albo zapomnisz ją zdjąć na wiosnę/lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Wlasnie termostat wymieniony 'profilaktycznie' przez mechanika przy zmianie plynu chlodzacego. Dotychczas byl oryginalny Nissana (99 rok, niezle!).

 

Zmiana termostatu nie wplynela na temperature. Generalnie niedogrzany silnik to zle, ale mnie by to tak nie bolalo gdyby nie glownym objawem nie byl 'lekki' spadek mocy przy nizszych obrotach (do 2 tysiecy). Juz nie jestem pierwszy ze swiatel :( 

 

Ostatnio elektryk mi jeszcze czyscil przepustnice poniewaz sie nie domykala i zawieszaly sie czesto obroty. Problemy w zasadzie zaczely sie po wymianie oleju, oraz filtrow: paliwa, oleju i powietrza co zbieglo sie z tymi spadkami temperatury.

 

Dodatkowo 'fachowiec' najpewniej przelal olej (na bagnecie 2 cm powyzej max).  

 

Celowalbys, ze  ktoras z tych 'napraw' moglaby sie przyczynic do wspomnianego spadku mocy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym zrobił, to zmniejszył ilość oleju w silniku - związane z tym za duże ciśnienie w magistrali może uszkodzić uszczelnienia w silniku (w tym i UPG).

Po czyszczeniu przepustnicy, musisz przeprowadzić jej adaptację albo trochę pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzieki! OK, upuszcze oleju i dam znac. Nauka wolnych obrotow przeprowadzona. Przy wlaczonym nawiewie rowniotkie 700 rpm, mozna postawic olowek :)

update: pojechalem do innego mechnika, kazalem spuscic stary olej i wlac na nowo. Kolejny wlal zbyt wiele (na zimnym silniku bagnecie mam max, takie ma gosc oko jakby z linijka to robil :) ). Zrobilem 300 km autostrada i wszystko wyglada pieknie tzn. moc wrocila, juz mi auto nie strzela baka niebieskiego od rana ale silnik wciaz w zakresie temperatur jak napisalem powyzej ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskazówka paliwa zawsze jest poniżej pionu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...