malcolm_x86 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Witam, mam problem ze światłami, a mianowicie jedno ze świateł drogowych włącza się razem ze światłami mijania. Czy ktoś ma pomysł gdzie może leżeć przyczyna? Auto: Almera N16 2001 1.5 benzyna. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Najprawdopodobniej zwarcie w żarówce (zamień żarówki) lub w kostce żarówki (wymienić na ceramiczną). Odłączyć kostkę od żarówki i sprawdzić (próbówką lub miernikiem), czy napięcie pojawia się jednocześnie na obu "kolorowych" przewodach (trzeci przewód czarny to masa). Jeśli tak - wina jest w przełączniku. Najczęściej topią się kostki żarówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malcolm_x86 Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Najprawdopodobniej zwarcie w żarówce (zamień żarówki) lub w kostce żarówki (wymienić na ceramiczną). Odłączyć kostkę od żarówki i sprawdzić (próbówką lub miernikiem), czy napięcie pojawia się jednocześnie na obu "kolorowych" przewodach (trzeci przewód czarny to masa). Jeśli tak - wina jest w przełączniku. Najczęściej topią się kostki żarówek. Tylko, że w Almerze z 2001 roku mamy dwie oddzielne żarówki do świateł mijania i drogowych. Czyli generalnie problem polega na tym, że napięcie na zasilaniu prawego światła drogowego pojawia się momencie włączenia świateł mijania. Czy problem może leżeć w manetce przy kierownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 W przedliftowej N16 są również modele z reflektorami jednożarówkowymi (dwuwłóknowe H4), nie tylko dwużarówkowe (H1 + H7). Zespolony przełącznik świateł w Almerze jest w manetce (pająku). Jeśli problem istnieje w prawym świetle (strona pasażera), zobacz przewody świateł mijania (fioletowy) oraz drogowych (żółty). Przyczyna zwarcia najczęściej jednak tkwi w manetce. Edit: Przeczytaj jeszcze ten temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/21796-n16-zarowki/ (od #12), bo okazuje się że w Almach były jeszcze inne rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.