Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przerabianie wnętrza - Zegary, wyświetlacze itp.


jungu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

wczoraj w końcu pogoda pozwoliła na majstrowanie przy aucie więc postanowiłem zabrać się za przerobienie oryginalnych żółtych zegarów. Na początek zrobiłem projekt w formie wektorowej:

84210190bfbc6f0agen.jpg

później wykonałem tarcze z plexi 2mm z drukiem UV.

Niestety tutaj byłem tak zajęty pracą że nie zrobiłem żadnego zdjęcia począwszy od produkcji tarcz, na montażu i przerobieniu podświetlenia kończąc.

Przedstawię zatem efekt końcowy:

a22112f3aeee31b8.jpg

6a9ae852436c80cc.jpg

0bb06a1c08e138b5.jpg

Zdjęcia robione cegłą, więc sorry za słabą jakość. W rzeczywistości wszystko jest ładnie i równomiernie podświetlone.

Dla przypomnienia fotka zapożyczona z netu starych zegarów:

46fb401c87ac6-d.1200.jpg

W zegarach przerobiłem oświetlenie, tarcz i wyświetlaczy cyfrowych. Tarcze podświetliłem taśmą ledową białą, wskazówki, pojedynczymi diodami czerwonymi, a pod wyświetlacze dałem pasek 5cm taśmy niebieskiej, zasilanej z żarówki, dzięki czemu, przy przekręceniu stacyjki, wyświetlacze świecą się na pomarańczowo (oryginalnie), a po włączeniu świateł barwa zmienia się na niebieską.

W planie mam jeszcze przerobienie podświetlania wyświetlacza od komputera, zmiana podświetlenia przycisków z żółtych na białe. Do tego chciałbym wykleić auto na biały kolor - ale to już na wiosnę jednak z chęcią się podzielę etapem prac.

Zapraszam Was do oceniania i wstawiania własnych modyfikacji.

 

Edytowane przez jungu
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popraw zdjęcia bo post traci na wartości

Post w miarę możliwości poprawiony, musiałem przerzucić zdjęcia na inny serwer.

Widzę Dino że również masz Harfę z fajnym motorem, ja ze swoją się z żalem rozstałem po 7 latach jeżdżenia - generalnie jak by ruda jej nie brała, to przekroczyłbym pewnie magiczne 500000km, jednak jesienią przy trochę ponad 400000 pojechała na Ukrainę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harfa kupiona dla żonki ale przy okazji ja ją ujeżdżam po mieście, fajne auto ważne, że nie trzeba się schylać aby wsiąść najgorzej z tymi przełożeniami i spalaniem :D bo w trasie cały czas powyżej 4000obr/min :D i nie udało mi się zejść ze spalaniem LPG poniżej 11L/100km ale tak to fajne zwinne autko


//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

no i teraz widać jak za***iście wyszło :D można zamawiać w razie czego takie blaty ?? :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie udało mi się zejść ze spalaniem LPG poniżej 11L/100km ale tak to fajne zwinne autko

Jak dla mnie to na razie faworyt w bezawaryjnej jeździe. Auto ani razu nie odmówiło posłuszeństwa na tyle aby o własnych siłach do domu nie dojechało. 

Spalanie owszem jest takie jak piszesz, ale nie wiem co byś próbował to i tak poniżej 10l nie zejdziesz. Spalanie jest tutaj związane z większymi oporami powietrza, a ja miałem zwykłe 1,6 16V i też palił 11l/100km.

 

 

można zamawiać w razie czego takie blaty ?? :D

Jak by co projekt jest, więc produkcja może iść pełną parą.

Jak byś chciał zegary do Harfy to też mam projekt... B)

9927a4f063800666med.jpg

 

888669f81607f835med.jpg

 

89ebcea93274e007med.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e no czaderskie :) 


mnie zawsze przeraża zdejmowanie wskazówek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne! Mam pytanie – nie ma później problemu z ustawieniem igieł wskazujących w zegarach? Znajomy robił coś takiego w zetce to mówił, że po całym zabiegu wszystkie zegary przekłamywały wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne! Mam pytanie – nie ma później problemu z ustawieniem igieł wskazujących w zegarach? Znajomy robił coś takiego w zetce to mówił, że po całym zabiegu wszystkie zegary przekłamywały wartości

Wszystko u mnie prawidłowo wskazuje. Ważne znać kolejność rozbierania i montażu poszczególnych elementów. Najpierw wyciągamy ogranicznik wskazówki który ją blokuje w pozycji "0" i każemy aby wskazówka swobodnie opadła (dzięki temu poznamy miejsce prawidłowego osadzania wskazówki), następnie zaznaczamy to miejsce na obudowie gdzie się zatrzymała i można ściągnąć wskazówkę.  Montaż jest odwrotny - Wkładamy wskazówkę w zaznaczone miejsce i przekręcamy zegar na tyle aby zamontować ogranicznik.  Jeśli zrobimy to naprawdę solidnie to nie ma mowy o błędzie pomiarowym, jeśli zrobimy "na oko" to może troszkę przekłamywać, ale nie powinno więcej niż 200obr/min. i do 5km/h.  Jeśli najpierw wyciągniemy wskazówkę, a później ogranicznik to nie poznamy miejsca montażu i będzie trzeba wszystko robić na oko, a później korygować np z komputerem i fotoradarem.

Macie jakieś sprawdzone żarówki ledowe W5W ? Bo kupiłem jakieś zwykłe 6-cio diodowe (z canbus) i po dwóch miesiącach już większość nie świeci lub mruga. Albo jakieś żarówki włóknowe ale o białej barwie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Ledy, to nie żarówki :)

 

Jeśli nie są przystosowane do auta, tzn. te o małej mocy np. W5W, ale i 15, 20 watowe nie mają "driverów" i szybko się niszczą.

Musisz podłączyć je przynajmniej przez stabilizator prądowy, wtedy będą działały.

Bo ledy zasilane są prądowo lub impulsowo ( ze stabilizacją I ) w układach fabrycznych.

Odpow. układów szukaj w sklepach i na stronach dla elektroników.

 

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...