jungu Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 (edytowane) Witam wczoraj w końcu pogoda pozwoliła na majstrowanie przy aucie więc postanowiłem zabrać się za przerobienie oryginalnych żółtych zegarów. Na początek zrobiłem projekt w formie wektorowej: później wykonałem tarcze z plexi 2mm z drukiem UV. Niestety tutaj byłem tak zajęty pracą że nie zrobiłem żadnego zdjęcia począwszy od produkcji tarcz, na montażu i przerobieniu podświetlenia kończąc. Przedstawię zatem efekt końcowy: Zdjęcia robione cegłą, więc sorry za słabą jakość. W rzeczywistości wszystko jest ładnie i równomiernie podświetlone. Dla przypomnienia fotka zapożyczona z netu starych zegarów: W zegarach przerobiłem oświetlenie, tarcz i wyświetlaczy cyfrowych. Tarcze podświetliłem taśmą ledową białą, wskazówki, pojedynczymi diodami czerwonymi, a pod wyświetlacze dałem pasek 5cm taśmy niebieskiej, zasilanej z żarówki, dzięki czemu, przy przekręceniu stacyjki, wyświetlacze świecą się na pomarańczowo (oryginalnie), a po włączeniu świateł barwa zmienia się na niebieską. W planie mam jeszcze przerobienie podświetlania wyświetlacza od komputera, zmiana podświetlenia przycisków z żółtych na białe. Do tego chciałbym wykleić auto na biały kolor - ale to już na wiosnę jednak z chęcią się podzielę etapem prac. Zapraszam Was do oceniania i wstawiania własnych modyfikacji. Edytowane 6 Marca 2018 przez jungu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Bardzo ładna robótka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 popraw zdjęcia bo post traci na wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 popraw zdjęcia bo post traci na wartości Post w miarę możliwości poprawiony, musiałem przerzucić zdjęcia na inny serwer. Widzę Dino że również masz Harfę z fajnym motorem, ja ze swoją się z żalem rozstałem po 7 latach jeżdżenia - generalnie jak by ruda jej nie brała, to przekroczyłbym pewnie magiczne 500000km, jednak jesienią przy trochę ponad 400000 pojechała na Ukrainę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Harfa kupiona dla żonki ale przy okazji ja ją ujeżdżam po mieście, fajne auto ważne, że nie trzeba się schylać aby wsiąść najgorzej z tymi przełożeniami i spalaniem bo w trasie cały czas powyżej 4000obr/min i nie udało mi się zejść ze spalaniem LPG poniżej 11L/100km ale tak to fajne zwinne autko ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// no i teraz widać jak za***iście wyszło można zamawiać w razie czego takie blaty ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 nie udało mi się zejść ze spalaniem LPG poniżej 11L/100km ale tak to fajne zwinne autko Jak dla mnie to na razie faworyt w bezawaryjnej jeździe. Auto ani razu nie odmówiło posłuszeństwa na tyle aby o własnych siłach do domu nie dojechało. Spalanie owszem jest takie jak piszesz, ale nie wiem co byś próbował to i tak poniżej 10l nie zejdziesz. Spalanie jest tutaj związane z większymi oporami powietrza, a ja miałem zwykłe 1,6 16V i też palił 11l/100km. można zamawiać w razie czego takie blaty ?? Jak by co projekt jest, więc produkcja może iść pełną parą. Jak byś chciał zegary do Harfy to też mam projekt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 e no czaderskie mnie zawsze przeraża zdejmowanie wskazówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawxxx666 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Fajne! Mam pytanie – nie ma później problemu z ustawieniem igieł wskazujących w zegarach? Znajomy robił coś takiego w zetce to mówił, że po całym zabiegu wszystkie zegary przekłamywały wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 13 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Fajne! Mam pytanie – nie ma później problemu z ustawieniem igieł wskazujących w zegarach? Znajomy robił coś takiego w zetce to mówił, że po całym zabiegu wszystkie zegary przekłamywały wartości Wszystko u mnie prawidłowo wskazuje. Ważne znać kolejność rozbierania i montażu poszczególnych elementów. Najpierw wyciągamy ogranicznik wskazówki który ją blokuje w pozycji "0" i każemy aby wskazówka swobodnie opadła (dzięki temu poznamy miejsce prawidłowego osadzania wskazówki), następnie zaznaczamy to miejsce na obudowie gdzie się zatrzymała i można ściągnąć wskazówkę. Montaż jest odwrotny - Wkładamy wskazówkę w zaznaczone miejsce i przekręcamy zegar na tyle aby zamontować ogranicznik. Jeśli zrobimy to naprawdę solidnie to nie ma mowy o błędzie pomiarowym, jeśli zrobimy "na oko" to może troszkę przekłamywać, ale nie powinno więcej niż 200obr/min. i do 5km/h. Jeśli najpierw wyciągniemy wskazówkę, a później ogranicznik to nie poznamy miejsca montażu i będzie trzeba wszystko robić na oko, a później korygować np z komputerem i fotoradarem. Macie jakieś sprawdzone żarówki ledowe W5W ? Bo kupiłem jakieś zwykłe 6-cio diodowe (z canbus) i po dwóch miesiącach już większość nie świeci lub mruga. Albo jakieś żarówki włóknowe ale o białej barwie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Cześć. Ledy, to nie żarówki Jeśli nie są przystosowane do auta, tzn. te o małej mocy np. W5W, ale i 15, 20 watowe nie mają "driverów" i szybko się niszczą. Musisz podłączyć je przynajmniej przez stabilizator prądowy, wtedy będą działały. Bo ledy zasilane są prądowo lub impulsowo ( ze stabilizacją I ) w układach fabrycznych. Odpow. układów szukaj w sklepach i na stronach dla elektroników. wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.