Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sterownik silnika AU600


mercleb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W innym temacie pisałem o moich problemach z silnikiem 2.2 dci, winny okazał się sterownik silnika, teoretycznie mechanik go reanimował, ale niestety w dłuższej praktyce to nie wyszło, po dłuższej jeździe problemy powracają. Mam sterownik AU 600, sporo sterowników do tego silnika można kupić po necie, ale o innych numerach i są one odstępne razem z immo i kluczykami, ceny mają rozsądne, kupiłem taki komplet za 150 zł ale mój błąd, nie sprawdziłem wcześniej czy to to samo co mój. Na moje nieszczęście AU600 nie jest do dostania w takich zestawach, przynajmniej na teraz, czy w jakiś sensownych pieniądzach (znalazłem za ok 600 zł). Same AU600 są, ale jak się dowiedziałem, należy z mojego przegrać pamięć do nowego. U mnie nikt tego nie robi, są w necie firmy zajmujące się tym, Może ktoś z kolegów może pomóc ogarnąć ten temat? Na teraz nie za bardzo mam możliwość wysyłać 2 sterowniki gdzieś po Polsce i płacić 300-500 zł za programowanie, trochę to sporo a do wymiany doszły mi jeszcze amortyzatory.

 


Sterownik kupiony, identyczny jak mój, wgrany do nowego imo ze starego, reszta nie zmieniona, samochód odpala, ale problem dalej ten sam. Ręce opadają. Jak wcześniej pisałem w innym temacie, silnik jak złapie temperaturę i zatrzymam się, obroty spadną do tych ok 700 to zaczynają skakać, silnik traci moc i d*pa, koniec jazdy. Żadne błędy nie pokazują się, na kompie też w tym czasie nie ma błędów. Silnik ostygnie, można jechać dalej, ale nie do końca bo teraz w czasie jazdy dziwnie chodzi, tak jakby nierówno, ale jedzie i błędów nie ma. Zimny jedzie ok, ciepły ogólnie też aż do zatrzymania, chyba że jak piszę, po zatrzymaniu i wystąpieniu problemu, następnie odczekaniu aż ostygnie to albo jedzie normalnie albo jedzie ale trochę tak nierówno, tyle że błędów żadnych nie widzi. Już nie wiem gdzie i co szukać. Wymienione czujniki wału i wałka, rozrząd ok, turbina ok, ciepły jak i zimny uruchamia się bez problemu, nawet przy - 20. Jedno co jest dziwne od jakiegoś czasu nie widzi egr, wpięta czy odpięta wtyczka, nie widzi tego, błędu nie wywala, a jestem pewny że kiedyś gdy to sprawdzałem to po odpięciu zaraz wywalił błąd. Egr w między czasie zaslepiony bo myślałem że może on robi takie numery ale bez zmian.
Kurcze, co i gdzie szukać? Może ktoś wie? Objawy wskazywały po wykluczeniu czujników na sterownik silnika ale jak widać kasa znowu wywalona a grat nie nadaje się do jazdy. Chyba mam dość.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprowadź nowe masy do komputera silnika, nie sprawdzaj ich miernikiem bo on zawsze coś pokaże, po prostu podepnij nowe przewody pociągnięte z karoserii bezpośrednio do kostki (przed, sprawdź czy piny nie są porozginane za mocno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze coś być z tym, wcześniej ten sam mechanik poprawił połączenia z czujnikami i z kompem, mówił że nawet jakiś opornik wstawił gdzieś, ale efekt był taki, że ok miesiąc było ok. Jak znowu padło, to stwierdził że kompa muszę wymienić, ale to jak widać nie pomogło. Sam dam radę to zrobić? Wiem gdzie jest ten komp, ale jak tam mam pociągnąć masę? Samochód stał już u 3 mechaników i każdy coś zrobi, kasę weźmie a potem mówi że przykro mu i do widzenia.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze coś być z tym, wcześniej ten sam mechanik poprawił połączenia z czujnikami i z kompem, mówił że nawet jakiś opornik wstawił gdzieś, ale efekt był taki, że ok miesiąc było ok. Jak znowu padło, to stwierdził że kompa muszę wymienić, ale to jak widać nie pomogło. Sam dam radę to zrobić? Wiem gdzie jest ten komp, ale jak tam mam pociągnąć masę? Samochód stał już u 3 mechaników i każdy coś zrobi, kasę weźmie a potem mówi że przykro mu i do widzenia.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Może być drugi ster uwalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądnij się wiązce elektrycznej która biegnie jak na screenie.

W T30 z tym motorem przegnicie kilku przewodów w okolicy chłodnicy w jednym przypadku spowodowało braki w ABS i ESP, oraz choinkę na desce http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/107905-esp-i-abs-wariują/#entry1179292

W innym przypadku auto całkiem zdechło. Nie pamiętam już tematu, ale wiązka ta była przegnita w innym miejscu.

post-68386-0-60712500-1521821486_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi sterownik na 99% jest ok, bo znam poprzednią p12 która skończyła jako dawca części. Zostawiłem samochód u elektryka na sprawdzenie całej instalacji, zobaczy się co z tego wyjdzie.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...