Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Porada dla nowego właściciela nissana almery tino


orzelpolski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Houston mamy problem. Odkąd podłączyłem kamerę cofania (był wypięty biały molex od zasilania ksmery w klapie) mam problem z poborem prądu po wyciągnięciu kluczyka na pierwszym bezpieczniku  z prawej - 15A Audio w komorze silnika - w wysokości spadającej z 0,25A do 0,16 i 0,15A. To jest spowodowane poborem prądu przez kamerę, miał tak ktoś? Jeśli tak, to jak i w którym miejscu połączyć plus kamery z plusem światłem cofania?

 

QbOquUa.jpg

Edytowane przez orzelpolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do góry, do góry!

Szanowni Panowie! Byłem u elektryka, sprawdził, powiedział, że to normalny pobór przy im i koputerze pokładowym. Możecie u siebie sprawdzić na tym bezpieczniku 15A AUDIO czy macie pobór prądu 0,16A?! Przy wciśnięciu miernika jest pobór początkowy 0,2A związany z ładowaniem kondensatorów, potem spada do 0,16A.

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i chęci!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po 3 miesiacach stania pod domem wsadzilem akumulator i odpalilem, ku mojemu zdziwieniu zapaliła się kontrolka check engine. Dokladnie po odpaleniu zgasła  i po 2 sek undach zapaliła, o co chodzi? Co moglo się popsuc od niejezdzenia? prowadząc auto nie zauważyłem problemoów. Jaki interfejs sobie kupic do samodiagnostyki? Polecacie coś?

Edytowane przez orzelpolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kup sobie najzwyklejszego ELM 327 ja mam taki od kilku lat za ok 23 zł wersja na Bluetooth z alle.o i do tego darmową lub pełną wersję Torque Pro za ok 15zł na Androida https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl mi testowała większość błędów i można też je usunąć jeśli są "chwilowe" nie wykrywało błędu ABS (który czujnik) to już lepszym sprzętem ale do zwykłej diagnostyki Elm wystarcza. Do wersji podpinanej do PC nie miałem żadnego dobrego programu.

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziękuje Bodek! Tak juz zrobiłem. Ale kontrolka sama znikła w czasie jazdy, wiec odpuscilem. Dziś jechalem i na 3cim biegu szarpal i znowu się zapaliła kontrolka checkengine w czasie jazdy. Podskoczylo spalanie paliwa. Przy ekonomicznej jeździe w trasie 10l!!! Są jakieś typowe usterki w tym modelu?

 

Skanowanie obd2 wykazało jedynie błąd P0171, uboga mieszanka. Czyli trzeba zacząć sprawdzać najtańsze rzeczy... filtr powietrza, filtr paliwa, rury wydechowe? Czytałem że komuś przed katalizatorem dmuchało z wydechu i po zalepieniu problem ustał. Spalanie jet bardzo wysokie. Wyłączyłem na 5 minut zasilanie od aku i check engine zniknął.

Edytowane przez orzelpolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda sprawdzona - oporość 8.6 ohma na dwóch białych przewodach. to dobrze?????. Podejrzewalem nieszczelność przy kolektorze ssacym ale spryskalem plakiem, spryskałem benzyą ekstrakcyjną i obroty nie wzrosly.

Sytuacja ze spalaniem wzięła się PO TYM JAK Odpięła się w czasie jazdy klema od aku - biegun plusowy, co mogło pierdzielnąć? Wtryski czy padła adaptacja paliwowa? Wyświetl błąd p0171 uboga mieszanka

Ratujcie Panowie.

Skoro jest uboga mieszanka i spalanie na poziomie 25l/100km średnie to jest to adaptacja wtrysku paliwa? Gdzie jest komputer w tino?

 

Forum umiera, nie ma co liczyć na pomoc - powodem jest UBYTEK w KOLEKTORZE przy sondzie lambda. Cały kolektor wydechowy jest pordzewiały. Będzie lutowanie, ale rozważam wymianę. Nie wiem jeszcze. Może ktoś się wypowie co lepiej?

 

Jak do tego doszedłem?

1. Silnik pracuje równo na ciepłym i na zimnym obiegu.

2. Wysokie spalanie benzyny. 25l n 100km

3.  Przepustnica i dolot wyczyszczony benzyną ekstrakcyjną w sprayu - kupiłem w polskich składach budowlanych.

4. Po polewaniu łączeń i węży dolotu benzyną ekstrakcyjną obroty silnika nie wzrastały. To oznacza że dolot szczelny.

5. Sonda lambda po podłączeniu ma wykres 0,6V const - za dużo tlenu - ale obroty nie falowały! CZyli problem w wydechu.

6. Katalizator pracuje na pełnych obratach i w wydechu jest bardziej ciemiejszy dym - z bogata mieszanka i nie następuje pełne spalanie - po d*pie dostaje katalizator - nie dopala.

 

Do oględzin nie używałem kanału, tylko pedalskiej łapki selfi, którą wsunąłem pod auto z lampką czołówką i zrobiłem nagranie na telefonie.

NAGRANIE YOUTUBE

Dziękuję bardzo sobie za pomoc piszcie sobie dalej bzdety na chatboksie.

Edytowane przez orzelpolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam wszystkich. Po zalutowaniu otworu problem dalej występuje. Sonda na zimno wskazuje 8 ohm. Przy rozgrzanym silniku sonda wskazuje 16.3 ohma a spada jak stygnie. Po odłączeniu sondy  od kolektora wydexhowego w trybie awaryjnym dalej spalanie 55l na 100km

Edytowane przez orzelpolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwaga. Problem ustał. Analizowałem wszystkie dane z Torque pro na ciepłym silniku w trasie, krótkie i długi korekty paliwowe na 0. Spalanie w trasie ok 7 litrów. Autem przejechałem się spokojnie po odłączeniu aku na dłuższy dystans bez gwałtownego przyspieszania. Przejechane 200km. Pali ok 7l/100km.  Być może zaadaptował się. Będę informował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale coś forum nie dawało info na maila że są kolejne odpowiedzi w temacie a faktem jest że po 11 latach posiadania Tinki rzadziej tu zaglądam. Zrobiłem nią ok 80 tys. ma ok 175 tys.

W twoim temacie może tutaj cie coś zaciekawi?

https://forum-mechanika.pl/threads/almera-n16-błąd-p0171.9634/

Ja odpukać raz wymieniłem przepływomierz na oryginał bo mówiono że zamienników nie warto i tyle a najlepsze że w serwisie Boscha był najtaniej z wymianą za stary. Ok 350 zł. Pomogłem mu czyszczeniem :( ale był już raczej nie 100% sprawny tylko jazda z uszkodzonym była męcząca jakby ciągle na ssaniu a musiałem zrobić ok 50 km do domu. Jak wypniesz wtyczkę to zobaczysz o czym mówię.

Aha odnośnie oleju od 11 lat leję 10W/40 Castrola i jest OK. Taki parametr oleju  mam w instrukcji, autko kupione w DE. Czasami docisnę trochę gazu żeby złogi z silnika wydmuchać.

 

Jeszcze widziałeś pianki w nawiewach. W autach w takim wieku już bardzo często pianki się odklejają i fruwają fragmenty z kratek mam wrażenie że "pomaga" temu zastosowanie pianek do czyszczenia nawiewów. Żeby naprawić trzeba ściągnąć deskę i wszystko wymieniać jeśli wciąż dmucha tam gdzie trzeba, nie warto tracisz tylko jakiś % wydajności nadmuchu bo gdzieś tam ucieka trochę.

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Lepiej kupić 2000 rok z przebiegiem 150kkm czy nowszy 2004 z większym? 

Jeśli LPG to samemu założyć czy kupić już z instalacją? 

Ceny są podobne i nie wiem którą wersję wybrać. Na pewno benzyna 1.8 tylko przed czy po lifcie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...