orzelpolski Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 (edytowane) Houston mamy problem. Odkąd podłączyłem kamerę cofania (był wypięty biały molex od zasilania ksmery w klapie) mam problem z poborem prądu po wyciągnięciu kluczyka na pierwszym bezpieczniku z prawej - 15A Audio w komorze silnika - w wysokości spadającej z 0,25A do 0,16 i 0,15A. To jest spowodowane poborem prądu przez kamerę, miał tak ktoś? Jeśli tak, to jak i w którym miejscu połączyć plus kamery z plusem światłem cofania? Edytowane 12 Maja 2018 przez orzelpolski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzelpolski Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Do góry, do góry! Szanowni Panowie! Byłem u elektryka, sprawdził, powiedział, że to normalny pobór przy im i koputerze pokładowym. Możecie u siebie sprawdzić na tym bezpieczniku 15A AUDIO czy macie pobór prądu 0,16A?! Przy wciśnięciu miernika jest pobór początkowy 0,2A związany z ładowaniem kondensatorów, potem spada do 0,16A. Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i chęci!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzelpolski Opublikowano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2018 (edytowane) Po 3 miesiacach stania pod domem wsadzilem akumulator i odpalilem, ku mojemu zdziwieniu zapaliła się kontrolka check engine. Dokladnie po odpaleniu zgasła i po 2 sek undach zapaliła, o co chodzi? Co moglo się popsuc od niejezdzenia? prowadząc auto nie zauważyłem problemoów. Jaki interfejs sobie kupic do samodiagnostyki? Polecacie coś? Edytowane 20 Października 2018 przez orzelpolski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 (edytowane) Kup sobie najzwyklejszego ELM 327 ja mam taki od kilku lat za ok 23 zł wersja na Bluetooth z alle.o i do tego darmową lub pełną wersję Torque Pro za ok 15zł na Androida https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl mi testowała większość błędów i można też je usunąć jeśli są "chwilowe" nie wykrywało błędu ABS (który czujnik) to już lepszym sprzętem ale do zwykłej diagnostyki Elm wystarcza. Do wersji podpinanej do PC nie miałem żadnego dobrego programu. Edytowane 30 Października 2018 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzelpolski Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 (edytowane) Dziękuje Bodek! Tak juz zrobiłem. Ale kontrolka sama znikła w czasie jazdy, wiec odpuscilem. Dziś jechalem i na 3cim biegu szarpal i znowu się zapaliła kontrolka checkengine w czasie jazdy. Podskoczylo spalanie paliwa. Przy ekonomicznej jeździe w trasie 10l!!! Są jakieś typowe usterki w tym modelu? Skanowanie obd2 wykazało jedynie błąd P0171, uboga mieszanka. Czyli trzeba zacząć sprawdzać najtańsze rzeczy... filtr powietrza, filtr paliwa, rury wydechowe? Czytałem że komuś przed katalizatorem dmuchało z wydechu i po zalepieniu problem ustał. Spalanie jet bardzo wysokie. Wyłączyłem na 5 minut zasilanie od aku i check engine zniknął. Edytowane 31 Grudnia 2018 przez orzelpolski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzelpolski Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Sonda lambda sprawdzona - oporość 8.6 ohma na dwóch białych przewodach. to dobrze?????. Podejrzewalem nieszczelność przy kolektorze ssacym ale spryskalem plakiem, spryskałem benzyą ekstrakcyjną i obroty nie wzrosly. Sytuacja ze spalaniem wzięła się PO TYM JAK Odpięła się w czasie jazdy klema od aku - biegun plusowy, co mogło pierdzielnąć? Wtryski czy padła adaptacja paliwowa? Wyświetl błąd p0171 uboga mieszanka Ratujcie Panowie. Skoro jest uboga mieszanka i spalanie na poziomie 25l/100km średnie to jest to adaptacja wtrysku paliwa? Gdzie jest komputer w tino? Forum umiera, nie ma co liczyć na pomoc - powodem jest UBYTEK w KOLEKTORZE przy sondzie lambda. Cały kolektor wydechowy jest pordzewiały. Będzie lutowanie, ale rozważam wymianę. Nie wiem jeszcze. Może ktoś się wypowie co lepiej? Jak do tego doszedłem? 1. Silnik pracuje równo na ciepłym i na zimnym obiegu. 2. Wysokie spalanie benzyny. 25l n 100km 3. Przepustnica i dolot wyczyszczony benzyną ekstrakcyjną w sprayu - kupiłem w polskich składach budowlanych. 4. Po polewaniu łączeń i węży dolotu benzyną ekstrakcyjną obroty silnika nie wzrastały. To oznacza że dolot szczelny. 5. Sonda lambda po podłączeniu ma wykres 0,6V const - za dużo tlenu - ale obroty nie falowały! CZyli problem w wydechu. 6. Katalizator pracuje na pełnych obratach i w wydechu jest bardziej ciemiejszy dym - z bogata mieszanka i nie następuje pełne spalanie - po d*pie dostaje katalizator - nie dopala. Do oględzin nie używałem kanału, tylko pedalskiej łapki selfi, którą wsunąłem pod auto z lampką czołówką i zrobiłem nagranie na telefonie. NAGRANIE YOUTUBE Dziękuję bardzo sobie za pomoc piszcie sobie dalej bzdety na chatboksie. Edytowane 6 Stycznia 2019 przez orzelpolski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzelpolski Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Przepraszam wszystkich. Po zalutowaniu otworu problem dalej występuje. Sonda na zimno wskazuje 8 ohm. Przy rozgrzanym silniku sonda wskazuje 16.3 ohma a spada jak stygnie. Po odłączeniu sondy od kolektora wydexhowego w trybie awaryjnym dalej spalanie 55l na 100km Edytowane 13 Stycznia 2019 przez orzelpolski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzelpolski Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Uwaga. Problem ustał. Analizowałem wszystkie dane z Torque pro na ciepłym silniku w trasie, krótkie i długi korekty paliwowe na 0. Spalanie w trasie ok 7 litrów. Autem przejechałem się spokojnie po odłączeniu aku na dłuższy dystans bez gwałtownego przyspieszania. Przejechane 200km. Pali ok 7l/100km. Być może zaadaptował się. Będę informował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 (edytowane) Sorki ale coś forum nie dawało info na maila że są kolejne odpowiedzi w temacie a faktem jest że po 11 latach posiadania Tinki rzadziej tu zaglądam. Zrobiłem nią ok 80 tys. ma ok 175 tys. W twoim temacie może tutaj cie coś zaciekawi? https://forum-mechanika.pl/threads/almera-n16-błąd-p0171.9634/ Ja odpukać raz wymieniłem przepływomierz na oryginał bo mówiono że zamienników nie warto i tyle a najlepsze że w serwisie Boscha był najtaniej z wymianą za stary. Ok 350 zł. Pomogłem mu czyszczeniem ale był już raczej nie 100% sprawny tylko jazda z uszkodzonym była męcząca jakby ciągle na ssaniu a musiałem zrobić ok 50 km do domu. Jak wypniesz wtyczkę to zobaczysz o czym mówię. Aha odnośnie oleju od 11 lat leję 10W/40 Castrola i jest OK. Taki parametr oleju mam w instrukcji, autko kupione w DE. Czasami docisnę trochę gazu żeby złogi z silnika wydmuchać. Jeszcze widziałeś pianki w nawiewach. W autach w takim wieku już bardzo często pianki się odklejają i fruwają fragmenty z kratek mam wrażenie że "pomaga" temu zastosowanie pianek do czyszczenia nawiewów. Żeby naprawić trzeba ściągnąć deskę i wszystko wymieniać jeśli wciąż dmucha tam gdzie trzeba, nie warto tracisz tylko jakiś % wydajności nadmuchu bo gdzieś tam ucieka trochę. Edytowane 28 Stycznia 2019 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek77 Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Lepiej kupić 2000 rok z przebiegiem 150kkm czy nowszy 2004 z większym? Jeśli LPG to samemu założyć czy kupić już z instalacją? Ceny są podobne i nie wiem którą wersję wybrać. Na pewno benzyna 1.8 tylko przed czy po lifcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.