dedzior Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 witam! Nie znalazłem pokrewnego tematu, więc bardzo proszę o pomoc. Jestem w posiadaniu 350tki Zetki od równo roku czasu. W pierwszym sezonie przejechane ok. 10000km, bez JAKIEJKOLWIEK usterki, nawet drobnej awarii. Pod koniec sezonu (koniec października 2017r. zaświeciły się kontrolki sugerujące zmianę klocków hamulcowych z powodu zużycia. Zetka jest w wersji USA - zaciski ATM; klocki które są założone do zacisków, były szlifierką kątową "formowane" do kształtu poprzednich klocków (na wzór), bo inaczej nie mieściły się w zacisku (różnica pomiędzy wersją EU a USA, trzeba klocek troszke poprzycinac żeby wszedł). Klocki wulkanizator założył (miał z tym duuuży problem, nie było to założenie na "press-fit" tylko metodą młota i siły...). Zmieniany był tylko przód, bo z tyłu stan okładzin był OK. Po założeniu kontrolki "hamulcowe" na desce zgasły i rozpoczął się problem... : spalanie od czasu wymiany klocków wzrosło o 20-25%. Styl jazdy identyczny. Myślałem że już zima (temp ok 0C) i za zimno i stad to spalanie - zrobiłem ok. 1000 km po wymianie klocków do końca sezonu i auto do garażu na zimę. Od kilku dni temperatury pozwoliły wyjechac na "wiosenne" drogi, jednak spalanie dalej 20-25% wyższe. Dzisiaj byłem u kolejnego wulkanizatora - po ściągnięciu kół okazało się, ze klocki dosyc duży opór generują i koła przendie za ciężko się kręcą - zdjął, podocinał klocek szlifierką gdzieniegdzie i założył (po założeniu faktycznie koło o wiele luźniej chodziło). Wyjechałem, pojeździłem, i spalanie dalej takie samo ((((. Odchodzę od zmysłów, nie mam absolutnie koncepcji co może byc przyczyną wzrostu spalania aż o tak drastyczną wartośc. Proszę pomóżcie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Weź kup kloce do USA wersji, na ch** ta rzeźba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stolaar13 Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 I później kup auto od takiej osoby, która robi rzeźbę przy praktycznie najważniejszej rzeczy w aucie - heblach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extrabot Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 (edytowane) Panowie - jego auto, to robi z tym co chce. Póki nie sprzedaje ulepa i o tym nie informuje to ok. Czyli jakie spalanie masz teraz? Edytowane 13 Marca 2018 przez extrabot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) Panowie - jego auto, to robi z tym co chce. Póki nie sprzedaje ulepa i o tym nie informuje to ok. Czyli jakie spalanie masz teraz? bądź poważny z takim ulepem w zetce to on jest niebezpieczny dla otoczenia nie liczy się tylko kasa, a klocki najtansze do wersji usa to na prawdę koszt 20 litrów PB więc nie szukaj usprawiedliwienia dla takiego czegoś. po jakiej kalkulacji odnotowales wzrost spalania ? Edytowane 14 Marca 2018 przez Cytrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick1989 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) Pytanie z innej beczki. Wersja EU też ma wskaźnik zużycia klocków? A co do tematu... jak można szlifować i docinać klocki, skoro są bez problemu dostępne na rynku i o wiele tańsze od tych pod system Brembo? Edytowane 14 Marca 2018 przez patrick1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extrabot Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 bądź poważny z takim ulepem w zetce to on jest niebezpieczny dla otoczenia nie liczy się tylko kasa, a klocki najtansze do wersji usa to na prawdę koszt 20 litrów PB więc nie szukaj usprawiedliwienia dla takiego czegoś. po jakiej kalkulacji odnotowales wzrost spalania ? Nie pochwalam takich rzeczy, sam bym tego zrobił. Ale przycięcie klocka po obwodzie nie powoduje, że auto przestanie hamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elczupakadra Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) Nie pochwalam takich rzeczy, sam bym tego zrobił. Ale przycięcie klocka po obwodzie nie powoduje, że auto przestanie hamować. Tak, ale może np klocek się zblokować w pozycji dociskającej do tarczy i spowodować hamowanie tylko jednego koła po odpuszczeniu hamulca co może doprowadzić do nieoczekiwanej zmiany kierunku ruchu pojazdu. bądź poważny z takim ulepem w zetce to on jest niebezpieczny dla otoczenia nie liczy się tylko kasa, a klocki najtansze do wersji usa to na prawdę koszt 20 litrów PB więc nie szukaj usprawiedliwienia dla takiego czegoś. po jakiej kalkulacji odnotowales wzrost spalania ? Nawet niech kosztuje te 40litrów lpg albo i 100kg węgla, to nie jest miejsce na oszczędności i rzeźbienie... Edytowane 14 Marca 2018 przez elczupakadra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedzior Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Niektórzy chyba nie czytają że zrozumieniem - zaciski są ATM a nie brembo, więc klocki o innym formacie tam wchodzą... Zanim zarzucisz mi kolego oszczędzanie na hamulcach zorientuj sie najpierw, że klocków pod w/w zacisk nie ma w ofercie nigdzie więc trzeba kombinować j/w. Myślisz że kombinowalbym w ten sposób mając pod nosem spasowane elementy do kupienia? Chodzi o ok 0,5mm-1mm docięcia na obwodzie , żeby klocek siadł i równolegle się prowadził... Nie wiem czy to maskowanie problemu związanym równocześnie z wymiana klockow i niezależnie od wymiany czynnikiem sprawczym jest co innego, ale spalanie jest 1/4 wyższe praktycznie bezpośrednio po wymianie. Klocki po ściągnięciu kół oddaja rownomiernie. Jeśli ktoś wyżej nazywa w/w ,,zabiegi,, ulepianiem auta to nie komentuje tego nawet. Prosiłem tylko czy ktoś ma jakąś koncepcje skąd ten nagły wzrost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dieselLPG Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 To spalanie realnie jest takie wyzsze czy tylko na kompie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedzior Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 spalanie jest realnie wyższe - pomiar uśrednionego spalania z kompa przekłada się na spalanie na kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Auto gorzej sie odpycha, tzn. ciężej toczy ?? Ps. Może chesz przejść na system hamulcowy brembo ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extrabot Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Auto gorzej sie odpycha, tzn. ciężej toczy ?? Ps. Może chesz przejść na system hamulcowy brembo ?? Jaka cena za brembo? Wliczasz tarcze + klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.