Adam246 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Witam, u mnie sytuacja wyglada troche inaczej , klimatyzacja nie załącza sie , nie reaguje na przycisk w panelu , pomimo ze dioda na przycisku sie zapala , nie zapala sie natomiast dioda na przycisku od recyrkulacji powietrza , nie mozna uruchomić recyrkulacji , reszta przyciskow działa . Ktoś miał podobny problem ? Panel sie skończył czy czynnik ? Dziekuje Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQbiac Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam dokładnie to samo od kilku dni. Najpierw dwa razy uslyszalem „syczenie”, a teraz zauważyłem, że klima nie chłodzi, lampka na przycisku sie zapala oraz na wyświetlaczu znaczek A/C. Nie działa obieg zmknięty. Po wcisnieciu przycisku wlacza sie lampka od przycisku z klimą (sic!). Natomiast gdy przytrzymam dłużej przycisk od obiegu to jego lampka miga kilka razy i gaśnie. Na YT znalazlem filmik goscia z identycznymi objawami, z komentarzy pod filmem wynika, że wymionoono mu panel sterowania klimą. Na tę chwilę nic więcej w sieci nie znalazłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam246 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam dokładnie to samo od kilku dni. Najpierw dwa razy uslyszalem „syczenie”, a teraz zauważyłem, że klima nie chłodzi, lampka na przycisku sie zapala oraz na wyświetlaczu znaczek A/C. Nie działa obieg zmknięty. Po wcisnieciu przycisku wlacza sie lampka od przycisku z klimą (sic!). Natomiast gdy przytrzymam dłużej przycisk od obiegu to jego lampka miga kilka razy i gaśnie. Na YT znalazlem filmik goscia z identycznymi objawami, z komentarzy pod filmem wynika, że wymionoono mu panel sterowania klimą. Na tę chwilę nic więcej w sieci nie znalazłem... To mamy identyczna sytuacje i objawy 20.04 mam umówiony przegląd w ASO, ciekawe co oni powiedzą.... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQbiac Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Daj znać proszę - ja jadę dopiero w maju Jak coś rozszyfruję do tego czasu to napiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam246 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Daj znać proszę - ja jadę dopiero w maju Jak coś rozszyfruję do tego czasu to napiszę Oczywiscie ze dam znac Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQbiac Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Bylem dzis przejazdem w Toruniu, zahaczylem o serwis na chwilkę. Miły pan (pozdrawiam:) ) pofatygował się żeby zobaczyć. Stwierdził, że raczej padł sterownik od klimy. Ale nie chodziło mu o ten panel, tylko niby pod panelem jest jakas biała puszka. Ja nic takiego tam nie widziałem nigdy - nie ważne. Do tego pomacał wąż pod maską i stwierdził, że nie ma czynnika. Psioczył też na ten nowy czynnik, że jest rzadszy od starego i nawet ze szczelnych układów przez to się ulatnia... No nic, poczekamy, może coś jeszcze wynajdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam246 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Bylem dzis przejazdem w Toruniu, zahaczylem o serwis na chwilkę. Miły pan (pozdrawiam:) ) pofatygował się żeby zobaczyć. Stwierdził, że raczej padł sterownik od klimy. Ale nie chodziło mu o ten panel, tylko niby pod panelem jest jakas biała puszka. Ja nic takiego tam nie widziałem nigdy - nie ważne. Do tego pomacał wąż pod maską i stwierdził, że nie ma czynnika. Psioczył też na ten nowy czynnik, że jest rzadszy od starego i nawet ze szczelnych układów przez to się ulatnia... No nic, poczekamy, może coś jeszcze wynajdę. To juz cos wiemy Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Bylem dzis przejazdem w Toruniu, zahaczylem o serwis na chwilkę. Miły pan (pozdrawiam:) ) pofatygował się żeby zobaczyć. Stwierdził, że raczej padł sterownik od klimy. Ale nie chodziło mu o ten panel, tylko niby pod panelem jest jakas biała puszka. Ja nic takiego tam nie widziałem nigdy - nie ważne. Do tego pomacał wąż pod maską i stwierdził, że nie ma czynnika. Psioczył też na ten nowy czynnik, że jest rzadszy od starego i nawet ze szczelnych układów przez to się ulatnia... No nic, poczekamy, może coś jeszcze wynajdę. Bzdura,jedyne co się nie popsuło u mnie to odpukać oczywiście klima,...nawet po 4 latach nie trzeba było dobijać czynnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 To zależy jak kto jeździ, bo jak wiadomo chłodnice klimy mamy dosyć mocno wyeksponowana i bardzo łatwo ja uszkodzić czy to kamieniem w czasie jazdy czy karcherem w czasie mycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Pawcio,myję cały czas Karcherem,i na prawdę nic się nie dzieje,a od kamieni,mam na wlocie grila osłonę z siatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Byłem dziś w ASO i serwisie od klimatyzacji i mam złe wieści: Przypomnę, że najpierw przez jakiś czas było słychać syczenie po włączeniu AC, teraz już syczenia nie słychac ale klima nie chłodzi (AC da się właczyć), do tego nie dało się włączyć obiegu wewnętrznego. - wg ASO i serwisu klimatyzacji syczenie występuje gdy jest zbyt mały poziom czynnika chłodzącego - w sytuacji gdy ciśnienie gazu jest zbyt małe aby uruchomić sprężarkę (zaświecenie diody AC nie oznacza, że sprężarka działa) nie da sie włączyć obiegu wewnętrznego. Jest to celowe zabezpieczenie. Płyn mógł się wydostać do kabiny i zamknięcie obiegu może być szkodliwe dla zdrowia. - w moim przypadku płynu już prawie wcale nie było - ASO potwierdza, że przypadki awarii klimatyzacji w J11 nie są rzadkością i najczęściej winą są nieszczelne przewody wysokiego ciśnienia lub chłodnica klimatyzacji - w moim przypadku nie znaleziono miejsca nieszczelności, ale testy raczej wykluczyły nieszczelność przewodów. Pozostaje drugi podejrzany: chłodnica kliamtyzacji - tyle, że aby się o tym przekonać w zasadzie należy zamontować nową, która kosztuje bagatela 1300zł netto. - testy szczelności w ASO mogą być niedoskonałe bo test działa na zasadzie podciśnienia (wytwarza się próżnię i sprawdza czy coś zassa do środka). Ale klimatyzacja działa na zasadzie wysokiego ciśnienia wewnątrz więc taki test nie musi być miarodajny - koszt napełnienia instalacji nowym czynnikiem to około 1000zł. - muszę się jeszcze umówić na testy szczelności w profesjonalnym zakładzie naprawy klimatyzacji. Zakład potwierdził, że jest możliwość napełnienia układu starym czynnikiem - koszt czynnika około 200zł, nie wiem jaki koszt robocizny. Tyle fakty ustalone na dziś. Teraz moje przemyślenia: Sądząc po ilości ostatnich wpisów opisujących ten problem dochodzę do wniosku, że to kolejna mina (podobna do tej z akumulatorem) na którą wsadził nas Nissan. Producent zastosował nowy czynnik nie sprawdzajac jak może reagować długotrwale z innymi materiałami jak uszczelki, aluminium itp. Teraz po kilku latach czynnik powoli sperdziela i sądzę, że naprawa tego i ponowne napełnieniem instalacji nowym czynnikiem z parę miesięcy skończy sie tak samo jak teraz. Dlatego raczej mam zamiar zastosować stary czynnik. Zastanawiają mnie tylko trzy rzeczy: - serwis klimatyzacji stwierdził, że nie trzeba płukac układu, wystarczy tylko jeden raz napełnić. Twierdzi, że nowy czynnik zawiera w sobie olej syntetyczny do smarowania sprężarki. Czynnik chłodniczy "stary" ale nowej generacji także zawiera już olej syntetyczny który miesza się z tym olejem jaki pozostał w śladowych ilościach w sprężarce i pozostałości nowego czynnika nie bedą się "gryzły" ze starym - nowuzupełnionym. Wolałbym to jakoś zweryfikować i prośba czy ktoś może to sprawdzić ? - skoro bez większego problemu można zastosować "stary" czynnik w miejsce nowego (inne są tylko zawory, ale serwisy mają przejściówki) to chyba da sie zastosowac nowy czynnik w starszych autach fabrycznie przystosowanych do "starego". Jeśli tak by było to dlaczego po prostu nie zakazano w ogóle używania "starego" czynnika i w razie wymiany czynnika nie stosuje się tylko nowego (pomijam już kwestię jego ceny, która wynika ze zmowy cenowej bo podobno jest tylko 2 producentów na świecie) - te problemy z klimatyzacją na forum wysypały się jak grzyby pod deszczu - po zimie. Fakt, że ja przez całą zimę jeździłem z AC wyłączonym, a zaleca sie aby raz na jakiś czas uruchamiać AC także w zimie (tylko czy klima się załaczy gdy gdy na dworze mróz ?). Nie wiem czy to miało jakiś wpływ. Aale bardziej skłaniam sie do poglądu, że to teraz po latach wychodzą błędy zastosowanych nowych technologii. Czy ktoś zgłaszał jakieś problemy z klimatyzacją w J10 ? Raczej chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Honeywell i Dupont już nad tym pracują by zakazać produkcji starego czynnika,....oni mają wyłączność na produkcję nowego.Olej do gazu starego i nowego jest taki sam.Płukanie przed wymianą czynnika wg.mojego serwisu klimy musi być wykonane bezwzględnie.Połączenie obydwu czynników powoduje powstanie kwasu!Poza tym olej też zawiera w sobie resztki pozostałego czynnika.Robocizna płukania kosztuje też 200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 No właśnie tego się trochę obawiam. To co piszesz podważa znacznie wiarygodność warsztatu w którym byłem. Czy dobrze kojarzę, że wymieniłeś u siebie czynnik na stary ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 oj chłopy. przyjdzie czas za niedługo że bedziemy mieć samochód BEZ klimy. Coś w stylu mojej pradawnej ibizy z naturalną klimatyzacją pamiętającą czasy malucha:P ( taka na korbkę ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 No właśnie tego się trochę obawiam. To co piszesz podważa znacznie wiarygodność warsztatu w którym byłem. Czy dobrze kojarzę, że wymieniłeś u siebie czynnik na stary ? Jeszcze nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam246 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Byłem dziś w ASO i serwisie od klimatyzacji i mam złe wieści: Przypomnę, że najpierw przez jakiś czas było słychać syczenie po włączeniu AC, teraz już syczenia nie słychac ale klima nie chłodzi (AC da się właczyć), do tego nie dało się włączyć obiegu wewnętrznego. - wg ASO i serwisu klimatyzacji syczenie występuje gdy jest zbyt mały poziom czynnika chłodzącego - w sytuacji gdy ciśnienie gazu jest zbyt małe aby uruchomić sprężarkę (zaświecenie diody AC nie oznacza, że sprężarka działa) nie da sie włączyć obiegu wewnętrznego. Jest to celowe zabezpieczenie. Płyn mógł się wydostać do kabiny i zamknięcie obiegu może być szkodliwe dla zdrowia. - w moim przypadku płynu już prawie wcale nie było - ASO potwierdza, że przypadki awarii klimatyzacji w J11 nie są rzadkością i najczęściej winą są nieszczelne przewody wysokiego ciśnienia lub chłodnica klimatyzacji - w moim przypadku nie znaleziono miejsca nieszczelności, ale testy raczej wykluczyły nieszczelność przewodów. Pozostaje drugi podejrzany: chłodnica kliamtyzacji - tyle, że aby się o tym przekonać w zasadzie należy zamontować nową, która kosztuje bagatela 1300zł netto. - testy szczelności w ASO mogą być niedoskonałe bo test działa na zasadzie podciśnienia (wytwarza się próżnię i sprawdza czy coś zassa do środka). Ale klimatyzacja działa na zasadzie wysokiego ciśnienia wewnątrz więc taki test nie musi być miarodajny - koszt napełnienia instalacji nowym czynnikiem to około 1000zł. - muszę się jeszcze umówić na testy szczelności w profesjonalnym zakładzie naprawy klimatyzacji. Zakład potwierdził, że jest możliwość napełnienia układu starym czynnikiem - koszt czynnika około 200zł, nie wiem jaki koszt robocizny. Tyle fakty ustalone na dziś. Teraz moje przemyślenia: Sądząc po ilości ostatnich wpisów opisujących ten problem dochodzę do wniosku, że to kolejna mina (podobna do tej z akumulatorem) na którą wsadził nas Nissan. Producent zastosował nowy czynnik nie sprawdzajac jak może reagować długotrwale z innymi materiałami jak uszczelki, aluminium itp. Teraz po kilku latach czynnik powoli sperdziela i sądzę, że naprawa tego i ponowne napełnieniem instalacji nowym czynnikiem z parę miesięcy skończy sie tak samo jak teraz. Dlatego raczej mam zamiar zastosować stary czynnik. Zastanawiają mnie tylko trzy rzeczy: - serwis klimatyzacji stwierdził, że nie trzeba płukac układu, wystarczy tylko jeden raz napełnić. Twierdzi, że nowy czynnik zawiera w sobie olej syntetyczny do smarowania sprężarki. Czynnik chłodniczy "stary" ale nowej generacji także zawiera już olej syntetyczny który miesza się z tym olejem jaki pozostał w śladowych ilościach w sprężarce i pozostałości nowego czynnika nie bedą się "gryzły" ze starym - nowuzupełnionym. Wolałbym to jakoś zweryfikować i prośba czy ktoś może to sprawdzić ? - skoro bez większego problemu można zastosować "stary" czynnik w miejsce nowego (inne są tylko zawory, ale serwisy mają przejściówki) to chyba da sie zastosowac nowy czynnik w starszych autach fabrycznie przystosowanych do "starego". Jeśli tak by było to dlaczego po prostu nie zakazano w ogóle używania "starego" czynnika i w razie wymiany czynnika nie stosuje się tylko nowego (pomijam już kwestię jego ceny, która wynika ze zmowy cenowej bo podobno jest tylko 2 producentów na świecie) - te problemy z klimatyzacją na forum wysypały się jak grzyby pod deszczu - po zimie. Fakt, że ja przez całą zimę jeździłem z AC wyłączonym, a zaleca sie aby raz na jakiś czas uruchamiać AC także w zimie (tylko czy klima się załaczy gdy gdy na dworze mróz ?). Nie wiem czy to miało jakiś wpływ. Aale bardziej skłaniam sie do poglądu, że to teraz po latach wychodzą błędy zastosowanych nowych technologii. Czy ktoś zgłaszał jakieś problemy z klimatyzacją w J10 ? Raczej chyba nie. Rozumiem ze nie masz juz gwarancja nie obejmuje chłodnicy czy masz juz po gwarancji ? Pozdr Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gliscior Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 - w moim przypadku nie znaleziono miejsca nieszczelności, ale testy raczej wykluczyły nieszczelność przewodów. Pozostaje drugi podejrzany: chłodnica kliamtyzacji - tyle, że aby się o tym przekonać w zasadzie należy zamontować nową, która kosztuje bagatela 1300zł netto. Co prawda przerabiałem wymianę w innym aucie ale jak będziesz szukał chłodnicy to sprawdź https://catalog.polcar.com. Nie ma tam cen ale jak zadzwoniłem i pogadałem ze sprzedawcą, to mocno zszedł mi z pierwotnej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek0102 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) Moja chłodnica klimatyzacji... Wyciek zlokalizowany, jutro wymiana, całkowity koszt 1400,00zł Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez tomek0102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Piękna cena...z serwisu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 co prawda temat jest - sąsiedni o ochronie chłodnicy . Napisze w małym offtopie - że raczej jak chyba - Jacko pisał - nie można za bardzo włożyć osłonki z siatki metalowej od góry. Wczoraj wymacałem zderzak i u mnie jest wszystko wokół zabudowane od góry - jakby gąbka wyciszająca. Prędzej odkręcę śruby od spodu i tędy włożę siatkę. Kiedys spróbuję - oby nie było za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek0102 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 (edytowane) Piękna cena...z serwisu??? Cena z warsztatu który zajmuje się klimatyzacjami i ogrzewaniem postojowym, w serwisie chłodnica po rabacie by wyszła 1300zł, dodatkowo robocizna i nabijanie więc nie wiem czy bym się zmieścił w 2 tysiącach Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez tomek0102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Napełniłeś starym czynnikiem czy nowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek0102 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Napełniłeś starym czynnikiem czy nowym ? napełniłem starym czynnikiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam246 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Bylem dzis przejazdem w Toruniu, zahaczylem o serwis na chwilkę. Miły pan (pozdrawiam:) ) pofatygował się żeby zobaczyć. Stwierdził, że raczej padł sterownik od klimy. Ale nie chodziło mu o ten panel, tylko niby pod panelem jest jakas biała puszka. Ja nic takiego tam nie widziałem nigdy - nie ważne. Do tego pomacał wąż pod maską i stwierdził, że nie ma czynnika. Psioczył też na ten nowy czynnik, że jest rzadszy od starego i nawet ze szczelnych układów przez to się ulatnia... No nic, poczekamy, może coś jeszcze wynajdę. Dzisiaj byłem w ASO na przeglądzie , stwierdzili ze żaden sterownik tylko brak czynnika daje takie objawy , u mnie stwierdzili ze do wymiany chłodnica , na szczescie robia to na przedłużonej gwarancji , także czekam tylko na info z serwisu kiedy podjechać .Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Epidemia jakaś z tymi chłodnicami czy co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.