Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Jako właściciel 1.8 zdecydowanie odradzam ten silnik - tylko 2.0 jeśli już i to jest nie tylko moje zdanie ale również wszystkich mechaników, z którymi rozmawiałem. Generalnie silnik z serii QG jest niedopracowaną jednostką. Zdecydowana większość bierze olej ( bardzo dużo tematów na forum - nawet w silnikach po przebiegu ok.40 tys km ) oraz łańcuch rozrządu dość szybko się wyciąga ( koszt wymiany w Warszawie 1500 - 2000 PLN ). Także katalizator kończy się szybko - czytałem o takiej teorii, że ceramiczne elementy uszkodzonego katalizatora, które "zassie" silnik do cylindrów, powodują ich uszkodzenie a przez to branie oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeden z nielicznych użytkowników 1.8 co polecił 2.0:dribble:.

Wszystko zależy jak sie trafi jedni nic nie robia przy jakimkolwiek silniku a inni zawsze cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedii nie ma 1,8 w tej budzie w miarę się odpycha, jednak optymalny będzie 2.0. Tak na marginesie to szkoda, że w Primerach nie montowali jakiś jednostek V6 tak z 2.5 :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 2.0 czarna pokrywa spalanie tylko gazu na Blosie było 9zz hakiem i miasto do 15 l na sekwencji i kiepskich wtryskach 8.9 l i do 12 l po mieście dla ropy to wychodzi 4.5 litra po trasie i 6 miasto żadko który sie może z tym wynikiem zmierzyć

 

polecam 2.0 ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie 2.0

moj spala 8- max 8,5 przy dosc energicznej jezdzie co dla mnie przy takiej masie auta i nawet dosc ładnej jezdzie jest dobrym wynikiem

P.s mam p11 2.0 16v 130 ps

:D :D A mój kolega z pracy tak sobie kiedyś wyregulował malucha, że palił mu 2,7-opowiadał to jakieś 12 lat temu i do dzisiaj się z tego nabijamy.Moja 1,8 pali max. nawet i 10,0 ,więc ten 2,0 to mistrzostwo świata większe osiągi wieksza pojemność a pali prawie 2 litry mniej. No chyba ,że komuś udzielił się popularny ostatnio syndrom właścicieli aut z silnikiem diesla ,zapytaj takiego ile mu pali to zawsze usłyszysz ,bez względu na masę czy pojemność,że 4,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już wybrałem swoją - zielone WP11- kombi 2.0 TD "z ziemi włoskiej do Polski" 98r, 200 000 km. Mam nadzieję, że mi trochę pojeździ :) jeszcze.

Edytowane przez sq5lf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak problemu z turbina w 1,9 wieksze klopoty sa w 2,2 tak dokladnie nie mozna powiedziec ze to przeszczep z laguny 2:) bedzie pasowac pompa wspomagania ale z inna rolka prowadzącą , co do 2,2 tylko 1 z nich jest japonski a drugi francuz i ponoc sie sypia bardziej niz 1,9 :) wystarczy spojrzec w dzial czesci motoryzacji na allegro i spojrzec ktorych czesci do silnika znajdziesz wiecej do zakupu - uzywanych zdecydowanie 2,2 bo sa bardziej awaryjne, co do rozrzadu sie zgodze lancuch lepszy ale rowniez moze strzelic w kazdej chwili jednak nie ma potrzeby zmiany po 80 tys ale wiesz ze co 80k zmieniasz i masz znow spokuj na nastepne 80tys , z 2 strony kto przejedzie tym autem 80k? nie sprzedajac go wczesniej ?:D ja tam z autami sie nie zenie:D i polecam 1,9 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie wprowadzaj zamętu.

 

Oba silniki 2,2 są silnikami japońskimi. Różnią się m.in. wtryskami i konstrukcją turbiny. Na forum jest temat o tym (różnice 2,2 di a dci).

Gdybym się wzorował na ilościach części na Allegro, to wyszłoby że najbardziej awaryjny jest Daewoo Lanos lub VW Passat.

Łańcucha się nie wymienia, chyba że Ci strzeli, co praktycznie przed 400 tyś. km się nie zdarza. Pasek w 1,9 dci powinno wymieniać się co 120 tyś. km.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Edytowane przez Żeebro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)tak dokladnie nie mozna powiedziec ze to przeszczep z laguny (...)

preston81

Dlaczego to nie można powiedzieć, że 1,9 to "przeszczep" skoro to rodowity "francuz", i zanim żabojady nie wyciągneli łapek po naszych skośnookich przyjaciół, to zdaje się nie występował pod maską nismo!? :whistle:

 

(...) wystarczy spojrzec w dzial czesci motoryzacji na allegro i spojrzec ktorych czesci do silnika znajdziesz wiecej do zakupu - uzywanych zdecydowanie 2,2 bo sa bardziej awaryjne,(...)

Nooo tutaj to żeś nieźle puścił wodze fantazji, i trudno tu się nie zgodzić z Żeebro zwłaszcza, że mnogość części na aukcjach, szrotach, i w sklepach może tylko świadczyć o popularności jednostki 2.2, może i o rozmiarze produkcji, związanych właśnie z bezawaryjnością. Co więcej, duża ilość/dostępność części do 2.2 oznacza mniejsze problemy z serwisem, no to raczej jest to wiekszy "+" dla tej jednostki?!

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc, chyba darują sobie tą ze Zgierza, choć 12 miesięcy gwarancji kusi ;).

Ano kusi. Dlatego też się nad nią zastanawiałem. Ale z drugiej strony za gwarancję trzeba dopłacić extra 800 zł. A chyba trzeba mieć pecha, żeby przez rok dołożyć tyle do Primerki. Ja mam swoją 3 lata, jest dużo starsza, ma dużo więcej przejechane i jakoś mi się nie zdarzyło, żeby dołożyć do niej 800 zł rocznie :) Ryzyk-fizyk ;)

 

A poza tym to szukam dalej autka dla siebie. Może ktoś rzucić okiem na to ogłoszenie:

http://otomoto.pl/nissan-primera-C14451869.html

 

Mnie się bardzo podoba :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie opinie, właśnie takich rzeczy chciałem się dowiedzieć. Teraz jak znajdę jakąś fajną 1.8 to będę już wiedział, że nie ma się co podniecać i warto mimo wszystko rozejrzeć się za 2.0.

Co do gazu to jeszcze nie wiem, myślałem, żeby po kupnie pojeździć ze 2, 3 miesiące autem, zbadać koszty i wtedy, znając ceny dobrych instalacji, przeliczyć jak to się będzie zwracać. Zresztą na 100% nie będę miał (od razu po kupnie auta) kasy na porządną instalację (a nie liczę, że kupię samochód już z zamontowaną).

Jeszcze raz dzięki za opinie, bardzo mi pomogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw o spalaniu moim 1.8 na trasie potrafię zejść do 6,5-7 przy dynamicznej jeździe z klimą, a gazu na trasie bierze koło 8l. Z tym brakiem mocy to znowu bez przesady, bo są i silniki 1.6 :). Zależy do czego komu auto potrzebne. Ja ogólnie już drugi raz bym nissana nie kupił (ukręcona półośka zmieniła moje zdanie o tym aucie no i jednak wolę miększe zawieszenie np. focusa ), ale jakbym teraz brał to 2.0 tylko ze względu na moc. Choć to zależy jakbym znalazł 1.8 w dobrym stanie to pewnie bym wziął. Dlatego chcę swoje 1.8 zawirusować i mieć więcej KM i Nm;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi sentra 1.6 z butem w podłodze i klimą coprawda 300 Km autosrtrady brała 7.5 najlepszego amerykańskiego Sheloskiego paliwa co do półośki to mają primki swoje słabe strony należy jak dla mnie

skrzynia biegów

ośki

w nowych silnikach SR20 te łańcuchy to nie takie mocne 140kkm i 160kkm u mnie padły ,,,

a co do mocy to jednak jest różnica i 2.0 będzie palić 1-2 literki gazu wiecej a przyjemność zupełnie inna

z jazdy ..Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki silnik juz wiem a teraz np. jak poznac czy turbina nie jest padnieta na co zwrocic uwage przy silniku itp pierwszy raz decyduje sie na disla zawsze miałem bendzyne a wydac 24tys i potem pluc sobie w brode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam sie do dizla nie przekonam i będe mówił że ma gorsze przyspieszanie i dynamike to zaraz na mnie wsiądą że ma moment obrotowy i turbo ,,,,

 

 

jak to ktoś powiedział Chyba Coobcio

 

jak porównywać to Turbo Dizla do Turbo benzyny

 

co do spalania tego 1.9 to jak dla mnie ewidętnie wychodzi drożej niz jazda na LPG 9l trasa 12 miasto gdzie LPG po 2.01 zł ,,, pozatym ktoś pisał Live starts at 4000 RPM ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym live startem na poziomie 4000 obr./min to też przesada. U mnie w 2,2 dti turbina włącza się od 2300-2500 obr./min. W mieście poniżej tych wartości auto jest mułem, ale nie potrzebuję sprintu przemieszczając się w korku ze średnią prędkością 11 km/h :)

 

Co do sprawdzenia turbiny to musisz zobaczyć, czy nie jest zachlapana olejem - musi być czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto pozwoli porozkrecac auto kupujacemu?:D ja bym nie pozwolil bierzesz albo spadasz:D takich co wymyslaja to nie lubie:D

to w koncu nie nowe auta heh

chcesz miec dobre przyspieszenie kupuj a8 3,3 quattro napewno nie bedziesz zalowal 250km robi swoje a jak nie to 4,2 bena 300-360km lecisz nisko nad asfaltem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...