Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba w Gorzowie Wlkp jest taki sam tylko sprowadzony za 5999zł .

ten sam silnik .A co do wygladu to najlepiej jak sie oglada i wtedy można ocenic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek001

Witajcie,

 

Od kilku tygodni jestem zakochany w Primerze P11 Kombi 2,0 automat. Czytam z wypiekami Wasze wątki a w sobotę ogladałem jedno autko. Najpierw byłem u mechanika który stwierdził:

1. samochód nie picowany na sprzedaż, nszacy normalne slady zuzycia,

2. silnik suchy, nie widać ingerencji tzn. raczej nie był rozbierany,

3. zawieszenie ok, malowane drzwi pasażera,

4. skrzynia biegów zachowuje się bardzo poprawnie

5. poza kodem spalania stukowego, brak innych kodów błędów.

 

Pojezdziłem sobie tym autkiem i mam pozytywne odczucia, mimo, ze trochę hałasuje i jakos tak dziwnie sie z ta skrzynią jezdzi ;. Mam kilka pytań i watpliwości, szukałem w wyszukiwarce i nic nie znalazłem, wybaczcie jestem nowy.

1. czy z ta skrzynia auto rusza od razu po puszczeniu hamulca w pozycji D i R?

2. czy przy przebiegu ok 180 tys. zł widac już zuzycie kierownicy?

3. czy trudno i w jaki sposób wymienić żaróweczke we właczniku poswietlania tylnej szyby? (słychac przekaźnik, szyba grzeje a żaróweczka nie świeci)

4. jak sprawdzic działanie climatronica zimą?

5. ile i jakiego oleju wchodzi do automatycznej skrzyni?

6. bardzo dziurawa jest mata wygłuszajaca maskę? to normalne? mozna ja czyms połatac czy szukac uzywanej? jak ona jest montowana?

7. jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów ( gdzie jest bagnet, jaki poziom, czy na wyłaczonym silniku mierzyć?)

 

Tyle pytań na początek ;)? były ostre negocjacje, poszło o 500 zł jak na razie biore sprzedającego na przetrzymanie, w każdej chwili mogę do niego zadzwonić i zgodzic sie na cenę. Aha auto z 2001 roku, kombi 140 KM, climatronic, przebieg ok 180 tys. zakupione w Szwajcarii a od 3 lat w Polsce. Cena 11 000 czy to duzo? mało? Samochód nie jest zbyt zadbany, lekkie obtarcie zderzaka, porysowane plastiki, ponadrywane uszczelki w przedniej szybie i bocznej.

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Interesuje mnie to auto, co o nim myślicie. Z tego co się dowiedziałem wstępnie to stuka tylne zawieszenie. Właściciel mówi że gumka przy mocowaniu amortyzatora jest do wymiany.

http://cgi.ebay.co.u...=item336319ed98

Pozdrawiam

 

Z tyłu mogą stukać również łączniki drążka stabilizatora,

jak nie zobaczysz i nie przejedziesz się to można tylko gdybać

auto wygląda ok. na pewno to P12 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam raz jeszcze.

 

Byłem obejrzeć to auto, o którym wcześniej pisałem i:

- silnik chodzi ładnie; olej do wymiany

- klima sprawna

- nie ma opon zimowych (dodatkowy koszt)

- podczas jazdy OK

- na stacji diagnostycznej wyszło, że: do wymiany 1 sworzeń, tuleja i środkowy tłumik (oraz trochę cieknie z filtra oleju)

 

Właściciel chce za auto 7700. Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAm jezstem uzytkownikiem P11.144 2.0 Automat

Spróbuje odpowiedzic na częsc pytań

Witajcie,

 

Od kilku tygodni jestem zakochany w Primerze P11 Kombi 2,0 automat. Czytam z wypiekami Wasze wątki a w sobotę ogladałem jedno autko. Najpierw byłem u mechanika który stwierdził:

1. samochód nie picowany na sprzedaż, nszacy normalne slady zuzycia,

2. silnik suchy, nie widać ingerencji tzn. raczej nie był rozbierany,

3. zawieszenie ok, malowane drzwi pasażera,

4. skrzynia biegów zachowuje się bardzo poprawnie

5. poza kodem spalania stukowego, brak innych kodów błędów.

 

Pojezdziłem sobie tym autkiem i mam pozytywne odczucia, mimo, ze trochę hałasuje i jakos tak dziwnie sie z ta skrzynią jezdzi ;. Mam kilka pytań i watpliwości, szukałem w wyszukiwarce i nic nie znalazłem, wybaczcie jestem nowy.

1. czy z ta skrzynia auto rusza od razu po puszczeniu hamulca w pozycji D i R?

Tak to normalne , delikatnie rusza chyba ze jest pod górke to wtedy stoi w miejscu bez wciskania hamulca

2. czy przy przebiegu ok 180 tys. zł widac już zuzycie kierownicy?

Nie wiem mam mniejszy przebieg ale to wiedza uzytkownicy Primerek niezaleznie od typu skrzyni

3. czy trudno i w jaki sposób wymienić żaróweczke we właczniku poswietlania tylnej szyby? (słychac przekaźnik, szyba grzeje a żaróweczka nie świeci)

Nie wiem

4. jak sprawdzic działanie climatronica zimą?sprawdzenie klimy jest niezalezne do typu skrzyni - ja kupowalem pozna wiosna

5. ile i jakiego oleju wchodzi do automatycznej skrzyni?

Ja robilem to w ASO i wlewalem olej rekomendowany przez ASO - moze i drogo ale o taki typ skrzyni ja wole dbac ( wymiana co 60k nie jest takim straszym wydatkiem aby oszczedzac , ile oleju nie pamietam

6. bardzo dziurawa jest mata wygłuszajaca maskę? to normalne? mozna ja czyms połatac czy szukac uzywanej? jak ona jest montowana?

7. jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów ( gdzie jest bagnet, jaki poziom, czy na wyłaczonym silniku mierzyć?)

Na wylaczonym , ale moze byc olej ciepły - wtedy sprawdzasz po stronie bagnetu opisanej HOT

 

Tyle pytań na początek ;)? były ostre negocjacje, poszło o 500 zł jak na razie biore sprzedającego na przetrzymanie, w każdej chwili mogę do niego zadzwonić i zgodzic sie na cenę. Aha auto z 2001 roku, kombi 140 KM, climatronic, przebieg ok 180 tys. zakupione w Szwajcarii a od 3 lat w Polsce. Cena 11 000 czy to duzo? mało? Samochód nie jest zbyt zadbany, lekkie obtarcie zderzaka, porysowane plastiki, ponadrywane uszczelki w przedniej szybie i bocznej.

 

Pozdrawiam

 

Maciek

 

SAm jezstem uzytkownikiem P11.144 2.0 Automat

Spróbuje odpowiedzic na częsc pytań

 

Moje dodatkowe spostrzezenia z eksploatacji Automatu

 

Skrzynia nie jest sportowa i przy ruszaniu i wcisnieciu pedału do deski jest duza bezwladnosc ( ok 0,5 sekundy ) i dopiero rusza , nastepne biegi zmienia płynnie

Podobnie jest przy wyprzedzaniu , wciskam gaz skrzynia "mysli" po ok 0.5 - 1 sek redukue i dopiero idzie do przodu

Ja juz sie przyzwyczailem ale na poczatku bylo zaskoczenie

Oleju przez ok 50 tys nie musialem dolewac , jedyny problem byl jak musialem wymieni uszczelniacz oraz przewody do chlodnicy oleju przekladniowego - wtedy mialem ubytki ( drobne ) bo uklad byl nieszczelny

I nastepna uwaga jak uruchamiam zimny silnik to trzeba poczejkac kilkanascie sekund az obroty spadna do 1,5 tys / min i dopiero wtedy zmienim bieg na R lub D jezeli zrobie to za szybko to niestety jest duze szarpniecie - przy rozruch na ciepłym nie ma tego problemu

Edytowane przez Radykal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie to chyba olej sie sprawdza na pracującym silniku.

A żaróweczki to lubia sie przepalić w tych przyciskach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

jak widac na forum jestem nowy

wiec chce zaczerpnac porad od ludzi ktorzy sie zetkneli z nissanem

do niedawna (poniedzialku) jezdzilem alfa romeo 147 w fajnym wyposazeniem silnikiem diesla itp

niestety..Pana z naprzeciwka zarzucilo... i alfy juz nie ma..

 

zastanawiam sie nad czyms wiekszym... w oko wpadl mi nissan primera hatchback

http://otomoto.pl/nissan-primera-2-2-di-silnik-japonski-C15537858.html

cos takiego...

 

nie iwem jeszcze czy uda mi sie szukac do 22 000 czy do 30 000 zobaczymy

 

i moje pytanie brzmi czego moge sie spodziewac po takim egzemlparzu? co sie moze zepsuc? co od razu wymienic?

czy jestescie zadowoleni ze swoich autek?

czy moge wrzucic tam swoje radio? mam fajnego pionka i chcialbym go tam zamontowac ;]

 

 

w alfach czesto gesto padaly turbiny.. oraz dwumasy.. to byl najczestszy problem a tutaj?

 

i ktory silnik? 2.2 czy 1.9?

 

prosze o porady

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dynamit75

Witam kolegów,

jak widac na forum jestem nowy

wiec chce zaczerpnac porad od ludzi ktorzy sie zetkneli z nissanem

do niedawna (poniedzialku) jezdzilem alfa romeo 147 w fajnym wyposazeniem silnikiem diesla itp

niestety..Pana z naprzeciwka zarzucilo... i alfy juz nie ma..

 

zastanawiam sie nad czyms wiekszym... w oko wpadl mi nissan primera hatchback

http://otomoto.pl/nissan-primera-2-2-di-silnik-japonski-C15537858.html

cos takiego...

 

nie iwem jeszcze czy uda mi sie szukac do 22 000 czy do 30 000 zobaczymy

 

i moje pytanie brzmi czego moge sie spodziewac po takim egzemlparzu? co sie moze zepsuc? co od razu wymienic?

czy jestescie zadowoleni ze swoich autek?

czy moge wrzucic tam swoje radio? mam fajnego pionka i chcialbym go tam zamontowac ;]

 

 

w alfach czesto gesto padaly turbiny.. oraz dwumasy.. to byl najczestszy problem a tutaj?

 

i ktory silnik? 2.2 czy 1.9?

 

prosze o porady

pozdrowienia

 

 

Ja jezdze czyns takim z silnikie 2.2 , szescioletnie auto mialo 189 000 jak je kupowalem rok temu (bez kilku dni) . Po 4miesiacach padla turbina 220 000 , teraz ma przejechane prawie 300 000 i nieliczac padnietych pompowtryskiwaczy ( na wlasne zyczebie zreszta) awarii ulegl tylko przewod gumowy ten miedzy turbina a rezonatorem. Mam jeszcze P10 2.0 taka na dobicie i chwale sobie sobie obie primerki. wczesniej tez jezdzilem innymi markami, ale japonczyk to japonczyk ;) Co do P12 o ktorym pisales to ja zrobilem przez rok 100 000 i oprocz dwoch wymian klockow nic wiecej nie robilem od spodu. Aha padla mi jeszcze plastikowa duperelka w podnosniku przedniej szyby (drobiazg).

 

Osobiscie POLECAM !!! Auto prawie kretynoodporne ha ha ha :)

 

Co do radia, to mozna wpiac inne pod uklad naglosnienia ale sterowania z panela nie da sie podlaczyc bez powaznej ingerecji w orginalne radio. Jak masz pojecie tomozesz kombinowac w przeciwnym przypadku jak juz ktos sie podejmie to policzy Cie jak za matke :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterowanie potrzebne tylko na radiu.... wiecej nie trzeba ;]

ale pewnie zeby powyjmowac te panele bedzie trzeba jechac do aso ;/

 

dzieki za odp :)

czyli faktycznie japonskie auta niedobitki... teraz musze czekac na wyplate za szkode calkowita

i bede szukal autka ;)

myslalem jeszcze nad mondeo... bo kiedys jezdzilem fordem.. no ale pompowtryskiwacze padaja niestety na zawolanie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś nic na F podobno ford g..o wart ,fiat jego brat a francuz fo tez na f i tez bym go nie chciał .

Już lepiej bym wolał koreańczyka niż na F autko.

Kazdy ma inny gust i opinie na temat aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinia jest jak d*pa kazdy ma swoja... poki sie zam niezetkniesz z dana marka to sie nie nauczysz :)

 

 

ja z kolei slyszalem ze te silniki w p12 2.2 dci to silnik rodem z francuza.. i sie potrafi niezle posypac

srodek tez mi troche nie pasuje... bo jest chamski i plastikowy...

 

ale ogolnie auto mi sie podoba.. ma fajna bryle :D

i zaryzykuje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak.Jak sam sie nie przekonasz to nie bedziesz wiedział.

Albo bedziesz chwalił albo stracisz zaufanie do danej marki.

Ja osobiście słyszę po znajomych o różnych markach .To najlepsza reklama.

Sam myślałem że Kia to g..o a mam dobra opinie o tych autach.

O Nissanie też malo wiedziałem i mam w miare dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez kilka miesiecy jezdzilem firmowym ceed'em i generalnie nie ma sie co zepsuc za mocno :)

 

wczesniej smigalem mondeo... ale w benzynie wiec mam dobra opinie bol zrobilem ok. 100 000 i w sumie tylko tankowalem

 

astra jeden tez nie dobita...

 

potem smigalem alfa... i niby alfy sie psuja itp itd.. a gowno prawda

jak sie kupi auto naprawde z pewnego zrodla to nie ma sie co zepsuc

normalna eksploatacja... ale z reguly jest tak ze kazdy kto sprzedaje takie auto..sprzedaje bo sie juz cos z nim dzieje niedobrego..

 

no ale nie ma sie co oszukiwac.... alfa w porownaniu do tych dennych plastikow z japonczykow i niemcow.. bije ich na plecy ;]

nic nie trzeszczy nie puka i nie stuka ...

primerka mondeo czy ople to auta raczej rodzinne nie do wyglupow.. wiec ich tak nie zyluja...

 

i tak szczerze mowiac nie wiem co mam wybrac.. ;/

 

waham sie jeszcze nad leonem i mondeo...

ale.. leon auto dosc zwawe i na czasie.. wiec pewnie nie jeden czesiek go deptal..

co za tym pojdzie pewnie turbo intelcooler doloty itp beda smieci.. o uszczelce pod glowica nie wspomne

 

ja sie juz naaaaprawde sporo o autach nauczylem :D

i kosztowalo mnie to tyle.. ze szkoda gadac ;/

 

i mam dylemat...

albo mondeo ---.ladne --> fajne w srodku -->zwawe -->fajna jakosc-->zawieszenie nie na wielowahaczach...

minus... pompowtryskiwacze

niby mozna zrobic w serwisie test przelewowy.. i tak pewnie trzeba bedzie zrobic ;]

 

leon.. jak wspomnialem wyzej... ladny -->szybki

minus.. w srodku bieda... i pewnieprzetyrany...

 

nissan... bryla dla mnie swietna.. w srodku niestety gorzej..kierownica rodem z resoraka...chamski plastik wszedzie

ale... auto baaardzo rodzinne a co za tym idzie nie przetyrane....

minusem moze byc turbina ktora nie smigala czesto w pelnym zakresie obrotow.. i zakwalifikuje sie do wymiany.. no ale to akurat woz albo przewoz :P

 

i co robic? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił sobie na poczatku roku seata altea .chyba silnik 1.9tdi jak dobrze pamietam.Najmocniejszy silnik. I sobie chwali.

Kupił go z serwisu z Niemczech. i na gotowo wyszło go około 35tys. 2005rok prod.

Mówił ze bardzo ekonomiczny silnik i zadowolony jest z tego seata.

 

To może zamiast leona to altea.

A co do reszty to trudno powiedzieć.Pewnie dużo jezdzisz i kilkoma markami tez .To najlepsza opinie masz sam.

I tylko szukać dobrego egzemplarza.

Czasami sie zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Po pierwsze chciałbym sie z Wami oficjalnie przywitać

Od kilku dni siedzę i czytam to forum, ponieważ wymyśliłem sobie, że czas na zmianę auta, a jedną z opcji jest primera P12 w kombi ew. HB.

Z nissanem miałem kiedyś do czynienia (sunny 1.7 D '97, na spółę z ojcem zrobione od nowości 300kkm) i raczej miło go wspominam, więc czemu by znowu nie wejść w japońca.

Z racji tego, że miesięcznie robię 3-4kkm (50/50 - trasa/Warszawa), to pomyślałem o kolejnym dieslu (obecnie mam volvo 850 kombi 2.5TDI).

Lubię silniki niskoobrotowe, ciągnące od dołu, w których nie trzeba wachlować lewarkiem.

Jako że przyzwyczaiłem się do posiadania pod masą kilku kucy i przyzwoitego momentu zacząłem baczniej sie przyglądać modelom z silnikiem 2.2

Jednak im bardziej sie wgłębiam w forum, tym większą mam w głowie kołomyję :/

Niektórzy z Was piszą, że jeśli P12 to tylko 2.0 PB + LPG jak ma być oszczędnie. Ale jak dla mnie LPG to strata miejsca w kufrze :-(. Ale z kolei benzyna to bezproblemowe zimy (pod warunkiem porządnej i porządnie zrobionej instalacji LPG)

Jestem w kropce.

Dlatego też chciałbym Was poprosić o wypisanie "za" i "przeciw" dla tych dwóch motorów:

 

P12 2.2 za:

P12 2.2 przeciw:

 

P12 2.0 za:

p12 2.0 przeciw:

 

 

I jeszcze jedno.

Proszę potwierdźcie mi czy dobrze wyłapałem: wszystkie P12 2.2 to są silniki japońskie z łańcuchem a nie paskiem rozrządu?

Czy są primery P12 2.2 w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dodale gazu to cos mi strzela w przednich kolach na prostej drodze i nie weim co to jest:(

 

przegub sie kończy?

sprawdź to jeszcze skręcając koła na maxa i ostro ruszając. Raz w jedną, raz w druga stronę. Jeśli Ci puka, to na 100% przegub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też chciałbym Was poprosić o wypisanie "za" i "przeciw" dla tych dwóch motorów:

 

P12 2.2 za:

P12 2.2 przeciw:

 

P12 2.0 za:

p12 2.0 przeciw:

 

I jeszcze jedno.

Proszę potwierdźcie mi czy dobrze wyłapałem: wszystkie P12 2.2 to są silniki japońskie z łańcuchem a nie paskiem rozrządu?

Czy są primery P12 2.2 w automacie?

 

 

i co ??

nikt nie ma ochoty na podpowiedź? :(:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co myślicie o tej sztuce:

 

http://komis-turbo.otomoto.pl/nissan-primera-1-9-dci-6-biegow-115-tys-km-C16468266.html

 

jakie są Wasze uwagi? co należy przy nich sprawdzić przy zakupie?

i jakie są opinie o tych silnikach?

 

z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość schicksal

witam,caly czas sie zastanawiam czy kupic p11 czy jedna z pierwszych p12,skladany w anglii,bo z tego co wyczytałem japonskiej w europie nie znajde!

szukalem i nie znalazlem za wiele co mnie interesuje.tzn

co dokladnie francuzi wkladaja swojego do p12,co jest japonskiej produkcji,jakie czesci?

intereuje mnie silnik 2.0b lub 2.2di ze skrzynia, czy dalej sa prod. japonskiej?

elementy zawieszenia,elektronika itd.ogolnie wszystko co jest robione przez japoncow do tych aut

Jaka roznica p 11 a p12?awaryjnosc?eksploatacja?wady czesto spotykane w jednym czy w druim modelu?

dzieki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w 1996 roku Nissan chlubił się, że ponad 80% części do P11 pochodzi z Europy.

Japońskich elementów to w tych autach za dużo nie znajdziesz...

 

 

Jednak generalnie myśl techniczna jest japońska, przeniesiona na europejskie warunki. W P12 masz na pewno silniki oparte o francuskie pomysły - chodzi tu o jednostki dCi.

 

 

A wady i zalety - masz od tego całe forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o tym konkretnym egzemplarzu?

 

http://otomoto.pl/nissan-primera-xenony-gaz-lift-salon-polska-C16841722.html

 

 

Warto dawać taką kasę oczywiście jeśli samochód jest tak zadbany jak pisze właściciel. Ponoć jest pierwszym właścicielem ale wcześniej użytkował w lisingu i wykupił dla siebie.

 

BTw jutro jadę go oglądać na warsztat. Opinie mile widziane.

Edytowane przez DamianS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taka kase to można poszukac rownie ładne.

dla mnie to troche duzo .Osobiscie bym wolał 2.0 np z gazem.Ma chyba lepsze opinie niz 1.8. Podobno bierze olej. Taka wada modelu.

Chociaz jak super egzemplarz to tylko jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...