Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze mówiąc to byłem przekonany że chodzi o P11 z 99r... A ludzie często podają oznaczenie SR20DE zamiast De. Ale w 11.144 DE było w standardzie a nie w wersji GT...

Czemu tak myślałem to nie wiem. Za długo w tej pracy siedzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

DE w p11-144 jest inny niż DE w p11 i p10. W nich były DE, De, DEH i DEL i wszystkie różnią się od DE w p11-144. Rózńica jest nie tylko w materiale bloku, ale i kanalikach chłodzenia w głowicy i w innym osprzęcie. Maras w piątek jest przemęczony i myśli tylko o weekendowych szaleństwach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były użytkownik nissana sunny to byłem trochę rozczarowany jakością primery na początku

Ale już się przyzwyczaiłem do niedoróbek angoli i jestem co raz bardziej zadowolony

Zwłaszcza z komfortu jazdy bo silniczek 1.6 nie zachwyca dynamiką

Za to spalaniem tak mniejsze niż w sunnym 1.4 :!:

Odnoszę wrażenie że starzeje się szybciej niż powinna

Lakier miękki w porównaniu do sunny :?

To tyle wad reszta to zalety

Pojeździmy zobaczymy :P na razie jest okej oby tak dalej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę nim od ponad 2 lat i jest super. Duży i wygodny. Nawet moja rodzina nie chce gadać o sprzedaniu naszej P10. Na gazie pali mi 10,5 l/100 km. To podobno normalne, ale nie mam porównania do Pb, bo nigdy nie używam benzyny na dłuższe wyjazdy. Primera rulez !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe w jakim stanie są katalizatory i łańcuch, bo z tego co wiem przy tym przebiegu mogą (choć nie muszą) wystapić problemy z tymi podzespołami a są one bardzo drogie.

Zamiast seryjnego katalizatora który może być wyeksploatowany robisz tak:

1) kawlek rurki - usługa u byle jakiego tłumikarza ok. 50zł + Emulator sondy lambda za 70zł u gazownika i cieszyć się można luznijszym wydechem

2) metalowy katalizator za ok 300zł wraz z monatarzem (BOSAL) moc także nieznacznie wzrośnie...

 

Co do napinacza łancucha to nowy kosztuje 180zł w JC bez znirzek

Więc da się przeboleć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2.5 roku jestem uzytkownikiem almery (N16) z 2000 roku z silnikiem 1.8. Z samochodu jestem zadowolony (z wyjatkiem paru malych ognisk rdzy, na innych nissanach z polowy lat 90 z ktorymi mialem do czynienia tego nie bylo !).

Jednak od pewnego czasu zastanawiam sie nad zmiana samochodu na wiekszy, wygodniejszy oraz szybszy.

Almera jest dosc glosna oraz przy wiekszych predkosciach ma zbyt mocne wspomaganie kierownicy i nie prowadzi sie tak jak wieksze samochody.

Mialem kiedys do czynnienia z P11 1.6 rocznik '96. Samochod przyspieszal lepiej niz moja almera, byl wygodniejszy oraz znacznie lepiej jezdzil z duzymi predkosciami, wiec naturalne, ze pomyslalem o P11.144 2.0. Teraz pytanie:

Czy primera P11.144 bedzie wyraznie wygodniejsza, cichsza niz moja almera ?

Jak Pod tym wzgledem ma sie 144 do modelu '96 ?

Czy P11.144 z silnikiem 2.0 bedzie zauwazalnie lepiej przyspieszac niz moja almera i bedzie bardziej elastyczne od niej ?

Co z wiekszymi predkosciami ~180km/h czy roznica tez jest wyrazna ?

 

Zastanawiam sie tez nad toyota avensis '01 2.0 VVTI, czy ktos ma porownanie do primery w wyzej wyminionych obszarach ? Chodzi mi tez o wlasciwosci jezdne zakrety, tlumienie nierownosci oraz reakcja na kierownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

p11 1.6 bardziej dynamiczna od n16 1.8? bzdura albo masz zajechany silnik.

 

p11-144 to trochę zmieniona p11-120 i p11, ma bardziej skomplikowaną elektronikę silnika, troche bogatsze wyposażenie nawet w podstawowych wersjach, jest trochę cięższa, ma nieco zmienioną konsolę wewnątrz. Silniki 1.6 i 2.0 są zmodyfikowane, a późniejszy 1.6 oraz 1.8 mają zmienne fazy rozrządu.

Wg mnie najfajniejsze są najmocniejsze wersje: p11-120 w 150 konnej wersji GT lub 140 konna p11-144. Nie licz jednak na niewiadomo jak dobrą elastycznośc, te silniki raczej lubią się kręcić i nie maja zmiennych faz rozrządu który to system polepsza właściwości na niskich obrotach.

Avensis po liftingu to podobnie jak wersja z lat 1998-2000 bardzo udane auto. Ma zmienione nieco przednie zawieszenie (lepsze prowadzenie), automatyczna klimę i duże radio w standardzie, jednak silniki vvti z początku produkcji miały wadę w dodatku serwis do 2002 roku zalewał je olejem SLX 0W30 który się nie nadaje do nich i niewiadomo jak odbiło sie to na ich trwałości. Wersja o której piszesz ma bezpośredni wtrysk paliwa, skomplikowaną budowę. W autach kilkuletnich wg mnie lepsza jest większa prostota w budowie, czyli żadnych zmiennych faz rozrządu ani wtrysku bezpośredniego. Poszukałbym raczej bogato wyposażonej 2-litrówki sprzed liftingu czyli do jesieni 2000 roku. Oprócz primery 2.0 jeżdżę tez avensisem 1.6 z 2000 roku sprzed liftingu. Względem primery 2.0 (140KM), gdyby silnik w avensisie był też 2 litrowy (128KM) widziałbym takie różnice:

na plus dla toyoty:

+mniejszy promień skrętu, lepsza zwrotność

+cichsze wnętrze

+sporo więcej miejsca wewnątrz przy takich samych gabarytach zewnętrznych

+mniejsza awaryjnośc potwierdzona statystykami ADAC, TUeV

+mniejsza utrata wartości

na minus dla toyoty:

-gorsze właściwości jezdne, zwłaszcza w zakrętach

-mniej przyjemne materiały tapicerskie i kolorystyka wnętrza

-większa podatność na boczny wiatr

Zarówno avensis jak i primera to były przemyślane zakupy i ojcu obydwoma samochodami, moim i jego jeździ sie podobnie jak mnie, bardzo przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedz.

Primera 1.6 z '96 nie jezdzilem duzo, ale takie bylo moje odczucie, miala 100KM, moja almera ma 114, roznica nie jest duza. Primera lepiej przyspieszala w srednich obrotach a almera musze krecic bardzo wysoko zato przy niskich obrotach radzi sobie niezle.

Jaka jest roznica w praktyce pomiedzy 1.8 a 2.0. 1.8 ma zmienne fazy ale jest mniej elastyczny ? Jak spalanie, mi w zimie w cyklu miejskim (sporo korkow) almera 1.8 pali mi ~10-11l.

 

Genralni z tego co napisales to avensis jest bardziej komfortowy i wiekszy, a primera lepiej jezdzi.

 

Mam jeszcze jedno pytanie co z hamulcami, p11 maial fatalne hamulce (jezdzilem podstawowa wersja bez ABS z bembnami z tylu) z tego co pamietam a moja almera staje jak wryta, roznica jest gigantyczna, Czy w 144 poprawiono hamulce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

spójrz na charakterystyke mocy i momentu obrotowego w wymienionych przez Ciebie silnikach:

QG18DE ma zmienne fazy rozrządu, dzięki nim np przy 3000 obr/min ma 50KM a gdyby miała stałe fazy, to przy tych 3000 obr/min miałaby 45KM. Jego moc max to 114KM przy np 6000 obr/min

nie znaczy to, że ma wktórymkolwiek momencie większą moc niż silnik SR20DE, który nie potrzebuje zmiennych faz rozrządu, bo mając 140KM maksymalnej mocy przy 6000obr./min a przy przykładowych 3000obr/min ma 60KM

(to są przykłady, nie patrzę teraz na wykres)

Silnik 2.0 nadrabia pojemnością, ma inne nastawy, dlatego jest nieco lepiej elastyczny od 1.8 i duzo bardziej zrywny na wysokich obrotach

Hamulce są 2 litrówce tarczowe, ponadto p11-144 w tej wersji silnikowej ma powiększone klocki przednie, ja hamulce oceniam na bdb jak na kilkuletnią konstrukcję. Spalanie po miescie to 10-11 litrów a jak się uprzesz to i 14, natomiast przy normalnej jeździe, bez niepotrzebnych ostrych przyspieszeń to przy 120 jakieś 7.5 litra. Średnio na kilkunastokilometrowe dystanse i prędkości 100-120km/h możesz liczyć na 8-9 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

przecież napisałem: primera p11-144 w wesrji 2.0 benzyna ma lepsze hamulce, większe klocki przednie. Układ ogólnie jest wydajny, a porównac się nie da bezpośrednio bo to też zależy od użytych klocków hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w praktyce, czy 144 hamuje tak dobrze jak almera czy tylko troche lepiej niz primera '96 ?

 

Ja mam w kombiaku te same co 144 czyli z dawnej GT o większej średnicy niż normalne

I hamują tak sobie :? duży wpływ na to mają klocki (to znaczy jakiej firmy)

Almerki N16 miały BA to znaczy wspomaganie awaryjne hamowania i myślę że to dzięki temu dobrze hamują

Niedługo będę musiał wymienić klocki planuje ABC GREENSTUFF ( Seria 2000 )

Mam nadzieje że to rozwiąże mój problem średnich hamulców :wink:

A to ich opis :P

 

http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=86318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam N16 z 2000 roku, nie ma jeszcze BA. Samochod hamuje rewelacyjnie, hamulec jest super w wyczuciu i wystarczy lekko go nacisnac, nie trzeba go pchac na chama. Generalnie w kazdym samochodzie mozna zablokowac kola liczy sie wiec glownie jak prezycyjnie mozna dozowac sile hamowania i tu almera jest rewelacyja. Zmieniajac na 144 nie chce sobie pogorszyc sprawy. Chyba bede musial poprostu przejechac sie jakas 144 zeby zobaczyc (po czesci pewnie subiektywna) roznice. Jezeli jednak ktos ma jakies porownanie pomiedzy N16 a 144 to prosze o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko sprzedałem P11 144(sobota) to zaraz we wtorek kupiłem N16 Di

P11 jezdzi sie duuużo lepiej - szczegulnie przy wiekszych prędkościach!!! większy komfort!!!

W p11 144 miałem 2-u litrowy motor i fajnie jechał w N16 był diesel

teraz mam P11 GT z 97r sztywniejsza niż P11 144 i zaj.. trzyma sie drogi jak dla mnie mniej czuć prędkość niż w p11 144

N16 Di mogła by mieć mocniejszy, szybszy i zrywniejszy motor i powinna być sztywniejsza to bym sobie ją kupił taka wersja sport ale z dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę porównać P11.144 2.0 z N15 1.6. Komfort jazdy Primerą jest o niebo lepszy, po wkręceniu silnika na obroty to jest rakieta, ale nie jest dużo zrywniejsza od N15 1.6, zwłaszcza na krótkich odcinkach czy w mieście. To auto daje popis dopiero na trasie.

Spalanie udaje mi się utrzymać na poziomie 8.8 l w mieście (wg komputera), ale przy bardzo delkatnym obchodzeniu się z gazem. Co się rzuca w oczy to niestety gorsze spasowanie elementów nadwozia Primerki, która nie jest już rasowym japońcem :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jutro jadę po P12. Jedno jedyne pytanie, czy jest coś extra na co należy zwrócić uwagę. Czy P12 ma tak jak N16 kontrolkę błedu czy wszystko w komputerze. A jeśli w komputerze to czy to jest widoczne zawsze , czy trzeba gdzieś wejść zeby sprawdzić czy są błedy czy nie ma. Może w takim przypadku jakiś kilkupunktowy manual ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

wszystkie auta od 2001 roku maja system EOBD który awarie wskazuje świeceniem diody MIL. Na Twoim miejscu odżałowałbym jednak pieniądze na sprawdzenie geometrii zawieszenia, nadwozia oraz sprawdzenie zawieszenia na szarpaku i podłączenie pod komputer w celu odczytania wartości aktualnych sterownika silnika i sprawdzenia systemu ABS/ASR i poduszek gazowych, bo zdarzają się oszustwa polegające na odłączeniu diody komunikującej o awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wyboru. A odnośnie sprawdzenia, to zgadzam się z cornholio78, bo warto porządnie przejrzeć auto przed zakupem, żeby później nie żałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że P11.144 będzie trwalsza od N16...no 2.0 16V 140 km to jej niewątpliwy atut.

 

Zawsze lepiej jak autko składali angole a nie żabojady :-)

Może to pomoże? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...