Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Gość cornholio78

auto pewnie fajne ale dziwne że:

- skoro facet zakochany w tej primce to czemu nią nie jeździł

i czemu nie dbał o nia w sensie sprżątania itp

- cena za niska, skoro chciał 25 to czemu zjechał z ceny za którą na pewno by bez problemu sprzedał

- wielu sprzedających udaje rozterki, że niby on nie chce ale żona każe itp.

Wg mnie ten rocznik p11-144 z końca roku (bo chyba dopiero od października były w naszch salonach) i w super stanie bez problemu by zszedł za 25 koła

 

aha, niech gość pokaże wydruki z kontroli geometrii kół - na każdym przeglądzie w ASO kontrola jest przeprowadzana, podobnie jak diagnostyka sterowników silnika jako jedna z czynności serwisowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydruk geometrii jest na wykresie z badania technicznego które zrobił w dniu kiedy oglądałem samochód. Wynik dobry (znaczy nie dający podstaw do sądzenia, że to geometria).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w wątku powitalnym od wczoraj jezdze P12 2.2Di z 2002 roku i mam mieszane uczucia, ponieważ:

- wydawało mi się że samochód jakim jest P12 to duża, wygodna limuzyna, tymczasem to duża, ale niewygodna taczka :( Auto ma tak twarde zawieszenie, ze jak jade po tak zwanych kocich łbach to chce mi kierownice z ręki wyrwać.

Auto przyjechało z Niemiec i teraz powiedzcie mi, czy przyczyną tego moga być dystane, zalożone na każde koło poszerzające auto o około 3-4cm (dystans ma między 1,5 a 2 cm na stronę). Dodatkowo wydaje mi się, że auto jest jakieś obnizone bo jak patrze na inne Primery p12 to prześwit między kołami a nadkolami jest dużo dużo większy. Może ktoś z użytkowników P12 mógłby zmierzyć mi odległości między końcem opony a nadkolem i bym sobie porównał.

 

Drugie pytanie. W aucie był bardzo słaby akumulator i jak stało w garażu i czekało na zarejestrowanie to padł do końca, że nawet nie dało się go naładować. Musiałe kupić drugi i czy po wymianie akumulatora trzeba coś programować?? Niestety po wymianie akumulatora przestała działać kamera cofania, wcześniej na 100% działała (mam teraz czarny obraz).

Dodam, że równocześnie auto było myte i miałem tam sporo pary, ale dziś rano para zniknęła a kamera wciąż na ekranie daje czarny obraz :(

 

Trzecia sprawa. Jak dobrać się do konsoli środkowej?? Kupiłem auto , gdzie była założona nawigacja zewnętrzna, ale za to odłączone było radio to na konsoli górnej i nie było oryginalnego CD. Radio już zakupiłem jednak nie wiem jak sie do tego zabrać, zeby to wszystko popodłaczać. Trzeba jakos konsole całą na środku rozebrać, ale jak?

 

Poza tym autko bardzo mi się podoba. Zwinnie przyspiesza, jest przestronne w środku, komfortowo wyposażone i na równym asfalcie bardzo dobrze trzyma się drogi.

 

Liczę na jakąkolwiek pomoc.

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak dobre auto to bierz, może są tacy ludzie co nie kantują :wink:

 

no dokładnie :)

ale dla pewności pojedz do swojego zaufanego warsztatu(stacji diagnostycznej) i sprawdz dla pewności geometrie itd.

Jak auto tyle stało to szykuj sie wkrótce na wymiane amorów, wahaczy itp. bo moga wkrótce dać znać o sobie

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris

Ja moze troszke nie na temat, ale widze, ze kolega ze Zgierza wiec zapraszam do Lodzkiej grupy NKP

http://www.nissanklub.pl/forum/groupcp.php...2e088cd5bec96ca

 

oraz do ujawnienia sie w naszym watku

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6692

 

Mamy juz w grupie jedna P12 i mile widziana bedzie kolejna ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rady. A tak swoją drogą mogli byście mi przybliżyć ile średio kosztują podstawowe części do 144-ki? Np.: elementy zawieszenia, takie rzeczy które wymienić trzeba będzie (wszystkie płyny napewno + pewnie olej w skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

jeśli wydruki z geometrii kół sa ok, a auto ściąga w czasie jazdy to znaczy że jesli nie uszło nagle powietrze z którejs opony (bo w czasie pomiaru pewnie ciśnienie było ok) ani któryś hamulec nie jest zapieczony to własnie należy się martwić bo to jakaś dziwna usterka

 

www.intercars.com.pl

tam jest sklep internetowy i katalog z cenami części

wybierasz model 2.0 140 - konny

i patrzysz kolejno na ceny części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 to dobra cena - 25 tez bez tragedi

Ja za to samo (2.0 Automat) z 2000 roku z przebiegiem 78000 zapłaciłem 28 kola. To raczej górna granica ceny za ten samochód. Jeśli Twój jest dobrze utrzymany to wart jest 23 bez problemu (sam bym kupił)

Polecam CVT, troszkę muł ale duży komfort

Uwaga - wysokie spalanie - komputer mówi o 14, poprzedni właściciel przyznał się do 12 z klimą (jutro zaleje to sprawdze)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bez wpiecia sie w złacze diagnostyczne - nie odpalisz radia. CD które zamówiłes to jednoczesnie cały moduł radia - musi dostać impuls od immobilisera by ruszył.

Kamera cofania prawdopodobnie - gdzieś legł bezpiecznik, albo zawilgociony moduł kamery, bo skoro pojawia Ci się czarny ekran - znaczy się konsola steruje prawidłowo wyswietlaczem.

Podpięcie radia oryginalnego to nie problem ale jak ktoś tam montował Navi - i to nie oryginał sądzę, że w konsoli srodkowej jest tak namieszane, że trzeba bedzie szukać poszczególnych pinów do CD i radia (ktoś widocznie używał Navi z radiem nieoryginalnym). sam próbowałem podpiąć nieoryginalna Navi do radia (Almera) - i się nie da bo radio czyta tylko sygnały z oryginalnego NAVI DVD. Więc albo oryginalne radio albo obca navigacja - u Ciebie było to drugie. Rozbiera sie raczej prosto zaczynając od plastików u dołu pod konsolą.

Kupiłeś radio z NAvi czy samo radio z CD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tymczasem to duża, ale niewygodna taczka

 

hmm, nie jesteś oryginalny..ktoś kiedyś pisał że po dziurach jeździ się tym jak "taczką po

lesie" :D:D

N16 i K11 zresztą też :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja w manualu poszła disiaj za 27tyś + opłaty rok 2001 pierwsza rejestracja wrzesien 2002

full opcja bez skory i podgrzewanych foteli stan super bez wypadku 96tys km miała przejechane

23tys to dobra cena!!

Sprawdz wahacze!!! tylko dobrze bo często mechanicy nie umieją ich sprawdzić, wymien 2wahacze, ustaw zbierzność i będzie git. ale przedtem wyważ koła i srawdz cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest super zawieszenie bo w zakręty wchodzi poprostu idealnie. Prawda, że troszkę jest twarde ale coś kosztem czegoś. Dzisiaj zmierze ten prześwit i ci podam. Może ja jestem mniej wyczulony ale do taczki to bym nie porównał. Musisz mieć jakies modyfikowane zawieszenie skoro jest aż tak twardo. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dziekuje wszystkim za odpowiedz. Kamera cofania po jednym dniu zaczela dzialac i caly weekend dzialala.

 

W weekend dobieralem sie do konsoli srodkowej i przez przypadek pod schowkiem znalazlem taki modul, ktory na pierwszy rzut oka wyglada jak oryginal ale po dokladnym przyjzeniu widac, ze to jest dokladane. Nazywa sie to cos, spisalem wszystko co bylo napisane: Power Disel TUV Cert Digi CR DCR 040413.

 

W necie znalazlem stronke tej firmy i pisza, ze po zalozeniu daje to 151HP i 336Nm. Powiedzcie mi czy to jest zdrowe dla silnika?? Moze zdjac to cos?? Na roznych stronkach ceny osyluja od 360 do 650 euro.

Nie wiem jak sie jezdzi bez tego, ale z tym frajda z wyprzedzania jest niesamowita :)

Chyba podjade gdzies w Lodzi na hamownie i zmierze ile tak naprawde to daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj mierzyłem ten odstęp opony od nadkola i u mnie wynosi to 8cm. Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Pon 12 Cze, 2006 ]

Aha chciałem jeszcze dodać, że mam oponki 215/5/17 może przy 16 " jest inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość badylekmotylek

Witam serdecznie chcę kupić sobie primerkę w hatchbacku lub w kombi. p11 z 2.0 lub p11.144 z 1.8. Proszę Was o informację, który model się mniej psuję do którego części są tańsze i bardziej dostępne. Nie chodzi mi o wygląd czy o to który ma lepsze przyśpieszenie bo to nie jest dla mnie najwazniejsze. Cena zakupu też nie jest najważniejsza. Chodzi mi tylko o to, który jest lepszy w sensie niezawodności. Czy ten silnik 1.8 także jest na łańcuszku rozrządu?

Ja chcę po prostu kupić dobry japoński samochód (wiem że w angli były produkowane) który nie będzie za często czyścił mi portfela. (z rocznika 1997 do 2000)

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to P11 i P11 144 to są te same samochody tylko inaczej wyglądają, silnik 2.0 jest zdecydowanie lepszy od 1.8 i to potwierdzi chyba każdy z tego forum (1.8 to miało być coś co spala tyle ile 1.6 a ma osiągi 2.0, a wyszło na odwrót :lol: ). Wszystkie silniki benzynowe nissana są na łańcuchu.

Ja osobiśce z tych dwóch samochodów wybrałbym P11 144 bo bardziej mi się podoba, ale z silnikiem 2.0. Na plus P11 144 jest tez napewno to że samochód będzie młodszy, a co za tym idzie powinien być mniej wyeksploatowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepiej kupić z silnikiem 2.0. Z 1.8 jest tak jak stoi napisane wyżej.

Ja niedługo będę sprzedawał swoją P11 z SR20DE. Ale szkoda mi tego auta, tego silnika, tego ...... :(

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Właściwie to P11 i P11 144 to są te same samochody tylko inaczej wyglądają,

poza tym że jedynymi wspólnymi silnikami dla p11, p11-120 i p11-144 są:

1. GA16DE w dodatku zastąpiony potem przez QG16DE

2. CD20T

silniki QG16 oraz QG18 są dostępne tylko w p11-144 oraz silnik SR20DE został na potrzeby tego modelu zmodyfikowany.

Poza tym wszysktie benzynowe wersje p11-144 mają system kontroli spalin EOBD, a to podwyższa komplikację konstrukcji zarówno elementów elektronicznych jak i mechanicznych oraz podrażą koszty ewentualnych napraw elementów związanych z tym systemem.

slnik 2.0 jest zdecydowanie lepszy od 1.8 i to potwierdzi chyba każdy z tego forum (1.8 to miało być coś co spala tyle ile 1.6 a ma osiągi 2.0, a wyszło na odwrót :lol: ).

Zgadzam się z kolegą odnośnie 2 litrówki, jest naprawdę w sam raz na takie auto. diwne że wszyscy tak narzekają na silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu a nikt nie narzeka na jego odmianę o objętości 1.6 litra wprowadzoną w 2001 roku :roll: może te marudzenia na wersję 1.8 są lekko przesadzone? a może użytkownicy narzekający na spalanie nie mieli do czynienia z wersja 2.0 i nie wiedzą ile 2.0 potrafi spalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem p11 144 jest przyjemniejsza w srodku i dla niektorych ladniejsza ale wolalbym p 11 2.0 a najlepiej GT 150-konna jest to zajefajna maszyna. nie chce mi sie rozpisywac ale astra jazda 144 z silnikiem 1.8 to wiry w baku,trzeba kontrolowac czy nie bierze oleju bo takie zaniedbanie moze doprowadzic do uszkodzenia silnika poniewaz w misce jest tylko 2.8 litra oleju tak ze jak sie ktos zagapi to moze byc nieciekawie,albo szukac 144-ki z silnikiem 2.0 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

tylko niektóre serie silnika 1.8 brały nadmiernie olej. Poza tym w tych silnikach najlepiej sprawuje sie 10W60 który nie traci lepkości tak bardzo jak np 10W40 czy 5W40 w wysokich temperaturach i co za tym idzie nie ulega spaleniu z benzyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astra jazda 144 z silnikiem 1.8 to wiry w baku,trzeba kontrolowac czy nie bierze oleju bo takie zaniedbanie moze doprowadzic do uszkodzenia silnika poniewaz w misce jest tylko 2.8 litra oleju tak ze jak sie ktos zagapi to moze byc nieciekawie

 

no no... ty raptus jeździsz taką nyską czy tylko powtarzasz, co "jeden znajomy słyszał od kumpla"? bo ja jeżdżę i nie zauważyłem ani wirów w baku, ani brania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli oceniać wyłącznie awaryjność to P11 ma przewagę nad P11.144 - mniej elektroniki, jedną sondę. Poza tym to porówywalne furki.

 

Ja mam 2.0 i na spalanie nie narzekam a i jest czym przycisnąć ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...