Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Matipl , sprawdz jeszcze w tej primerze kiedy rozrząd miał wymieniany, bo przebieg 109kkm, czyli już czas na niego ,oczywiście jeśli jest orginalny przebieg (patrz książka serwis.),bo jak nie a się zdecydujesz to kilka stówek nie twoich.Jak mi coś jeszcze sie przypomni to sie odezwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matipl , sprawdz jeszcze w tej primerze kiedy rozrząd miał wymieniany, bo przebieg 109kkm, czyli już czas na niego ,oczywiście jeśli jest orginalny przebieg (patrz książka serwis.),bo jak nie a się zdecydujesz to kilka stówek nie twoich.Jak mi coś jeszcze sie przypomni to sie odezwę.

 

Rozrząd to i tak należy wymienić zaraz po zakupie uzywanego samochodu..... Problemów z zadnymi chekami nie mam a jeżdże juz 4 lata, książka serwisowa z wpisami i pieczątkami serwisu kosztuje grosze więc nie jest to żadna weryfikacja przebiegu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek masz racje ale lepiej to sprawdzić niż nic nie robić i wierzyc sprzedawcy .Chodzi mi o kieoskie paliwo, i zwiazany z tym zapalający CHECK,z tego co sie zorintowałem dotyczy to sporej ilości dieseli nissana nie jest to wina auta tylko kipskiego paliwa np. z wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją kupiłem za 23 tyś w ubiegłym roku w październiku, ale musiałem zainwestować jeszcze w roletę i zmieniarkę CD, rozrząd itd itp. Więc ta cena nie jest tak wysoka, ale zawsze można pokombinować i wyszukać coś tańszego.

 

Ile dałeś za rolete i gdzie? tydzień temu kupiłem primere w kombiku i mam roletę w dość marnym stanie - szukałem na allegro i znalazłem używane po 400 PLN - troche drogo jak na moje - a może powinienem się przyzwyczaić do takich cen - wcześniej jeździłem Astrą i za 400PLN to bym wszystkie plastiki powymieniał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Primcia jest identyczna - nie ma tylko lamp przeciwmgłowych. Sprowadzona z Belgii w styczniu br., kosztowała trochę taniej, ale oto, co musiałem w niej jeszcze zrobić i w co musiałem zainwestować:

- rozrząd

- wymiana wtryskiwacza nr 1

- wymiana oleju i wszystkich czterech filtrów

- geometria kół

- przesmarowanie skrzypiącej wycieraczki przedniej

- dwie opony

- zakup nowych dywaników

Na dokładkę musiałem dorobić kluczyk i przeprogramować immobiliser, bo Johan sprzedał mi tylko jeden kluczyk. :(

Teraz czeka mnie jeszcze wymiana przegubu, bo przez niego nie działa abs oraz wizyta w jakimś dobrym zakładzie na diagnostyke klimatyzacji.

Pamiętaj również o kosztach rejestracji i ubezpieczenia = sumka się powiększa. :/

 

Mimo wszystko, jak na razie jestem zachwycony samochodem. Chciałem mieć kombi diesel i to był chyba strzał w 10! (Podjarka detected - zobaczymy kiedy mi przejdzie). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już włożyłem dwóję w niego i jeszcze raz tyle mi zostało a to zadbany model

Masz zaniedbany model, proste.

LUDZIE!!! PISZCIE PRAWDĘ O SAMOCHODACH BO NIEKTÓRZY KIERUJĄ SIĘ WASZYMI (CZYLI OGÓLNIE INTERNAUTÓW) OPINIAMI!!!

Fakt, że musisz dołożyć 4k do nie najnowszego Nissana świadczy o tym, że przeważające pozytywne opinie o bezawaryjności tych aut, nie tylko na tym forum, są wyssane z palca - powalająca teoria. P10, P11 bronią się same; Twoja opinia niewiele zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją kupiłem za 23 tyś w ubiegłym roku w październiku, ale musiałem zainwestować jeszcze w roletę i zmieniarkę CD, rozrząd itd itp. Więc ta cena nie jest tak wysoka, ale zawsze można pokombinować i wyszukać coś tańszego.

 

Ile dałeś za rolete i gdzie? tydzień temu kupiłem primere w kombiku i mam roletę w dość marnym stanie - szukałem na allegro i znalazłem używane po 400 PLN - troche drogo jak na moje - a może powinienem się przyzwyczaić do takich cen - wcześniej jeździłem Astrą i za 400PLN to bym wszystkie plastiki powymieniał :-)

 

Allegro za 300 PLN i sam musiałem ją naprawiać, jeszcze muszę ją przeszyć. bo troszkę się porozklejała. Problem w tym, że dobrą roletkę to ciężko znaleźć w dobrej cenie.

 

[ Dodano: Czw 12 Kwi, 2007 22:48 ]

Moja Primcia jest identyczna - nie ma tylko lamp przeciwmgłowych. Sprowadzona z Belgii w styczniu br., kosztowała trochę taniej, ale oto, co musiałem w niej jeszcze zrobić i w co musiałem zainwestować:

- rozrząd

- wymiana wtryskiwacza nr 1

- wymiana oleju i wszystkich czterech filtrów

- geometria kół

- przesmarowanie skrzypiącej wycieraczki przedniej

- dwie opony

- zakup nowych dywaników

Na dokładkę musiałem dorobić kluczyk i przeprogramować immobiliser, bo Johan sprzedał mi tylko jeden kluczyk. :(

Teraz czeka mnie jeszcze wymiana przegubu, bo przez niego nie działa abs oraz wizyta w jakimś dobrym zakładzie na diagnostyke klimatyzacji.

Pamiętaj również o kosztach rejestracji i ubezpieczenia = sumka się powiększa. :/

 

Mimo wszystko, jak na razie jestem zachwycony samochodem. Chciałem mieć kombi diesel i to był chyba strzał w 10! (Podjarka detected - zobaczymy kiedy mi przejdzie). :D

 

He he Pewnie się codziennie mijamy na Modlińskiej z rańca i popołudnia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję wszystkim za spostrzeżenia i rady. jutro (tj. sobota) wsiadam w pociąg i robię małe turnee po Polsce.

 

Wiem, że dochodzi jeszcze cena ubezpieczenia, rejestracji, wymian po zakupie. Dlatego te 25tys za samo auto dosc sporo. chyba ze po przegladzie. jutro sie okaze co i jak.

 

[ Dodano: Pon 16 Kwi, 2007 08:01 ]

Auto kupione :D . ostatecznie to z Gniezna, ale po niższej cenie.

Za to co w tym momencie przeszkdza (poza rejesteracją auta ;)):

- gdy chcę przypisać stację radiową do któregoś z programów, to robi się zwarcie i radio jakby się resetuje

- lewe lusterko nie działa góra-dół, chociaż silniczek działa

 

Takie pytanie, jak jutro skoczę do urzedu rejestrować auto, już z tlumaczeniami (czy muszę mieć jakiś kwitek od akcyzy, bo chyba nie mam) to dostanę jakieś tablice tymczasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem auto miesac temu, bylem w polsce na swieta i prz okazji zrobilem serwis w nissan rzeszow (polecam sa ok)

zaplacilem ok 2tys zl ale doszla wymina uszczelniacza lewej polosi i toczenie tarcz tylnych plus nowe klocki

wywazylem jeszcze kola ale nie w serwisie :)

za wywarzenie kol w zakladzie oponiarskim 25zl hahah

w przyszlosci zamierzam sam serwisowac auto lub w jakichs mniejszych warsztatach bo serwis nissana kosztuje sporo, no ale na pierwszy raz chcialem zeby go fachofcy :) obejrzeli.

wracalo sie autem z polski do anglii duzo fajniej trzymalo sie drogi, szczegolnie niemieckich autostrad przy 190 km/h jK BY BYLO PRZYKLEJONE.

do oleju silnikowego do skrzyni i ukl kierowniczego a takrze do paliwa dodalem ceramizery koszt ok 200zl komplet ale wydaje mi sie ze silnik rowniej i ciszej pracuje zalalem go mobil 0 w 40 turbo disel plus ceramizer :0

jak narazie jestem jak najbardziej zadowolony choc mam na widoku wymiane opon i moze amorkow ale to wszystko holera duzo kosztuje ALE CHCIALO SIE PRIMERKE TO TRZA PLACIC ALE AUTKO SUPER W SUMIE MOJE WYMARZONE SZCZEGOLNIE Z TYM TURBODISELKIEM POLECAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Moze cos na piszecie o swoich brykach co sie Wam podoba a co nie

Ostatnio zostalem posiadaczem P12 1,8 i nie wiem czy sie cieszyc czy nie

Na poczatek pekl pas przedni pasazera,zdechla syrenka alarmowa.

Przebieg 25 tys spalanie ok 10,5l srednie (w tym czego nie wiedzialem przy zakupie 0,6l oleju na 1000 km nie wiem ale w moim poprzednim nissanie tego problemu nie bylo).

Ogolnie samochod wyglada niezle i jest w miare komfortowy

Glowna wada jest chyba to ze nie jest do konca japonski.

 

mam p12 1,8 z przebiegiem 83,5tys. Kupilem ja od firmy jak miala 81tys. Rozmawialem z moim mechaniorem o P12. Podobno wczesne wersje, glownie z 2002r mialy powazne problemy ze skrzynia biegow. Wspominal rowniez o tym, ze P12 lubi brac olej i trzeba to czesto sprawdzac. To najczestrzych usterek zaliczyl rowniez problemy z zawieszeniem, ktore szybko sie zuzywa na polskich, dziurawych drogach.

Stosunkowo slaba zawiecha potwierdza sie w mojej P12 - przy 80tys miala wymieniane koncowki wahaczy. Wczesniej tez cos w zawieszeniu miala wymieniane.

Z powaznych napraw - byla jeszcze wymiana kompresora klimatyzacji - koszt wraz z nabiciem, czyszczeniem itp - ponad 2,5tys PLN - ale na szczescie to jeszcze na koszt firmy poszlo tuz przed tym jak kupilem Nyske.

 

Spalanie w miescie (glownie na bardzo zakorkowanym odcinku Sobieskiego - Pl. Trzech Krzyzy w Wawie) 10,3l/100. Jezeli jezdzilbym na jakiejs normalniejszej trasie (a nie jedynka, hamulec, jedynka, hamulec...) to zapewne zeszloby ponizej 10L/100

Na trasie spala mi kolo 8L/100.

Co do oleju... Nie zauwazylem jakiegos specjalnego zuzycia. Zmiany co 15 tys bez dolewek w miedzyczasie.

 

Wogole to mialem kupowac zupelnie inne autko ale jak naczytalem sie o przekretach z uzywanymi autkami to jak nadarzyla sie okazja kupna P12 od firmy dlugo sie nie zastanawialem. Tym sposobem zamiast np Mondeo w dieslu czy innej Toyoty mam dosc kontrowersyjną P12 ze 100% pewnym przebiegiem i dokładną, udokumentowaną historią serwisową.

 

PS. A ergonomia w P12 to poezja. jezdzilem wieloma roznymi samochodami (kilka lat bylem przedstawicielem medycznym i dawali nam naprawde niezle fury) ale z taka wygoda obslugi i tak dobrze dobranym dostepem do przyciskow to sie jeszcze nie spotkalem (ale to pewnie kwestia gustu i przyzwyczajenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość lukas200sx

P 10 pięknie się prowadzi, ten dźwiek silnika na wyskich obrotach:) :D komfort, sztywne zawieszenie, cisne pokonywanie zakrętów :D skrzynia krótko zestopniowana :D wygodne fotele, dobre trzymanie i własciwości jezdne :) tylko jeździć:) a popsuc, zawsze sie cos ma prawo, aut ma swoje lata i jeździ po polskich drogach :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

 

Tydzień temu stałem się posiadaczem primery P12 2002r, czytałem Wasze komentarze, opisy... szukałem...szukałem i kupiłem.

Autko kupiłem w komisie i wraz z nim dostałem komplet dokumentów do rejestracji. I tutaj mam pytanie. W papierach jest napisane że posiada silnik 2,2 DDTI 93kW (126kM wg. moich obliczeń) i według Waszych opisów jest to silnik typu Y22. Tylko jak sprawdzić czy tak jest w rzeczywistości, gdzieś na silniku figuruje ten numer Y22? W papierach żadnej wzmianki na temat typu, czy numerów.

Kolejne pytanie..... a raczej chciałbym się upewnić... ten silnik posiada łańcuch?

Autko ma teraz przejechane 110000, czy mam martwić się o wymianę rozrządu?

W aucie jest zainstalowany system głośnomówiący do telefonów Nokia, który działa ale ze starymi telefonami ( podstawka ), czy można to jakoś przerobić żeby pasował dotelefonów nokii, ale z tym drobnym złączem?

 

Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , według istrukcji , do której jest dostęp na forum , P12 z silnikiem y22ddti posiada łańcuszek rozrządu . Pasek rozrządu posiada tylko silnik F9Q. Kiedy należy go wymienić pisze w instrukcji , ściągnij sobie z forum . Pozdrawiam i życze zadowolenia z Nissusia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Dla zainteresowanych, którzy posiadają w primerze fabryczny zestaw głośnomówiący do nokii 6310. Na Allegro można dostać adapter, który "wpina się" w istniejącą podstawkę i zestaw może współpracować z telefonami z pop-portem, czyli :

 

3100, 3200, 6020, 6021, 6100, 6220, 6230, 6230i, 6610, 6610i, 6810, 6820, 7210, 7250, 7250i

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówa

jak w temacie

zakupilem p11 2,0 turbodiesel

srebrny met,

1997r

172 tys km

skóra

wstawki drewnopodobne

klimatronik

alu 16

halogeny

pelna elektryka, lusterka, wszystkie szyby, szyberdach, i przesuwanie fotela

podgrzewane fotele

4 air bagi

spryskiwacze reflektorów

itd....

 

auto mialo 2 welasciceli jest krajowe i ma pelna dokumentacje, serwisowane w aso do 2005r,mialo tylko jedna niegrozna stluczke ktora jest udokumentowana nawet foto

 

kupilem go od przyjaciela uwaga za 7000 tys zł

 

cena okazyjna ale jest jedno ale

silnik padł wal korbowy sie przekrecił :/ z tad niska cena

I CO TERAZ Z TYM FANTEM RADZICIE ZROBIC????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie ja zaczął bym od wyjęcia obecnego silnika i sprawdzenia co się faktycznie stało. Może akurat da się naprawić za rozsądne pieniądze.

Jeżeli jest to poważna awaria i podliczysz, że naprawa kosztuje więcej jak kupić drugi to sprawa oczywista.

Tak jak zerknąłem za silniczek trzeba wybulić od 2 do 3,5 tyś (no i wsumie nie masz pewności czy nie kupujesz kota w worku).

 

Może ktoś ma coś takiego do opylenia to pewnie da znać.

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
...kupilem go od przyjaciela uwaga za 7000 tys zł

 

cena okazyjna ale jest jedno ale

silnik padł wal korbowy sie przekrecił :/ z tad niska cena

I CO TERAZ Z TYM FANTEM RADZICIE ZROBIC????

 

7000 tys czyli 7 milionów zł? to faktycznie okzaja dla tego przyjaciela :D

 

ale nawet za 7 tys to okazja, facet pozbył się problemu. Pozostaje silnik z anglika albo udanie się do Coobcia w celu wbudowania jakiegos dci z renault :D, bo 2.0td i tak się znów rozleci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jestem bliski zakupu Nissanka Prmiery Kombi lub 5D P11-144 2.0 TD z okresu 2000-2002. Zdecydowałem się na diselka bo ponoć (tak wyczytałem w AŚ) :( jest to sprawdzony silnik acz mało dynamiczny. Natomiast jak czytam wasze niektóre posty to zaczynam się bać czy to napewno dobra decyzja - odbieram wrażenie, że to bardzo delikatna jednostka często mowicie, że pęka głowica, rozsypuje się silnik itp. Jak w końcu z tym jest wybrać to autko tylko z innym silniczkiem?! :zly: (Nie lubię gazu!) Jeżdżę często VW Vento 1,9 TD 75KM i jestem bardzo zadowolony z tego autka ale ma już 340.000 (1992r) i nie jest całkiem moje - czy Nissan wytrzyma taki przebieg ?! :!!: jeśli możecie rzućcie okiem na ten link:

http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis=1&...rice&zipc=D

 

Czy są to dobre propozycje?! Może inne namiary

 

Myślałem, że jak kupię taki używany wóz to kilka lat spokoju przebieg ok. 100.000 dawał mi takie wrażenie. A tu teraz mam wątpliwości. Potrzebuję rodzinnego samochodu rodzinka 2+1 wkrótce 2+2 :D do którego wsiądzie cała rodzinka, wózek do bagażnika itp. Nie poszukuję absolutnie rajdówki ! Nie będę go żyłował (nie wiadomo co robił poprzednik). Od czego zacząć kontrolę w takim aucie przy zakupie i po?!

 

Pozdrawiam !

 

Bogdan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matt28

Witam

 

Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów i tłoków. Sprawdzić trzeba również turbo, jeśli występuje, powinno być suche i czyste a w układzie dolotowym nie powinno być większych śladów zaolejenia. Silnik powinien charakteryzować się płynną pracą, powinien pracować równo na wolnych obrotach oraz nie powinien dymić na biało bo świadczy to o spalaniu oleju...

 

Jezeli chodzi o pierwsza czesc pytania - opinie kolegow na temat diesla w Primerze - wg mnie raczej sobie odpusc....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów.....

Pozdrawiam

 

Wlasnie objawy ala "lokomotywa" mial ogladany przeze mnie egz. - przebieg 216 tys. km

Zrezygnowalem z zakupu niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ogledzinach diesli, po uzyskaniu informacji, czuje, ze bede nadal wierny autom benzynowym. Wiele poczytalem sobie w archiwum na temat benzyniakow i rowniez bardzo rozne sa opinie. Czytalem tez artykul z Auto Swiata i autor jest ogolnie pod wrazeniem Primery. No coz - do rzeczy.

 

W dwoch salonach samochodowych w poblizu mojego domu sa primery, rok 2001 z silnikiem 1.6 :?: - przebiegi około 140 tys. km

 

1.6 niby za slaby

1.8 za duzo elektroniki - zbajerowany

2.0 mocny, ale mniej ekonomiczny

 

Co wybrac ???

 

Zastanawiam sie nad tymi 1.6 - dobry to wybor? Nie jestem rajdowcem, jeżdżę do pracy i na wakacje z rodziną.

 

Pozdrawiam! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...