Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Hehe mam jedno pytanko do posiadaczy P12 1.8l; jak wy nimi jeździcie że macie spalanie spada poniżej 10 w mieście?

 

PS.

 

Staram się jeździć oszczędnie, obroty do 3000 i zmiana biegów delikatnie z gazem etc a i tak 10,5 minimum.

 

Zgadzam się z kolegami że posiadacze P12 są jacyś bardzo wstydliwi bo ciężko o jakąś poradę na 4rum:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis jade ogladac czarna primerke 1.6 z 2002r, jezdze na codzien almerka 1.4 96r i nie narzekam :) pewnie przy ciezszym aucie z 1.6 bedzie podobnie jak 1.4 w almerce, do jazdy codziennej wystarczajaco :) z czasem na prostej tez sie potrafi rozkulac... no ale do wyscigow wiadomo, stworzono modele gt:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie pierwszej strony, niektórzy siedli na Renault, tak się składa że dwa lata już jeździmy Thalią od nowości i ani razu nic nie nawaliło ,jak nie znajdę żadnego fajnego Nissana w krótkim czasie to chyba przesiądę się na Megane II, ciocia ma 6 lat i też zero awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P12 zakupiłem około roku temu. Auto nie było bezwypadkowe - lekka stłuczka (do wymiany zderzak i lampa) no i oczywiscie niezbedne są poprawki lakiernicze maski i błotnika - do dzisiaj nie zrobione. Auto sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 67tys. Jak do tej pory nie mam zadnych problemów poza tymi które wynikły ze stłuczki. Jak narazie kupiłem już dwie przednie lampy i cały czas mam ten sam problem - parowanie szkła reflektora - w serwisie mówia że jest to bardzo czesto spotykane. Z odpowiedzi jakie uzyskałem z postów wynika że jest mozliwość rozklejenia lampy i uszczelnienia jej na nowo. Mam nadzieje że będzie to mnie mniej kosztowało niż kolejny ksenon z alledrogo (zakup z ASO raczej nie wchodzi w grę)

Spalanie przy dynamicznej jeździe 6,7 do 7l. :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,to ja cos dodam od siebie jako ze ja takich dylematow nie mam i biore pod uwage tylko diesle,mialem ich kilka(zawsze vw i zawsze bylem zadowolony) teraz dla odmiany kupilem P11 td i jak na razie jestem zadowolony.Niektore czesci byc moze sa drozsze ale rekompensuje sie to wiekszymi przebiegami i m.in. dlatego jestem zwolennikiem diesli,jednak o kazde auto trzeba dbac niezaleznie od paliwa,a na pewno sie odwdzieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie w oryginalnych papierach z Holandii stoi 73kW przy 6000obr/min. Silnik nie do wyścigów trochę za mały jak na budę. Żebym nie kombinował z gazem (przypaliło mi zawory) to praktycznie nie ma co przy nim robić. Przejechałem na P10 230tyś. w tym na gazie z 70, teraz na P11 mam 230tyś. w tym na gazie 180 i nie narzekam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djrolex

Kwachu, W dowodzie nie mam tego napisanego, karty pojazdu tez nie mam!!jest jakas inna mozliwosc zeby to sprawdzic???bo wiem ze w SLX to jest 90 KM a w LX tez jest 90KM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marian76-76

WITAM Z MOICH INFO WIEM ZE AUTA Z KATALIZATOREM MAJĄ66KW 90KM A BEZ 75KW 102KM !! a jeśli o motor nie do zajechania mam150000 nic dodać nic ująć jak nowy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA16dx to motor niesamowicie trwały.

U mnie w sunny ma już koło 300 tys km z tego koło 100 tys na gazie.

Chodzi jak zegareczek, oleju nie bierze - nawet po 15 tys km nie trzeba nic dolewać i ogólnie można odnieść wrażenie że czas i tysiące kilometrów nie robią na nim dokładnie żadnego wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djrolex

No i sie nie dowiedzialem ile to ma konikow!!A typ tego silnika jak sprawdzic bo tez nie mam nigdzie napisanego!!mam juz przejechanne 245 tys moja primerka i kolo 100 na gazie i chyba zaczyna mi rozrzad stukac:(:(a to oznacza duze wydatki...wogole chyba jakis pechowy mam ten samochod sprzeglo do wymiany rozrzad wachacz ehh szkoda gadac:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sky_ven

djrolex, nie martw sie ;] auto to przecież skarbonka bez dna ;] j za sobą mam właśnie wymianę wahaczy i całego układu wydechowego (bankomat mi pokazuje "wrzuć monetę" zamiast "wypłać gotówkę" :D)

 

ja również mam P10 1.6 16v na wtrysku, 66KW, ale niektóre wersje jak doczytałem się na forum były również 100-konne, Jak wytłumaczył mi B_E_R_E_K, zależało to od kraju na jakie było przeznaczone auto

 

[ Dodano: Czw 21 Maj, 2009 17:40 ]

jestem ciekawy jak odzyskać te 12koników, czym jest przydławiony silnik, trzeba by było coobcia złapać

 

To chyba ten temat:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...d418c05c#632992

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mathis5288p

Moim zdaniem jak sie szuka auta i nagle trafia się bardzo zadbane i warte uwagi ale 1,6 zamiast 2,0 to można się nad tym zastanowić. Tym bardziej jeśli nie przywiązujemy tak dużej uwagi do osiągów. Z ekonomicznego punktu widzenia 1,6 poza mniejszym spalaniem nawet o 1l (przy przebiegu 20tys w roku to 200l mniej) oszczędzamy na ubezpieczeniu i np. ilości płynów w układzie olejowym i chłodzenia. Niby nie tak wiele ale w korkach i tak nam nie pomoże te 25 KM więcej a Primera 1,6 potrafi niejedne 1,8 powalic na kolana. Jest zadbany egzemplarz więc po co szukać dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak prawde mowiac panowie, mam duzo kolegow co jezdza 1,6 primerkami i p10 i p11 , i kazdy z nich jak rozmaiwlame twierdzili ze 1,6 nie jest zla ale mogla by miec troszke wiecej pod noga,moja w czasie jazdy na drugim biegu , po mocniejszym wcisnieciu pedlau gazu , na gazie na zwyklej instalacji gazowej najprostszej jeszcze kolami zaboksuje, przy zmianie na 3 jeszcze przypiszczy , i ma tylko 115koni ,mozna sobie tylko wyobrazic co potrafi 2,0 gt<150KM>, moze i oplaty za 2litry sa wieksze po znikach 55% <ok 480zl rok>, ale odpukac nie mam zadncyh problemow z instalacja gazowa, mimo tego iz wiem ze nawet mam parownik do wymiany,a bez prblemu przyspiesza, ma buta :)grunt to dobre przeowdy do gazu , swiece ngk filtr azu co pare tys do wymiany i fruwa ;), moja powalilem e36 2.0 calibre 2.0 , i vectre b ale nie wiem jaki silni miala, p.s. na gazie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sczerze jak sprzedałem mazde 626 2l to szukałem primerki p10 2l, ale właśnie trafiła się 1.6 zadbana i ją kupiłem.Jeżdzi tak jak Mazda - ale nie bierze oleju :D Przejechałem 5tys. i słowa złego nie moge powiedzieć.Spala średnio 7,5 l benzynki, mój rekord to średnie 6,5 - Spokojnej jazdy nie przekraczając 140km/h. Max 200km/h - także jestem pozytywnie zaskoczony.

Chociaż jakby było GT... :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość bluering

Witam. Właśnie stałem się posiadaczem Nissana Primery z silnikiem 2.2. Auto sprowadziłem z Francji i ogłoszone było jako 2.2 DCI. W dokumentach które otrzymałem nie ma podanej mocy silnika. Czy po nr silnika można dojść do tego który to silnik Di czy DCI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybko to sprawdź sobie czy do każdego wtrysku idą kabelki jeśli nie to masz Di

a tu masz fotkę silnika Di

imgp5768.jpg w1280.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurgenik

mała pomyłeczka, 1 zdjęcie to Di 126 KM, 2 kolejne to już 139 KM,

cecha charakterystyczna to rura od intercoolera (na zdjęciu to ta zaraz za wlewem chłodnicy), w 126 KM jest z duraluminium natomiast w 139 jest cieńsza i czarna

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
jurgenik

mała pomyłeczka, 1 zdjęcie to Di 126 KM, 2 kolejne to już 139 KM,

cecha charakterystyczna to rura od intercoolera (na zdjęciu to ta zaraz za wlewem chłodnicy), w 126 KM jest z duraluminium natomiast w 139 jest cieńsza i czarna

 

PZDR

 

Przecież na wszystkich 3 zdjęciach które umieściłem jest identyczny silnik!

Oprócz rury jeszcze bardzo dużo innych elementów je różni poczynając choćby od samej pokrywy.

 

Porównaj zresztą z tym zdjęciem u gatena

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

P12, 2002, SE, 63 tys. mil (101 tys. km) hatchback, koła 16" (nie polecam 17" (wersja SVE) przy tym zawieszeniu)

 

Jestem użytkownikiem P12 od 2 tygodni. Wrażenia bardzo pozytywne. Polecam auto z silnikiem 1.8 jak najbardziej. Lecz jeśli lubisz dynamiczne przyspieszanie i wyprzedzanie z dużą pewnościa, to z tym silnikiem nie da rady. Silnik słaby, ale mi wystarcza w zupełności. Jesli jednak szukasz czegos mocniejszego, to silnik 2.0 jest idealnym rozwiązaniem. Podczas poszukiwań P12, testowałem wersję SVE z motorkiem 2.0 - różnica w przyspieszeniu pomiędzy 2.0 a 1.8 bardzo duża.

 

Fajne zawieszenie. Dość twarde (twardsze niż w Mondeo MKIII - testowałem kilka), ale daje rade. W PL nie jeździłem, więc nie znam wrażeń z jazdy po polskich drogach. Po autostradzie auto po prostu płynie.

Hamulce bardzo dobre. Hamuje się precyzyjnie i pewnie, ale trzeba się przyzwyczaić do reakcji pedału - w zalezności od gwałtowności nacisku auto hamuje inaczej.

Sprzęgło wciska się leciutko, biegi wchodzą dobrze, ale czasami haczy mi wsteczny i dwójka.

Wyposażenie imponujące. Bardzo dużo przydatnej elektroniki, pełna elektryka, samoprzyciemniające się lusterko wsteczne, komputer, kamera cofania (przydatna sprawa w mieście podczas ciasnego parkowania) itd...

Ogrzeanie i klimatyzacja. Rewelacja. Klima bardzo wydajna - w zaleznosci od upodobań manual albo pełen climate control. Ja jednak wolę panować nad nawiewem i ustawiam manualnie. Ogrzewanie również działa bez zarzutu. Nie próbowałem jeszcze zimą, ale tutaj, na południu Anglii temperatury zimą nie spadają raczej często poniżej zera, wiec na pewno będzie ok.

Wyciszenie wnętrza mogłoby być lepsze. Od 120 km/h słychać już silnik i robi się głośniej, ale generalnie jadąc 130 można spokojnie rozmawiać.

Spalanie - nie wiem, bo nie zwracam raczej na to uwagi. Auta z silnikami 1.6, 1.8, 2.0 palą podobnie. Nie ma dla mnie różnicy, czy auto pali w trasie 6 czy 8 litrów. Jeśli byłaby to różnica 6 a 12 to tak. W każdym razie na pewno pali mniej niż moje drugie auto - Mondeo MKII 2000 r. 2.0 :) bo na 20 litrach po zalaniu przejechałem w mieście już 120 mil (193 km) i nadal nie ma rezerwy. W Mondeo maks było 120 mil na 20 litrach benzyny (tylko miasto).

 

Ewnetualne wady: haczenie podczas wrzucania niektórych biegów, w kamerze cofania mając włączone światła w dzień nic nie widać (cały ekran ściemnia się automatycznie), ale chyba można to wyłączyć ręcznie w ustawieniach komputera, twarde zawieszenie - czuć każdą nierówność na drodze, w bagażniku podczas jazdy hałasuje półka, kiepska widocznośc do tyłu (pomijam kamerę), do przodu też nie najlepiej - dość mała szyba i grube słupki boczne. Nie widać końca maski.

 

Generalnie. Rewelacyjne autko. Bardzo mi odpowiada.

Edytowane przez heva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od niedawna jeżdżę P12 2.0 benzyna, silnik jest świetny! bardzo elastyczny i bardzo przyjemnie sie nim jeździ. Jeżeli 1.8 to ten sam silnik co w almerze to nie polecam, w mojej almerze tino w trasie brakowało mu wigoru :/ Zresztą jeżeli piszecie ze 1.8 pali w P12 11l to dużo :( moje 2.0 wypija 10l. Mam też w domu P11.144, co do porównania.... P12 wydaje się mega plastikowe i niestety nie brakuje we wnętrzu świerszczy, ale jest ono w porównaniu z P11 dużo nowocześniejsze i przyjemniejsze, np. dosyć twarde i wygodne fotele, te w P11 to tapczany :) Co do zawieszenia... moim zdaniem bardzo fajnie sie prowadzi, nie mam jej nic do zarzucenia. Nie rozumiem też dlaczego nazekacie na 17 calowe felgi.... Co do swiateł: P11.144 i P12 mam z fabrycznymi ksenonami, i teraz moze poproszę o wasze opinie, mam wrażenie że w P12 świecą dużo gorzej, moze dlatego że w starszej są na soczewce? a moze dlatego że plastikowy klosz w P12 jest już trochę podniszczony? Aha, co do sedana, rzeczywiście otwór załadunkowy jest malutki, sam celowałem w hb, ale cóż, nie upierałem się gdy trafił się pewny egemplarz :D

Aha, byłbym zapomniał, skrzynia 6 biegowa w 2.0 to rewelacja, 6 można spokojnie od 80km/h zapiąć a spalanie znacznie spada.

Pozdrówka!

 

Ewnetualne wady: haczenie podczas wrzucania niektórych biegów, w kamerze cofania mając włączone światła w dzień nic nie widać (cały ekran ściemnia się automatycznie), ale chyba można to wyłączyć ręcznie w ustawieniach komputera, twarde zawieszenie - czuć każdą nierówność na drodze, w bagażniku podczas jazdy hałasuje półka, kiepska widocznośc do tyłu (pomijam kamerę), do przodu też nie najlepiej - dość mała szyba i grube słupki boczne. Nie widać końca maski.

 

Generalnie. Rewelacyjne autko. Bardzo mi odpowiada.

 

 

A co do kamerki..... też widzicie na wyświetlaczu kawałek ramki rejestracji? hahha macie jakiś patent na to? oczywiscie ramka "fabrycznie" wycieta w tym miejscu

Edytowane przez chemmist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że poprzedni temat miał mnóstwo nieaktualnych linków z poprzednich lat i nie potrzebnie zajmowało to miejsce, założyłem na jego miejsce nowy.

 

OD DZIŚ TU WKLEJAMY LINKI :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...