Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Mogę sprzedać Ci swojąbiggrin.gif

W TD najważniejsza jest głowica głowica i jeszcze raz głowica zaworów. Jeśli silnik nosi jakiekolwiek oznaki przegrzania to odpuść sobie taki wózek, chyba że masz na zbyciu 3,5 kafla na drugi z przekładką. Jeśli lewarek biegów silnie kołacze może to być oznaka walniętej poduchy pod silnikiem, albo po prostu tylko sprężyna pękła pod lewarkiem. Problemy z nastawnikiem to standard w TD, tak że nie zdziw się jak zaraz po kupnie rozbłyśnie check i wymigasz potem kod 18.

Przepływomierz też dobrze by było sprawdzić miernikiem. To co możesz sprawdzić w TD bez serwisu to przedmuch do chłodnicy (bąble w wyrównawczym+ciemny płyn chłodniczy) i masło na miarce lub korku oleju (mieszanie oleju z wodą) Takiego silnika absolutnie nie bierz

Dobrze by było odczytać kody błędów "na zworkę" jeśli nie zostały wykasowane

Pamiętaj że to nie TDI i nie osiągniesz na tych 90 KM dobrego przyśpieszenia biorąc pod uwagę wagę budy. Spalanie w mieście to odrębny temat do dyskusji

 

Jak w każdej Primie sprawdź wahacze górne, łożyska zwrotnicy kół (nie ma kolumny Macphersona) i działanie ABSu. Skrzypiące wycieraczki (nie pióra) są oznaką zużycia(zatarcia) tulei

 

Jeśli klapa tylna była wymieniana to pewnie zaliczył dzwona, sprawdź czy farba w bagażniku nie jest złuszczona, albo czy nie został on malowany, lub zostały ponaklejane "plastry" gumowe

 

Piszczenie wspomagania to luźny pasek, albo już tak wyciągnięty że trzeba nowy

 

Sprzęgło jest hydrauliczne i przy najmniej u mnie (nówka zestaw) pracuje lekko. Nawet ośmielę się powiedzieć że lżej niż u kolegów z lubelskiej NKP i to nie tylko w Primach, gdzie też było wymieniane

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę za bardzo nastraszyłem Cię z tą głowicą, ale faktem jest że po przegrzaniu silnika głównie one pękają. TD to nie demon prędkości tak że zapomnij o jakichkolwiek wyścigach. Jeśli ktoś dbał o auto i przebieg nie był kręcony (papierowa plomba na liczniku nie jest zerwana i licznik jest z tego auta) to można się interesować. Nie napalaj się. Pooglądaj spokojnie i podejmij decyzję. Nie ma aut idealnych.Jak nie to, to tamto.

W Primie TD problem z nastawnikiem na pompie , w benzynie z przepustnicą, katem i lambdami. Wykraczając poza Nissana w silnikach TDi VW Audi czy Opla padają pompy paliwowe, sama elektronika do tego to z 2,5 patola a pełna regeneracja 4 kafle. Turbiny z zmienną geometrią też do najlepszych nie należa w tych silnikach. Oczywiście nie jest to reguła, że jak taki silnik to na 100% tak się stanie, ale niestety sa to najczęstsze awarie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fragles13 i Nadir, chcąc czy nie, musze powrócic do waszego niedawnego sporu.

Co jest nie tak w tej Primerze? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9816382 Idąc w myśl, za tym co napisaliście, kierwonica nie jest oryginalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fragles13 i Nadir, chcąc czy nie, musze powrócic do waszego niedawnego sporu.

Co jest nie tak w tej Primerze? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9816382 Idąc w myśl, za tym co napisaliście, kierwonica nie jest oryginalna?

Kierownica nie jest z Primery GT - powinna być dwukolorowa. Wydaje mi się, że czapka lewarka zmiany biegów powinna być w takim samym kolorze jak wstawki w kierownicy (chodzi o te dziurawione wstawki po bokach, na których są przetłoczenia na kciuki, a jaki to ma być kolor - niech się Nadir wypowie). Poza tym środek był u tapicera - GT mają tylko jeden wzór tapicerki (no chyba, że to STW Edition). Generalnie wygląda mi to na zrobienie GT z SRI (SRi ma tak samo wyprofilowany środek w taki sam wzór, tyle że bez skórzanych wstawek. Ma też rozpórkę kielichów) - czyli ktoś musiał wymienić silnik, zegary, i obszyć środek, a o wymianie kierownicy i lewarka mu się zapomniało. Chyba, że ktoś wymienił kierę dwukolorową na czarną oraz lewarek na czarny..

Jest pewien sposób na sprawdzenie tego. Podejrzewam, że to od tej primery vin podałeś do sprawdzenia, więc podaję numer silnika, który był zamontowany do tej primery w fabryce: SR20DEE (nie wiem czy to oznaczenie to to samo co SR20DEH) numer 298470.

P.S. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9932956 - takim sposobem możemy obliczyć prowizję jednego z radomskich komisów;) Żenujące jest to, że pracownicy komisów robią tak słabe zdjęcia sprzedawanych pojazdów w porównaniu do osób prywatnych.

Pozdr

Edytowane przez fragles13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica nie jest z Primery GT - powinna być dwukolorowa. Wydaje mi się, że czapka lewarka zmiany biegów powinna być w takim samym kolorze jak wstawki w kierownicy (chodzi o te dziurawione wstawki po bokach, na których są przetłoczenia na kciuki, a jaki to ma być kolor - niech się Nadir wypowie). Poza tym środek był u tapicera - GT mają tylko jeden wzór tapicerki (no chyba, że to STW Edition). Generalnie wygląda mi to na zrobienie GT z SRI (SRi ma tak samo wyprofilowany środek w taki sam wzór, tyle że bez skórzanych wstawek. Ma też rozpórkę kielichów) - czyli ktoś musiał wymienić silnik, zegary, i obszyć środek, a o wymianie kierownicy i lewarka mu się zapomniało. Chyba, że ktoś wymienił kierę dwukolorową na czarną oraz lewarek na czarny..

Jest pewien sposób na sprawdzenie tego. Podejrzewam, że to od tej primery vin podałeś do sprawdzenia, więc podaję numer silnika, który był zamontowany do tej primery w fabryce: SR20DEE (nie wiem czy to oznaczenie to to samo co SR20DEH) numer 298470.

P.S. http://www.otomoto.p...how&id=C9932956 - takim sposobem możemy obliczyć prowizję jednego z radomskich komisów;) Żenujące jest to, że pracownicy komisów robią tak słabe zdjęcia sprzedawanych pojazdów w porównaniu do osób prywatnych.

Pozdr

 

Dzięki fragles13 bardzo mi pomogłeś.

Z tego co zdążyłem się zorientować, z aut, które oglądałem a, które przyjechały ze Szwajcarii, chyba rządzą się one innymi prawami. Prawie każde z nich, miało "coś" innego niż seria. Może to fanaberie właścicieli?

Swoją drogą, osoba u, której stoi ( p. Mariusz, nie ten komis ), ma bardzo dobrą opinię na forum mitsubishi, odnośnie sprowadzonych wcześniej galantów. Niestety obecnie Galanta u niego brak :(

Na początku roku, miał również Primere GT tylko w zielonym kolorze i Civica w świetnym stanie z motorem VTI, ale poszły tak szybko, że nie zdążyłem zareagować.

Edytowane przez herson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fragles13 bardzo mi pomogłeś.

Z tego co zdążyłem się zorientować, z aut, które oglądałem a, które przyjechały ze Szwajcarii, chyba rządzą się one innymi prawami. Prawie każde z nich, miało "coś" innego niż seria. Może to fanaberie właścicieli?

Swoją drogą, osoba u, której stoi ( p. Mariusz, nie ten komis ), ma bardzo dobrą opinię na forum mitsubishi, odnośnie sprowadzonych wcześniej galantów. Niestety obecnie Galanta u niego brak :(

Na początku roku, miał również Primere GT tylko w zielonym kolorze i Civica w świetnym stanie z motorem VTI, ale poszły tak szybko, że nie zdążyłem zareagować.

herson, czy Ty skupujesz samochody?;) Cena za tę GT nie jest niska, ale tyle mniej więcej powinna kosztować GT w dobrym stanie. Ogólnie nie ma za bardzo się czego czepić jeśli chodzi o to auto, tym bardziej że wzór tapicerki GT nie wszystkim odpowiada i ten z przedmiotowej Primery może się wydawać fajniejszy. Tak czy inaczej warto przyjrzeć się temu samochodowi z bliska.

Edytowane przez fragles13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

herson, czy Ty skupujesz samochody?wink.gif Cena za tę GT nie jest niska, ale tyle mniej więcej powinna kosztować GT w dobrym stanie. Ogólnie nie ma za bardzo się czego czepić jeśli chodzi o to auto, tym bardziej że wzór tapicerki GT nie wszystkim odpowiada i ten z przedmiotowej Primery może się wydawać fajniejszy. Tak czy inaczej warto przyjrzeć się temu samochodowi z bliska.

 

hehe aut nie skupuje, ale od dłuższego czasu szukam czegoś dla siebie i pewne ogłoszenia, które mnie interesowały mam zapisane zdjęcia i print screeny.

Akurat tę, wczoraj oglądałem dosyć dokładnie, "odbyłem" jazdę próbną i wiem na czym stoję. Nie chciałem pisać wcześniej, aby nic nie sugerować.

Mam kilka argumentów na zbicie ceny i zobaczymy czy coś z tego wyjdzie. Jeżeli się nie uda, odpuszczam.

 

Co do kupna auta, w kręgu zainteresowań było i jest kilka aut takich jak wspomniany galant ( tylko w wersji kombi, 2,5 V6, w kremowej skórze i najchętniej z tiptronikiem - ale upolować coś sensownego to sztuka w tym przypadku ), civic vti, maxima A32 w 3,0 czy xedos 9 2,5 V6 aczkolwiek wersją 2,3 miller cycle też bym nie pogardził rolleyes.gif no i oczywiście primera jako, że przywiązałem się do tej marki.

 

"Trochę" tego jest, rozrzut klasowy duży, ale przynajmniej o tyle dobrze, że ograniczyłem się do japońskich marek

Edytowane przez herson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po necie krążą dowody na to, że P11 GT objeżdża Galanta GDI z 2,5-litrowym silnikiem...wink.gif

 

GDI i 2,5 V6 w galantach, to dwa bardzo różne silniki.

GDI ma pojemność 2,4, cztery gary i 150 kucy, a 2,5 V6 ma w zależności od wersji 163-170 kucy w standardzie, po VR4 Legnum w wersjach na Japonię i GB, dwie turbiny, 4x4 i 280km ( w Polsce, jest dosłownie kilka sztuk, liczonych na palcach jednej dłoni, profesjonalnie przerobionych na lewą stronę ). Nawet wiem, gdzie i kto robi rolleyes.gif

 

Wersję GDI, Prima objedzie spokojnie, tu się zgodzę, ale z V6 byłyby już problemy.

Edytowane przez herson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panuje ogólne przekonanie że silniki 1,8 biorą olej :P Czy prawda czy nie, trudno mi powiedzieć bo osobiście tego nie doświadczyłem :)

Mimo wszystko ta druga primerka 2.0 ze spojlerkiem wygląda ładniej. Tylko zwykłe lampy a nie ksenonowe... Coś kosztem czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 z hakiem. Grubo bym cię zastanawiał. Wizualnie to ta 1,8 ładniejsza. Dlaczego akurat srebrna, nie może być stalowy metalikbiggrin.gif Co do świateł to zdecydowanie lepiej Xenony, bo przy H1 trzeba ponoć doświetlać sobie halogenami jak nikt nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica nie jest z Primery GT - powinna być dwukolorowa.

 

Dalej chyba sam nie wierzysz w to, co piszesz...

 

Wydaje mi się, że czapka lewarka zmiany biegów powinna być w takim samym kolorze jak wstawki w kierownicy (chodzi o te dziurawione wstawki po bokach, na których są przetłoczenia na kciuki, a jaki to ma być kolor - niech się Nadir wypowie).

 

Wydaję się Tobie tylko.

 

 

Poza tym środek był u tapicera - GT mają tylko jeden wzór tapicerki (no chyba, że to STW Edition). Generalnie wygląda mi to na zrobienie GT z SRI (SRi ma tak samo wyprofilowany środek w taki sam wzór, tyle że bez skórzanych wstawek. Ma też rozpórkę kielichów) - czyli ktoś musiał wymienić silnik, zegary, i obszyć środek, a o wymianie kierownicy i lewarka mu się zapomniało. Chyba, że ktoś wymienił kierę dwukolorową na czarną oraz lewarek na czarny..

 

Nic poza nowym obszyciem środka tutaj nie było robione - 100% jest to GT Top Sport - miałem takową i jeszcze kilka innych, które sprzedałem w ciągu max 5 dni. (jedną ledwo do kraju wjechałem, a już klient na granicy czekał :) ) aż po STW - nie każda Top Sport ma niebieskie wstawki, są i czarne i zielone w STW.

3 Almery GTi jeżdżą do dziś w klubie, (nawet admin ma :) ) i nikt mi reklamacji nie składał.

 

Zarówno jak i kiera jak i gałka dź. zm.b. są ori! tylko zmienione obszycie wnętrza !!

 

 

Tutaj masz SportLine'a:

 

http://allegro.pl/item748239580_nissan_primera_gt_sedan.html

 

a tutaj prawie jak SL, ale to zwykła wersja, różniąca się zaledwie kilkoma detalami od SL:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10019828

 

Koleś co sprzedaje auto z 2 linka, sam śmiga STW i ogólnie chyba same GT tylko turla. Widać, że raczej ma zdrowe auta.

Ta jest warta uwagi.

 

Sam mam dużą ochotę powrócić do GT (tylko czarna, tak jak ta albo czerwona), ale męczy mnie tak jak Hersona, Galant 2.5 V6 SE lub Avance. (a 2 plan to S14a albo uturbiona Eclipsa - czyli niedzielnie ;) )

 

Zobaczymy co wiosna przyniesie :D

 

pozdro

Edytowane przez NadiR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wersję GDI, Prima objedzie spokojnie, tu się zgodzę, ale z V6 byłyby już problemy.

 

Waga jest nie mal identyczna, ale V-ka raczej lepiej z dołu ciągnie i te 13km zrobi lekką przewagę nad GT.

Niby seria GT ma 8,8s a Galant 2.5 8,3s - trzeba by było zrobić ustawkę zdrowej GT i zdrowego 2.5 ;)

 

 

Co do GDI to Prima leje go na pysk - jest dobry film na yuotubie - " Galant 2.4 vs. Primera GT" coś takiego - (pomarańczowa GT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel po dzwonie, nawet halogenów mu nie założyli, lampy też mi wyglądają na podróby, jakoś za bardzo błyszczące jak na auto 11-to letnie. Ciekawe czy szyba nie była wymieniana. Wyjechał prosto od lakiernika a i pewnie od blacharza. Silnik wyprany i wyflakowany-świeci się jak psu jajco na wiosnę, tak że żadnych wycieków jeśli są nie zobaczysz. Zauważ jaki zasyfiony i zużyty jest wewnątrz. Zasyfiona tapicerka i wytarta kierownica. Przebieg 198kkm może być faktyczny. W bagażniku to chyba świńskie ćwiartki i wory z ziemniakami wozili

Cóż jak dla mnie to typowy wygląd auta "bezwypadkowego" którym to jeździł dziadek do kościoła ale niestety mu się zmarło a potem jego żona odwoziła tylko dzieci do przedszkola, a tak wogóle to mają drugi i dlatego sprzedają. Wiesz kolego tanie mięso to psy jedzą

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że przełącznik ma tylko od tylnych przeciwmgielnych (czyżby komuś się chciało przekładać?), być może w ogóle nie miał.

Dziwny jakiś niby SLX, a korby z tyłu.

 

Po VIN'ie trzeba by sprawdzić na jaki to rynek no i przyjrzeć się czy oby nie składany z dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowy i mam na oku pewną primerę i chciałbym się was spytać o zdanie

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7662119

 

Jeżeli mógłbym prosić to prosiłbym także o napisanie różnic między wersją SLX a GT. Chodzi mi głównie o zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Szukałem na forum, niby jest baza materiałów dot. Primery P11 ale niestety nie otwiera mi linkow.

w zwiazku z tym mam pytanko ad. ww auta.

 

Potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo sprawa pilna, bede bardzo wdzieczny za szybkie odpowiedzi bez odsyłania do szukajki.

 

Mam do kupienia Primere 1.6 P11 z 2001 roku, klima, abs, wspomaganie, elektr szyby, lusterka.

auto ma nalatane 93 tys. od 1 własciciela, bezwypadkowe, garazowane, krajowe i ma na wszytko papiery.

1. jak wyglada w tym aucie spalanie oraz jak wspolgra z lpg??

2. jakie sa typowe bolaczki tego auta po takim przebiegu, ewentualnie na jakie wydatki mam sie przygotowac, bo przyznam nie miałem nigdy doczynienia z Primera (koszty czesci itd??)

3. to ze jest łancuch rozrzadu to juz wyczytałem ale pojakim przeniegu sie go wymienia??

4. jak wyglada sprawa blach w tym aucie, leca dosc szybko/ocynk??

5. na co szczegolnie zwrocic uwage przy kupnie (oprocz standardowych spraw) ( wiem ze w aucie było robione zawieszenie, łącznik elastyczny, ciegna wycieraczek/klocki tarcze)

6. i na koniec czy 16 tys to duzo czy cena ok za ten rocznik??

 

 

z góry prosze jesczez raz o nie odsyłanie do szukajki bo nie działaja mi linki a sprawa dosc pilna.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...