Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

marchef

 

Przebieg: 150000

 

ale sie uśmiałem

kierownica, fotel kierowcy i gałka zmiany biegów dają podstawy do stwierdzenia przebiegu rzędu 350-400 tyś

kontrola trakcji to chyba okiem, bo tam nigdy w primerach tego nie było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam parę pytań odnośnie primery p11.144.1,8 benz. rprod.2000 Jutro rano jadę taką obejrzeć i najprawdopodobniej kupić w związku z tym :

1)zbyt luźny łańcuch rozrządu najlepiej można usłyszeć na zimnym czy zagrzanym silniku,wolnych czy niskich obrotach , tak w ogóle łatwo to dosłyszeć czy dla laika jest to raczej niemożliwe.

2)słyszałem ,że primery mają problem z górnym przednim wahaczem ,można w jakiś sposób ,chociaż w przybliżeniu zdiagnozować jego stan bez wizyty w serwisie?Jaki jest koszt wymiany takiego wahacza?

3)i na koniec:choć to akurat najmniej ważne,ta primera po którą jadę, ma paskudne (oczywiście to kwestia gustu a te sa różne jak wiadomo)drewnopodobne wykończenie deski rozdzielczej-czy można to tanim kosztem i własnymi siłami zamienić na coś normalnego?

Pora późna ale widzę dość dużą aktywność na forum, wszelkie rady mile widziane,ja dopiero wróciłem z pracy a auto do kupienia pomiędzy 8 a 9 rano i w dodatku jestem zdesperowany bo szukam auta od sierpnia.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam parę pytań odnośnie primery p11.144.1,8 benz. rprod.2000 Jutro rano jadę taką obejrzeć i najprawdopodobniej kupić w związku z tym :

1)zbyt luźny łańcuch rozrządu najlepiej można usłyszeć na zimnym czy zagrzanym silniku,wolnych czy niskich obrotach , tak w ogóle łatwo to dosłyszeć czy dla laika jest to raczej niemożliwe.

2)słyszałem ,że primery mają problem z górnym przednim wahaczem ,można w jakiś sposób ,chociaż w przybliżeniu zdiagnozować jego stan bez wizyty w serwisie?Jaki jest koszt wymiany takiego wahacza?

3)i na koniec:choć to akurat najmniej ważne,ta primera po którą jadę, ma paskudne (oczywiście to kwestia gustu a te sa różne jak wiadomo)drewnopodobne wykończenie deski rozdzielczej-czy można to tanim kosztem i własnymi siłami zamienić na coś normalnego?

Pora późna ale widzę dość dużą aktywność na forum, wszelkie rady mile widziane,ja dopiero wróciłem z pracy a auto do kupienia pomiędzy 8 a 9 rano i w dodatku jestem zdesperowany bo szukam auta od sierpnia.Pozdrawiam.

 

1) łańcuch słychać zaraz po odpaleniu, przynajmniej w micrze 1.0. A czy dla laika to slyszalne jest?? Zależy jakim laikiem jesteś. Spręż się a usłyszysz

2) kiedyś panowała taka teoria ze przy wyłączonym silniku poruszając kierą zacznie stukać na końcach jeżeli wahacz jest do wymiany, niestety ta teoria została obalona przez mechanika w ASO Lublin u którego sprawdzałem auto przed zakupem. Wahacze poczujesz robiąc sobie przejażdżkę autkiem, albo wjeżdżając na podnośnik. Koszty wymiany - jak sam to niewielkie jak w serwisie to pewnie ponad 200 zl (w tym części). Podobnież można się bawić w wymianę samych tuleji, bo to przez nie primera wydaję dziwne dźwięki:)

3)Można, kupując na allegro cały panel. A jeszcze tańszym kosztem można się do tego przyzwyczaić. Zobaczysz, że jak kupisz autko to akurat najmniej będzie ci przeszkadzać to drewno. Zaczną się inne wydatki na które trzeba będzie produkować pieniądze na drukarce domowej. Ja kupiłem primerę w BARDZO BARDZO dobrym stanie

i nie wiem już gdzie pakować kasę. Filtry, Olej silnikowy, oleje przekładniowe, rozrząd itp itd. Na razie Panel mi nie przeszkadza bo na głowie mam inne wydatki:P

 

Interesujące mnie autko znajduje się TU

 

Może ktoś zna już ten samochód a jeśli nie to chociaż napisze czy za "te" pieniądze warto się nim interesować.

 

Z góry dziękuję.

 

Powiem tak. Primery P11 przed liftingiem mają opinię mniej awaryjnych ze względu na elektronikę. Co ceny zawsze można ponegocjować, a co do silnika to się lepiej zastanowić. 1.6 to trochę mało na taką maszynę. Samochód mega wygodny i tani w eksploatacji jak się samemu dużo rzeczy umie zrobić. w/w egzemplarz, ładny:) Trzeba się przejechać bo tak po zdjęciach to ciężko ocenić.

Edytowane przez vengosh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,widzę ,że nie tylko ja nie mogę spać.Dzięki za odp.,gdzieś wyczytałem ,ze te wachacze to koszt w aso ok. 1100 za szt., choć podobno są jakieś zamienniki.A co do rozrządu ,wymiana łańcucha przytrafia się w każdym egzemplarzu ,czy jest szansa na 200000km bez wymiany? Wiem ,że moje pytania mogą się wydać śmieszne, ale do tej pory szukałem innego auta i do kupna primery za cholerę jestem nieprzygotowany a czas nagli. Właśnie za chwilę jadę po to cudo

i nie wiem już gdzie pakować kasę. Filtry, Olej silnikowy, oleje przekładniowe, rozrząd itp itd. Na razie Panel mi nie przeszkadza bo na głowie mam inne wydatki:P
Zabrzmiało to jak wyrok ale widzę ,że masz na myśli materiały eksploatacyjne ,czy raczej jakieś awarie? Można się tym autem zmieścić w 10 ltr./1000 w jeździe miejskiej(miasto małe bez korków, ale trasy cholernie krótkie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truedomel, ładna ta Primerka, na którą się napalasz :) osobiście wyciąłbym tą przetyczkę środkową spojlera i zostałaby ładniejsza prosta lotka :P ale to moje osobiste upodobania estetyczno-wizualne :P

Jeżdżę taką samą tylko w sedanie z gazem i powiem Ci że w mieście wojewódzkim ciężko jest się zmieścić w 10 litrach... trzeba na prawdę mocno delikatnie jeździć jak emeryt z parkinsonem żeby tyle wyszło. Co prawda gazu zawsze pali trochę więcej więc jeżeli masz delikatną nogę to może w 10 będziesz się mieścił :) Niestety zazwyczaj wychodzi ok 12-13 :/ z kolei na trasie jadąc do 100km/h zmieścisz się w 8-9l. Jak pod koniec miesiąca kończą mi się finanse to testuję niskie spalanie i jeżdżę jak łajza, ale po wypłacie wyrównuje się trasą na benzynce... :)

200k spokojnie przejeździsz na łańcuchu, z tego co ogólnie sie mówi to o wymianie trzeba myśleć od 250-300k.

Z cenami wachaczy to rzeczywiście można sie przestraszyć :P jeżeli chcesz robić auto w ASO to takie są niestety koszty... Jednak gdy znajdziesz dobrego mechanika to nie ma tragedii :)

ps. w zamienniki części radziłbym Ci sie nie pchać, miałem lampę zamiennik, to niby inna kategoria częśći ale nigdy więcej!...

A jak kupisz auto i zaczniesz nim trochę jeździć to sam zrozumiesz o jakich wydatkach mówił Vengosh :)

Do naszych nissanków na prawdę można się przywiązać i zakochać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,widzę ,że nie tylko ja nie mogę spać.Dzięki za odp.,gdzieś wyczytałem ,ze te wachacze to koszt w aso ok. 1100 za szt., choć podobno są jakieś zamienniki.

O jakich wahaczach mówisz, bo górne to jakieś 500zł z wymianą.

 

A co do rozrządu ,wymiana łańcucha przytrafia się w każdym egzemplarzu ,czy jest szansa na 200000km bez wymiany?

Pojedz posłuchaj na zimnym silniku, jak nie bedzie przy odpalaniu go słychać to dodaj mu lekko gazu tak około 2 tyś RPM i puść gaz. Jak nie zadzwoni to masz z nim spokój na kolejne 100 tyś. Ja mam na razie 208 tyś i cisza, kolega ma juz 350 tyś i lekko go słychać przy 2 tyś. Wymiana łańcucha to w 90% eksploatacja.

 

Zabrzmiało to jak wyrok ale widzę ,że masz na myśli materiały eksploatacyjne ,czy raczej jakieś awarie? Można się tym autem zmieścić w 10 ltr./1000 w jeździe miejskiej(miasto małe bez korków, ale trasy cholernie krótkie).

 

Ja kupiłem swoją prime w fakt w stanie idealnym (prawie idealnym he he ) Zrobiłem w ciągu roku 70 tyś i poza awarią alternatora i wyminą górnych wahaczy nie robiłem nic. Oczywiście wymiany oleju, filtry i tp ale to normalna eksploatacja. Co do spalania to zależy od nogi jaką masz. Ja mam kombi i mieszczę sie w 10/100. W sedanie ojca też sie udaje chodź nogę ma ciężką he he.

 

Co do awarii to raczej bym powiedział ze P11.144 ma swoje przypadłości - najbardziej wnerwiająca to instalacja elektryczna w samochodzie chodź można sobie z nią poradzić. Jedz koniecznie na komputer i niech sprawdzą ci silnik. Najdroższą rzeczą jest przepływka i jak wyjdzie na badaniu że sie kończy zawsze można troszkę urwać z ceny a potem przepływkę umyć i bedzie dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do awarii to raczej bym powiedział ze P11.144 ma swoje przypadłości

Jeśli o moją primerę chodzi, to awarii jak do tej pory ulegają wyłącznie podzespoły wyprodukowane przez Boscha.. Wtryskiwacz sterujący, czujnik abs, być może przepływomierz.. Przypadek? Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Pierwszy post na forum. Wcześniej byłem posiadaczem Almerki z 97 roku i byłem zadowolony. Później sytuacja wymusiła zmiane na większe kombi. Teraz powrót do nissana. Poszukuje primery P11 przed liftem. Cena max do 13 tysięcy. Seden i benzyna. (do tego najlepiej czerny :) Jeżeli ktoś zna kogoś z okolic wielkopolski kto posiada na sprzedaż takie autko byłbym wdzięczny. Znalazłem fajne. Może znacie - jedno nasze salonowe:

 

1. http://moto.gratka.pl/tresc/nissan-primera-salonowa-1-6-benzyna-11032005.html#4560b5bc9b03c09a,1

2. http://moto.gratka.pl/tresc/nissan-primera-i-rej-1997-salon-2-0-10880292.html#4560b5bc9b03c09a,1

 

No a bardzo mi się podoba ta. Tylko daleko

3. http://moto.allegro.pl/item808193589_czarna_primera_si_sportive_klima_alu_z_niemiec.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>No a bardzo mi się podoba ta. Tylko daleko

3. http://moto.allegro...._z_niemiec.html

wydaje mi się ze 12k za te auto to dużo , lusterka ręczne , brak nawet termometru a już nie wspomnę o komputerze pokładowym , silnik myty , auto wypucowane na sprzedaż dlatego tak wygląda jak wygląda i przyciąga kolor czarny i fele i jeszcze silnik 1,6 :>
Rejestracja auta jest z powiatu Złotowskiego , więc może handlarz to sprzedaje , na obu błotnikach przednich nie ma emblematów przyklejonych, przebieg 118k ? przecież pedał sprzęgła wyślizganą gumę ma do metalu , dywanik kierowcy super :)jak i te zdjęcia stare.. ( darował bym sobie go ) Edytowane przez Sznurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ten trzeci to typowy wypucowanek :) ale ... fajnie wygląda .. masz rację schodze na ziemie.

Co do trzeciego ... zobaczę co ma w papierach odnośnie tego przebiegu ...

 

A co sądzisz o numerze 2? Trochę starę ale też cena nie za wysoka jest ...

 

Kurcze .. tutaj w pobliżu Poznania nic ciekawego nie ma. A jak jest to ciemny zielony - już miałem trzy auta w tym kolorze i powiedziałem basta. Czarnych wogóle a srebrnych jak na lekarstwo .. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to wielkie dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi.Primera kupiona ,po 3 miesiącach szukania auta byłem zdesperowany do tego stopnia ,że nie pojechałem nawet na żaden serwis ,ograniczyłem się do sprawdzenia przebiegu.Dzień wcześniej uciekła mi sprzed nosa Primera z przeb. 80000 km,więc tym razem nie zwlekaŁem a czas pokaże co z tego wyjdzie.Oczywiście wbrew zapewnieniom właściciela auto ma wady, no ale w końcu nigdy bym nie kupił.Jak na razie największe rozczarowanie to brak zmieniarki CD ,a myślałem ,że to było w standardzie.No i pierwszy problem, jutro wybieram się w mini trasę ok. 100km, a za cholerę nie mogę znaleźć dwupunktowego pasa żeby fotelik dzieciaka zapiąć, są trzy pasy 3-punktowe, jest to możliwe ,że gdzieś pod siedzeniem znajdę jeszcze czwarty 2-punktowy?(wiem ,że to temat do innego działu ale padam już przed kompem ,od 38 godzin spałem 3).Do wymiany mam na pewno klocki i może tarcze bo jakiś dziwny ten hamulec ,tak jakby bicie tarcz przy hamowaniu i przy nagłym naciśnięciu hamulca ,tak prawie do podłogi uczucie jakby odbijała jakaś sprężyna, zobaczę za miesiąc na przeglądzie.Inna sprawa to fakt ,że to moje pierwsze auto z ABS.Zresztą Primerka poprzeczkę ma zawieszoną dość wysoko, moje poprzednie auto Hyundai Pony pomimo sędziwego wieku był niezniszczalny i totalnie bezawaryjny (dopóki na jego drodze nie stanęła corollka do lewoskrętu-oczywiście bez kierunkowskazu).Nie bez znaczenia w tej bezawaryjności to to, że najbardziej zaawansowaną elektrycznie częścią w Poniaku był akumulator.Ogólnie Primera prezentuje się bardzo okazale zarówno wewnatrz jak i w środku i u wszystkich wzbudza ochy i achy. A co do tego odnośnika który wkleił Sznurek (odnośnie spalania), to fakt, ma rację, zawsze można kupić Seicento i na dodatek gaz mu założyc :) .Tylko nie chciałbym tym autem przeżyć tego co przeżyłem moim starym zasłużonym Hyundaiem,hmmmm w zasadzie to chciałbym ale szansa na to byłaby żadna.Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez truedomel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,widzę ,że nie tylko ja nie mogę spać.Dzięki za odp.,gdzieś wyczytałem ,ze te wachacze to koszt w aso ok. 1100 za szt., choć podobno są jakieś zamienniki.A co do rozrządu ,wymiana łańcucha przytrafia się w każdym egzemplarzu ,czy jest szansa na 200000km bez wymiany? Wiem ,że moje pytania mogą się wydać śmieszne, ale do tej pory szukałem innego auta i do kupna primery za cholerę jestem nieprzygotowany a czas nagli. Właśnie za chwilę jadę po to cudo

Zabrzmiało to jak wyrok ale widzę ,że masz na myśli materiały eksploatacyjne ,czy raczej jakieś awarie? Można się tym autem zmieścić w 10 ltr./1000 w jeździe miejskiej(miasto małe bez korków, ale trasy cholernie krótkie).

 

Co do kosztów to ja na razie ponoszę koszty materiałów eksploatacyjnych - zmieniam to co każdy zmienia po kupnie. Wydaje się że to pierdoły, ale jak się nazbiera kilkanaście rzeczy po 50 zł to wychodzi co nieco. Dla przykładu - moje wydatki na Primerę, zaraz po kupnie: (Lubie mieć pewność, dlatego niektóre elementy wymieniłem na zapas)

 

Rozrząd + wymiana wszystkich możliwych pasków + ustawienie kąta wtrysku + wymiana nadmiarów itp = 600zł z częściami

Filtry powietrza, paliwa, kabinowy + pianka do odgrzybiania = 130 zł

Dywaniki = 70 zł

Opony zimowe = 1000 zł

Jakieś dodatki do auta - gaśnice skrobaczki żarówki, preparaty do uszczelek itp itd - ok. 100zł

Certyfikacja immobilizera - 40 zł

Ubezpieczenie OC/AC/NW - 925zł

Opłaty rejestracyjne + skrbówka = 449zł

 

Jeszcze dobrze nie minął miesiąc od kupna a ja już 3 tysi nie mam :P

Także wygląd panela środkowego mam teraz centralnie w .... oku:), bo w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana oleju (ok 200zł), wymiana osłon przegubów - 150zł, konserwacja podwozia - 400zł, na wiosnę klocki i może tarcze - ok 400 zł i opony na wiosnę:) kolejny 1000 :) - mam nadzieję że akumulator i wycieraczki mi odpuszczą na razie:)

 

Wszystkie wyżej wymienione wydatki są wydatkami normalnymi dla każdego auta. A w przypadku primery koszty są bardzo niskie i jeszcze to cudownie male zuzycie paliwa w moim diselku:). Jeżdże jak emeryt - ale tak lubię - 103 km na 6 litrach:) 60/40 miasto/trasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tą certyfikacją immobilizera? Wygląd panela zaczął się nawet podobać ,swoją drogą to prawdziwe drewno a gość w 2001r. zapłacił za to 1500 pln :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tą certyfikacją immobilizera? Wygląd panela zaczął się nawet podobać ,swoją drogą to prawdziwe drewno a gość w 2001r. zapłacił za to 1500 pln :rofl:

 

Do polisy AC jest potrzebny ten świstek - jedziesz do jakiegoś tam zakładu który się zajmuję alarmami (który poleci ci agent ubezpieczeniowy) i złazi do Ciebie facet z brzuchem naciska na kluczyku przycisk, zamyka drzwi, łapie za klamkę, jak się nie otworzą drzwi to zatwierdza immobilizer. Wpisuje twoje auto do Ogólnopolskiego Rejestru daje Ci świstek i jedziesz do ubezpieczyciela. Lżejszy o min. 40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za cholerę nie mogę znaleźć dwupunktowego pasa żeby fotelik dzieciaka zapiąć, są trzy pasy 3-punktowe, jest to możliwe ,że gdzieś pod siedzeniem znajdę jeszcze czwarty 2-punktowy?

 

pewnie samochód miał kratę i poprzedni właściciel wyciął pas ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...