Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę kupić Primerę 2.0 w benzynie, a ta mi "wpadła w oko" :D Co o niej myślicie? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11458725 Czy może ktoś ją oglądał? Pozdrawiam i z góry bardzo dziękuję za pomoc :D

na 1 rzut oka już widać brak halogenów przednich , obudowa lamp różni się kolorem pewnie przód bity , no i długoo u jednego właściciela bo czarne blachy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem czy takie spalanie duże mają dwulitrówki :) masa z 1.6 prawie taka sama a jaka wygoda i komfort... moja Primera GT z 1998r miała II generacje gazu odcinkę ustawioną na 6 tyś. i u mnie pierwsze trzy biegi to odcinka i później już 5 :) a brała gazu 10.5 tyle co chłopakom 1.6 :whistle: a 1.6 nie odchodzi jak 2 litry :)

Edytowane przez GeorgeGt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stage_diver

Witam

 

Chcę kupić Primerę P11 diesel kombi. Co sądzicie o tych aukcjach:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11711708

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12043273

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11230474

Edytowane przez stage_diver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hibernatus

Witam wszystkich, ale przede wszystkim użytkowników Primery.

Zastanawiam się nad kupnem tego auta: roczni 2001, 1.6, gaz

 

http://otomoto.pl/ni...-C11963727.html

 

Między innymi zwróciłem uwagę na auto z instalacją gazową

Proszę o każdą nawet najbardziej drobiazgową opinię, ponieważ nie chciałbym zmarnować oszczędności życia (oraz drobnego kredytu)

Proszę pilnie o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hibernatus

Witam wszystkich, ale przede wszystkim użytkowników Primery.

Zastanawiam się nad kupnem tego auta: roczni 2001, 1.6, gaz

 

http://otomoto.pl/ni...-C11963727.html

 

Między innymi zwróciłem uwagę na auto z instalacją gazową

Proszę o każdą nawet najbardziej drobiazgową opinię, ponieważ nie chciałbym zmarnować oszczędności życia (oraz drobnego kredytu)

Proszę pilnie o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego 1.6 do tego auta to stanowczo za mało, 1.8 możliwe ale szukaj 2.0,(no chyba, że ubisz spacery i oglądanie krajobrazów) a jak się uprzesz na ten, niech zapoda zdjęcia instalki i silnika co i jak, bo stwierdzenie instalacja najwyższej klasy to takie bbuuuahahha. Wiem, że handlarze pakują jakieś dziadostwo pod maskę i wtedy wbijają ludziom do głowy, że super instalacja LPG, a problemy zaczynają się po zakupie. Na Twoim miejscu poszukałbym bez LPG i sam założył to co powinno być a nie zmieniać po kimś zmieniarka przy tym radiu jest standardem a nie dodatkowo dodana

Edytowane przez DINO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 1.6 za mały silnik na taką konstrukcję najlepsze rozwiązanie 2.0 i na tym samym poziomie można powiedzieć spalanie , tylko że ty koniecznie w gazie poszukujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hibernatus

kolego 1.6 do tego auta to stanowczo za mało, 1.8 możliwe ale szukaj 2.0,(no chyba, że ubisz spacery i oglądanie krajobrazów) a jak się uprzesz na ten, niech zapoda zdjęcia instalki i silnika co i jak, bo stwierdzenie instalacja najwyższej klasy to takie bbuuuahahha. Wiem, że handlarze pakują jakieś dziadostwo pod maskę i wtedy wbijają ludziom do głowy, że super instalacja LPG, a problemy zaczynają się po zakupie. Na Twoim miejscu poszukałbym bez LPG i sam założył to co powinno być a nie zmieniać po kimś zmieniarka przy tym radiu jest standardem a nie dodatkowo dodana

 

Postaram się zdobyć zdjęcia silnika.

Jeśli chodzi o instalację to "niby" warta ponad 5 tyś i założona 3 lata temu

Nie wiem czy 1.6 to mułowaty silnik, ponieważ nie miałem z nim styczności w tym aucie (przejadę się to ocenię)

 

Ahaaa - temat ten powinien się znaleźć w innym dziale (i tam już się znajduje), ale jako że dopiero dołączyłem do forum to przez moją nieuwagę znalazł się .... gzie się znalazł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, tam jest napisane, że auto jedzie 100km za 19 złociszy czyli wychodzi, że pali około 8 litrów, jakoś nie chce mi się w to wierzyć przy tym silniku, już w 1.8 może tak, jest mocniejszy i nie potrzebuje się aż tak wysilać aby to autko rozpędzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, tam jest napisane, że auto jedzie 100km za 19 złociszy czyli wychodzi, że pali około 8 litrów, jakoś nie chce mi się w to wierzyć przy tym silniku, już w 1.8 może tak, jest mocniejszy i nie potrzebuje się aż tak wysilać aby to autko rozpędzić

No juz nie badzmy tacy. Silnik 1.6 traktowany łagodnie, spokojnie tyle spali, nawet mniej. Dla mnie wszelkie tego typu opinie - ile Ci pali w miescie - a ile na trasie - nie sa nic warte. Jest miasto i miasto, trasa i trasa. A jesli np u mnie predkosc podrozna to 150 to jak mi ma spalic 9l gazu, tak jak innym - nie ma sily, bedzie 11l albo lepiej. Takze to sa informacje, ktorych nie bralbym pod uwage. Informacje od producenta - ze przy 90km/h spala tyle i tyle - sa wiecej warte. Dodaj sobie do tego 25%, pozniej do tego wszystkiego jeszcze 20% i mniej wiecej tyle bedzie palil na gazie.

 

Co do auta. Popatrz: najmniejszy silnik, na gazie, i z hakiem (czyli ciagal ciezary). Do tego jeszcze ten jebitny zestaw glosnomowiacy. Obawiam sie ze auto duuuuuuuuzo jezdzilo, i moze byc zmeczone. Jak dla mnie hak go dyskwalifikuje. Ale moze warto sie przejechac, wyglada ladnie. Kolor miodzio.

Edytowane przez woro_woro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hibernatus

Moim zdaniem 1.6 za mały silnik na taką konstrukcję najlepsze rozwiązanie 2.0 i na tym samym poziomie można powiedzieć spalanie , tylko że ty koniecznie w gazie poszukujesz ?

 

 

Zastanawiam się nad zakupem Primery:

- 1.6 najmniej pali, 2.0 chyba znacznie więcej (doczytałem w necie, a ile prawdy nie wiem)

- auto będzie robiło ok 10 tyś rocznie, więc benzyna wystarczy, jednakże to ogłoszenie tzn 2001 1.6 + gaz I właściciel zakup w salonie odpowiada cenom innych aut bez instalacji

- zastanawiam się też nad silnikiem co najwyżej 1.8

 

Dotychczas jeździłem; opel omega 2.3td, citroen xsantia 2.0 + gaz, citroen xsara 1.6 (110 koni - jak na to auto dynamiczny silnik), a teraz zastanawiam się nad "japończykiem". Primera wydaje mi się dobrym rozwiązaniem (szczególnie wersja 11, sedan)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hibernatus

No juz nie badzmy tacy. Silnik 1.6 traktowany łagodnie, spokojnie tyle spali, nawet mniej. Dla mnie wszelkie tego typu opinie - ile Ci pali w miescie - a ile na trasie - nie sa nic warte. Jest miasto i miasto, trasa i trasa. A jesli np u mnie predkosc podrozna to 150 to jak mi ma spalic 9l gazu, tak jak innym - nie ma sily, bedzie 11l albo lepiej. Takze to sa informacje, ktorych nie bralbym pod uwage. Informacje od producenta - ze przy 90km/h spala tyle i tyle - sa wiecej warte. Dodaj sobie do tego 25%, pozniej do tego wszystkiego jeszcze 20% i mniej wiecej tyle bedzie palil na gazie.

 

Co do auta. Popatrz: najmniejszy silnik, na gazie, i z hakiem (czyli ciagal ciezary). Do tego jeszcze ten jebitny zestaw glosnomowiacy. Obawiam sie ze auto duuuuuuuuzo jezdzilo, i moze byc zmeczone. Jak dla mnie hak go dyskwalifikuje. Ale moze warto sie przejechac, wyglada ladnie. Kolor miodzio.

 

 

A jak najlepiej sprawdzić stan auta (załóżmy tego)

W mieście pali 10 l gazu, hak używany kilka razy "niby", kilometry od początku wpisywane w książkę łącznie z naprawami itp (na dzień dzisiejszy około 240 tyś km)

Jeśli będę chciał je obejrzeć to nie wiem - szukać kogoś "znawcę" z forum, a mianowicie ze Szczecina do zaopiniowania (oczywiście za radę trzeba się odpowiednio odwdzięczyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak najlepiej sprawdzić stan auta (załóżmy tego)

W mieście pali 10 l gazu, hak używany kilka razy "niby", kilometry od początku wpisywane w książkę łącznie z naprawami itp (na dzień dzisiejszy około 240 tyś km)

No to na pewno nie za ta kase.

Jeśli będę chciał je obejrzeć to nie wiem - szukać kogoś "znawcę" z forum, a mianowicie ze Szczecina do zaopiniowania (oczywiście za radę trzeba się odpowiednio odwdzięczyć)

To by bylo najrozsadniejsze rozwiazanie. Ktos kto ma takie auto, porowna, wie jak powinno jezdzic, a jak jezdzi. Jak sie wypowie pozytywnie - mozecie podjechac na przeglad - na Twoj koszt. Jesli nic nie wyjdzie - wbrew pozorom zyskujesz. Jesli cos wyjdzie - tez zyskujesz. Mozesz cos jeszcze utargowac. Ale 14 kola za ten samochod to za duzo wg mnie. Ja swoja 2-litrowke ponad 3 lata temu kupilem za 20. Byla bez gazu, to prawda. Miala wowczas 170tys. i kombi. Wiem bo mi w tym roku babka z AC wyliczyla wartosc na cos ponad 13tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość doofy_86

ja mam 2.0 w sekwencji jestem bardzo zadowolony sluchaj pierwszy wlasciciel i nowe tablice pewnie po dobrym dzwonie albo delikatnej kradzionce tablic pojechac i dokladnie obejrzec z miernikiem lakieru albo pojechac do komisu i poprosic o udostepnienie oczywiscie komisu przy nissanie czy toyocie!!!

 

co do auta wyglada dobrze ale moim zdaniem przod malowany chociaz moze to te zdjecia <_<

a zmieniarka chcialbym ja zobaczyc ciekawe czy czyta mp3 i kto sprzedaje samochod ze zmieniarka za nie oszukujmy sie ale po zbiciu ceny prawie za polowe wartosci :o

 

tam ktos napisal ze duzo przezyl bardzo mozliwe,,, ma hak panie mama mowila ze jak hak ma samochod to nie bez powodu a gaz w 1,6 przy japoncu to szczyt oszczednosci bo by mu sie 3 lata zwracal,

 

i malinka na koniec nie ma przebiegu,,, sam ocen ale ja bym tam pojechal z dobrym mechanikiem bo kumpel ostatnio kupil samochodzik i okazalo sie ze po lipnej robocie glowicy byl i kolega pare tysi w plecy jest

jak pojedziesz ogladac to popatrz na wskaznik temp czy samochod jest zimny i przy odpalaniu patrz na spalinki jak odpala jaki maja kolorek, czy smierdza itd,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zmieniarka chcialbym ja zobaczyc ciekawe czy czyta mp3 i kto sprzedaje samochod ze zmieniarka za nie oszukujmy sie ale po zbiciu ceny prawie za polowe wartosci

 

 

przyjacielu, zmieniarka to standard jeśli ma się oryginalne radio na kasetki, przynajmniej w moim tak było,a jak nie ma to najczęściej handlarze wyjmują i gonią dodatkowo, nie czyta mp3.

 

A jak najlepiej sprawdzić stan auta (załóżmy tego)

W mieście pali 10 l gazu, hak używany kilka razy "niby", kilometry od początku wpisywane w książkę łącznie z naprawami itp (na dzień dzisiejszy około 240 tyś km)

Jeśli będę chciał je obejrzeć to nie wiem - szukać kogoś "znawcę" z forum, a mianowicie ze Szczecina do zaopiniowania (oczywiście za radę trzeba się odpowiednio odwdzięczyć)

 

 

spalanko prawie jak u mnie, a silnik mniejszy i musi się bardziej spocić, chyba, że ktoś jeździ spacerowo choć i w tym przypadku było by ciężko to osiągnąć albo instalacja podpiera sie PB i tu sprawa się wyjaśnia, co do haka to nie musi być zajeżdżony ja tez mam hak i jacht ciągnąłem 2 razy przez 5 lat i parę razy przyczepkę z gratami jakieś 200kg a nie jest to chyba jakiś wyczyn dla auta. 240 to żaden przebieg ale świadczy o tym że auto mogło być ciągnięte od helmutów, bo jakoś nie widzę u nas w kraju takich przebiegów chyba, że to było jakieś służbowe autko i latało po trasie (240/(8*12)=30000 rocznie, 2500 miesięcznie) hmm niby standard choć niektórzy robią po 13000 w roku i są zadowoleni. U mnie jest teraz jakieś 220kkm i w tym przez 5 lat przejechane 110kkm w Polsce jak był zdjęty od helmutów, praktycznie cały czas na LPG i aby wykręcić taki przebieg to musiałem się nieźle namęczyć ;) z racji firmy posiadanej 700km od domu bywałem tam raz w miesiącu, czyli jak widać można by było się do tego zbliżyć. Ja osobiście odradzam ze względu na silnik, jest po prostu za mały, szukaj 2.0 zainastaluj dobrą sekwencję i bedziesz miał radość z jazdy i samochodu, przy 2.0 220km/h na autobanie to nie problem, i jeszcze ciekawostka taka, u mnie czy jadę 120 czy 160 jest praktycznie brak zmian w zużyciu, czyli nie trzeba się turlać można się cieszyć jadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu za tę cenę poszukał 2.0 tak jak inni koledzy radzą. Nie pożałujesz.

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B)Jak można gazować taki samochód jak PRIMERA przecież to profanacja nie stać cię na benzynę to nie stać cię na samochód.

 

 

gratuluję tu żeś błysnął bbuuuahhahah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się jakiej firmy jest ta instalacja.

Jak będziesz oglądał poproś o papiery do gazu, w nich powinna być informacja ile miał przelatane w momencie montażu instalacji.

W książce gwarancyjnej gazu też powinny być informacje z przeglądów (z przebiegami).

Po 3 latach i np 100tyś przejechanych na inst. gazowej sporo jej elementów może niebawem zdechnąć (reduktor i wtryski) a to dość drogie elementy.

Ja zawsze kupowałem samochody bez gazu i montowałem w warsztacie którego jestem pewien na 100%.

Nie twierdzę że samochód jest felerny ale jakiekolwiek niezgodności np przebiegów w papierach z rzeczywistością dyskwalifikują sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę w tym prawdy jest ...

 

 

w czym??? jak chcesz jeździć na PB i płacić coś koło 48zł za km to Twoja sprawa a jak chcesz robić to samo ale za 22 złote to sprawa tego kto sobie zainstaluje i policzy. Zdziwiłbyś się w jakich autach jest LPG tylko tego nie widać. Można zawsze kupić sobie rower i będzie zdrowo ekologicznie i tanio. Zazwyczaj słychać takei teksty od ludzi co mają blade pojęcie o LPG i instalacjach, ponieważ zatrzymali sie na etapie poloneza, a blos dla nich to już jest szczyt techniki.

 

Dowiedz się jakiej firmy jest ta instalacja.

Jak będziesz oglądał poproś o papiery do gazu, w nich powinna być informacja ile miał przelatane w momencie montażu instalacji.

W książce gwarancyjnej gazu też powinny być informacje z przeglądów (z przebiegami).

Po 3 latach i np 100tyś przejechanych na inst. gazowej sporo jej elementów może niebawem zdechnąć (reduktor i wtryski) a to dość drogie elementy.

Ja zawsze kupowałem samochody bez gazu i montowałem w warsztacie którego jestem pewien na 100%.

Nie twierdzę że samochód jest felerny ale jakiekolwiek niezgodności np przebiegów w papierach z rzeczywistością dyskwalifikują sprzedawcę.

 

 

dobrze prawisz przyjacielu do tego prawdopodobnie reduktor już był robiony. Kupując aut z gazem trzeba bardzo się przyglądać. Zapodaj jakieś foto to się obluka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zakupem Primery:

- 1.6 najmniej pali, 2.0 chyba znacznie więcej (doczytałem w necie, a ile prawdy nie wiem)

- auto będzie robiło ok 10 tyś rocznie, więc benzyna wystarczy, jednakże to ogłoszenie tzn 2001 1.6 + gaz I właściciel zakup w salonie odpowiada cenom innych aut bez instalacji

- zastanawiam się też nad silnikiem co najwyżej 1.8

 

Dotychczas jeździłem; opel omega 2.3td, citroen xsantia 2.0 + gaz, citroen xsara 1.6 (110 koni - jak na to auto dynamiczny silnik), a teraz zastanawiam się nad "japończykiem". Primera wydaje mi się dobrym rozwiązaniem (szczególnie wersja 11, sedan)

Masz w podpisie u mnie spalanie 2.0

Też w granicy 10kkm rocznie robię i nie opłaca mi się montować gaz i później mieć problemy że coś nie tak działa itp...

 

1.6 w tej samej granicy moim zdaniem spalanie ma i jest wolniejszy i trzeba go wysoko kręcić by to jeździło ;)

jak masz blisko jedź zobacz przejedź się i będziesz wiedział czy ci to leży

 

ja dopiero chcę zacząć przygodę z P12.. no i tak sobie patrzę...

 

http://otomoto.pl/nissan-primera-serwisowana-igielka-C12018960.html

1.9 to reno silnik poczytaj na forum może jakieś wnioski wyciągniesz jedni polecają drudzy odradzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, tam jest napisane, że auto jedzie 100km za 19 złociszy czyli wychodzi, że pali około 8 litrów, jakoś nie chce mi się w to wierzyć przy tym silniku, już w 1.8 może tak, jest mocniejszy i nie potrzebuje się aż tak wysilać aby to autko rozpędzić

Przepraszam, a cóż to za nowatorska teoria? To może ja sobie kupię auto trzylitrowe by tanio i ekonomicznie jeździć do sklepu po bułki ? Czy kolega nie wie, że sprawność silnika spalinowego jest największa podczas pracy przy obciążeniu (momencie obrotowym) bliskim maksymalnego i obrotach zazwyczaj nieco poniżej obrotów momentu maksymalnego ? Jeśli nie, to polecam poszukać w google wykresów zwanych BSFC (brake specific fuel consumption) maps. Krótki opis i przykładowy wykres tu: BSFC maps

Im mniejsza pojemność silnika (porównując silniki tej samej konstrukcji i sprawności) tym mniejsze mamy zużycie paliwa w danym samochodzie przy typowej jeździe. Jeśli ktoś ma co do tego jakieś wątpliwości, to proponuję zajrzeć do danych katalogowych jakiegokolwiek auta, które ma kilka silników różnych pojemności. No chyba że są to silniki zupełnie innych typów, ale wtedy to już inna sprawa.

 

B)Jak można gazować taki samochód jak PRIMERA przecież to profanacja nie stać cię na benzynę to nie stać cię na samochód.

Ale kolega wymyśla. Jaka profanacja ? Jeśli masz potrzebę dowartościować się płacąc za benzynkę to Twoja sprawa. Jeśli auto jeździ dokładnie tak samo za połowę ceny to jaka to jest profanacja ? Powiesz że się silnik niszczy ? To ja Ci powiem co innego: spójrz na mój podpis: sunny ga16ds i p11gt, oba na gazie. Z tym że ten drugi mam za darmo, bo akurat tyle ile jest on wart zaoszczędziłem przez kilka lat jeżdżąc pierwszym na gazie zamiast na benzynie, a mimo to jeździ on dalej i jest w jak najlepszej kondycji.

Więc nawet jeśli i p11gt ma paść niby od gazu to mam to w d... bo zanim padnie to na kosztach paliwa oszczędzę na kolejne, dużo lepsze auto.

p.s. Na benzynę mnie stać. Ale zamiast puszczać kasę z dymem, wolę je przeznaczyć na ekstra wakacje.

Edytowane przez z2maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mi nie powiesz, że 1.6 w takim aucie ma się tak jak 2.0 w tym samym. różnica mocy i elastyczności nie ma znaczenia?? z tym co napisałeś masz rację ale co z tego wynika??, że 1.6 spali mniej ?? mój na dzień dzisiejszy w trasie bierze około 9 literków a uwierz mi nie jeżdżę wolno. Trasa Koszalin -Zamość w niecałe 7 godzin, myślisz, że w 1.6 byłbym w stanie to osiągnąć ?? i z takim zużyciem LPG??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...