Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

to może suv? np. bmw x5. wielki i potężny samochód. Może robić i za kombi dla rodziny i do lasu wjedzie bez problemu. Mozna polować nie wysiadając z szoferki :-)...Albo Octavia. Mój kumpel, były koszykarz zawodowy 206cm 98kg, właśnie kupił w kombiaku jeździ z rocznym dzieciakiem i żonką i bardzo sobie chwali. A prawdopodobieństwo trafienia dobrej i pewnej Octavii jest dużo większe niż mundka i p12.Skoro ta p12 Tobie odpowiada i masz udokumentowane co i jak z nią było, to bierz Primerke. Ale miej świadomość że nie będzie tak bezproblemowa i trwała jak p11. W ogóle samochody z drugiej połowy lat 90. były jakieś trwalsze i mniej awaryjne i moim zdaniem dużo ładniejsze.

 

 

wszystko cacy kolego ale niestety fundusze mnie chyba ograniczaja co do suva.

myslalem kiedys na x-trailem ale doszedlem do wniosku ze podrozuje w 95% po asfalcie wiec suv jest malo rozsadnym wyborem.

na polowaczke - wiadomo rewelacja chociaz tez nie do konca.

fury pokroju rav4 etc to zwykle bulwarowki i chec wjechania w ciezszy teren konczy sie spaleniem sprzegla.

fura w teren to reduktor, rama, blokady mostow i jaaazzzdaaaa :)

dlatego tez rezygnuje poki co z takiego pomyslu.

do pracy dzien w dzien robie po czarnym 120km. latwo policzyc ze to 2,5tys miesiecznie do samej pracy!

wybor jest jeden - duze kombi ;]

bedzie miesce dla rodziny, dla dzika i dla mnie :)

wczoraj ogladalem mundka, stan rewelacja, 111tys z ks. serw. rok 2004.

zarowno mundek i p12 nie sa moze liderami tego segmentu ale jakos tak mi przypasowaly ze chyba cos z tego wybiore.

tyle ze nie wiem co :)

p12 ma 184tys, rok 2005, 1,9dci i stan tez niezly

mundek kusi przebiegiem (jest oryginal na bank) bo te 70tys roznicy to dla mnie 2 lata, nooo w sumie 1,5r jezdzenia :)

naprawde nie wiem...

pasek i a6 odpadaja - kradna to jak cholera :)

dodam jeszcze ze wiecej na gotowo jak 25tys nie wyloze - musze zostawic rezerwe w domu na czarna h ;]

 

preston81

 

powiedz mi prosze ile kosztuje wymiana rozrzadu w p12 1,9dci, jakie oleje lejesz etc.

glownie chodzi mi o koszty przegladow i serwisowania.

dodam ze ne bede tego robil w aso

mam mechanika w rodzinie :)

pytanie dotyczy tylko i wylacznie czesci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rdza od amorka to raczej normalne, ale jeżeli od elementów konstrukcyjnych nadwozia to u mnie nic takiego nie występuje.

Generalnie uważam, że w dzisiejszych czasach najważniejsze to od kogo kupuje się auto, także jak znasz jego historię i od osoby zaufanej to ja bym brał :-)

 

Trzeba by się tylko upewnić, że nie jest to korozja elementów konstrukcji.

Podeślij fotę, może ktoś miał podobny przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolego volvo s60? 2.4 (rzedowa 5) diesel podobno silnik genialny, kolega ma i sobie chwali, ja nigdy nie prowadzilem osobiscie, tylko bylem przewozony, siedzi sie jak na tronie komfort mega, silnika prawie w ogole nie slychac moc 163km a spalanie takie jak 1.9tdi w a4(pomimo masy), do tego malo awaryjny, minusy takie ze za te pieniadze(25-30tys) raczej bedzie poczatek produkcji, gdzies czytalem ze zawieszenie moze ostro dac popalic po portfelu i wejscie do bagaznika mega lipa, z uwagi na duze swiatla tylne(do tego sedan, w kombiaku masz to samo w v70 - jest tansze i mega pakowne w porownaniu z s60, mi osobiscie srednio sie podoba-gust), i z zagranizy kosmos z oplatami(motorek 2.4) takze trzeba by sie ograniczyc tylko do krajowego rynku(oplaconych). To tylko taka propozycja.

 

I rowniez ubolewam nad tym ze w tych segmentach nismo nie ma nic konkretnego do pokazania (pier..olone renault)

 

Volvo s60 & Nissan Primera to powiem tak że Primera to pod każdym względem lepsza.

Volvo s60 chciałem kupić 5 razy. Szukałem oglądałem i nie kupiłem.

Nissan ma super skręt lepszy silniki i skrzynie .

Jak przesiadłem się z volva do nissana to tak jak bym wsiadł do auta 10 lat nowszego

2,4 pali dużo ja jeździłem manuałem to pali na trasie 6,5 a primera 5 .

Skrzynia 5 biegów co powoduje że różnica 43 km daje sekundę lepsze przyspieszenie od 1,9 dci.

We wszystkich volvach są silnik renaulta !!!

Komputer pokładowy volvie jest słaby mapy do navi są z 2004 choć jest polska a do primery są nowe mapy z 2010 .

Mam volvo v40 to powiem tak że primera to klasa wyższa

 

Każdy użytkownik Nissana Primery 1,9 dci i 2,2 musi postępować według tych reguł

 

Po zatrzymaniu samochodu nie wyłączać silnika natychmiast. Szczególnie po jeździe na wysokich obrotach należy silnik na okres kilku minut pozostawić na obrotach biegu jałowego. Umożliwi to na łagodne wyhamowanie i ostudzenie turbiny. Wyłączenie silnika unieruchamia

 

pompę oleju i odcina dopływ oleju do łożysk turbiny. Po uruchomieniu silnika nie wolno

 

natychmiast rozpędzać go do wysokich prędkości obrotowych

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napaliłeś się na tą p12 straszliwie i wiem z własnego doświadczenia że jak ktoś się uprze to nie ma siły więc musisz kupić, ja jak bym miał kupować i w takich pieniądzach co mówisz to bym się rozglądał za pasatem, ja do tej pory kupowałem co mi w ręce wchodziło i nie szukalem. wiem jedno że co do p12 to nawet jak by mi w łapy wchodziła to bym nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad michael

 

kolego powiedz mi czy kupilbys p12 z 1,9dci z 184tys przebiegu? :) dodam ze jest udokumentowany :P

 

a poza tym to juz pisalem wczesniej z prosba o podanie ceny wymiany rozrzadu, oleje jakie etc...

 

pozdro

 

ps. zasady znam postepowania z turbina tylko metlik mam czy mondeo wybrac (111tys z 2004 - udokumentowane) czy p12 j.w. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywać VW Passata z Primerą P12 ( ja już porównuje Passata od 2005 do teraz) to jest trochę dziwny .

Primera to się super prowadzi ona płynie widać że jest to wspołne dziłeo z renaultem konfort tak jak we francuzie .

Pasatem(2007) jechałem wczoraj no powiem tak siedzenia nie wygodne na dzirach się tucze mapy niemiec słabe ( 2005 rok)

Moja nowa mapa w primerze (2010) jest super dokładna . Elementy słabo wykończone silnik słaby (105km) 5 biegów.

 

Jedynym lepszym aute w klasie Primery jest audi A4 w najlepszej wersji .

Czy bym kupił primerę z przebiegiem 184 tys oczywiście że tak . Ja kupiłem volvo v40 sinikiem od renaulta jeszcze bardziej awaryjnym niż dci w primerze który miał 220 tyś i jeżdżę.

Mondeo to jest auto z piasku sypie się .

Znajomy miał mondeo rocznik 2003 (od nowości) po okresie gwarancyjnym za naprawy wydal 5000 PLN i później go sprzedał (2009)

najechane miał przy sprzedaży 115 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego michael...

prosze cie, zapoznaj sie z tym tematem w ktorym piszemy - opisywalem tutaj wrazenia po ogledzinach mundka i p12 i powiedz szczerze co myslisz.

jesli moge cie prosic to podaj koszty eksploatacji silnika 1,9dci.

najczestsze usterki i bolaczki...

wiem ze w fordzie leca wtryski i dwumasa (jedno i drugie w granicach 3tys)

jak z dwumasa w p12?

popatrz co napisalem, na roczniki, przebiegi, wypasy i skrobnij cos w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje szybkiej porady dotyczacej tego autka

 

http://otomoto.pl/nissan-primera-klima-comfort-C12289360.html

 

 

Dzieki Bardzo

Tak jak napisał PERSYKOP ( klekot 90 konny szkoda czasu jak ktoś pisze głupoty , zdjęcie od strony pasażera typowe dla handlarzy jak mają coś do ukrycia .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mietekfoto

Witam .

 

Jeżdze mondeo z 97roku i mysle o zmianie na http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bhezirdevefl (wyposażenie stadartowe) .Z tego co czytałem ( a na nissanach sie nie znam)

To ponoc silniki benzynowe 1,8 biorą olej - rozumiem ,że taka jego konstrukcja.

bardzo mało artykułów jest o p12 benzynce . Wiem również ,ze zawieszenie maja takie sobie , jesli chodzi o nasze drogi to chyba kazde auto ma problem .( na moim mondku przywiezionym z Niemiec zrobilem 45tys km i zawieszenia nie tykałem)

Podobnie jak w monedo mk3 tez najtansze zawieszenie nie jest . Jesli sie orientujecie to prosze o informacje ,linki ,ceny tego co najczesciej pada w tym aucie .

Czy moge stwierdzic ze w p12 z silnikiem 2.0 nie bierze oleju? I nie jestem pewien, primera ma łancuch rozrządu? Acha i jeszcze jedno ten plastikowy kokpit -czeszczy czy cos sie z nim dzieje -w takim aucie juz nie powinno byc tak tanich plastików -moze sa dobrze spasowane.

 

Z góry dzięki za info . pozdrawiam Mietek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na wszystkie twoje pytania są już odpowiedzi, przecież forum jest poświęcone marce NISSAN i podzielone na kilka modeli. Jeśli chodzi o Primere to poświęć trochę czasu i zajrzyj Tu, a na pewno dowiesz się co nie co o wadach i zaletach poszczególnych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

To ponoć silniki benzynowe 1,8 biorą olej - rozumiem ,że taka jego konstrukcja.

(...)

Witam i ja :)

I również, raczej polecam lekturkę forum, zwłaszcza że są konkretne tematy poświęcone P12, jak również nieco ogólniejsze typu "chcesz kupić? zapytaj!"

A wracajac, do tematu, to myślę, że właśnie ze względu na to ponoć, powineneś wykazać sie całkowitym brakiem zrozumienia i nie pchać się w ogólnikowe taka jego konstrukcja, bo jak coś to ja (tępy prostak jakich mało, i nie łapiący o co chodzi) poproszę o rozwinięcie i dokładne wytłumaczenie co to oznacza, co sie w tej konstrukcji dzieje z olejejm, że trzeba dolewać?! ;)

No dobra dosyć tej retoryki, sprawa jest prosta, i jak w ramach wyjaśnienia usłyszysz ten "wiele" mówiący ogólnik, to możesz wstępnie przyjąć, że autor "w nogach śpi i g.... wi" ;):D Jak już "mitologię koperfildowskiego silnika" mamy za sobą to może coś z konkretów?!

Faktem jest, że silniki QG18DE mogą (choć nie jest to reguła) brać olej, i można tu upatrywać dwóch powodów, stąd też, i dwa stosowane wprost rozwiązania.

Pierwsze, to zmiana oleju, gdy jest się mnięjszym/większym "magikiem olejowym" (określenie full pozytyw - pełen szacunek dla tych którzy wiedzą "co w oleju piszczy"), i jest się pewnym swego. Sa na forum wypowiedzi kolegów, którzy zmienili olej, i ich silniki "poszły na odwyk" ;) To sugerowałoby pierwotne zastosowanie niewłaściwego oleju.

Drugie, "nieco droższe" to, wymiana pierścionków. Nie pomnę już (a niestety nie zarchiwizowałem sobie), gdzie trafiłem na posty z relacjami o wymianie pierścionków (samemu w warsztacie, i w ASO). Wedle autorów wspomnianych postów, wstawione fabrycznie pierścienie były skandalicznie słabej jakości, i po wymianie "pijactwo olejowe" znikło jak ręką odjął. Tu, w opcji "pierścionki temu winne" dodam od siebie, że gdy sam byłem w ASO, i zapytałem o problem dużego poboru oleju, dostałem odp, że jeśli zauważę zużycie ok 1l na 1-2kkm, to abym zafundował silnikowi wymianę pierścionków (na jesieni 2008r, w ASO za "jedyne" 2250 PLN).

I to by było na tyle, z tego, co do tej pory znalazłem.

Tobie tylko poradzę, abyś w razie watpliwości/niejasności "szedł do bólu" w szczegóły, i nie dał się zbyć ogólnikami. ;)

Udanego zakupu auta. :)

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cocos...

z tego co ja wiem i czego dowiedzialem sie z forum i od mechanikow zanim kupilem primere to kazdy polecal silnik 2 litrowy.

1,8 niby lubi lykac olej i pali tyle samo co 2ltr a 1,6 jest slaby.

blachy w primerze nie powinny tak leciec jak to opisywales.

przynajmniej ja nie mam z tym problemow.

po zimie zrobilem male zaprawki i tyle - fura ma 11 lat.

jesli chodzi o sam silnik - pracuje idealnie ale wiadomo - jak kto dba tak ma

ja co 10tys zmieniam olej - leje castrola magnatec'a i dobry gaz i klopotow nie mam.

a co do mojej aukcji to zjade ci na paliwo :)

i zapewniam cie - ze dziur nie ma ani w progach ani w podlodze :)

pozdro

 

ja ma pytanie bo widze że dużo osób pisze że 1.6 silnik jest za słaby że 1.8 jest lepszy ja myśle że to jest tylko taki mit który wszyscy powtarzają bo jeździłem 1.6 i 1.8 i praktycznie niema odczuwalnej różnicy w jeździe przecież to jest tylko 5 czy 7 koni różnicy a ja myśle że to jest tak mało że praktycznie przeciętny kierowca nie jest wstanie odczuć różnicy nawet 10 koni

Edytowane przez marko1166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

Jeżdze mondeo z 97roku i mysle o zmianie na http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bhezirdevefl (wyposażenie stadartowe) .Z tego co czytałem ( a na nissanach sie nie znam)

To ponoc silniki benzynowe 1,8 biorą olej - rozumiem ,że taka jego konstrukcja.

bardzo mało artykułów jest o p12 benzynce . Wiem również ,ze zawieszenie maja takie sobie , jesli chodzi o nasze drogi to chyba kazde auto ma problem .( na moim mondku przywiezionym z Niemiec zrobilem 45tys km i zawieszenia nie tykałem)

Podobnie jak w monedo mk3 tez najtansze zawieszenie nie jest . Jesli sie orientujecie to prosze o informacje ,linki ,ceny tego co najczesciej pada w tym aucie .

Czy moge stwierdzic ze w p12 z silnikiem 2.0 nie bierze oleju? I nie jestem pewien, primera ma łancuch rozrządu? Acha i jeszcze jedno ten plastikowy kokpit -czeszczy czy cos sie z nim dzieje -w takim aucie juz nie powinno byc tak tanich plastików -moze sa dobrze spasowane.

 

Z góry dzięki za info . pozdrawiam Mietek

Witam !!!

Sam mam mondiego z 97r 1,8 16V 115KW - czeka na sprzedaż, a teraz zakupiłem (tydz.temu) Nisana P-12 kombi 1,8 16V 2004/2005

Jak narazie jestem zadowolony nic nie skrzypi itp.

na Mondka też nie narzekałem jeździ do dzisiaj czeka na kupca. Zero problemów tylko wymiana oleju i podstawowe elementy eksploatacyjne.

Jeśli chodzi o Primere to silnik 1,8 jest na łańcuchu

Jeśli chodzi o olej to niby co 10.000 trzeba dolać ok 1L do wytrzymania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pół roku temu kupiłem Primere P12 kombi 1,8 benzyna z 2002r. i do tej pory zrobiłem 11000km a oleju dolałem 0,6l. Jest kilka sposobów sprawdzenia silnika w jakim jest stanie. Zastosowałem je przed kupnem i jak piszę prawie nie bierze oleju. Mega podoba mi się stylistyka pulpitu i ustawienie zegarów. Przynajmniej GPS montuje z lewej strony w rogu i nie zasłania mi całej szyby. Plastiki OK, choć mogły by być bardziej dopasowane. Poprzednim moim autem była Toyota Corolla i śmiało powiem że konkurencja jest na o wiele wyższym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem zainteresowany tzn kupuje primere p12 - w dizlu .. i teraz mam pytanie jaka kupic ? p12 miala 2 silniki dizla 2.2 -126 koni i 136 rózni sie turbina i sterownikiem i podobno intercoolerem silniki dizla 1.9 odpadaja francja :/ pozatym w angli prawie nie dostepne do tego modelu oczywiscie planuje kupic ja w kombijce .. z Sve czyli navi i dvd dodatkowo z kamera cofania i znow mam pytanie jaka wersje wybrac po lifcie czy przed oczywiscie po lifcie srodek jest zmieniony zostawilem zapytanie na licznikach .. czy da sie wlozyc bez problemu licznik od noweszej wersji do starszej .. lecz nikt nie odpisac czy trzeba przerabiac kostki itp bo same plastiki beda pasowac jesli by trzeba bylo przerabiac kostki to czy ktos ma jakies schamaty lub instrukcje zrób to sam .. :D z góry dziekuje za odpowiedzi a to przykladowy link 2.2 w dci [138] http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201016357488478/sort/priceasc/usedcars/fuel-type/diesel/body-type/estate/model/primera/make/nissan/postcode/bb11hp/page/1/radius/1501?logcode=p

 

ps gdzie jest róznica pomiedzy tymi turbinami ta z 138 koni ma zmienna geometrie i mniejsza dziure prosze o odpowiedz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacekr2

witam wszystkich i pozdrowienia od Ford Club Polska

ale do rzeczy

chcę kupić żonie samochód - do tej pory jeździ Polo 1.0 z 1996r. i mój wybór padł na Nissana Primerę 1.8 B 115 koni, 162 000km z 2000r. (pełne wyposażenie), którego mogę ściągnąć z Austrii od znajomego, ale za nim to zrobię chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o nim:

1 - jakie bolączki miewa ten samochód?

2 - co jest w nim typowe a na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

3 - ile kosztuje ogólna eksploatacja - np wymiana rozrządu, czy tarczy hamulcowych?

4 - z jakim spalaniem mam się liczyć?

pozdrawiam i proszę o informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kuczyniak

Witam, jestem nowy na tym forum, szukam sobie autka, malopospolitego, jako ze jestem milosnikiem Hondy to wczesniej

miala byc Honda Accord 6 gen iES lub Honda Civic VTi 6 gen, ale ze ciezko cokolwiek znalezc w dobrej cenie i stanie,

to dodaje nastepne autko do moich poszukiwan :) chcialbym sie zapytac co sadzicie o tej Primerze GT?

http://moto.allegro.pl/item1013291933_nissan_primera_2_0_gt_150_km_p11.html

Ogolnie tych wersji jest malo w PL, a chcialbym znalezc z w miare dobrym przebiegiem.

Doczytalem sie ze GT ma lekko zmieniona charakterystyke ukl. kierowniczego, 4,5 bieg i twardsze zawieszenie. Czy jest cos wiecej? Pozdrawiam

Edytowane przez Kuczyniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich i pozdrowienia od Ford Club Polska

ale do rzeczy

chcę kupić żonie samochód - do tej pory jeździ Polo 1.0 z 1996r. i mój wybór padł na Nissana Primerę 1.8 B 115 koni, 162 000km z 2000r. (pełne wyposażenie), którego mogę ściągnąć z Austrii od znajomego, ale za nim to zrobię chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o nim:

1 - jakie bolączki miewa ten samochód?

2 - co jest w nim typowe a na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

3 - ile kosztuje ogólna eksploatacja - np wymiana rozrządu, czy tarczy hamulcowych?

4 - z jakim spalaniem mam się liczyć?

pozdrawiam i proszę o informacje

Coś nikt nie chce się odezwać; no i co sobie Goście pomyślą?

Napiszę coś od siebie ale zaznaczam,że jestem w posiadaniu Primery dopiero od pół roku

ad.1 - nietrwałe przednie górne wahacze ,ich koszt to ok.200/300 za szt.(mogę się mylić bo ja jeszcze nie wymieniałem, więc jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi)

- zacierający się mechanizm przednich wycieraczek

- nieszczęsne półosie napędowe (ukręcają się),wymiana na polskie zamienniki rozwiązuje problem raz na zawsze- koszt części z wymianą spokojnie do 500pln

-silnik 1800 podobno lubi zużywać olej,ja u siebie tego nie zauważyłem ,w każdym razie sprawdzam od momentu kupna i nie ma potrzeby dolania-przebieg w tym czasie to ok.6-8 tys., może coś na miarce ubyło ale spokojnie dojeżdżę do wymiany,trzeba sprawdzić przy kupnie poziom oleju jak jest na minimum to coś może być na rzeczy ,jednocześnie prawidłowy poziom niczego nam nie gwarantuje,może być tuż po dolewce.

-mimo tych groźnie brzmiących awarii Primera ma opinie auta bezawaryjnego co potwierdzają mechanicy,testy w prasie motoryzacyjnej i użytkownicy,

nie ma problemów z elektryką,wnętrze nie nosi śladów zużycia, tylne zawieszenie podobno niezniszczalne ,brak problemów z osprzętem silnika

ad.2 - zwrócić uwagę na ogólny stan auta ,bo jak naraz przyjdzie wymienic opony klocki tarcze oleje ,to nawet najbardziej niezawodne auto sprawi wrażenie starego klekota i zniechęci do dalszej jazdy,jak kupowałem moją była po wymianie opon ,wahaczy, mech. wycieraczek a to już dużo

ad.3 - rozrząd jest na łańcuchu ,klocki od 100pln ,ja za ATE dałem 150, tarcze np.TRW 150 za szt., mozna już kupić za 70 pln ale takie to każdy odradzi ,łącznik stabilizatora Lemforder 70 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek8301

witam wszystkich i pozdrowienia od Ford Club Polska

ale do rzeczy

chcę kupić żonie samochód - do tej pory jeździ Polo 1.0 z 1996r. i mój wybór padł na Nissana Primerę 1.8 B 115 koni, 162 000km z 2000r. (pełne wyposażenie), którego mogę ściągnąć z Austrii od znajomego, ale za nim to zrobię chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o nim:

1 - jakie bolączki miewa ten samochód?

2 - co jest w nim typowe a na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

3 - ile kosztuje ogólna eksploatacja - np wymiana rozrządu, czy tarczy hamulcowych?

4 - z jakim spalaniem mam się liczyć?

pozdrawiam i proszę o informacje

Witam

W tym tygodniu w kioskach (od wtorku 4.05.2010) wyszedł AUTO ŚWIAT - gdzie właśnie jest test w/w Nissana Primera 1.8 i wszystko jest doskonale opisane łącznie z wadami i zaletami tego autka.

Polecam lekturę naprawdę warto!!!!

 

... a od siebie dodam że silnik 1.8 potrafi nieźle "brać" olej , ale są wyjątki - miałem ten silnik w Tino i od wymiany do wymiany (15tys.km) dolewałem ok 0,5l !!! Czyli są samochody 1.8 w których jeżeli dba się o silnik (sprawdzając olej...!) to wszystko jest OK!!! Tylko co zrobić wtedy kiedy "ktoś" przed nami to zaniedbał...???!!

... atak w ogóle to jest ostatni model primery który jest wart uwagi, w następnym modelu P12 moczyli ręce już "żabojady"...

Pozdrawiam.

Edytowane przez tomek8301
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

witam wszystkich i pozdrowienia od Ford Club Polska

ale do rzeczy

chcę kupić żonie samochód - do tej pory jeździ Polo 1.0 z 1996r. i mój wybór padł na Nissana Primerę 1.8 B 115 koni, 162 000km z 2000r. (pełne wyposażenie), którego mogę ściągnąć z Austrii od znajomego, ale za nim to zrobię chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o nim:

1 - jakie bolączki miewa ten samochód?

2 - co jest w nim typowe a na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

3 - ile kosztuje ogólna eksploatacja - np wymiana rozrządu, czy tarczy hamulcowych?

4 - z jakim spalaniem mam się liczyć?

pozdrawiam i proszę o informacje

 

 

Witam i pozdrawiam Ford Club Polska - a ja może porównam trochę Primerę do Forda,ponieważ przed Nissanem były dwa Fordy - BENZYNA I DIESEL nie narzekałem,ale swoje musiałem po kupnie pierwszego i drugiego auta zrobić i wymienić.Primera - no na pewno lepszy komfort jazdy,ale auto droższe w utrzymaniu,chodzi oczywiście o części.

 

np.

czujnik położenia wału - walnął - w ASO - wypłaciłem 503 zł.za niego.

potwierdzam też wcześniejszą informację o półosiach - gniją pod tłumikiem drgań i się ukręcają,ale nowe półosie wsadzone bez tłumików drgań ( nie będzie miało gdzie gnić )

a reszta normalka jak po kupnie używanego samochodu - to i tamto do wymiany i będzie "GIT".

u mnie 2.0 TD - spalanie 8 literków - myślę że mieszczę się w normie.

a co do hamulców no to kwestia kasy - orginał czy zamiennik - np: klocki ham.od 40 zł.do 150 zł.:tarcza ham. od ok.70 zł.do grubo ponad 300 zł.i tak dalej zamiennik kontra orginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...