Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

@DINO

jak są spryskiwacze to na 99% xenon, regulacja w aucie jest jeśli jest zwykły reflektor, a instrukcja jest jedna opisująca wszelkie możliwości zamontowanych podzespołów w aucie.

 

to ja jestem w tym 1% - bo mam spryskiwacze a xenonów ani chu chu...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DINO

jak są spryskiwacze to na 99% xenon, regulacja w aucie jest jeśli jest zwykły reflektor, a instrukcja jest jedna opisująca wszelkie możliwości zamontowanych podzespołów w aucie.

 

to ja jestem w tym 1% - bo mam spryskiwacze a xenonów ani chu chu...;)

 

mozliwe dlatego mówi 99%, albo autko po dzwonie i wsadzone zwykłe reflektory, tylko wtedy trzeba by było dokłądać regulację do kabiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marchef

Witam!

Poszukiwań ciąg dalszy. Proszę o opinie:

http://otomoto.pl/nissan-primera-p11-2-0td-C13053637.html

 

pozdrawiam

 

 

Witam, nie wiem czy dobrze mysle, ale rok 2001 z kierownica z emblematem a nie tloczonym znaczkiem Nissana powiniem miec biale tarcze zegarow a nie takie ;b ja bym juz szukal dalej ; )

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nowykoleś

A więc autko ma zwykłe lampy ,regulację w kabinie i spryskiwacze, ale nie zachwyciło mnie i spodziewałem się wygodniejszej jazdy w 9-letnim aucie Poza tym stwierdziłem że jeśli kupię Primerę to tylko z silnikiem 2,0 Dzięki za wszelkie porady Dino - pokrętło ze zdjęcia porównałem z instrukcją i stąd ta pewność że służyło ono do regulacji świateł - chodzi mi konkretnie o rysunek obok tego pokrętła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , prosze o opinie. Jesli przebieg autentyczny to chyba warto,http://otomoto.pl/nissan-primera-p12-C11774552.html

 

niestety, link do ogłoszenia nie otwiera mi się, ale jeżeli to jest 1.8 czyli qg18 to poleciłbym jednak silnik 2.0 benzyna czyli qr20de przy którym nie było problemów z braniem oleju w przeciwieństwie do 1.8, palą mniej więcej tyle samo, a 2.0 ma skrzynię 6 biegową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Vilagie

Ohh to ta oferta z Płocka ;]

 

W naszym mieście są trzy P12tki na sprzedanie. Tą oglądałem i nie widzi mi się jakoś specjalnie, nie jest zła, ale to nie to. Zauroczyła mnie granatowa z 03/04 roku, ale jest w dieslu i troszkę za stara. Osobiście poszukuję tak jak kolega wyżej napisał wersji 2.0 w kombi i konkretna oferta jest w Gnieźnie dopiero ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

jak by nie patrzeć primera td to auto godne uwagi.usterki da się policzyć na palcach jednej ręki; wahacze górne, wycieraczki,nastawnik dawki paliwa,czasem trochę rdzewieje. koszty utrzymania nie są duże (to 7 auto od 5lat jakie mam)silnik starej generacji to duży plus (kolega właśnie zatankował na statoil e46 2.0d i kaplica -układ wtryskowy i pompa do regeneracji-6tys)za 6tys to nismo zrobisz na cacy na następne 10lat, może osiągi i wygląd nie powala ale to dobre auta za tą kasę a szczególnie po lifcie.Choć teraz kupił bym 2.0 benzyna i w kombi , ale to kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mietekfoto

poprawny link do tego auta http://otomoto.pl/nissan-primera-p12-C11774552.html

 

Prosze jeszcze o opinie tego auta z Zawiercia http://otomoto.pl/nissan-primera-C13098763.html

auto sprowadzone z niemiec serwisowane tam , jezdzone w Polsce ponad dwa lata -przebieg 82tys. o czym zapewnia mie wlasciciel...

 

jeszcze jedno to auto z Zawiercia , prosze zwrócic uwage na zdjecie licznika , tam sa szpary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tego postu. Bodajże na początku tego roku (lub w końcówce zeszłego roku) była gazeta motoryzacyjna (chyba Auto Świat ale pewien nie jestem), gdzie było duże zestawienie modeli samochodów od któregoś tam roku. Nissan P11 z silnikiem TD był polecany jako dobry zakup. To bardzo udana konstrukcja, która oczywiście też ma jakieś wady. Z tego co pamiętam Nissanowi "oberwało się" od pismaków za padający czujnik położenia wału, który był chyba najczęstszym problemem tego modelu o czym również można poczytać na tym forum. Przyłączę się (jako posiadacz P11 2.0TD) do opinii o relatywnej prostocie silnika, aczkolwiek jego wadą dla mechaników z pewnością są gabaryty silnika. Żeby coś wymienić to jest z tym trochę zabawy, bo cała komora silnika jest rozdysponowana. Ja miałem problem z pompą wtryskową (lub nastawnikiem ale lepiej było mi wymienić calą pompę). Pompę wymieniłem przy przejechanych 335 tys km, ponieważ falowały obroty i silnik gasł na biegu jałowym. Koszt regeneracji pompy to około 1000PLN, ale czasami (tak jak ja) można dostać sprawną, używaną pompę z gwarancją za niewielkie pieniądze (firma czescijaponskie.pl - pompa Zexel, 2 miesiace gwarancji za 600PLN). Warto również wspomnieć, że silnik 2.0TD miał pompy dwóch firm - japoński Zexel lub Bosch, które mają też dwa komputery ECU (Engine Control Unit) właśnie firm Bosch i Zexel, co należy wziąć pod uwagę podczas ewentualnej wymiany.

Wymienię może moje subiektywne wady i zalety podczas użytkowania modelu 2.0TD SLX z rocznika 1997 (bo taki mam) w budzie hatchback:

Zalety:

- dobre i stabilne prowadzenie auta, co jest załugą dość sztywnego zawieszenia z przodu

- przestronne wnętrze - dużo miejsca dla pasażerów z tyłu

- ogromny bagażnik z możliwością powiększenia poprzez złożenie asymetrycznie dzielonej kanapy (przewożenie paneli podłogowych, czy stołu z Ikei nie powinno stanowić problemu)

- akceptowalne spalanie na poziomie 9l w miescie 6.5l-7l w trasie

- raczej nie kradną

- ładny wygląd mimo takiego wieku

- po przejechaniu tych 335 tys. km nie bierze nic oleju - wlewam i wylewam przy wymianie praktycznie tyle samo

- zimą przy -17, odpalał na dotyk bez żadnego szemrania co jak na silnik diesla zasługuje na medal i konkurencja ma z czego brać przykład

- nieco mniejsza wrażliwość na jakość paliwa w porównaniu do nowszych konstrukcji silnika diesla, jednakże należy pamiętać o deprasatorze zimą

Wady:

- dość odczuwalne ubytki w nawierzchni (czyt. dziury) - coś za coś, a więc sztywne zawieszenie pozwala na stabilne prowadzenie autka kosztem niewielkiego spadku komfortu na dziurach

- ogromy promień skrętu - każdy kto ma primerkę chyba wie o czym piszę :)

- dynamika tego silnika nie jest imponująca - 14-15s do 100km/h ale w końcu to ciężkie auto i 90KM.

- padające wahacze górne, jednakże nie jest to wielki koszt a na polskie drogi nic się nie poradzi

- słabo świecące światła mijania

- skrzypiące wycieraczki - ja kupuje takie giętkie w Realu czy w Tesco bo się dobrze dopasowują do szyby

- przepalające się żarówki podświetlające pokrętła - wydaje mi się, że dzieje się to przez zastosowanie takich kolorowych kapturków nakładanych na żarówkę, które powodują jej przegrzanie.

 

Może ktoś ma też ciekawe odczucia co do P11. Zapraszam do dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawny link do tego auta http://otomoto.pl/nissan-primera-p12-C11774552.html

 

Prosze jeszcze o opinie tego auta z Zawiercia http://otomoto.pl/nissan-primera-C13098763.html

auto sprowadzone z niemiec serwisowane tam , jezdzone w Polsce ponad dwa lata -przebieg 82tys. o czym zapewnia mie wlasciciel...

 

jeszcze jedno to auto z Zawiercia , prosze zwrócic uwage na zdjecie licznika , tam sa szpary ?

 

nie wiem dlaczego upierasz się przy 1.8 gdy 2.0 imo pod kazdym względem jest od niego lepszy, ale nie wnikam. Rzeczywiście drugie auto ma jakieś dziwne szpary przy zegarach. Jak będziesz oglądał P12-ki zwracaj uwagę m.in. na gałkę zmiany biegów, były produkowane z bardzo słabego materiału i szybko się wycierały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mietekfoto

Mam pare danych o tym aucie z Zawiercia , auto przywiezione z niemiec z przebiegiem 64tys. na koniec 2007 rok. teraz ma 82tys.

 

Jasli ktoś może mi pomóc to mam numer vin SJNFBAP12U0155726 ,zakupione wniemczech 29 marca 2004

 

co do 2 litrów , jak mi cos rozsadnego w hatchbacku znajdziesz to prosze o linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pako

Przejedź się Oplem a potem Renówka 19 lub Megane I i później wsiądź w Primę i porównaj zawieche pod względem wybierania dziur i kładzenia się pudła na zakrętach

Wycieraczki nie skrzypią jak masz sprawne (nie rozklekotana luz zatarte) tuleje w mechanizmie

Co do wersji po lifcie to owszem sam fotel jest fajny co do trzymania bocznego ale za zagłówki to pała z wykrzyknikiem i po matkę smile.gif O drzemie na przednim fotelu to można jedynie pomarzyć. Nawet pomimo podgięcia zagłówków nie ma jak oprzeć łepetyny, a boczki w drzwiach są zbyt nisko, aby podeprzeć makówkę na łokciu

Światła halogenowe to porażka- dlatego kupiłem z Xenonami

Gabaryty silnika są w porządku. Ja tam nie mam problemu z dostaniem się tu i tam, owszem trzeba czasem coś wykręcić żeby cos wyjąć, ale nie jest to pół silnika. Osprzęt jest tak rozmieszczony że zawsze znajdziesz dostęp do niego

Wszystkie zbiorniczki, napinacze i miarki są na wierzchu a nie tak jak np w Astrze 2 gdzie dolanie płynu do wspomagania to istny wyczyn cyrkowy z Las Vegas

Ja tam pomimo kiepskiego kopyta i niestety sporego apetytu na paliwo w mieście jestem zadowolony

 

Aha do listy bolączek TD obowiązkowo trzeba dorzucić cieknące przewody olejowe od smarowania Vacuum pompy. Przy ich nie szczelności cholernie spada skuteczność hamulców. Jak się pocą lub ciekną należy koniecznie zastąpić je ogólnodostępnymi zamiennikami zakutymi na stare końcówki lub być idiotą i zakupić za 1200 zeta nowe w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ten wątek z ilością miejsca pod maską strasznie zaciekawił :D Szczerze, to nie wiem z jakimi autami autor tej myśli miał do czynienia wcześniej, ale... W porównaniu do np:

 

1) Passata B5 TDI, gdzie trzeba rozebrać cały przód(lampy, zderzak itd) do wymiany rozrządu.

2) Rovera 400 2.0 SDI (105KM), gdzie żeby zrobić cokolwiek trzeba być cyrkowcem, demontować a to lampę, a to plastikowe nadkole, a to znów coś innego. Do klimatyzacji, wspomagania i czego tam jeszcze nie włożyli jest jeden pasek wieloklinowy o rozmiarze 6PK1460, czyli ma niemalże 1,5 metra...

3) Tu mój faworyt - Seat Alhambra TDI - tutaj to już jawna ekwilibrystyka, do wymiany pompowtrysków mój swego czasu pracodawca pilnował żebym był, bo sam sprowadzał burze przekleństwami jak miał to robić ;)

4) Laguna II w Dieslu - też wszystko upakowane jedno na drugim i ogólnie wesoło nie jest.

 

...pod maską Primery TD jest pełny komfort w porównaniu do innych diesli w okolicach 2 litrów z tych roczników krótko mówiąc. Bo pod maską P10 D to już się można było ganiać.

 

Mnie spalanie trochę zawiodło, bo żłopie więcej niż Rover 400 który był bezpośrednim przeciwnikiem przy zakupie auta, ale z drugiej strony R400 jest tylko w sedanie i hb, a mam kombiacza i sporo miejsca, więc coś za coś. Póki co po ok 10tys km stwierdzam, że zakup całkiem udany. Rozrząd i uszczelniacze z tej strony wymieniłem od razu żeby mieć spokojną głowę, a poza tym to "lać i jeździć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pare danych o tym aucie z Zawiercia , auto przywiezione z niemiec z przebiegiem 64tys. na koniec 2007 rok. teraz ma 82tys.

 

Jasli ktoś może mi pomóc to mam numer vin SJNFBAP12U0155726 ,zakupione wniemczech 29 marca 2004

 

co do 2 litrów , jak mi cos rozsadnego w hatchbacku znajdziesz to prosze o linka

Jak kolega chce 1,8 to niech kupuje 1,8! Dlaczego, chociażby dlatego ze trochę mniej pali niż 2,0. Niestety tak jak we wcześniejszym poście było napisane uważaj bo te silniki lubią brać olej (nawet 0,5 l na 1000 km) Niestety to jest wada której nie sprawdzisz przed zakupem nawet w ASO. Ta szpara pod licznikami to dziwna sprawa. Jednak mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz - nierówne spasowanie zderzaków (szczególnie dobrze to widać z przodu na pierwszym zdjęciu) Jak będziesz oglądał ten samochód to zwróć uwagę na przód czy nie miała jakiejś przygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Panowie nazwałem to subiektywnymi odczuciami :) Nie mam niestety możliwości porównania do innych marek i dlatego poprosiłem o Wasze odczucia, które mogą bardziej wyklarować sytuację. W moim traktorze nigdy nie próbowałem spać więc na ten temat się nie wypowiadam :) Mój traktor jest sprzed liftu, ale mogę potwierdzić, że zagłówki są zaprojektowane na małe japońskie gejsze :D Jak wyciągam zagłówek na mój wzrost (a mam jedynie 175cm wzrostu) to brakuje długości pałąków. Tu się zgodzę, że projektanci dali ciała, jednakże mi to nie przeszkadza bo jeżdżę na bardzo krótkich trasach. W tej kwestii pozostaje tylko pytanie - jak to jest z bezpieczeństwem podczas najechania na tył pojazdu? Czy zagłówki spełniają swoją rolę?

 

Analizując wypowiedzi And_pec i nicchi przepaszam, że komorę silnika nazwałem upakowaną :) Już więcej tak nie obrażę mojego traktora ;)

Przychylę się do opinii. że zbiorniczki są bardzo dobrze rozmieszczone, przez co jest dobry dostęp z butlą. Pamiętam jak się trzeba nagimnastykować w Pandzie albo w Punto Grande żeby wlać płyn do spryskiwaczy więc tu jest niewątpliwy plus. Zbiornik na płyn do spryskiwaczy jest umiejscowiony nad pompą ABSu, więc trzeba uważać żeby jej nie zalać ale przy odrobinie wprawy (tylko odrobinie) można lać bez lejka prosto z butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Vilagie

Oglądałem te autko wcale nie tak dawno i wszystkie szpary w granicach tolerancji były i nic nie wskazywało na naprawy blacharskie. Oczywiście 100% pewność otrzymamy po badaniu miernikiem jakimś.

 

A co do szparek w środku, to nie było ich ostatnio, albo nie zwróciłem na nie uwagi. Pewnie facet żarówki wymieniał, albo jakiemuś Anglikowi ręka poleciała troszkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem te autko wcale nie tak dawno i wszystkie szpary w granicach tolerancji były i nic nie wskazywało na naprawy blacharskie. Oczywiście 100% pewność otrzymamy po badaniu miernikiem jakimś.

 

A co do szparek w środku, to nie było ich ostatnio, albo nie zwróciłem na nie uwagi. Pewnie facet żarówki wymieniał, albo jakiemuś Anglikowi ręka poleciała troszkę ;)

Możliwe ze podjechał pod za wysoki krawężnik. Jednak bezpieczniej pojechać tam z miernikiem grubości lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam z pompą ABSu Czasem to nawet się cieszę że ją zaleję płynem bo w końcu trochę światła ujrzysmile.gif, no ale specjalnego lania po niej to nie polecam, w końcu sterowana jest elektrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad taka Primera: link. Dowiedziałem się, że auto ma 200 tys. km przebiegu. Czy ktos ten samochod juz ogladal? Auto stoi w Inowrocławiu. Jeśli ktoś jest z tego miasta, może by rzucił okiem?

Edytowane przez nobange
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stahoojedyn

witam panowie i panie

zamierzam zmienic samochod

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13078064

 

na co zwrocic uwage ?

jak sie sprawuja te silniki i ogol samochodu

czy cena jest adekwatna do wyposazenia

nie jest moze zbyt bogata wersja, ale...

 

czekam na wasze opinie

 

ewentualnie moze jakas wasza propozycja w podobnej cenie (klima, el.szyby) czestochowa, slask

Edytowane przez stahoojedyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się, że auto ma 200 tys. km przebiegu.

 

a kto to powiedzieł?? jest na to książka?? ja mam rejestrację 2000 i 240kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stahoojedyn

sorki za nachalnosc ale sprawa jakby mnie troche nagli..

moglby mi ktos doradzic pomoc itd. ?

na co zwrocic uwage ?

Edytowane przez stahoojedyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...