Patryk93 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Witajcie. Mam problem z moją primerą, mam ga16de, lało spod koła pasowego, mechanik wymienił uszczelniacz na Elringa 50x40x7, ale wyciek powiększył się. No to mówię "jadę, niech poprawiają" Ale po zdjęciu koła pasowego, owszem, był niewielki rant na nim w miejscu, gdzie wewnętrzna warga nachodzi na uszczelniacz. Jednak największym problemem były wyżłobienia na simmeringu od koła pasowego, od jego czoła Wyglądało to tak, jakby simmering się obracał w gnieździe razem z kołem pasowym. przez 3 tyg zszedł mi prawie cały olej z silnika, po wymianie chwilę jest ok a potem wyciek powraca, koło pasowe jest OK, natomiast mam wątpliwości, czy elring robi dobre uszczelniacze, założyłem już drugi i powoli robi się to samo. w ASO powiedzieli, że stary simmering ma już nieaktualny nr, nowy to (dla potomności) 13510V 720A ktoś kiedyś na forum pisał, że tylko ORI wchodzi w grę i nie ma dobrego zamiennika, prawda to? zatem co mam zrobić, wydać 78zł na nowy simmering w ASO, czy jednak jest jakiś zamiennik, który się sprawdzi? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Tylko ori! Pzd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 ... Jednak największym problemem były wyżłobienia na simmeringu od koła pasowego, od jego czoła ... Przy montażu sprawdź czy simering nie zrobił niewielkiego wyżłobienia w wale. Mechanik widząc to, nie wcisnął simeringu do końca - stąd obcieranie. Ale jest na to sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk93 Opublikowano 21 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 tam się simmering w ogóle nie styka z wałem korbowym, wchodzi w obudowe rozrządu i wargą wewnętrzną dotyka bieżni koła pasowego uszczelniając je. to tak wyglądało, jakby koło pasowe zabrało simmering z gniazda, i czoło uszczelniacza, na którym widać normalnie oznaczenia, jest wytarte. jaki jest sposób, żeby ogarnąć? ORI simmering ma wyżłobienia na zewnętrznej bieżni i ciaśniej siedzi, nie ma 52mm tylko ciut więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 W zasadzie w ostatnim zdaniu sam sobie odpowiedziałeś jaki masz zastosować uszczelniacz (ori). Trochę niefortunnie powieliłem Twoje określenie - simering (nie jest typowym simeringiem ze sprężynką). Co do zasady montuje się go na sucho i zostawia na kilka godzin do ułożenia się. Uszczelniacz ma dwie wargi: wewnętrzną (uszczelniającą) i zewnętrzną (przeciwpyłową) - ważne aby umieścić go na odpowiednią głębokość i nie pomylić stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk93 Opublikowano 22 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Dla potomnych załączam zdjęcie i nr ORI uszczelniacza made in Japan, jak widać ma on inną ściankę zewnętrzną niż każdy inny zamiennik, przez co ciaśniej wchodzi, oraz dodatkową wargę wewnętrzną. W sumie to nie da się dobrać zbytnio innego simmeringu, który będzie dobrym odpowiednikiem. przeznaczony do primery p11.144 z silnikiem GA16DE, ale pewnie podejdzie również pod inne auta z tym motorem. po wymianie dam znać, co i jak. EDIT: z tego, co zauważyłem, CORTECO produkuje identyczny simmering, tylko ma wydrapane numery nissana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.