Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[ K12] Micra metaliczne stuki na dziurach .


czester15.30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Micra K12 rok produkcji 2008 r. Kupiona na początku 2009 r. Przebieg od nowego 73 000 km. 

 

Gdy samochód przejeżdża na dołach garbach słychać jakieś metaliczne odgłosy . Raz z przodu raz po prawej stronie . Mam wrażenie , że to tłumik telepie się .

Trzy dni temu robiłem badania techniczne , a dwa tygodnie przed badaniami sprawdzałem zawieszenie na ścieżce . Sprawdzali , bujali samochodem na boki .  Zawieszenie i amortyzatory są sprawne . Ciągaliśmy za tłumik , stukaliśmy w tylny  i nic . Z przodu jest taka osłona na rurę , chodziła do góry i do dołu . Ścisnąłem odpowiednio jarzmem i nadal stuki . Dodam , że od razu nie stuka tylko jak przejadę się pięć minut . Na równym i niewielkich nierównościach nic nie dzieje się .

Jakieś pomysły na tą przypadłość ?

Jakie wykonać próby , ażeby dociec co jest przyczyną ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną przypadłość. Z tego co zdiagnozowałem sprężyny do wymiany.

 

Puka przy dziurach lub wysepkach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną przypadłość. Z tego co zdiagnozowałem sprężyny do wymiany.

 

Puka przy dziurach lub wysepkach 

U mnie nie puka , tylko po przejechaniu przez dziurę telepie się przez sekundę . Byłeś na trzęsiawce ? Pokazywało zużycie amortyzatorów ? 

 

Dziś jeździłem z kumplem , który ma warsztat . On słyszy z przodu . Na kanale nic nie stwierdziliśmy , żeby coś działo się z wydechem . Mówił że to mogą być zmęczone i źle spasowane części ( chyba plastykowe ) . Mówił także , żeby nie brać do głowy .

Nie mam już absolutnie pomysłów, poza tym że  pojadę na myjkę i dokładnie umyje nadkole , sprężyny itd . 

Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie puka , tylko po przejechaniu przez dziurę telepie się przez sekundę . Byłeś na trzęsiawce ? Pokazywało zużycie amortyzatorów ? 

 

Dziś jeździłem z kumplem , który ma warsztat . On słyszy z przodu . Na kanale nic nie stwierdziliśmy , żeby coś działo się z wydechem . Mówił że to mogą być zmęczone i źle spasowane części ( chyba plastykowe ) . Mówił także , żeby nie brać do głowy .

Nie mam już absolutnie pomysłów, poza tym że  pojadę na myjkę i dokładnie umyje nadkole , sprężyny itd . 

wygląda mi to na tulejki/silentblocki/ na wachaczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda mi to na tulejki/silentblocki/ na wachaczach

Zapomniałem napisać , że kumpel stwierdził , iż sworzeń wahacza  przednim kole ma luz . Niewielki lecz ma . Mówił że jeszcze w normie . Na : ścieżce zdrowia " samochód był dwa razy i nic nie wykazało . 

Czy te tulejki to jest o czym teraz mówię ? 

Edytuję : Samochód stał na kanale , nie wisiał w powietrzu , a kumpel ciągał ręką za wspornik i nie używał łapki . 

Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać , że kumpel stwierdził , iż sworzeń wahacza  przednim kole ma luz . Niewielki lecz ma . Mówił że jeszcze w normie . Na : ścieżce zdrowia " samochód był dwa razy i nic nie wykazało . 

Czy te tulejki to jest o czym teraz mówię ? 

Edytuję : Samochód stał na kanale , nie wisiał w powietrzu , a kumpel ciągał ręką za wspornik i nie używał łapki . 

kumpel dobrze kombinuje

na 95% obstawiam tulejki do wymiany

zwróć uwage ,że wachacz ma 2 tulejki i sworzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel dobrze kombinuje

na 95% obstawiam tulejki do wymiany

zwróć uwage ,że wachacz ma 2 tulejki i sworzeń

Coś tam kumpel mówił , że pół roku można śmiało jeździć . 

Teraz mam pytania .

1. czy wymieniać na nowy wahacz , czy tylko sworznie i tulejki ?

2. Chyba trzeba od razu wymieniać dwa , lewy i prawy ?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam kumpel mówił , że pół roku można śmiało jeździć . 

Teraz mam pytania .

1. czy wymieniać na nowy wahacz , czy tylko sworznie i tulejki ?

2. Chyba trzeba od razu wymieniać dwa , lewy i prawy ?   

Po pierwsze trzeba trafnie zdiagnozować gdzie są luzy

Po drugie wymienić te elementy które są uszkodzone

Nie widzę potrzeby wymiany całego wahacza

Oczywiście wymiana całego wahacza jest łatwiejsza ,szybsza ale i droższa

Wybór należy do właściciela

Powodzenia !

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak zrobię . 


Pytanko dodatkowe . Jakiej firmy kupić części ? Chodzi mi o to , że może być drożej , aby pochodziło dłużej . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...