czester15.30 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Micra K12 rok produkcji 2008 r. Kupiona na początku 2009 r. Przebieg od nowego 73 000 km. Gdy samochód przejeżdża na dołach garbach słychać jakieś metaliczne odgłosy . Raz z przodu raz po prawej stronie . Mam wrażenie , że to tłumik telepie się . Trzy dni temu robiłem badania techniczne , a dwa tygodnie przed badaniami sprawdzałem zawieszenie na ścieżce . Sprawdzali , bujali samochodem na boki . Zawieszenie i amortyzatory są sprawne . Ciągaliśmy za tłumik , stukaliśmy w tylny i nic . Z przodu jest taka osłona na rurę , chodziła do góry i do dołu . Ścisnąłem odpowiednio jarzmem i nadal stuki . Dodam , że od razu nie stuka tylko jak przejadę się pięć minut . Na równym i niewielkich nierównościach nic nie dzieje się . Jakieś pomysły na tą przypadłość ? Jakie wykonać próby , ażeby dociec co jest przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson996 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Mam podobną przypadłość. Z tego co zdiagnozowałem sprężyny do wymiany. Puka przy dziurach lub wysepkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Mam podobną przypadłość. Z tego co zdiagnozowałem sprężyny do wymiany. Puka przy dziurach lub wysepkach U mnie nie puka , tylko po przejechaniu przez dziurę telepie się przez sekundę . Byłeś na trzęsiawce ? Pokazywało zużycie amortyzatorów ? Dziś jeździłem z kumplem , który ma warsztat . On słyszy z przodu . Na kanale nic nie stwierdziliśmy , żeby coś działo się z wydechem . Mówił że to mogą być zmęczone i źle spasowane części ( chyba plastykowe ) . Mówił także , żeby nie brać do głowy . Nie mam już absolutnie pomysłów, poza tym że pojadę na myjkę i dokładnie umyje nadkole , sprężyny itd . Edytowane 23 Marca 2018 przez czester15.30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 U mnie nie puka , tylko po przejechaniu przez dziurę telepie się przez sekundę . Byłeś na trzęsiawce ? Pokazywało zużycie amortyzatorów ? Dziś jeździłem z kumplem , który ma warsztat . On słyszy z przodu . Na kanale nic nie stwierdziliśmy , żeby coś działo się z wydechem . Mówił że to mogą być zmęczone i źle spasowane części ( chyba plastykowe ) . Mówił także , żeby nie brać do głowy . Nie mam już absolutnie pomysłów, poza tym że pojadę na myjkę i dokładnie umyje nadkole , sprężyny itd . wygląda mi to na tulejki/silentblocki/ na wachaczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) wygląda mi to na tulejki/silentblocki/ na wachaczach Zapomniałem napisać , że kumpel stwierdził , iż sworzeń wahacza przednim kole ma luz . Niewielki lecz ma . Mówił że jeszcze w normie . Na : ścieżce zdrowia " samochód był dwa razy i nic nie wykazało . Czy te tulejki to jest o czym teraz mówię ? Edytuję : Samochód stał na kanale , nie wisiał w powietrzu , a kumpel ciągał ręką za wspornik i nie używał łapki . Edytowane 23 Marca 2018 przez czester15.30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Zapomniałem napisać , że kumpel stwierdził , iż sworzeń wahacza przednim kole ma luz . Niewielki lecz ma . Mówił że jeszcze w normie . Na : ścieżce zdrowia " samochód był dwa razy i nic nie wykazało . Czy te tulejki to jest o czym teraz mówię ? Edytuję : Samochód stał na kanale , nie wisiał w powietrzu , a kumpel ciągał ręką za wspornik i nie używał łapki . kumpel dobrze kombinuje na 95% obstawiam tulejki do wymiany zwróć uwage ,że wachacz ma 2 tulejki i sworzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 25 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 kumpel dobrze kombinuje na 95% obstawiam tulejki do wymiany zwróć uwage ,że wachacz ma 2 tulejki i sworzeń Coś tam kumpel mówił , że pół roku można śmiało jeździć . Teraz mam pytania . 1. czy wymieniać na nowy wahacz , czy tylko sworznie i tulejki ? 2. Chyba trzeba od razu wymieniać dwa , lewy i prawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Coś tam kumpel mówił , że pół roku można śmiało jeździć . Teraz mam pytania . 1. czy wymieniać na nowy wahacz , czy tylko sworznie i tulejki ? 2. Chyba trzeba od razu wymieniać dwa , lewy i prawy ? Po pierwsze trzeba trafnie zdiagnozować gdzie są luzy Po drugie wymienić te elementy które są uszkodzone Nie widzę potrzeby wymiany całego wahacza Oczywiście wymiana całego wahacza jest łatwiejsza ,szybsza ale i droższa Wybór należy do właściciela Powodzenia ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Tak zrobię . Pytanko dodatkowe . Jakiej firmy kupić części ? Chodzi mi o to , że może być drożej , aby pochodziło dłużej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson996 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Tak zrobię . Pytanko dodatkowe . Jakiej firmy kupić części ? Chodzi mi o to , że może być drożej , aby pochodziło dłużej . https://www.ucando.pl/ Dobierzesz bezpośrednio do kazdego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.