png Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Jeszcze jedno pytanie - w mojej Almerze n15 1,4 GX 98' wskaznik paliwa zyje wlasnym zyciem. Zazwyczaj po zatankowaniu pod korek, ladnie wskazuje pelen bak. Jednak w miare zuzycia paliwa jezeli zejdzie np. o kreske nizej, zaczyna zyc wlasnym zyciem. Czesto w trakcie jazdy opada zupelnie na dol albo wskazuje taki stan, jaki mu sie podoba, po czym wraca do normalnosci. I tak wkolo. Kiedy paliwa jest juz malo (1-2 kreska od dolu) potrafi opasc na sam dol jakby paliwa nie bylo w ogole i podniesie sie raz na 3 dni. Natomiast lampka rezerwy zawsze zapala sie kiedy faktycznie paliwa jest na rezerwie - tutaj nigdy nie oszukal. Co więcej - czesto jak wskazowka spadnie, kilkukrotne pukniecie w okolicach plastiku wskaznika powoduje, ze wskazowka wraca na swoje miejsce. Myslalem, ze uszkodzone sa zegary - ktorys potencjometr, plytka scalona. Kupilem nowe zegary, podpialem i sytuacja dokladnie taka sama. Mechanik przy okazji patrzył coś pod tylna kanapa przy zbiorniku paliwa, cos tam nagrzebal przy kablach, ale nie potrafil stwierdzic, co jest nie tak. Próbowałem sytuacje wywolac ruszajac wiązką kabli idąca od zegarów z nadzieja, ze to moze cos na kablach, zasniedziale styki, ale tutaj nic nie ugralem.. Nie jest to jakas krytyczna usterka wplywajaca na bezpieczenstwo czy komfort jazdy, stad nie spieszno mi do oddawania auta do mechanika - szczegolnie biorac pod uwage, ze tutaj mechanik moze puscic wodze fantazji i wymienic pol elektryki. Moze mial ktos podobny problem ? Gdzie mozna szukac przyczyny ? Kable czy moze jednak uszkodzony plywak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Ja bym stawial na plywak a dokladniej na blaszke opornosciawa. Moze ma jakies luzy. Niestety jest to element razem z pompa. Wzaleznosci poziomu paliwa maleje lub rosnie opornosc. Dostan sie do pompy paliwa (pod tylna kanapa). Podlacz miernik na 1 i 3 styk. do zlacza 3 stykowego. Druga osoba wlewa paliwo do zbiornika. Pusty bak 78 - 85 Ω . Pol pelny 27 - 35 Ω. Pelny 4 -6 Ω. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.