Rrabbit Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam. Juz od kilku miesiecy mialem maly problem z odpalaniem samochodu bo czasami nie krecil po pierwszym przekreceniu kluczyka ale nie przejmowalem sie zbytnio. Wiekszy problem pojawil sie w czwartek bo zakrecil dopiero po 10 probach, w piatek nie bylo jakichs wiekszych problemow ale w sobote meczylem sie chyba z 10 minut. Postanowilem wiec ze go wyciagne i sprawdze. Po wyjeciu zdjalem obudowe szczotek, szczotki powinny miec wg. instrukcji 11mm a mialy okolo 13/14mm wiec w miare ok, komutator zaczernialy wyczyscilem papierem 600. Nastepnie wszystko wyczyscilem przy uzyciu wd40 i poskladalem spowrotem, prubowalem zrobic to samo z selenoidem ale nie moglem go odkrecic bo sruby zapieczone wiec zamontowalem rozrusznik z powrotem. Za pierwszym razem znowy nie chcial zakrecic ale za drugim i pzrez reszte dnia krecil jak nowy, bylem milo zaskoczony. Wczoraj rano chcialem pojechac na sniadanie wielkanocne do siostry i po 10min. prob musialem wziasc taxowke. Probowalem rowniez mostkowac pin sterujacy rozrusznika na krotko z akumulatorem, slychac ze selenoid dziala i raczej dobrze bendix sie wysowa ale nie kreci, zastanawia mnie czy styki zalaczajace rozrusznik w selenoidzie sa ok. Pytanie czy da sie go normalnie rozebrac, sprawdzic, wyczyscic i nasmarowac i potem poskladac? Z tego co widzialem na youtubie to raczej nie. Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam. Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Prawdopodobnie masz uszkodzony elektromagnes. Ma on dwa uzwojenia - jedno wysuwa/chowa bendix zazębiając go z kołem zamachowym, drugie - przekazując zasilanie z elektromagnesu na silnik rozrusznika. Z reguły elektromagnesu nie naprawia się (zwykle wymaga to przezwojenia), tylko wymienia na nowy. W Twoim przypadku mogą być zanieczyszczone/nadpalone styki załączające silnik rozrusznika (wskazuje na to sporadyczne uruchamianie się silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam. Dzieki za odpowiedz, rano po napisaniu posta poszedlem zeby ponownie wymontowac rozrusznik i sprawdzic selenoid. Troche sie meczylem z poluzowaniem srub mocujacych ale w koncu sie udalo, niestety sam selenoid tak jak myslalem jest nierozbieralny i nie ma dostepu do stykow sterujacych silnikiem. Jako ze byl wrecz suchy pozostalo mi jedynie wyczyszczenie i nasmarowanie czesci ruchomych. Nastepnie poskladalem wszystko i zamontowalem spowrotem do samochodu, pierwsze uruchomienie i zakrecil jak nowy ale niestety po nastepnej probie znowu nic. Polo32 nie wiem czy tam sa dwie cewki, jesli tak to ta sterujaca stykami bardzo mozliwe ze jest uszkodzona i czasem dziala a czasem nie, Mozliwe rowniez ze cos peklo w aparacie zalaczajacym silnik. Ja doszedlem do wniosku ze ten rozrusznik jest nienaprawialny w domowych warunkach, nawet szczotek nie da sie wymienic (tzn. dwie sie da razem z uchwytem ale dwie nastepne sa zgrzane na stale zze stojanem silnika), i zamowilem regenerowany z ebay za 85funtow i powinien byc w srode. Pozdrawiam. Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Elektromagnes jest rozbieralny (trzeba mieć czym), tylko nikt już w to się nie bawi - kupuje się cały automat i po prostu wymienia (zamiennik AS ok. 60 zł). Co do szczotek silnika - jedna para jest wymienna razem ze szczotkotrzymaczem, natomiast druga jest zgrzana do końca uzwojeń. Koszt szczotek i szczotkotrzymacza z wymianą w granicach 50-70 zł (w warunkach krajowych) - ale to miałeś dobre. Jak widać - lepiej jest regenerować niż kupować nowy rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Witam. Polo32 masz racje, zauwaz tylko ze ja jestem w londynie. Jak dzwonilem po sklepach w czwartek zorientowac sie w cenach i pytalem o czesci do regeneracji to zadnych nie mieli tylko nowy caly rozrusznik albo regenerowany. Wczoraj szukalem na internecie, ebeyu i tez nic. Po za tym samochod jest mi potrzebny na dzis i nie moge tak czekac i kombinowac tym bardziej ze tak do konca nie jestem pewny co jest nie tak. Jutro przyjedzie caly zregenerowany i problem z glowy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Widziałem co masz w avatarze. Ale jesteśmy na forum, z Twojego problemu być może skorzystają inni. Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Witam A propo rozrusznika czy w mojej almerze tino 2.2 di ciężko się go wyciąga? Pytam bo przy odpalaniu napięcie akumulatora spada do 9.3 V pomimo , że jest naładowany. I odejrzewam rozrusznik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam. Dzisiaj przyjechal nowy rozrusznik i po zamontowaniu wszystko ok, kreci jak zwariowany :dribble:i samochod duzo szybciej i latwiej odpala czy to na zimnym silniku czy cieplym, w zasadzie nie zauwazylem roznicy. Ale jesteśmy na forum, z Twojego problemu być może skorzystają inni. Masz racje i skoro tak to opisze jak wymontowac rozrusznik w tym modelu krok po kroku bo na internecie duzo "mitologii': 1.Odpinamy mius zasilania z akumulatora, dobrze jest wczesniej otworzyc bagaznik 2.Odpinamy skrzynke z bezpiecznikami i odchylamy ja nad akumulator (moliwe ze da sie bez tego ale dla mnie bylo latwiej) 3.Odkrecamy weze od intercoolera i odchylamy je zeby miec mozliwie najlepszy dostep do rozrusznika, proponuje je rowniez zakryc czy zatkac torebkami itp. bo jak cos wpadnie to bedzie nie ciekawie , dla mnie przy drugim demontazu wpadla sruba ale na szczescie zatrzymala sie we wezu... 4.Odpinamy przewod sterujacy od rozrusznika, wystarczy wysunac wsowke ale moze ciasno siedziec. 5.Odkrecamy przewod glowny zasilajacy (klucz oczkowy 12) i na wszelki wypadek proponuje zaizolowac. 6.Odkrecamy gorna srube mocujaca rozrusznik (klucz oczkowy 13) 7.Podnosimy przod samochodu od strony rozrusznika. 8.Odkrecamy oslone silnika. 9.Odkrecamy dolna srube mocujaca. 10.Rozrusznik wyjety Montaz dokladnie w odwrotnej kolejnosci, nie powinno zajac wiecej niz godzine. Mam nadzieje ze obrazowo to opisalem . Reszta na zdjeciach. Pozdrawiam Edytowane 4 Kwietnia 2018 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Przepisy BHP zachowane (to ważne) @Rrabbit zwróciłeś uwagę na skorodowaną poprzeczkę pod chłodnicami (zdj. nr 7)? Mogą być problemy, jeśli w porę nie zareagujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Przepisy BHP zachowane (to ważne) @Rrabbit zwróciłeś uwagę na skorodowaną poprzeczkę pod chłodnicami (zdj. nr 7)? Mogą być problemy, jeśli w porę nie zareagujesz. Hehe, w tamtym tygodniu robilem przeglad i mechanik mi to pokazal, powiedzial ze do nastepnego roku nie przezyje... Juz nowa mam na oku na ebeyu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Forum czuwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam A propo rozrusznika czy w mojej almerze tino 2.2 di ciężko się go wyciąga? Pytam bo przy odpalaniu napięcie akumulatora spada do 9.3 V pomimo , że jest naładowany. I odejrzewam rozrusznik. Pozdrawiam Kolego zdjecia z instrukcji serwisowej almery. Niestety po angielsku, ostatnie zdjecie powinno byc pierwsze. Pozdrawiam. Edytowane 4 Kwietnia 2018 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Almera pali od strzału a dolegał jej rozrusznik(bendiksu wymiana i szczotek). 235 zł regeneracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.