Afghan Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Witam. Mam problem z pompą paliwa, a raczej w zasileniem jej w prąd. Przy pierwszych problemach mechanik podłączył mi pompę kablem pod bezpiecznik i jakby wszystko zaczeło działać ale chyba był to przypadek. Jeździłem z podłączoną pompą w ten sposób jakiś czas aż dzisiaj samochód znowu nie chciał odpalić. Sprawdziłem bezpiecznik do którego był podłączony ten kabel który on podłączył i który szedł do pompy paliwa i nie był spalony. Pomyślałem, że odłącze ten kabel i podłącze go bezpośrednio do akumulatora i co się okazało, pompa od razu zaczęła pracować. Wygląda, że pompa jest sprawna, a na bezpieczniku do którego podłączył mechanik kabel do pompy nie ma prądu. Czy przyczyną tego może być nie sprawny przekaźnik pompy paliwowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Załączeniem pompy paliwa steruje komputer silnika (EMU) zamykając obwód zasilania dla cewki przekaźnika pompy poprzez podanie minusa - powodując tym samym, że styki robocze przekaźnika zamykają obwód zasilania pompy paliwa. Początkowo po włączeniu zapłonu pompa załączana jest na ok. 1 sek. a następnie EMU daje podtrzymanie w zależności od informacji z czujników. Tak jest w oryginale - z opisu wynika, że coś było przerabiane. Czasami w układ zasilania pompy jest podpinany alarm dla odcięcia dopływu paliwa albo samoróbka antykradzieżowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.