Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CHIP TUNING X-trail diesel 1.6 dci 130km


fuchs7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

yny wymienamy?

Turbina w R9M pracuje na 25kPa ... bez mechaniki zmiany i operowaniu na samym ciśnieiu doładowania i mapie zapłonowej można rozdupczyć silnik. 

post-106750-0-11548400-1523016466_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba jest na rzeczy...oglądałem kiedyś charakterystyki 1,6dCi dla power box od znanej firmy tuningowej i przyrosty mocy i momentu były rzędu 10%, na "mapie" nie dużo więcej, a sam przebieg krzywych nie wiele zmieniał, ciekawe jak wrażeni po modyfikacji, tego nie wiem, jak mam zlikwidować tylko turbo dziurę i mieć ostrzejsza reakcje na gaz to może nie warto, ale fajnie jakby ktoś się wypowiedz po podniesieniu mocy... :ball:. Kiedyś w pasacie miałem program ze 105kM na ok. 150kM, :dribble:różnica wyczuwalna na plus, minusy pompowtryskiwacz padł, ale może ze starości.. :warning:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił nad modyfikacja jedynie softu w R9M.. silnik jest już mocno wysilony... zmiany ciśnienia doładowania mogą uszkodzić silnik. Nie wspominając już o skrzyni biegów. Jeśłi to CVT to tam też trzeba zmienić soft, manual .. sprzęgło może się paść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power Box to uniwersale rozwiąznie, które nie jest całkiem dobre.

Z osobistego doświadczenia wiem, że tylko  dedykowanym oprogramowaniem można podnieść moc silnika optymalnie . Nie wpływa to niszcząco na jednostkę, a daje również oszczędności jeżeli chodzi o spalanie.

Moje poprzednie 4 auta robiłem w V-tech i zawsze byłem z tego rozwiązania zadowolony.  Zgrywali oryginalną mapę, która była potem modyfikowana i wgrywana ponownie.  Koszt ok 1100 PLN z opcją powrotu do oryginalnego programu w ciągu 7 dni jeżeli stwierdzę, że nie jestem zadowolony z osiągów.

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power Box to uniwersale rozwiąznie, które nie jest całkiem dobre.

Z osobistego doświadczenia wiem, że tylko  dedykowanym oprogramowaniem można podnieść moc silnika optymalnie . Nie wpływa to niszcząco na jednostkę, a daje również oszczędności jeżeli chodzi o spalanie.

Moje poprzednie 4 auta robiłem w V-tech i zawsze byłem z tego rozwiązania zadowolony.  Zgrywali oryginalną mapę, która była potem modyfikowana i wgrywana ponownie.  Koszt ok 1100 PLN z opcją powrotu do oryginalnego programu w ciągu 7 dni jeżeli stwierdzę, że nie jestem zadowolony z osiągów.

szybkicus, a któreś z Twoich poprzednich aut zrobionych w V-tech było z silnikiem 1,6dci, czy innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkicus, a któreś z Twoich poprzednich aut zrobionych w V-tech było z silnikiem 1,6dci, czy innym?

Moje poprzednie kapsuły posiadały jednostki  diesel 1,9-2 L  i wszystkie kręcone w V-tech.

 

Wyglądało to następująco jeżeli chodzi  o moc  KM   (nominalnie / po programie):

 

Renault Megane 1.9     -  130 / 155 (skrzynia manual)

Renault Laguna 2.0      -  150 / 191 (skrzynia manual, tutaj miła niespodzianka auto fabrycznie miało wiekszą moc od katalogowej bo 161 KM)

VW Passat Alltrack 2.0 -  170 / 200 (krzynia DSG)

Ford S-Max 2.0             -  164 / 189 (skrzynia manual)

 

Ostatnio mój przyjaciel dokręcał nowiutkiego KOLEOSA  2.0 - 177 / 205 (skrzynia automat bezstopniowy)  - zresztą jest to dokładnie ta sama jednostka co w X-trail.

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dają gwarancje na uszkdozenia związane z zmiana softa w v-techu ?

 

Pojazd na gwarancji Nissana automatycznie po takiej modyfikacji ją traci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dają gwarancje na uszkdozenia związane z zmiana softa w v-techu ?

 

Pojazd na gwarancji Nissana automatycznie po takiej modyfikacji ją traci. 

Robisz to zawsze na własną odpowiedzialność. 

Ja robiłem to  w fabrycznie nowych autach zaraz po wyjechaniu z salonu i nigdy im nic nie dolegało oraz nikt nigdy w ASO się nie poznał.

Każdym z  tych aut przejechałęm średnio ok.  230-250 tys km. Różne podzespoły w nich padały, ale nigdy komputer, silnik czy turbina.

Ważne jest to aby program  był odpowiednio dobrany do silnika, a jego moc i moment nie był skrajnie przewalony. Nie chodzi o to żeby płomienie wylatywały z wydechu :)

Oczywiście zawsze jest takie ryzyko, ale zawsze lepiej niech coś takiego się rozleci w okresie gwarancji niż zaraz po jej skończeniu.

W takim przypadku jedziesz do V-tech gdzie wgrywają ponownie oryginalne oprogramowanie (za opłatą), a potem jedziesz do serwisu ASO i niech barują się z usterką.

 

NO RISK NO FUN

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjeście masz nie fajne w stosunku to Nissana.. kupując nowe auto zgadzasz się na warunki gwarancji.. a zabawa softem to utrata gwarancji i zmiana na orginalny ( co nie do końca jest nie do wykrycia ) w celu naprawy uszkodzenego pojazdu w wyniku modyfikacji  to już jest oszustwo. Gwaranjca na taki pojazd powinna być odebrana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjeście masz nie fajne w stosunku to Nissana.. kupując nowe auto zgadzasz się na warunki gwarancji.. a zabawa softem to utrata gwarancji i zmiana na orginalny ( co nie do końca jest nie do wykrycia ) w celu naprawy uszkodzenego pojazdu w wyniku modyfikacji  to już jest oszustwo. Gwaranjca na taki pojazd powinna być odebrana.

 

Nie wchodzę w polemikę dotyczącą  gwaracji, bo warunki są bardzo jasne.  Każdy chyba umie czytać i robi to na własną odpowiedzialność. 

 

W przypadku bycia FAIR zadaj sobie sam  pytanie co w przypadku poważnych napraw jeszcze w okresie gwarancji  lub po jej skończeniu. 

Czy Nissan wymieni Tobie auto na nowe wolne od wad , bo nie będzie potrafił sobie poradzić z usunięciem usterki/usterek ciągle się powtarzających. Jak będą Ciebie zwodzić za nos miesiącami/latami. 

 

Myślę że można by na ten temat długo rozmawiać i  każdy wie że kij ma dwa końce. 

 

Wracając jednak na tor  to  tematem jest CHIP Tuning naszych X- traili, gdzie mamy się wymieniać się doświadczeniami, a nie prostowalniem naszych kręgosłupów moralnych w relacjach z ASO Nissan Polska.

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą Nissan ma politykę wymiany auta na nowe jeśłi dochodzi do usterek w tzw "młodym wieku pojazdu".

 

Ja patrze z dość szerokiej perspektywmy... może za szerokiej.  Faktem jest ,że to każdego indywidualna sprawa co robi z samochodem i jako dorosłą osoba zdawać sobie musi sprawę z konsekwencji .

 

Jak już pisałem lepiej jest podjeść do tematu tuningu od strony softu i mechaniki razem.. można dużo więcej zrobić... tyle że to tylko 1,6 L... pojemności się nie oszuka.. ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą Nissan ma politykę wymiany auta na nowe jeśłi dochodzi do usterek w tzw "młodym wieku pojazdu".

 

Ja patrze z dość szerokiej perspektywmy... może za szerokiej.  Faktem jest ,że to każdego indywidualna sprawa co robi z samochodem i jako dorosłą osoba zdawać sobie musi sprawę z konsekwencji .

 

Jak już pisałem lepiej jest podjeść do tematu tuningu od strony softu i mechaniki razem.. można dużo więcej zrobić... tyle że to tylko 1,6 L... pojemności się nie oszuka.. ale to tylko moje zdanie.

przyznaję całkowitą rację z poj. 1.6 l rakiety nie zrobimy :)

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...