rafalp Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Hej, Czý zna ktoś w Łodzi (najchetniej Bałuty) jakiegoś mechanika specjalizującego się w odkrecaniu trudnych śrub/nakrętek? Jako zadowolony posiadacz 2 kompletow kół chcialem sam sobie zmienić koła... niestety jedna z nakrętek została tak przykręcona ze teraz nie chce puścić... Niestety nie puściła a próby jej odkręcenia ja zniszczyły... siedzi w alufeldze dość głęboko.. Czy moze ktoś polecić kogoś kto ma odpowiednie klucze i doświadczenie żeby sobie z tym poradzić? Z góry dzięki! Pozdr Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Załatw sobie takie lub podobne klucze: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 @karibox1 takie nasadki (jak w większości made in PRC) to tylko ładnie wyglądają na zdjęciu. Szanujący się wulkanizator posiada co najmniej takie coś: https://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=1421141816186051353063515615201463001411748071&i=1413111516171114141511141613&s=hv8c4omv8ih4vkne2bpooqda85 , a i to nie gwarantuje powodzenia przy odkręceniu zapieczonych śrub czy nakrętek. Najgorzej, że trzeba odkręcić alufelgę - bo przy stalowych nie byłoby problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Spryskanie środkiem penetrującym.Dobrze jest odczekać z jeden dzień ,a następnie próbować odkręcać przy pomocy klucza udarowego i specjalnej nasadki. Jak nie uda się pozostaje jeszcze raz powtórzyć od nowa.jak nie pomoże ,ostatecznie można podgrzać szpilkę .To jest ostateczność ,bo miejscowo zostanie uszkodzona powłoka lakieru na feldze oraz może zmienić się struktura twardości szpilki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 @karibox1 takie nasadki (jak w większości made in PRC) to tylko ładnie wyglądają na zdjęciu. Szanujący się wulkanizator posiada co najmniej takie coś: https://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=1421141816186051353063515615201463001411748071&i=1413111516171114141511141613&s=hv8c4omv8ih4vkne2bpooqda85 , a i to nie gwarantuje powodzenia przy odkręceniu zapieczonych śrub czy nakrętek. Najgorzej, że trzeba odkręcić alufelgę - bo przy stalowych nie byłoby problemu. To dobre klucze na jeden raz. Komplet kosztuje 200. Poza tym są niemieckie. Ja takie kupiłem i mogłem oddać. Wystarczyło powiedzieć, że nie dały rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Podany wyżej w moim linku narzędzie - strona nie otwiera się. Chodziło mi o takie nasadki: http://www.techman.com.pl/images_produkty/42C41LgXMRzz0CKb_600.jpg - "wgryzające się" promieniście w śrubę lub nakrętkę (które z reguły mają twardość 8.8). Przy stalowych felgach wystarczyło dospawać inną śrubę, ale tu niestety jest alum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) jak nie pomoże ,ostatecznie można podgrzać szpilkę w jakim celu? z fizyki w szkole pamietam ze pod wplywem ciepla material rozszerza sie kiedys szpilki sie chlodzilo a nakretki grzalo, moze teraz technika jest tak daleko zaawansowana ze nalezy dzialac odwrotnie Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 . Przy stalowych felgach wystarczyło dospawać inną śrubę, ale tu niestety jest alum. Nie bardzo rozumiem..Gdzie jest aluminium jeszcze poza samą felgą??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 pewnie mial na mysli ze uzywajac palnika mozna uszkodzic alufelge, przy 'stalowce' nie ma takiego niebezpieczenstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 ie przy tak w jakim celu? z fizyki w szkole pamietam ze pod wplywem ciepla material rozszerza sie kiedys szpilki sie chlodzilo a nakretki grzalo, moze teraz technika jest tak daleko zaawansowana ze nalezy dzialac odwrotnie Rozszerzalność nakrętki z dziurką w środku jest większa niż pełnej szpilki. Grzanie ma sens , oczywiście schładzanie również ale nie przy tak małych elementach bo trudno grzać jedno a chłodzić drugie bez niwelowania się tych dwóch czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 ie przy tak Rozszerzalność nakrętki z dziurką w środku jest większa niż pełnej szpilki. Grzanie ma sens , oczywiście schładzanie również ale nie przy tak małych elementach bo trudno grzać jedno a chłodzić drugie bez niwelowania się tych dwóch czynności. Tak dokładnie to działa. Wystarczy tylko czasami logicznie pomyśleć . Kiedy wszystkie sposoby zawiodą ,tylko grzanie pozostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.